/fotboll/osk/forum/1245.aspx/fotboll/osk/forum/1245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari 2
2014-09-18 11:22
@En örebroare:

Det bär lite emot att försvara Saywee, men det är ännu mer orätt att be honom vara tyst. Jag har lärt mig att skrolla honom - det kan ni också göra. Inse att han har sin egen nivå, och lär er leva med det. Skrolla förbi hans inlägg, och om ni ändå råkar läsa nåt, svara inte på det (och bespara oss andra ca 1/3 av hans inlägg). Låt honom vara vår jobbiga lillasyster, nån gång kanske han växer upp och vi har nytta av honom.
Tack för ordet.
AIK Saywee
2014-09-18 10:57
Hur kan man lämna kubanerna på livstid :( Trodde på framtiden och drömmer vidare ... ... kan bara inte ge upp, förlåt att jag skriver ...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-09-18 10:41
Forumet var trevligare förr när Kurt van Tratt vågade skriva lite OT ...
AIK Saywee
2014-09-18 10:35
Intressant inlägg ? Här diskuterar vi fotboll ...
Örebro En örebroare
2014-09-18 10:22
@Saywee:

Senast igår sade du att du litar på ÖSK och sportchefen för att sen kritisera han? De finns ingen grund för dina inlägg.
Vad jag mena med att du pratar med dig själv är att ytterst få orkar ens svara dina inlägg det är bara gå tillbaka och läsa själv.

Byta nickname vad skulle det hjälpa? Ta åt dig istället av den responsen du fått (som du bad om)
Blir evigt tjatigt om ditt "livstidkubansnack" "jag tror på klubben och dess eleganter" osv.
Detta forum är inte vad det var en gång förut och du har en STOR del av det.
AIK Saywee
2014-09-18 10:20
Skriv inte det ni tycker, för det blir så irriterande ... ... Snart blir det nytt nickname:)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-09-18 10:08
Jag tror och tycker att jag som supporter får så mycket information som jag behöver. Visst vore det kul med än mer information. Men om man bortser från att det vore kul så vore det nog också direkt dåligt för Sport att lämna ut en massa information till höger och vänster. T ex om rekryteringen av chef. Det är kanske igång några diskussioner där så varför föregripa ett resultat med rykten och möjligheter. Om spelare, varför lämna ut eventualiteter kring detta innan det är klart? Jag har förstått Saywee att du hade svårt att hitta/förstå en målsättning tidigare och att det irriterade dig. Men det innebär inte att klubben är hemliga klubben. Att skriva så tycker jag blir lite löjligt när Erik och andra jobbar ganska hårt med en bra supporterinformation. Det vi inte får veta är kanske bra att vi inte vet. Om jag skulle tolka Axel Vadd lite fritt så kan det vara så att dina gamla mönster är just gamla mönster. Om livstidskubaner, en massa inlägg på rad utan direkt koppling till någon diskussion och om din längtan efter guld och närvaro på västkusten och ifrågasättande av Nordins känslomässiga hemvist. Det vore roligt med mer fotbollsorienterade inlägg även från dig. Ha en trevlig dag.
AIK Saywee
2014-09-18 09:02
Jag får la byta nickname så blir alla nöjda ?
AIK Saywee
2014-09-18 08:59
Axel Vadd, Det är bara så enkelt att jag som så många andra ÖSKare hela tiden längtar efter glada nyheter. Vad menar du ärligt med att falla. in gamla mönster ? Det räcker väl med extra forumsnutar här, eller skall vi fortsätta att fostra varandra? Önskar helt enkelt ibland, lite mer info om vår älskade klubb, förstår att vissa grejer måste hållas hemliga
Örebro Axel Vadd
2014-09-18 07:57
@Saywee:
Har vi en hemlig klubb nu igen? Tycker du börjar falla tillbaka till gamla inläggs-mönster med Nordin utan hjärta och som inte håller, Ingen sportchef, hemliga klubbar, antydningar om ditt & datt utan substans osv, efter att du försökt att "skärpa dig" och ansträngt dig med att komma med relevanta fotbollsinlägg, efter forumet återöppnade efter stängningen. Sedan kommer vi till ett läge då en eller annan användare till sist inte står ut (förmodligen min tur denna gång) och får ett affektutbrott. Då kommer en tredje användare och tycker att den första användaren överreagerar och att detta börjar bli sandlåda vilket leder till ett ännu större utbrott (Lex Mina Tankar). Du försvarar dig med irrelevanta återupprepande fraser som skapar ännu större irritation eftersom det ger känslan av att man bara häller vatten på en gås. Det i sin tur leder till att allting eskalerar och slutligen stänger hela forumet ned och skribenten med affektutbrottet spärras. I denna dimma försvinner du ett tag och ligger lågt för att sedan poppa upp igen och nu med några relevanta inlägg inledningsvis (vilket verkar tyda på att du förstått att du inte bara bidragit till konflikten utan inte sällan är roten till den) . Sakta men säkert återgår du till till dina typiska inlägg som skapar irritation och sedan är cirkusen igång igen enligt ovan beskrivning. Och så här håller det på. År ut och in. Ser du inte detta mönster själv? För mig är detta mönster väldigt tydligt men har försökt hålla mig off och ignorera det. Men det är inte så lätt att det bara är att scrolla även om jag försökt. Skriver detta med risk för spärr. Men ibland måste man ventilera och jag vill inte ta detta via PM eftersom det är en fråga som angår hela forumet. Jag skriver inte detta för att vara elak utan för att försöka förbättra detta forum.
Örebro Axel Vadd
2014-09-18 07:45
@Benny Böckling:

Förmodligen under senhösten eller vintern tror jag. Är väl en ganska omfattande anställingssprocess med intervjuer etc. Janne jobbar väl fortfarande eller?
Örebro Axel Vadd
2014-09-18 07:43
@Sparkabolleninimål:

Med ganska stor säkerhet får de inte spela. Nordin vet vi. Antar att samma gäller Sobralense.

Det blir Nordmark & RÅP då antar jag och DG/Yasin på kanterna. Om inte Kalle blir aktuell form. Yasin har varit lite dalande och sliten så jag tror snart Kalle kommer att få starta. Å andra sidan är Kalle ett bra alternativ för Pode
Örebro Sparkabolleninimål
2014-09-18 06:57
Hur är läget med göteborgslånen i matchen mot IFK? Får ingen av de spela?
Örebro pemo
2014-09-17 23:19
Nä. Nkili kan inte bli hur bra som helst. Men han kan alltid vara med som avbytare på ÖSK:s bänk. ;)
AIK Saywee
2014-09-17 22:47
Istider .... ÖREBRO !!!
AIK Saywee
2014-09-17 22:35
Bra fråga Benny .., och när skall vår hemliga sportklubb anställa en ordinarie sportchef ????? Det är lite klent med kommunikation från officiella till medlemmar och supportrar ..,
Benny Böckling
2014-09-17 22:10
När är den nye VD'n på plats mån tro?
AIK Saywee
2014-09-17 15:08
Intressant inlägg 15:00 Undrar vad det betyder egentligen !
Örebro En örebroare
2014-09-17 15:00
Senaste 30 inläggen så står det nu 15-15 mellan Saywee och resten av skribenterna på forumet.
Jag tror på ÖSK för det har jag alltid gjort....
För jag är livstid Supporter på detta forum.
AIK Saywee
2014-09-17 14:52
Nkili kan bli hur bra som helst, risken att han slarvas bort som Berra är inte lika stor, vår tränarduo kan forboll, tror jag :)
Örebro Gudjonsson
2014-09-17 13:31
TommyS// Nej det går inte att argumentera emot det du skriver... Finns mer att lägga till så som BP exempelvis.

Jag anser ändå att jag ser en extremt stor potential hos Nkili. Defensiv 1 mot 1 är han bland det bästa jag har sett i svartvitt. Väldigt följsam och bra balans. Får han ordning på tajmingen och lär sig värdera situationer så är det en väldigt bra fotbollsspelare!
Örebro TommyS
2014-09-17 13:05
Fick en idé av att kolla på Nkilis många (nio) inhopp och ändrar mig. Nkili är inte ett bra alternativ att slänga in för att ersätta en annan central mittfältare, däremot funkar han som en extra central mittfältare. Han ersatte Nordmark mot Malmö, vi fick knappt låna bollen och tappade ledning till förlust. Han har ersatt RÅP två gånger, mot Norrköping, såg inte den matchen med vi tappade ledning till oavgjort, och mot AIK då vi höll undan men tappade spelet. Man kan argumentera för att han kom in i svåra lägen, men det blev inte bättre. Tre gånger har Nkili ersatt offensiva spelare (Pode eller Yasin) och då har vi hållit status quo (vilket var bra mot Åtvid och Mjällby men oförklarligt mot Helsingborg då vi inte hade ledningen och borde gått för seger, men det är inte Nkilis fel). Övriga tre byten har han gjort som mittback.
AIK Saywee
2014-09-17 12:50
Naturgräset växer vid gattet, men ÖSK's giganter klarar nog av alla underlag, det har de betalt för,,,. Tvåsiffrigt ? Nu rockar alla naiva vidare mot ytterligare 3 p, Så jädra gott att vara optimist. ;)
AIK Saywee
2014-09-17 11:48
Septembervädret är helt underbart i Halland:) Indiansommar !!!
Örebro TommyS
2014-09-17 11:04
Bra poäng, gissar utan vidare täckning att gräsplanen i Falkenberg dock är i ett ganska bra skick för vackert triangelspel? Med nuvarande tabelläge kan man argumentera för att spelare med utvecklingspotential bör få chansen till matchspel, men jag tycker att Nkilis potential finns på mittbacken (om han som du säger lär sig att värdera enskilda situationer över 90 minuter). Han kan absolut gå in på ett centralt mittfält om vi känner att vi inte får tag på bollen, men i nuvarande formläge tycker jag att detta är en match som vi ska föra även på naturgräs. Men känsla är också att Nordin blir bättre ju mer passningsskickliga spelare han omgärdas av.
AIK Saywee
2014-09-17 11:00
Falkenberg vinner vi mot, oavsett gräset är naturligt eller konstigt, bara det är GRÖNT! Höstens ÖSK:)
AIK Saywee
2014-09-17 10:57
Gudjonssen, jag gillar dina inlägg å vill inte tjafsa, fattade bara inte vad som blev fel i kommunikationen ... ... gillar verkligen dina inlägg :)
Örebro Gudjonsson
2014-09-17 10:20
Tommy S// Jag skulle hållit med dig om vi hade spelat på konstgräs. Jag tror dock att Falkenberg blir svåra att slå på gräs.

När det gäller Nkili så anser jag att han är ganska bolltrygg. Han är kylig men väldigt dålig på att värdera situationer. Detta kommer han bara lära sig genom att spela matcher...
Örebro Gudjonsson
2014-09-17 10:14
Saywee// Jag tyckte bara det var tydligt att du kommenterade Grixx inlägg, men när Respons frågade dig så svarade du att du hade en känsla...

Kontentan av det hela är väl att jag tycker att du ska vara lite konkret när du skriver. Jag personligen försöker att skriva genomtänkta inlägg som jag tror att någon vill diskutera. Är det ett diskussionsämne som pågår så väntar jag med att starta ett nytt eller skriva om annat, tills det att personerna på forumet har diskuterat klart.

Är jag oklar så får du ursäkta... Du frågar och jag svarar. Mina antaganden om vad som är god kutym på ett forum är ju som sagt mina egna.

Nu vill jag diskutera fotboll... Pm:a om du vill.
Örebro En örebroare
2014-09-17 10:11
@Respons:

Amen.
Annons: