/fotboll/osk/forum/1242.aspx/fotboll/osk/forum/1242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Axel Vadd
2014-09-23 21:42
@gbgdeg:
Där är mannen med ChokladTermos och prickigkorvmacka som spådde Degen till AS och ÖSK till Div1 för någon säsong sedan.
Örebro Axel Vadd
2014-09-23 21:41
Lite MåBraBilder igen eller? Man får lite flashback till en viss match mot IFK Göteborg och som också signalerade en vändning efter en tung vår. Precis som nu
Degerfors gbgdeg
2014-09-23 20:55
Synd att ni inte får möta Sveriges roligaste spelande lag
AIK Saywee
2014-09-23 18:25
Bra inlägg Gnell ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-09-23 17:11
Pelle Blohm uttryckte det bra på senaste ÖSK-TV-inslaget på NA när han definitivt inte ville kalla sig expert, snarare fotbollsanalytiker. Jag tycker både han och Axén har en härlig inställning, tänker först och talar sedan....
AIK Saywee
2014-09-23 15:55
Vill bara skriva att mitt 11:48 syftade på att bolldjävulen inte hittar nätmaskorna, men förstår att jag gärna misstolkas. ...
AIK Saywee
2014-09-23 15:26
Jag lämnar över delvis, läst nytt pm och kanske bäst att vara anonym (nytt nick). Inte rätt att tysta andras funderingar ...
AIK Saywee
2014-09-23 14:27
Respons ?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-09-23 12:58
Inlägg på fel forum.
AIK Saywee
2014-09-23 11:48
Ursäkta mina inlägg, men man kan aldrig bli expert på fotboll, det är för många ben, rövar och stolpar som är felplacerade.
AIK Saywee
2014-09-23 11:40
Respons, det är precis vad jag tänker ...
Örebro Respons
2014-09-23 11:35
När det gäller Fotbollskväll i går så saknar jag helt kundperspektivet. Man argumenterar om att det skulle vara lättare för spelarna att bli proffs utomlands med större konkurrens i Sverige.

Jag menar att man måste väga in det värde det har att man i de mindre tätbefolkade landskapen får möjlighet att se allsvensk fotboll. Det innebär mycket som förebild för barn och ungdomar och det höjer livskvaliteten för supportrar till dessa lag och gagnar fotbollen i stort.
AIK Saywee
2014-09-23 09:48
Vad jag menar egentligen, är att det är så lätt i efterhand, att skriva och berömma, eller såga, det som hände ... experter ???
Örebro Gudjonsson
2014-09-23 09:26
Jag skulle gärna se en förändring av Fotbollskväll till nästa år... Mina förslag kan sammanfattas till 3 punkter...

1. Formatet
Programmet förlängs till 1 timme och placeras på söndagar kl 20:00 - 21:00. Svenskafans webbTV ska efterliknas i form utav frihet att diskutera.

2. Ny expertpanel och programledare.
Förslagsvis tar man in Kviborg som programledare, och låter panelen utökas till ca 5 personer. Panelen växlar bland 10 st, bestående av fans, spelare, tränare och journalister.

3. Alla lag diskuteras.
Programmet gå igenom varje match i omgången. Matcher som är förpassade till måndagen får fördelen att snackas upp.
AIK Saywee
2014-09-23 09:07
Det finns inga fotbollsexperter, bollen är ju fortfarande rund och studsar hur som helst ... ... det är väl det som är lite av charmen med denna sport:)
Örebro Gudjonsson
2014-09-23 08:35
Fotbollskväll borde minska ner antalet experter...
Örebro pemo
2014-09-23 08:17
Gör en halv pudel. Mitt omdöme om Almebäck härrör sig till tiden i ÖSK och vad jag läst mig till på nätet. Och där är väl inte hela sanningen. Om nu ÖSK har span på honom så utgår jag ifrån att han är värd att satsas på.

Om Nordin också är en looser? Ja, på ett vis. Om man blir värvad för många pengar och inte visar sig värd dessa, så........fast med tanke på Nordin och Sobra, så är väl IFK G den största loosern. Sen har jag nog större krav på de som går utomlands än de som värvas inom Sverige.

Angående experterna i Fotbollskväll så är det väl en typisk inställning när det går bra för de lite "större" klubbarna. Men både Holland och Belgien har 18 lag i sin serie. Om vi bortser från årets BP så är ju ligan hyfsat jämn.

Funderar även på det där med 33 omgångar. Hur kul är det att spela inför Häckens stora hemmapublik några gånger extra ?
Och blir det inte för tätt med matcher? Vi måste ju flytta sista omgången bara för att MFF har match senare i veckan.

Nä, tror inte att de var så genomtänkt. Titta på hockeyn. Hur tråkig som helst de 40 första omgångarna. Och nu skall de utöka serien med två lag. Har det gynnat juniorerna? Nä, man värvar friskt från andra länder ändå.
Örebro Pedretti
2014-09-23 04:14
Vad var det man sa i klubben efter bronset 2010? Guld 2015? Kan nog inte vara omöjligt, förstärk rätt delar i laget så kan vi kanske prata om en placering i topp 5 nästa år.
Örebro Osvaldo
2014-09-23 03:07
@Grixx:

Verkligen. Blir provocerad av att SVT lanserar detta som ett förslag, eller till och med som de upphöjda experternas sanning. Kringintervjuerna är redigerade så att de tveksamma rösterna antingen talar i egenintresse eller är bakåtsträvare i allmänhet.

Nannskog och Johannesson uppvisar en stor brist på förståelse för vad allsvenskan är och för supporterkultur. De framför anekdotiska argument om att det minsann fungerar i Danmark och lyckas på något sätt hävda att färre lag med all säkerhet genererar pengar till fotbollen. Blev sjukt irriterad på deras sätt att framföra sina argument och förhoppningsvis finns det fler än jag som förstår att de inte är de skarpaste mejslarna i lådan.
AIK Saywee
2014-09-22 23:10
Grixx !!!
Örebro Grixx
2014-09-22 22:31
Som sagt löjligt att minska allsvenskan. När ska man fatta att det spelar ingen som helst roll. Är det 12 lag så går det något år och så går det dåligt för landslaget och det ska tjötas om att allsvenskan ska utökas igen...och så håller det på igen och igen......

Samtidigt så går det bättre än någonsin för klubblagen....fattar bara inte vad de är ute efter än att fylla programtid och rädda sina jobb!!!
Benny Böckling
2014-09-22 22:03
@zxcv:

Superettan? Kom igen nu... Klart han ska lira i Allsvenskan om han väljer att vända hemåt.
Örebro Bastard on Parade
2014-09-22 21:45
@pemo:

Nu vet inte jag hur pålitlig Transfermarkts statistik är, men enligt dem så fick Almebäck speltid i 61 matcher och totalt 5 009 minuter hos Club Brugge. Hos Bröndby har han fått speltid i 18 matcher (1463 minuter). Wikipedia visar 54 matcher för Club Brugge och 14 för Bröndby. Enligt en vän så presterade Almebäck rätt bra under sin första tid i Belgien.

Det finns ingen garanti för att Almebäck kommer att prestera i ÖSK, men jag tycker likväl att det är en intressant spelare i en bra ålder. Han har visat att han klarar av Allsvenskan med bravur.

Det finns spelare som har misslyckats utomlands, men som gör det jäkligt bra i Allsvenskan. Du nämnde Molins som floppade i Belgien och Spanien, men här har han varit en av Allsvenskans absolut bästa spelare. Rosenberg har väl inte gjort någon glad under sina sista säsonger utomlands? Magnus Ericsson floppade i Belgien också. Det är klart att man hellre värvar spelare som är på väg uppåt i karriären, men ett "misslyckande" i en bättre liga betyder ju inte att Almebäck kommer att misslyckas hos oss.

Jag har för dålig koll på hur Almebäck presterar nu, men om han ens är i närheten av samma spelare som 2010 så bör han vara hyperintressant för ÖSK.
Örebro Bäst när det gäller
2014-09-22 21:35
Måste bara någon dag efter matchen i lördags konstatera att ÖSK lirar i allsvenskan 2015, så j**la skönt! Tack alla runt laget som gjort det möjligt, ingen nämnd ingen glömd!
Örebro zxcv
2014-09-22 21:19
Almebäck har hjältestatus för mig, trots detta känns det ändå inte 100% att värva honom i nuläget. Jag kan inte se att han ens petar Berisha tyvärr.
Hans löneanspråk matchar förmodligen inte hans status just nu heller.
Hans agent borde fixa en klubb i superettan eller en liga av motsvarande klass där han har chans att etablera sig.

Nkili är för mig ingen allsvensk startspelare. Bra backup på innermittfältet. Absolut inget långsiktigt alternativ som mittback.
AIK Saywee
2014-09-22 21:15
Bra förklaring pemo, tydligt Är Nordin oxå en looser, eller?
Örebro pemo
2014-09-22 21:08
Saywee // Jo, i mina ögon är han en looser. Hade han varit lite kall och stannat kvar ett år till i ÖSK ( och allsvenskan ) så hade nog steget till Belgien inte varit så stort. Ingen speltid där. Och sedan till Danmark och ingen speltid. Det är klart att han tappar i kvalitte när ha inte får spela matcher.
Finns många hemvändare som har samma historia.
Dessutom tyckte jag att han slarvade mycket och spelade nonchalant den sist tiden i ÖSK. Kan i och för sig bero på omgivningen också.

Jämför med MFF:s "supertrio" Mechmeti , Harbuzi och Molins ( ursäkta stavningen på de två första). De skulle ta proffsvärlden med storm. Och hur gick det? Molins kom tillbaka och gjorde det bra. En kom till MFF som reserv och den tredje har väl försvunnit i någon mindre serie.

Vad har det med Almebäck att göra? Inte så mycket mer än att alla fyra misslyckats i proffslivet.

Och hel ärligt, det är inte så många som verkligen lyckas utanför norden av de allsvenska spelarna. Kanske har vi det för bra i Sverige. Och när det blir lite motgångar så ger man upp för lätt.
AIK Saywee
2014-09-22 20:17
bison, instämmer till minst 100%
Örebro bison
2014-09-22 20:06
Fy fan vad trött jag blir på alla tyckare som vill minska allsvenskan.
Troligt att det blir jätte-hype kring allsvenskan om det är 12 lag, personligen tror jag en minskad allsvenska kommer locka Tv-tittare i massor i ex Tyskland och Spanien och därmed är ekonomin säkrad.
Oväntat också att ngn jävla tomte i en Göteborgsförening är för en minskning, var det inte Frölunda och Färjestad som var mest heta på att stänga Elitserien?
Örebro DaSa
2014-09-22 19:49
pemo/ Såklart att Almebäck skulle vara en grym förstärkning. Bara för att han suttit på bänken i andra högre rankade ligor så är han ingen looser. Jag tror han är den bästa realistiska hemvändaren vi kan få. Sen så tror jag även att han kommer att komplettera Moberg bättre än vad Wiken gör. Tror även att om vi har två etablerade och duktiga mittbackar så är det lättare att spela in nya unga spelare som t.ex. Hamrén.
Annons: