/fotboll/osk/forum/1255.aspx/fotboll/osk/forum/1255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-08-30 17:10
Enligt GT är ÖSK's kontrakt i princip säkrat. Jag gillar sådana principer :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2014-08-30 16:24
Hoppas på bra resultat för oss i de andra allsvenska matcherna under dagen :)
Örebro Conjuration
2014-08-30 16:24
Hoppas på bra resultat för oss i de andra allsvenska matcherna under dagen :)
AIK Saywee
2014-08-30 16:01
Shit, jag hade önskat ytterligare en Daniel i Sportklubben ...
Örebro Karlstruum
2014-08-30 13:10
Daniel Agger klar för Bröndby. Nu går vi för Almebäck när vi klarat kontraktet senare i höst. I teorin, inte bara i praktiken. Sen ger Berisha nytt kontrakt kanske om han kommer upp till sin nivå igen. Almebäck, Berisha (i form) och Moberg. Hade varit toppklass i Allsvenskan den trion att ha i truppen.
AIK Saywee
2014-08-30 13:08
BiB, ja håller formen i sig är det bra med uppehåll, men jag längtar redan efter matchen mot KFF även om jag inte kan se den. Får kompensera med Falkenberg borta. FFF vill jag märkligt nog ha kvar av egoistiska skäl, eller varför inte ett kval mellan Varbergs BOIS och FFF? Skulle vara intressant med Sirius i Allsvenskan.
Benny Böckling
2014-08-30 12:53
@Gentile:

Minns att ÖSK var sugna på honom för några år sedan men att han valde att stanna i BP.
Tror inte att han är något att satsa på nu.
Örebro Bulten i Boo
2014-08-30 12:39
@Saywee:

Eller, vänd på det kanske? Skönt att gå in i ett långt uppehåll med en positiv känsla i ryggen (och med ett i all hemlighet kastat öga på tabellen) istället för tvärtom. När det har gått dåligt så vill man revanschera sig så snart som bara möjligt, en flygare som gjort en dålig landning vill upp så snart som möjligt igen för att "sudda ut" d dåliga, etc, etc...
AIK Saywee
2014-08-30 12:34
Trist med ett långt uppehåll nu när vi är i form ...
Örebro Gentile
2014-08-30 12:26
tycker att den där Petrovic i BP var bra,skulle passa i ÖSK nästa säsong kanske? möjligen för gammal? kostnadsfråga kanske?
Örebro Bulten i Boo
2014-08-30 12:01
Önskelista: Ut ur allsvenskan: Falkenberg, Mjällby och BP Upp från superettan: Hammarby, Sundsvall och Östersund (Bubblare: Sirius och JSödra)
Call For Rain
2014-08-30 11:32
Förra säsongen tvingades man kvala på 31 poäng, och laget närmast över strecket hade 32. Så rent statistiskt sett så är vi nästan i hamn...
Örebro Bulten i Boo
2014-08-30 11:30
Just personligen har jag hamnat i ett litet moraliskt dilemma, för svärfar är ett inbitet Peking-fan alltsedan barnsben och jag lider med honom i det moras han nu upplever. Dessutom, om jag får välja så väljer jag tveklöst Norrköping sist av de lag jag vill ska hamna på kvalplatsen ovanför Mjällby och BP. Ja, alltså givetvis näst sist efter ÖSK. De ska helt enkelt vara i allsvenskan. Precis som Hammarby. Om ÖSK hade haft, säg ytterligare sju-åtta poäng i det här läget och kontraktet varit helt klart så hade min önskan alla dagar i veckan varit den att Norrköping skulle tvåla till AIK även om det skulle få som negativ effekt att guldstriden också blev helt död. Svårt moraliskt dilemma detta. Jag vill ju att såväl ÖSK som Norrköping ska ha sina kontrakt klara när de möts i omgång 29. Sedan ska ni veta att här i Boo är det här mellan ÖSK och Peking en känslig fråga. Ni kan ju förstå, vi har ju nästan på kilometern när lika långt till Norrköping som till Örebro och "de gamla", de som var med på Pekings storhetstid har alltid haft svårt att acceptera "uppkomlingen" ÖSK..
Örebro Bulten i Boo
2014-08-30 11:14
@bison:
Nej, det kanske kan bli så att Norrköping blir kvar på kvalplats även efter en vinst mot AIK. Om Gefle samtidigt vinner eller spelar oavgjort mot Åtvid och om FFF spelar oavgjort mot Elfsborg så hamnar flera lag på 24 poäng och det med sämst målskillnad belägger kvalplatsen. Just nu är det Norrköping med minus femton mot Åtvids minus elva. Sjukt jämnt är det och ännu jämnare blir det alltså vid det scenario jag skissar ovan. Då får vi sju lag inom spannet 24-28 poäng, från kvalplats upp till ÖSK på åttondeplatsen. Blir en nagelbitare i så fall. En fördel med så många lag inblandade är väl att troligtvis ett eller ännu mer sannolikt minst ett par av dessa lag kommer att floppa rejält under återstående åtta omgångar och inte ta speciellt många fler poäng.
Örebro Glad
2014-08-30 10:48
Man kan undra vem på NA som sätter beryg på spelarna, NA ger idag Oscar 2a, trors felfri insats och en kanonräddning i inledningen på friläge, felt avgörande för matchen, Oftast ger man målskytten kanonvetyg oavsett övrig match, jaja vad är NA gänfört med vårt älskade ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro bison
2014-08-30 09:52
Ser ÖSK till att inte sälja Crespo inom Sverige så bör han kunna bli en fin export. Avd Självklarheter..... Tycker att Crespo har en genombrottsförmåga och styrka tillsammans med snabbhet som borde kunna locka lite större klubbar än de vi kanske brukar förhandla med.
AIK Saywee
2014-08-30 07:32
Miroslav kuba, ... det har jag vågat skriva utan öl i kroppen. Vi klättrar vidare uppåt, sämst 8 blir vi :)
Örebro TommyS
2014-08-30 07:31
BoP, mailade svff i veckan. De skyllde på semester och skulle uppdatera tabellen denna vecka och sedan kontinuerligt under hösten, sade de
Örebro Miroslav kuba
2014-08-30 05:52
Nu är det dags nu har jag tillräckligt många öl i mig för att våga säga ÖREBRO SK KOMMER ATT SPELA ALLVENSK FOTBOLL 2015 !!! Fan vad gott god natt !! :
Örebro bison
2014-08-30 02:13
Men om Peking slår AIK ligger de inte kvar på kvalplats längre. Gefle möter Åtvid så båda kan inte vinna. Det här börjar se bra ut!
Örebro Bastard on Parade
2014-08-30 01:15
Fair Play-tävlingen har tyvärr inte uppdaterats sedan omgång 15. Det skulle vara intressant att veta hur vi ligger till. Vi har ju gjort en hel del mål sedan dess och dragit på oss rätt få varningar. Man kan ju inte klaga på klackens uppträdande heller.
Örebro widemarsh
2014-08-30 00:56
Även tidigare under 2011 hade vi tre raka segrar. Fem raka om man räknar in cupen.
Örebro Bastard on Parade
2014-08-30 00:35
@widemarsh:

Tack för statistiken. RÅP twittrade att det var första gången sedan 94 vi har haft 3 raka segrar. Hörde liknande snack på Västra, men skönt att det inte visade sig stämma alltså.
Benny Böckling
2014-08-29 23:59
Håller med Vadden.
Än är inget kontrakt klart.
Örebro widemarsh
Än är som sagt inte kontraktet klart för 2015, och vi måste kämpa stenhårt tills det är helt klart. Men känns ändå positivt just nu, och rätt skönt att det är hela 6 lag som ska gå om oss för att vi ska hamna på kvalplats. Hoppas inte det långa uppehållet sabbar truppens fina känsla och självförtroende.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
Hif är i brygga mentalt. Ganska trist att läsa på deras forum fn. Inte minst någon som heter Noochies (el dyl.) Fotboll är jätteviktigt. Förutsatt att du är i ett läge där du har lyxen att tycka det...
Örebro ÖSK-Karl
2014-08-29 23:54
@kapten bölja:

Tackar!!!

Det räcker långt med att ha Sveriges bästa målvakt skadefri. Sjukt, men så äre.
Örebro Axel Vadd
2014-08-29 23:53
Fast vinner Norrköping nästa match har vi bara 4 poäng ned till kvalplats. Jag avvaktar nog med att säga att det är klart. Vi har svåra matcher mot bla Elfsborg, Blåvitt och Häcken kvar. Mot Blåvitt kommer vi inte få använda Nordin och Sorbralense
Örebro widemarsh
2014-08-29 23:52
Kan bli ett riktigt skönt avstånd ner till kvalplatsen om Peking torskar, isåfall 7 poäng ner.

Lite förvånande att Sobralense tar intervjuerna på (dålig) engelska efter matchen. Han har ju ändå varit i Sverige sedan 2008, och jag tycker brassar brukar vara bra på att lära sig svenska snabbt :)

En seger och en oavgjord till på dom 8 återstående och kontraktet ska vara grejat, 32 poäng har räckt under samtliga år som allsvenskan haft 16 lag.
Kalmar kapten bölja
2014-08-29 23:41
Grattis till förnyat kontrakt! Kul att vår gamle brasse kan än.
Annons: