/fotboll/osk/forum/1249.aspx/fotboll/osk/forum/1249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2014-09-26 09:33
Kan vi köra med trebackslinje mot GIF?
Med tanke på Hagges avstängning, alltså.

Oscar
Berisha , Mange , Erik
Yasin , Nordin , Råp , Sobra , DB
Pode
Crespo

Eller är det för djärvt att tro?

Det brukar ju sällan vara allt för stora ändringar, men om Sobra är dålig fortfarande och de skall vara en vanlig 4-backslinje så:

Oscar
DB , Mange , Erik , Wiktorsson
Yasin Nordin RÅP Nordmark
Crespo Pode

Fast på denna uppställning blir det ju två ändringar i backlinjen......
Och enligt tidigare uttalande så kan ju Berisha bara spela mittback, så hur gör man minst ändring i backlinjen, när vi inte har någon gjuten reserv för högerbacken?

Vem brukar spela högerback i U-21 ?

Försöker klura ut hur de resterande omgångarna kommer att sluta, men det är för många lag i den nedre regionen som möter varandra. Teoretiskt kan man nog åka ut på 34 p, men då skall det verkligen bli en högoddsare. Och jag utgår ifrån att BP inte tar några mer poäng.

Men på måndag kväll kan man väl fira på riktigt? Poäng där och saken är klar.
Det räcker faktiskt med en poäng till.
Eller?
Örebro ÖSK i förskingringen
2014-09-25 23:28
Bäst när det gäller

Jag ger dej verkligen cred för din ärlighet!
Betyder också att jag kommer att läsa dina inlägg, med eller utan cobrahugg, med nyfikenhet i fortsättningen!

Finns ju andra nic jag är mer tveksam till!
AIK Saywee
2014-09-25 22:53
Vi har varit klara för övre halvan hela säsongen - lugna era nerver :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2014-09-25 22:28
Snacka om sexpoängsmatch mot Gefle på måndag. Vinst där och vi är absolut klara. Först möts Falkenberg-Norrköping. Där or jag det avgörs vilket lag som gör BP sällskap ner. Fortfarande ligger väl Gefle och Mjällby i farozonen.

Sen är det overkligt, att när vi äntligen blir av ed "publikmagneten" BP, så tar Ljungskile stora kliv mot allsvenskan. Suck!!
AIK Saywee
2014-09-25 22:11
Jag är inte kluven till det blåvita lånet, Sobra har under få matcher, visat vad han kan prestera ...
Örebro SHP Örebro
2014-09-25 22:10
Aftonbladet: Camillas sambo spelade bort miljoner http://www.aftonbladet.se/nyheter/medberoende/article19593462.ab
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-09-25 21:51
@Bäst när det gäller:

Jag är kluven när det gäller Moe. Han har oerhört mycket boll i sig, men väger alltför ofta lite lätt. Om ÖSK kan hitta en billig lösning ser jag gärna att han stannar. I annat fall är det bättre att satsa på någon annan.
AIK Saywee
2014-09-25 21:50
Bra jobbat Sköldmark, nästa säsong vågar jag kanske skriva sämst femma:) Anställ på riktigt ...
Benny Böckling
2014-09-25 21:50
@Bäst när det gäller:

Känns väldigt oklart angående Nkili. Enligt NA har han alltså kontrakt över nästa år? Samma med Hagge?
Örebro Bäst när det gäller
2014-09-25 21:27
Läser på NA att Moe, Boris, Mange, Atashkadeh och Berisha sitter på utgående kontrakt. Lägg sen till Nordin och Sobra vars lånekontrakt går ut. Där tycker jag ÖSK är värda mycket beröm.

Som jag ser det vill man så klart få loss både Nordin och Sobra om de går att lösa för rimlig kostnad. Berisha tycker jag man slarvat bort vilket inte känns bra. Mange avtackar vi stort men inser att hans tid på denna nivå är uträknad. Övrigas löneposter, tre till antalet, tycker jag vi lägger på att värva två bra ytterbackar. Berisha blir då nyckeln, signa nytt och spela ihop Moberg-Berisha önskar jag!
AIK Saywee
2014-09-25 19:03
Bra skrivet, Vad som skrivs är det viktigaste, vem som skrivit det som skrivits, är inte så viktigt, för de som inte hakar upp sig på ett nic .... ... låt forumet leva vidare på inläggens troliga innebörd, även om de kan misstolkas, om man anstränger sig ... HEJA SPORT !!!
2014-09-25 18:24
@Saywee:

Jag vet inte om jag låter trovärdig nu men jag skiter faktiskt i vem som säger något, vad som sägs däremot det hugger jag som en kobra på! Eller ja inte alltid är väl bäst att säga:)
AIK Saywee
2014-09-25 16:54
Bäst när det gäller, Se upp Misstolkningar är inte ovanliga, startar ofta när man läst pseudonymen, mitt andra nick funkar bättre.
2014-09-25 16:32
@ÖSK i förskingringen:

Borde jag mörka här och säga att jag skämtade? Nä jag får vara ärlig och säga att jag läste ditt inlägg superslarvigt. Missade inledningen och trodde du kommenterade IFK-matchen och då var jag där och högg reptilsnabbt och tokfel!

Hoppas du förlåter mig:)
Örebro Conjuration
2014-09-25 15:29
Min första tanke efter matchen igår: spelare som David Accam, Markus Rosenberg och Lasse Vibe får gärna lämna allsvenskan ;) De är nyttiga för serien men inte för oss.
AIK Saywee
2014-09-25 14:57
Som vanligt har skribenter sett helt olika saker ... jaja, nu avslutar vi med nästa vinstsvit:) ... å hamnar sämst åtta!!!
Benny Böckling
2014-09-25 14:46
Tungt med torsk igår men det är inte lätt att ta poäng med så uselt försvarsspel.
Wiktström såg ut som 100 år, Oscar gjorde för ovanlighetens skull en dålig match och DG visade för hundraelfte gången att han inte har i Allsvenskan att göra. Nog för att han kan springa men karln kan ju varken skjuta, passa eller hålla i bollen. #skickatillkungsör
Örebro widemarsh
2014-09-25 14:39
Visst borde det varit ett rött kort på Bjärsmyr igår? Han slår bort bollen med armen med en till synes medveten rörelse, och förhindrar att Crespo är helt ren med målvakten. Klar målchansutvisning enligt mig. Han får inte ens varning, vilket är rätt sjukt faktiskt.

Sen var tydligen anledningen till att ÖSK flyttade upp så mycket folk på hörnan innan 2-2 att assisterande domaren berättat för ÖSK-bänken att det var 30 sekunder tillägg på halvleken. ÖSK flyttar upp för att IFK inte kommer hinna med någon kontring. Problemet är bara att assisterande gav felaktig information och efter 40 sekunders tillägg gör IFK mål. Dåligt av domaren, eller bara klantigt av ÖSK? En kombination kanske.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-09-25 14:20
@Thomaz76:
Förhoppningsvis blir han kvar hos oss, han har tillfört trygghet på mittfältet. Frågan är om vi har råd med hans lön?
IFK Göteborg Thomaz76
2014-09-25 12:35
Skönt att Sobralense inte deltog igår. Känns som han levererar hos er när han äntligen får förtroende. Killen som alltid vill ha boll men som ibland har lite svårt att släppa den, önskar han lycka till.
Tror ni att han spelar hos er nästa säsong?
Call For Rain
2014-09-25 11:30
@pemo:

Kontraktet är klart med god marginal. 32 poäng har alltid räckt till förnyat utan kval ända sedan playoffmöten infördes.
Örebro pemo
2014-09-25 10:38
Fast Oscar var väl bättre än Alven? Visserligen var straffen otagbar, men de andra två?

Någon som har orkat kolla hur det ser ut nu? Alltså, med streckstriden?
Ligger vi i farozonen eller möter de nedre lagen varandra så att alla tar poäng av varandra så att de inte kan komma ifatt. Alltså, kan Norrköping , Mjällby , Gefle , ÅFF, FFF och Kalmar samtliga ta 15 poäng till?
AIK Saywee
2014-09-25 09:57
Frågan är hur spelarna är i rörelse innan skottögonblicket, eller hur Oscar egentligen menar med sitt "försvar" i NA? Det går fort ibland ...
Örebro Bastard on Parade
2014-09-25 09:54
@Saywee:

Det är klart att han inte hinner dirigera Mange efter det anfallaren skjuter, men om Oscar inte ser bollen innan skottögonblicket så måste han göra något. Han kan inte som målvakt vara passiv i det läget för att han inte ser bollen, det är inte en godkänd ursäkt. Oscar och Mange måste ha ett bättre samspel i den situationen. Sedan är det mycket möjligt att Oscar faktiskt skrek på Mange i det läget, men faktum är att han var skymd och det är inte bra.
AIK Saywee
2014-09-25 09:48
Intressant det Oscar förklarar för NA ... ... hur skulle han hinna dirigera Mange efter det att bollen slagits?
Örebro Bastard on Parade
2014-09-25 09:41
@Glad:

Jag har inte sett målen i repris ännu, men första känslan är att det inte är några bra ingripanden av Oscar (försvaret också förvisso) vid två av målen.

Till NA säger Oscar själv:
"– Jag och ”Mange” (Magnus Wikström) hamnade i linje, så jag såg ingenting. Jag vet inte vad jag kunde gjort annorlunda. Det såg säkert konstigt ut när jag inte slängde mig, men bollen gick runt ”Mange”, och jag såg ingenting. Sedan satt den bra vid stolpen, så det är inte säkert att jag hade tagit den ändå."

Vad han kunde ha gjort annorlunda? Tja. Det är ju otroligt viktigt för en målvakt att kunna se bollen när motståndaren har den i straffområdet. En sidledningsförflyttning eller styra Mange skulle han ha kunnat göra.

Å andra sidan gjorde Oscar några bra räddningar också. Att det blev mål på returerna är försvarets fel som dels sjönk väldigt mycket utan att stöta på bollhållaren och sedan inte hade markering på spelarna.
AIK Saywee
2014-09-25 09:22
kenya, instämmer! pemo, undrar varför Nordin spelade smått mot blåvitt? Sogen, Alvbåge är fortfarande tjôtigt medial! Widemach, kanske bättre om Rinne stått i går? (Har fler frågor, följde bara via textteve, forum och fick några mess)
Örebro kenya
2014-09-25 08:39
"VAKNA, FOTBOLLSSVERIGE – ÖSK ÄR TILLBAKA."

"Men varför minska antalet lag i en serie där föreningar som Häcken, Mjällby, IFK Norrköping, Åtvidaberg och nu också Örebro tycks ha etablerat sig senaste fem åren? En annan sak om alla nykomlingar alltid rasade ur, om lagen som gick upp slutade hjälplöst sist år efter år men den klyftan finns inte i svensk fotboll. Så varför vill Markus Johannesson & Co. på SVT skapa den?
Det är, enligt mitt sätt att se på fotboll, obegripligt."
Örebro pemo
2014-09-25 08:36
Jaha. Men det är väl bara att bryta ihop och komma igen :)
fick en känsla i går att matchen var en typiskt " vi har inget att förlora-match" där båda lagen öste på framåt, men inte så noga i försvaret.
Våra mittfältare tar konstiga beslut när de skall försvara. Fullföljer inte markeringen utan släpper spelaren när de närmar sig målet.

Moberg bra. Oskar blandade, men håller i alla fall mycket hög klass. Dags att byta Wiken mot Berisha nu, när Moberg spelar så säkert?

RÅP slog bort allt i första. Katastrof. Nordin vill gärna spela lite smått och Yasin kom lite för mycket in i banan. Pode och Crespo levererar.
DG är en bättre inhoppare. Moe har inget i allsvenska att göra ( f´låt , nu är jag för hård? ) Hade hellre sett Nordmark tidigare.

Men, nu börjar vi om mot Gefle med en ny svit vunna matcher.

Är det bara jag som tycker att domaren var en pajas? Hur många frisparkar fick Crespo? De hängde ju på honom i varje duell. Inkonsekvent i bedömningarna. Åt båda hållen, men nog hade han mer respekt för IFK.

Blir det Wiktorsson på vänsterbacken nu när Hagge är avstängd? Då får väl Lanto lekstuga. Eller går Nkili in som högerback och DB forsätter på vänster, bara för att inte byta för mycket i backlinjen?

Och hoppas på att Sobra är spelklar på måndag.
Örebro Sogen
2014-09-25 08:33
Undra varför Alvbåge är sur på Gustaf Crona. Han har väl inte sågat John nåt?
Annons: