/fotboll/osk/forum/1252.aspx/fotboll/osk/forum/1252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-09-21 17:50
Glömmer inte Arosvallen 1977 (1978?) mitt i sommaren, ÖSK- vinst förstås ... ... så många minnen genom livet :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-09-21 17:34
Västerås, Gefle, eller tänker jag fel angående Simon !
Örebro Bulten i Boo
2014-09-21 17:26
@Kardinalen:

Örebro Bastard on Parade
2014-09-21 17:16
@Bulten i Boo:

Det är lite lustigt, för ändå har han alltid haft järnkoll på all statistik som finns om motståndarna. ;)

Men jag förstår honom. Tabellen är ju egentligen inte viktig förrän serien är slutspelad, men det är ju självklart att alla vet hur klubben ligger till och hur det såg ut i somras.
Örebro Bulten i Boo
2014-09-21 16:55
@Axel Vadd:

Axén tittar inte i tabellen förrän efter omg 30 har han sagt.
AIK Saywee
2014-09-21 16:44
Eskilstunapojke ?
Call For Rain
2014-09-21 16:29
Hela säsongen har jag följt Text TV och önskat att lagen bakom oss i tabellen ska tappa poäng. Nu sitter jag och hoppas på att lagen framför oss ska göra det...:-)
Benny Böckling
2014-09-21 16:17
En Örebroare// Ska in o peta lite på ditt inlägg. Mendiola skev nyligen på för ett år till med ÖFK och Hedlund vet jag inte om du blandar ihop med någon annan i Gefle för han lirar ju i Elfsborg. Men jag håller med om att Rexhepi, Ayaz, Almebäck, Silverholt och Bärkroth är intressanta spelare för Sportklubben.
Örebro En örebroare
2014-09-21 15:54
Realistiska spelare som jag skulle vilja se i ÖSK till nästa säsong:
Michael Almebäck- Bröndby. Kan bli en aningen dyr men en mittback som håller många säsonger och hög klass om han hittar tillbaka.

Otto Martler- Målvakt i Falkenbergs FF. Försvinner Oscar av någon anledning så ser jag gärna Otto fajtas med Rinne om 1 platsen.

Oliver Silverholt- Vänstermitt som är en jättetalang med utgående kontrakt som inte riktigt kommit överens med tränaren.

Alexis Mendiola- Skulle bli en publikfavorit hos oss. Teknisk mexikanare som är rolig att titta på. Haft problem med skador,Också utgående kontrakt.

Nicklas Bärkroth- Den spelaren jag mest skulle vilja se, teknisk och kämpar som en tok och skapar massor av chanser helt själv i ett Kasst BP.

Philip Haglund IFK Göteborg: Duktig kämpande mittfältare som kan bli rätt billig då han också har ett utgående kontrakt, vill hem till Stockholm så Örebro kan vara intressant med.

Dardan Rexhepi- Jo ni läste rätt. Hade gärna sett han jämte Crespo kan bli succe.

Ferhad Ayaz- ytter i farmaklubben och han tillsammans med Yasin på andra kanten kan bli riktigt farligt. Utgående kontrakt dessutom.

Simon Hedlund- Om Gefle åker ur tycker jag vi ska lägga pengarna som krävs för att försöka värva han.

Vilka spelare jag helst ser ÖSK lämna (och tror lämnar)
Sobra: lär bli dyr och vill nog casha in bra med ett sista kontrakt, Norge eller Danmark?
Tobias Nilsson: håller ej.
Daniel Gustavsson: Jag hade gärna sett han utlånad till Degerfors eller liknande och få någon av dessa yttrar jag nämnt här uppe.
Lipovac: utlåning
Wikström: lägger nog av?
Berisha: Vill nog inte skriva nytt
Wiktorsson: Vill hellre spela in Mensah på vänster backen
Saied: Tycker inte han håller för AS och bör söka sig vidare
Boris: samma som Saied.
Oscar: har en känsla att Malmö kommer försöka igen på han.

Kör gärna själva om ni har något namn ni vill se in.
Benny Böckling
2014-09-21 14:46
Kalmar FF startar med en målvakt född 98. Ujujuj
Örebro Respons
2014-09-21 14:29
@En örebroare:

Vet inte vilka som sökt och vem som erbjuds tjänsten. Vet bara vad som krävs av en vd och vilka krav/förväntningar styrelsen har. Och så vet jag att det kan bli klart mycket snart.
Örebro En örebroare
2014-09-21 13:47
Skönt även med ett fotbollslag som börjat vinna en massor och en skön ton på forumet med mycket inlägg utan massa tjafs och trams.
Örebro En örebroare
2014-09-21 13:44
@Respons:

Jaså? Vad tycker du själv om den VDN?
Jo så är det ju, dessa två herrar hade passat bättre som Sportchef.
Benny Böckling
2014-09-21 13:20
Vänsterback måste ju fortfarande vara prio ett på spelarfronten.
Även om jag tycker att Björnquist höjt sig på slutet så är han fortfarande bedrövlig framåt.
Örebro Respons
2014-09-21 13:01
@En örebroare:

ÖSK söker och har vilken dag som helst klart med en ny vd. Borg och Erlingmark har i så fall snarare kompetens för att bli sportchef.
Örebro Respons
2014-09-21 12:57
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2014-09-21 12:44
//
Mycket bra synpunkter!
Örebro Bastard on Parade
2014-09-21 12:44
Jag tror vi har en intressant Silly Season framför oss. Det hade varit bra att ha tillgång till Kardinalens fina sammanställning över kontraktssituationen, men tyvärr så är sökfunktionen baserad på nicknamn lite begränsad.

Vi har nog ganska goda chanser att värva ett par kvalitettsspelare till nästa säsong, men då måste vi nog balansera truppen på ett annat sätt. Vi har ganska många jämnbra spelare på bänken och precis utanför bänken som säkerligen kan göra ett helt ok jobb i enskilda matcher. För att få ut mest av en lönebudget så tror jag dock att vi behöver minska antalet "färdiga spelare" och satsa på högre kvalitet.

Jag tänker t.ex. 10st startspelare av bra kvalitet, 1 avbytare av god kvalitet för mittback, ytterback, innermitt, yttermitt, forward + att man har 1-2 ytterligare spelare för att täcka av nyckelpositioner i spelsystemet. I skrivande stund har vi 25 st spelare listade för A-truppen (inklusive Lipovac + Eidur) + spetsgruppen. Det är jättebra att ha konkurrens i truppen, men jag tror att det skulle bli bättre om vi minskar truppen lite grann men istället kan satsa på bättre spelare. Det skulle ju dessutom bli bättre träningar för de yngre spelarna som får vara med och träna med A-laget.

Det viktigaste för mig är att vi får in Nordin till nästa säsong och även en mittback (om Berisha inte får förlängt kontrakt/bedöms inte klara av 30 matcher), vänsterback och vänsterytter av god kvalitet. Jag ser gärna att vi även får in en forward med liknande spelstil som Crespo, eftersom det är en viktig nyckel i vår taktik.
Örebro En örebroare
2014-09-21 12:43
Tycker det är bra att ÖSK inte skyndar med att hitta en VD. Hoppas på Erlingmark eller Hasse Borg.
Varför Hasse Borg? ÖSK anknytning och även om han gjorde en dåliga inköp så han några riktigt bra till Malmö och mästerlig på sälja och skulle nog ha bra inflytande för Sköldmark.
Örebro Axel Vadd
2014-09-21 12:40
Det var ett tag sedan jag tittade mer uppåt i tabellen än nedåt. Det är en skön känsla att få göra det igen
Örebro Respons
2014-09-21 12:12
@DaSa:

Håller med dig. Jag tror dock att en ny och "rätt" vd, tillsammans med en bra sportslig avslutning av årets säsong, kommer innebära att vi redan om några månader kommer märka ökat intresse både bland partners/sponsorer och publik inför nästa år. Och värva kan man göra långt fram i vår.
Örebro DaSa
2014-09-21 12:07
Respons / Jag tror inte att ÖSK kommer att sätta sig i en situation där vi först höjer våra kostnader för att sedan hoppas att intäkterna ökar. Dvs att vi går med ett budgeterat underskott, dvs vi kommer inte kunna värva Nordin, Sobra, en etabklerad mittback och en ytterback av klass.

Min prio att lägga lönekostnad på är (alla spelarpositionerna nedan behövs men prion är vilka vi skall lägga lönekostnad på):
- säkra Nordin
- mittback (helst Almebäck)
- vänsterback
- anfallskompis till Crespo
- ytter (dvs Sobra)

Det som talar för att vi kan värva rätt så friskt i höst/vinter är att vi kommer att slippa/sluppit en del höga lönekostnader:
- Peo
- Hasani
- Wiken (förmodligen)
- Wille
- Berisha
- Boris (lär inte trycka på ngn jättelön)
- Nilsson (om han går att sälja)
- Eidur (se ovan)

Men ingen av spelarna ovan är i närheten av Nordin och Sobras lön i IFK. Men går de att övertala att gå ned i lön så ser jag dem gärna i ÖSK nästa säsong. De både borde ju känna lite "tacksamhet" att ÖSK gett dem mycket speltid samt de vet att de båda passar in i ÖSK spelstil borde också väga in till ÖSKs fördel.

Så jag ser gärna Sobra i ÖSK men inte till vilket pris som helst.
Örebro Respons
2014-09-21 11:25
@DaSa:
Sobras kontrakt går ut först 2015. En ny vd är klar när som helst. Hen måste ha kapaciteten att lyfta ÖSKs ekonomi flera klasser. Då blir det aldrig fråga om att ställa Sobras mot Iron-Mike. I så fall värvas båda två. Tänker man i smått är risken stor att det blir smått. Tänker man i stort är chansen stor att det blir stort.:-)
Örebro DaSa
2014-09-21 10:10
Sen så går väl Sobras kontrakt ut efter denna säsong? Dvs det räcker att ge honom en fet lön. Utan att veta ngr siffror så är jag skeptisk till om han är värd det. Om lönekostnaden är den samma för Iron-Mike hade jag t.ex. hellre sett honom om vi måste välja.
Örebro DaSa
2014-09-21 10:08
Självklart så är det flera faktorer som påverkar den fina formen för tillfället. Är svårt att värdera dem med följande tror jag är de som påverkat mest (utan rangordning):
- En målskytt som gör enkla mål i Crespo
- Ett hoppspelat centralt mittfält med RÅP och Nordin
- Kontinuitet i backlinjen och målvakt
- Nordin form, finns ett starkt samband mellan om Nordin är och när vi vinner.
AIK Saywee
2014-09-21 10:03
Glennarna är helt chanslösa mot Danielarna!
Örebro Bulten i Boo
2014-09-21 09:31
@Axel Vadd:

Så här stod det på en spelsajt inför vårpremiären borta mot HBK:
"Nerikes Allehanda presenterar statistik angående ÖSK med och utan Crespo.

2012 ÖSK utan Crespo 0,8 poäng/match. (22 matcher)
Med 1,25 (8)

2013 utan Crespo 1,89 poäng/match. (18)
Med Crespo 2,25 (12)"

Jag har nu roat mig med att ta fram motsvarande siffror för i år, de matcher fr o m Helsinborg hemma och framåt där Crespo spelat mer än halva matchen, vilket gör att t ex KFF hemma går bort, för där kom han in efter en kvart i andra (och kom att spela en viktig roll för segern).

Facit så här långt för 2014 blir då: ÖSK utan Crespo 1,13 poäng/match. (15 matcher), med Crespo 1,89 poäng/match (9 matcher)
Örebro Axel Vadd
2014-09-21 09:27
@Respons:

Mycket roligt att höra! Jag utgick helt på att de inte skulle få spela.
Örebro Respons
2014-09-21 09:14
@Matta:

Med två supertaggade nyckelspelare och hela ÖSK i form har IFK inte en chans!
Örebro ÖSK-Boldt
2014-09-21 08:56
Helt jäkla fantastiskt att vinna 5 matcher i rad. Hoppas Glennarna åker bort av bara farten. Tycker Sobralense också betytt väldigt mycket för lugnet o spelsinnet för laget. Hoppas IFK kan tänka sig att göra en acceptabel deal där om Sobralense själv vill, men månadslönen kan bli tuff. Riktigt skönt o va ÖSK:is idag. :D
Örebro Matta
2014-09-21 08:19
... och här kommer länken.
Annons: