/fotboll/osk/forum/1250.aspx/fotboll/osk/forum/1250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-09-17 09:15
Gudjonssen, 08:53, förtydliga lite, så att jag ytterligare kan förbättra mina inlägg ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gudjonsson
2014-09-17 08:58
Axelvadd och Sörebro// Jag hoppas också på Nkili. Det skulle ju vara intressant att se honom och RÅP stänga innermittfältet defensivt och kanske våga ligga högre med våra yttrar. Möjligtvis en 4-3-3 lösning med Pode mer som offensiv innermittfältare och yttrarna kan ligga på rullning som ytteranfallare.

Någon som har koll på Falkenberg i år?
Örebro Gudjonsson
2014-09-17 08:53
Saywee// varför skriver du inte att du kommenterar Grixx inlägg kl 21:26, för det var väl det du gjorde med ditt inlägg kl 22:11?
AIK Saywee
2014-09-17 00:06
Respons Du har läst här en längre tid förstår vi, men varför har du bytt nickname ? Det är helt OK, för mig, men det är trevligast om vi kan diskutera fotboll eller ÖSK. Bry er inte så mycket om nicket, utan bemöt snarare innebörden av inlägget.
AIK Saywee
2014-09-16 23:58
Förväntat inlägg från dig, mycket förväntat ... men jag hejar på SPORT, å de kanske du oxå gör, eller hakar upp dig på nå't annat ...
Örebro Respons
2014-09-16 23:45
@Saywee:

Jag läser ibland här utan att själv skiva men är trött på ditt skrivande där du hittar på saker utan någon som helst täckning och sedan försvarar dig med att du skriver vad du tycker. Vi är många som tycker så och jag tror inte du vet vem jag är.

Vi har hört många gånger om giganterna, att du håller på laget, att klubben ska vinna SM och att du längtar till närmaste match. Dessa formuleringar använder du alltid när vi andra reagerar över det du skriver.

Det handlar inte om kunskap. Det handlar om att hålla sig till sanningen och att kunna motivera sitt tyckande. Allt annat torde det vara få som är intresserade av att läsa.

Och att höra dig motivera ditt svamlande med att man får skriva vad som helst är ännu mer tröttande att läsa.

AIK Saywee
2014-09-16 23:38
Aha, Nu fattar även jag vem Respons är. Jag är inte så kunnig som dig i fotboll, men skriver åndå vad jag tycker. En del är så himla lättlästa ... ... och som livstidskuban längtar jag till årets närmaste bortamatch! Krossa FFF 5-0
Örebro Respons
2014-09-16 23:20
@Saywee:

Om du påstår att det finns några här som har en sådan enfaldig uppfattning tycker jag du ska skriva att det bara är en känsla som kommit över dig och inte skriva att några tror så.
AIK Saywee
2014-09-16 23:16
Respons, jag vet inte det, är bara en känsla ...
Örebro Axel Vadd
2014-09-16 23:07
@Sörebro:
Är nog inte omöjligt att han får speltid. Kan tänka mig att Nordmark startar även om jag tycker att Nordmark & Nordin inte riktigt skapar samma balans som Nordin & RÅP. Nordmark är lite som en lightmodell av Nordin. Två spelare där båda vill ha mycket boll. Sedan får vi inte glömma Saeid heller. Beror på vilken balans Alec vill ha mittfältet. En defensiv + en konstruktiv eller två konstruktiva.
Örebro Respons
2014-09-16 23:04
@Saywee:

Vilka tror det?
AIK Saywee
2014-09-16 22:11
Grixx Kul att du "vågar" titta in ! Håller verkligen med om att det är laget ÖSK som jobbar, några tror att en enskild stjärna, drar publik och är lösningen på ett framtida guld .. ... jag tror på Axèn och Sköldnark och framtiden .. Vad "annart" kan jag göra ?
Örebro Sörebro
2014-09-16 21:55
Jag saknar Nkili på plan. Hoppas han får chansen sen defensiv mittfältare nu när RÅP är avstängd. Även om Nkili ska spela back så tycker jag han är för bra för att inte vara med.
Örebro Grixx
2014-09-16 21:26
Tycker det ibland blir onödigt tjafsigt om vem som var bäst och sämst i laget. Just nu känns det ganska oväsentligt. Tycker att laget som helhet är riktigt bra och oerhört mycket bättre än när PeO drev skutan. Om det är Alecs förtjänst rakt över vet jag inte..troligen är det rätt blandning bland ledarna.

Det viktigaste tycker jag är att laget har en ganska perfekt blandning av spelare. Smått förfinande allt efter att tiden går och någon ny spelare till nästa år och det ser väldigt ljust ut.

...men just det ja, Nordin och Sobra är kanske inte alls med då och det innebär att de riktiga bollhållarna saknas.

Kan det gå så långt? Knappast
AIK Saywee
2014-09-16 20:54
... skriv bara det ni tycker, med beaktande av forumregler och lite sunt förnuft ... (Datorkrångel vid gattet)
AIK Saywee
2014-09-16 20:54
... skriv bara det ni tycker, med beaktande av forumregler och lite sunt förnuft ... (Datorkrångel vid gattet)
AIK Saywee
2014-09-16 20:50
Gudjonssen, det är helt OK :) Det är dock fler som ständigt upprepar sig, men det är la inget större problem, eller?' För det slutar ju med ett forum där mycket få, vågar skriva det de tycker om fotboll eller ÖSK eller något i "närheten" av detta ... Kan vi inte alla som gillar ÖSK bara sluta att tjata om vad som skall skrivas eller inte skrivas ... ... skriv bara s
AIK Saywee
2014-09-16 20:18
Jag gillar skämt, talgoxen hälsar ;) Men det har blivit lite stelare på någras "begäran" ... ÖSK och Oscar klättrar uppåt !!!
Benny Böckling
2014-09-16 20:16
Har en känsla av att Wikström kör på ett år till. Tycker han känns väldigt "fräsch".
Örebro Pedretti
2014-09-16 19:40
@widemarsh:

Hur ser poängsnittet ut med och utan Mohammed? Har känts osäkert med honom på planen och Sobra känns som ett mycket bättre alternativ.
Örebro Gudjonsson
2014-09-16 19:33
Saywee// du skriver ju det ofta, så jag tyckte att mitt skämt var klockrent... Nästa gång gör jag två smileys ;)
AIK Saywee
2014-09-16 18:42
Oscar är kung !!!!
Örebro widemarsh
2014-09-16 18:36
ÖSK med Oscar i mål fortsätter att vara ett topplag i Allsvenskan!
I de matcher Oscar startat har ÖSK 27 poäng på 14 matcher, vilket ger ett poängsnitt på 1,93/match. Över 23 omgångar skulle det ge 44 poäng och en (delad) andraplats i tabellen. När Kung Oscar står i mål är det bara Malmö som är ett bättre lag än ÖSK :)

Riktigt bra insats igår, 2-0 var fullt rättvist och borde nog varit en större seger. Och detta mot ett lag framför oss tabellen som vi brukar ha svårt för.
Örebro En örebroare
2014-09-16 18:19
@Benny Böckling:

Verkligen. Kollade inte fanklippet utan min irritation tog över direkt istället och ville ge de en känga. My bad.
AIK Saywee
2014-09-16 15:31
Gudjonsson , När det blir få inlägg under hockeysäsongen blir kanske mina fotbollsinlägg lite onödigt täta ? Men skriv i klartext vad du hakar upp dig på, eller pm'a jag kollar en gång varje vecka och svarar de som inte hotar.
Örebro Gudjonsson
2014-09-16 15:22
Pedretti// Det är ju hemskt att se att det är så... Jag brukar också följa fotbollskväll, och är förvånad över hur dåligt programmet är kring all bevakning. Det finns inget genuint intresse kring Allsvenskan i studion och tyvärr finns det inte heller något annat substitut att vända sig till.
Örebro Gudjonsson
2014-09-16 15:14
Om du inte skrev det i vartannat inlägg så hade jag trott dig Saywee... :)
AIK Saywee
2014-09-16 14:37
Ja, jag har alltid min tro på ÖSK!!! Trots alla pessimister och så kallade kunniga i fotboll, fortsätter jag envist att tro på vårt ÖSK, och klagar ibland när jag anat att det kan finnas förbättringar som kan förbättras:) Men ÖSK är mitt förstalag, och gissningen på att vi hamnar på övre halvan, kanske inte var SÅ jädra galen? ÖSK !!!
Örebro Pedretti
2014-09-16 14:35
@Gudjonsson:

Jag brukar kolla på fotbollskväll på SVT för att se om dem rapporterar om ÖSK. Men det gör dem nästintill aldrig, dem har på senare tid hängt upp sig över Malmös champions league deltagande och Helsingborg.
Till och med när vi spöade AIK med 4-2 och gjorde två drömmål så valde dem att prata om Djurgården-Mjällby(!?!?!)
Örebro TommyS
2014-09-16 14:26
Trots att svagt Kalmar tycker jag att gårdagens match var ÖSK:s bästa över 90 minuter. Med Crespo fullt frisk från start hade det blivit en total utklassning inte bara i spel utan också i resultat. Jag älskar att se hur mittbackar och mittfältare låg och värderade rätt i nästan varje situation, hur vi vann boll, hur vi täckte boll, hur vi kunde spela rakt och runt efter vad situationen krävde. Nordin, Sobra fantastiska, RÅP och Hagge extremt nyttiga, Mobergs bästa hittills, Oscar genomtrygg, och riktigt bra inhopp av Crespo och av Kalle.

Nu leder vi formtabellen vare sig man räknar över två, tre, fyra, fem, sex, sju eller nio omgångar (inte åtta, då ligger Elfsborg före). Chapeau, Axén.

Fråga till forumet: vem ersätter RÅP mot Falkenberg? Mensah verkar inte vara på banan så alternativen är Nkili, Saeid och Nordmark. Gissar på Nordmark. Och vem tar lediga platsen i matchtruppen? Som sagt, att Mensah inte ens är med i U21 talar emot honom. Som Eyravallenbloggen spekulerar kan det bli Atashkadeh som trumfar över Berisha för att ge fler offensiva alternativ på bänken. Crespo lär ta DG:s tröja, jag skulle gärna ge Kalle chansen efter sitt pigga inhopp. Pode har varit ganska osynlig i de senaste matcherna.
Annons: