/fotboll/osk/forum/1247.aspx/fotboll/osk/forum/1247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-09-30 16:24
Hoppas verkligen att ÖSK förlänger med Berisha! Gjorde bra ifrån sig mot Gefle, känns som en helgjuten arvtagare till Wikström och sablar vad han verkar sympatisk! En formidabel truppspelare.
AIK Saywee
2014-09-30 16:09
BiB. tack för länken, 13 juni kom info om tränarbytet
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2014-09-30 12:49
Axel vadd // OK, låt mig skriva så här: det var en skitdålig första halvlek av två allsvenska lag.
Men jag har högre krav på ÖSK än på Gefle.
Visst, Yasin hade en kanonträff i ribban, men vi slog bort måna enkla passningar och stod väldigt stilla och väntade på boll. överlag.

Sen tycker jag det är värre att se en match på TV en i verkligheten. est beroende på att de skall visa så många repriser att man tappar flödet i spelet.
Men vi vann och är kvar i allsvenskan. Och det är ju huvudsken.
AIK Saywee
2014-09-30 11:46
Självklart att jämföra med disponibla spelare, men det kan eventuellt ligga fler parametrar bakom förändringarna ...
Örebro Sparkabolleninimål
2014-09-30 11:31
Får axen vara med på bänken eller blir det påföljder även till nästa match efter hans uppvisning på läktaren? Lite orolig då det känns som att det började gå bra när han kom ner?
Örebro Bulten i Boo
2014-09-30 11:26
@Saywee:
Örebro Axel Vadd
2014-09-30 10:19
@pemo:

Så himla dåliga tycker jag inte ÖSK var i första. Visst, man skapar inte mycket men det gör ju inte Gelfe heller. Tycker man kontrollerar matchen rätt bra
Örebro Axel Vadd
2014-09-30 10:18
@Saywee:

Jämför också disponibla spelare då för samma period
AIK Saywee
2014-09-30 09:18
Det är så gott att vara optimist, att hela tiden tro på sitt lag:) Tänkte leta fram två tabellrader, en för Peo och en för Alec, men jag kommer inte ihåg när vi skiftade huvudtränare ...
Örebro pemo
2014-09-30 08:33
Tycker också att Berisha var riktigt bra. Målet var ju ett väldigt perfekt inlägg och är ruskigt svårt att försvara sig mot. Bara att applådera Gefles spelare där. I övrigt kan jag väl försvara NA:s betygsättning, då det var en urusel första halvlek och betygen skall väl spegla hela matchen?

Men vi vann och det är det viktigaste. Att sedan domare var ett skämt får man väl ta som en prövning.
Örebro Axel Vadd
2014-09-30 08:15
Axen är väl värd alla lovord och visst spelar ÖSK en mer attraktiv fotboll idag. Men man måste samtidigt vara lite rättvis mot Peo och faktiskt tillstå att Axen har ett bättre spelarmaterial än vad Peo hade. Peo spelade utan både RÅP och Crespo en stor del. När väl RÅP kom tillbaka var han absolut inte uppe på samma nivå som nu. Peo hade inte heller tillgång till Nordmark och Sobralense. Inte heller Oscar en hel del matcher. Egentligen gillar jag possesionspelet som Peo står för. Tyvärr hade ÖSK svårt att få till ett riktigt possesionspel mer än på egen planhalva och än mer svårt att skapa målchanser. Men i sin grundide gillar jag det. Men det gäller ju att kunna spela det som det är tänkt. Och kanske var det Peos grundproblem att han inte riktigt hade material till det
Örebro Axel Vadd
2014-09-30 08:07
@Respons:
I hans position har du kanske rätt men att påstå att en mittback därmed alltid är chanslös i dessa lägen tycker jag är att ta i. Nu skriver du inte "alltid" men betydelsen blir ju det. Fick han träna på samma situationer är jag ganska säker på att han skulle ta bort en del. Jag håller med om att det är en svår situation men jag skulle inte sträcka mig till att säga att han är chanslös
Örebro Axel Vadd
2014-09-30 08:04
@Respons:

Han avväpnade Oremo på alla långa bollar. Oremo var chanslös i luften och då skall vi veta att Oremo alltid varit stark på att gå upp och nickskarva dessa bollar.
Örebro Respons
2014-09-30 08:03
Örebro Respons
2014-09-30 07:58
En och annan på detta forum reagerade över Berishas insats vid Gefles mål. Det gör inte jag. Som mittback ska du i det läget inte placera dig framför spelaren. Passningen var perfekt och så låg att det inte fanns möjlighet för Berisha att nicka undan den. Det enda han kunde ha gjort var att tackla Geflespelaren i ryggen men i så fall hade han riskerat straff. Är som många andra gånger förvånad över Na:s betygssättning. Man ger Berisha 2. Jag menar att han låg närmare en 4. Jag följde honom speciellt under hela matchen och han gjorde ett mycket fin insats!
Örebro pemo
2014-09-29 23:12
Hur kan man vara så dåliga i första halvlek och sedan gå ut och spela bort Gefle i 20 minuter? Nåja, efter en seger är et alltid lite skönare att gnälla.

Varför har ÖSK blivit ett lag som står så stila? Ingen rörelse alls i första. Om man bortser från några kontringar. Som jag skrev tidigare, när bollföraren stannar upp så finns det sällan någon med fart att spela på.

Vad fick jag annars ut av dagens match? Wiktorsson får nog gå tillbaka till Degen Håller inte fullt ut i allsvenskan. Berisha gjorde däremot ett stabilt inhopp. DB är inte bättre på högersidan. Wikström? Nja, det är nog dags att tacka för sig mot Häcken i sista matchen.
Nordin och Sobra äger vi inte, så där är det väl bara att hoppas. RÅP slarvar för mycket. Kan i och för sig vara en reaktion nu på det långa skadeuppehållet. Yasin bäste ÖSK-are. Pode försöker med avgörande pass lite för ofta, men gör mål och är då förlåten. :) Crespo? Bara att tacka och ta emot. DG en bra inhoppare men ingen startspelare. Nordmark måste få mer tid och det har ju Axen sagt.

Mot Ellos? Hagge på höger. DB vänster. Sen hoppa jag att Berisha får fortsätta nu när kontraktet är klart. Ut med Wiken, om nu inte Erik är fortsatt skadad.

Mitten? RÅP och Nordmark. Sobra och DG(?) och fram Pode och Holmberg.
Det är väl det troligaste. Finns det något annat alternativ? Nkili ligger väl närmast skulle jag tro. Sen blir det väl en hel de junisar på bänken.

Så, trots att jag nästan gav upp efter HBK hemma, så har jag inte ropat efter Hasani. Och det visade sig till sist att det är tränarna som verkligen ser hur selarna är.

Så, STORT TACK till ÖSK för att jag får se allsvenskan nästa år också.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-09-29 22:03
Fjärdeplats i Fair Play efter 23 spelade med god chans på förstaplats. Detta kanske dock sprack idag efter domarens gula hagel.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-09-29 21:53
Höstens lag. Igen... Härligt Sport! Fantastiskt kul att så många lyckas så bra. Inte minst Crespo och Pode. Väldigt roligt att Berisha fick en skåra i bältet ikväll.
Örebro Svartvitt forever
2014-09-29 21:41
Alltså, Crespo... Han har nu gjort tvåsiffrigt efter att i princip bara ha spelat skadefri höstsäsongen. Hade han fått vara frisk hela säsongen hade han varit där uppe och tampats med Wibe nu, förmodligen vunnit hela skytteligan. Jag är så sjukt glad för den killens skull, som dessutom bara sprider positiva vibbar på plan, även till motspelare. Jag hoppas att han blir vår nästa stora utlandsförsäljning och att det ger honom ett fett kontrakt och att han lyckas. Inte så att jag vill bli av med honom, men han är lite för bra för Allsvenskan, nu när han har utvecklats en säsong till och lärt sig att värdera lägena bättre. En sån kille som han spelar dessutom inte för att kunna köra Ferrari utan han har en hel släkt i hemlandet som är beroende av att han lyckas. Så FORZA Crespo! Sen är jag nästan lika glad för att Pode får visa sin klass efter att ha fått förtroende. Vi minns hur ifrågasatt han var av många för ett år sedan. Så FORZA Pode! Och för det tredje: Även om Berisha lite grann får ta på sig målet, tycker jag han visade i kväll att han och Moberg kan bli ett av Allsvenskans bästa mittlås nästa år. Så FORZA Berisha, och hoppas verkligen att det skrivs förlängning. För övrigt är jag uppriktigt skrämd av nivån på allsvenska domare.
Örebro Axel Vadd
2014-09-29 21:13
Jag har berömt Björnkvist i höst för att blivit alltmer defensivt säker. Men med boll på den offensiva tredjedelen är han fullständigt villrådig och ger bort bollarna. Där ligger hans utvecklingsläxa att vässa på under vintern
Örebro Eyra
2014-09-29 21:11
Tuffa avstängningar mot Elfsborg. Försöker ändå se positivt och tror på inspirerande reserver som vill ta chansen att konkurrera om en startplats.
Tror på följande förändringar:
Gerzic ut, Saeid in.
Yasin ut, Nordmark (alt. DG) in.
Kamara ut, Holmberg in.

Senare i matchen vill jag se Axén överraska lite och slänga in Lipovac eller möjligtvis någon annan från u-truppen.
Örebro Glad
2014-09-29 20:59
Värt resan att se ÖSK säkra kontraktet, Oscar kung,Crespo kung, Pooode kung,,,,,forza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Mjällby Björn i Blekinge
2014-09-29 20:58
Pode gjorde både sina nya och gamla lagkompisar en stor tjänst i kväll.
AIK Saywee
2014-09-29 20:57
pemo, vad skrev jag innan matchen då?
Örebro frrreddo
2014-09-29 20:49
Pinsam domare...får vi ihop fullt lag till nästa match? Starkt av sport att komma tillbaka och dominera andra halvlek. Crespo vilket mål statistik!!!
Örebro pemo
2014-09-29 20:49
YES. Nu öppnar vi lie skumpa. Heller hur?
Tack mig. Det var väl det jag skrev i halvtid??
Benny Böckling
2014-09-29 20:48
Fan så underbart ÖSK! Ett lag på plan i andra halvlek.
Skickar med glädje ner brunkargänget Gefle mot superettan.
Cred till Kubanerna på plats också! Härligt Sport!!
Örebro Mr. Milton
2014-09-29 20:46
Gefle och Domaren - ÖSK 1-2
Benny Böckling
2014-09-29 20:39
Han kan ju inte vara nykter domaren
Örebro mr olafski
2014-09-29 20:39
Men domaren? Seriöst? Sjukaste jag varit med om
Annons: