/fotboll/osk/forum/1254.aspx/fotboll/osk/forum/1254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-09-15 18:37
Spännande elva !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2014-09-15 18:30
Startelvan:

Oscar Jansson
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Patrik Haginge
Magnus Wikström (K)
Erik Moberg
Daniel Björnquist
Ahmed Yasin
Nordin Gerzic
Robert Åhman Persson
Daniel Sobralense
Marcus Pode
Daniel Gustavsson

Trist att Crespo inte kan starta. Hoppas DG levererar!
AIK Saywee
2014-09-15 18:04
Några inlägg är under nedflyttningsstrecket ...
Örebro MMS
2014-09-15 17:41
Därmed streck i debatten för min del!
Örebro MMS
2014-09-15 17:40
@Svartvitt forever:

Ber om ursäkt i förhand för detta inlägg som förmodligen kommer att modereras bort, men partiet SD är ett fascistiskt parti i grunden, därmed menar jag dock inte att alla som röstar på SD är fascister!
Örebro Svartvitt forever
2014-09-15 17:23
MMS//
Jag tar inte ställning för eller emot något parti på detta forum, för det tycker jag inte hör hemma på ett fan-forum. Det hör inte heller hemma här att anklaga 13 procent av befolkningen för att vara nazister. Jag tycker moderatorn ska dra streck i den frågan, här skriver vi om fotboll.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Blir spännande att se om vi konserverat formen i kväll! Skulle gärna se Berisha, men det måste handla om annat än hans form att han är petad.

Tror på 3-1 i kväll.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-09-15 17:05
Snygg inför-artikel idag!
Örebro Trivseltorsten
2014-09-15 16:57
Vore skönt att slippa politik i all form under 90 min på BA. Känns som man fått rejäl dos av det under några månader nu...
Örebro MMS
2014-09-15 16:56
@Valderinho:

Vet om att politik inte hör hemma här men måste ändå kraftigt opponera mig mot uppfattningen att SD inte är ett rasistiskt parti, för det ÄR dom. Under deras kavajer skymtar den bruna skjortan ideligen fram. SD är en skam för oss svenskar!
Örebro Sparkabolleninimål
2014-09-15 16:36
@valderinho Håller med, politik kan ösk låt oss sköta själva! Rasism har väl ingenting med något av partiernas politik att göra för den delen.
Örebro Valderinho
2014-09-15 16:05
@KalleTeodor:
Dom enda som tänker, yttrar och förmedlar rasism är nog inte SD utan DU och många andra för den delen. Men jag vet att många är rätt hjärntvättade vid det här laget efter medias bild som inte stämmer! Hursomhelst ser jag fram emot dagens match utan en massa "manifestationer" som populistiskt verktyg.
AIK Saywee
2014-09-15 16:04
Manifestation mot allt våld i vår värld vore stort!
AIK Saywee
2014-09-15 16:02
Kalle Teodor De småländska skogarna, då borde väl Öster ligga bra till? Kalmar är iofs från Småland, men det är inte så mycket skog vid sundet.
Örebro KalleTeodor
2014-09-15 12:52
Trots en känsla av humanistisk baksmälla efter SDs framgångar i gårdagens val ser jag fram emot kvällens match. Är själv född i de småländska skogarna, så Kalmar FF har varit lite av mitt andra lag. Men ikväll är det bara svartvitt för ögonen. Dessutom hoppas jag på att kubanerna gör någon form av manifestation mot rasismen! Det vore guld tillsammans med tre pinnar.
AIK Saywee
2014-09-15 09:17
Äntligen matchdag :) Har en mycket stor segervittring redan nu, tror att Kalmar kan åka på en rejäl förlust !!! ÖSK, kämpa för seger Kubaner, låt oss höra era röster Sittplats, visa att ni lever
AIK Saywee
2014-09-14 19:13
Benny, jag har samma känsla :)
Benny Böckling
2014-09-14 18:53
Har en bra känsla inför morgondagen. Tror på tre poäng!
AIK Saywee
2014-09-14 15:40
Jag fortsätter att skriva för mig själv? det gör man kanske inte vanligtvis på ett diskussionsforum. Helt normalt eller, men det kommet alltid att finnas sådana som ropar efter admin, som inte tål att man har olika tycke och tänk. Det är bara det att jag vill inte haka upp mig, det blir så tråkigt för alla som inte orkar med att läsa "upprepningar" Det är ju bara att läsa forumreglerna, hur kan det vara så svårt ! Livstidskubanen har hejat på ÖSK i hela sitt liv och tänker fortsätta med det, att jag även gillar Gnaget, det får ni stå ut med, efter att jag bott i Solna en del av mitt liv, ursäkta men så är det. Förresten är Axén en AIK supporter bara för att han har en tattoo på sin arm? Jag hoppas på skärpning, forumet har varit riktigt lungt och gött under uppehållet, låt oss fortsätta TILLSAMMANS! ÖSK :) s-p-a-r-a-t inlägg
Örebro Bulten i Boo
2014-09-14 15:35
Notabelt så här efter 22 omgångar är att 18 av våra matcher slutat oavgjort eller med uddamålsseger för endera laget. Jämnt så det förslår har det alltså varit. De matcher som avvikit från mönstret är: KFF b 0-2 Häcken b 1-4 AIK h 4-2 BP h 3-1
Örebro Bulten i Boo
2014-09-14 15:19
ÖSK:s facit på de olika underlagen 2014:
Naturgräs: 8 matcher, 2 2 4 9-14
Konstgräs: 14 matcher, 5 5 4 22-19
Örebro En örebroare
2014-09-14 13:57
@Saywee:

Behöver du inte för du svarar på frågorna själv.
Men fortsätt du och skriva för dig själv.
AIK Saywee
2014-09-14 12:50
En örebroare, Tänker inte svara på dina frågor. MMS Taormina?
Benny Böckling
2014-09-14 12:42
@MMS:

Finns alltid på wiziwig.
Örebro MMS
2014-09-14 12:19
Skulle vara kalas om det imorgon finns någon som sitter och trycker på en stream till matchen, är i Sicilien med lätt fotbollsabstinens...
Örebro En örebroare
2014-09-14 12:16
@Saywee:

Du svara ändå inte på min fråga, du ducka för den.
Jag personligen kan förstå att man kan ha kärlek för 2 klubbar då man spelar i den och får kärlek från fansen osv, men en supporter? Obegripligt för mig alla fall.
AIK Saywee
2014-09-14 10:52
I vårt land och i vår tid är de flesta beroende av lite inkomst, om man inte ärvt mycket eller vunnit en rejäl slant ...
Örebro Bulten i Boo
2014-09-14 10:19
Nej, då missförstod jag kanske? Alla är vi väl beroende av en inkomst. De flesta av oss i alla fall.
AIK Saywee
2014-09-14 10:00
Vem har höjt någon till skyarna?
Örebro Bulten i Boo
2014-09-13 22:39
Känns som en rätt barnslig nivå att höja spelare som kommer till ÖSK från AIK till skyarna samtidigt som man lika konsekvent rackar ned på en spelare som kommit från blåvitt till oss. Nordin alltså. Men, vad vet jag. Jag kanske har missförstått de senaste meddelandena,
AIK Saywee
2014-09-13 22:19
Crespo, RÅP å DG ...
Annons: