/fotboll/osk/forum/1230.aspx/fotboll/osk/forum/1230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-10-06 10:36
Sköldmark kanske, eller duger han inte längre ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2014-10-06 10:25
Vår nya VD som själv har varit/är supporter förstår nog mer att vi fans är viktiga än vad herr bankman gjorde. Jag tror på honom stenhårt. Nu ska vi bara tillsätta en riktigt duktig sportchef med stort kontaktnät OCH ösk-hjärta.
AIK Saywee
2014-10-06 10:23
Ja det gör vi och firar en bra säsong
Örebro Respons
2014-10-06 10:15
Även som säsongen inte är slut kan jag inte låta bli att reflektera över vad som tagit ÖSK spelmässigt till vad laget är idag. Av alla faktorer som kort- och inte minst långsiktigt påverkar resultaten, vill jag framhålla följande åtgärder de sista åren: - Rekrytering av Alik, Axel och Jimmy i tränarstaben. - Byte av konstgräs. - Avveckling av spelare som inte tar plats. - Bra rekryteringar av flera spelare som t ex Oscar, Crespo, Nordin och Sobralense. - Aliks förmåga att få med sig spelarna och tro på sig själva. På motsvarande sätt har nu klubben inlett resan utanför planen mot ett SM-guld. Här handlar det också om avvecklingar och rekryteringar men också om bättre kommunikation internt och externt, samarbete, kreativitet och varumärkesbyggande, precis som på planen. Här har vår nye vd en nyckelroll.
Örebro pemo
2014-10-06 09:28
Detta måste väl vara rekord? För första gången har jag inget att gnälla på!
Inte ens att vi skulle gjort fler mål i första. :)

Med tanke på att vi är nykomlingar i serien, så är väl resultatet mer än godkänt. Tyvärr är det nu bara en hemmamatch kvar, så jag hoppas att alla kan sluta upp och tacka laget för en fantastiks avslutning.

Trots avhoppad tränare, avgående klubbdirektör, avspisad skyttekung och stor konkurrens av annan lagsport i staden, så har ÖSK-fotboll motsvarat mina förväntningar. Glad i hågen kan jag nu ställa mig i kö för att boka mitt säsongskort för 2015.
Stort TACK ÖSK för att jag får se allsvensk fotboll nästa år också.
AIK Saywee
2014-10-06 09:11
Fortsätter tjöta Trevlig läsning i pappers-NA "Pode:"vi är kanske bäst i Sverige nu" ÖSK hetare än Malmö - 24 poäng på tio senaste" Jag har hela tiden känt detta och trott på vårt ÖSK ...
AIK Saywee
2014-10-06 08:56
Det är så himla gott att vara optimist och hela tiden tro på sitt lag:)
AIK Saywee
2014-10-06 07:09
Aspen, ja, Nordmark känns som en framtidsman, när vi skall börja gräva guld och Sobralense, han som glänste, är min största önskan som "värvning". Kan sedan DG visa vad han kan och kanske en vänsterback av klass. Då tror jag att vi kan utmana MFF:)
Örebro Svartvitt forever
2014-10-06 05:24
Har förstått gått på moln i går, som alla andra, och man undrar bara hur långt det hade räckt om vi hade haft en frisk Crespo hela året. Hur är det nu, betyder en fjärdeplats Europaspel, eller inte? Om ja, finns all anledning att hoppas.

Det gör ont i mig varje gång jag läser att vi måste göra oss av med William, samtidigt säger det torra förståndet att man inte kan ha kvar en glasspelare. Dock, vi vet alla vilken klass den killen besitter när han är oskadad och matchtränad, omöjlig att ta bollen från, snabbhet, spelsinne och utsökt teknik samt målsinne. Om han ändå måste skickas, hoppas jag uppriktigt att han får lyckas någon annanstans, lite som mjällbyiterna någonstans gläder sig åt att Pode har fått komma till sin rätt någon annanstans.
Örebro zxcv
2014-10-06 00:27
2015 är det vi och Malmö som duellerar om guldet!

Nordin och Sobralense är otroligt viktiga att värva, även om man måste gambla lite ekonomiskt! Berisha är också viktig.

Jag tycker truppen är tillräckligt stark för att göra sig av med William, Lumbana, Tobbe Nilsson och möjligen Wiktorsson utan att behöva ersätta någon annan än den sistnämnde.
De tre förstnämda är knappt bänkspelare och kostar förmodligen betydligt mer än de smakar.

Lipovac kan säkert bli en pålitlig inhoppare, Sam Mensah hanterar många positioner och Nilsson är nog 6-8:ehandsval på innermittfältet.

Örebro Aspen.
2014-10-06 00:01
Nu vet IFK G att ÖSK har Nordmark som alternativ till Nordin. Det kommer att göra förhandlingarna enklare med IFK.
Vad passningssäkra grabbarna var i dag.
Natti
Örebro Respons
2014-10-05 23:22
Allt annat än att ÖSK tar nio poäng på de återstående tre matcherna är en sensation :-) Återstår bara att se vilken placering det ger.
Örebro ÖSK i förskingringen
2014-10-05 22:58
HÄRLIGT ÖSK!
Viken insats! Kan inte påstå att jag saknade Nordin idag. Tenderar ibland att hålla i och bromsa upp för mycket.
Saknar inte heller Yasin som på liknande sätt också snurrar bort sig.
Idag visar Nordmark och DG att de definitivt vill vara med i startelvan.
Sobralense är grym!
PODE! Vilket förvandlingsnummer!
Örebro Grixx
2014-10-05 22:45
Djupledsspelet som Alec la till efter Peo och de nya spelarna är det som tippade över efter att Alec fått köra några matcher....och sedan självförtroendet i hela laget när allt går bra. Att Podes nya plats i anfallet var viktigt är ett understatement som inte får glömmas!!
Örebro Grixx
2014-10-05 22:41
Många spelare var det som bar fram laget i matchen...men Sobralense var oerhört viktig. En spelare som när som helst kan lugna upp spelet eller attackera. Utan hans lugn så hade det inte funkat.

Självklart är Pode viktig som klasskytt. Nordmark har hittat sin plats och DG imponerade. En härlig blandning anfallsprofiler som inte liknar varandra utan kompletterar varandra...och står upp för varandra.
Örebro Mr. Milton
2014-10-05 22:33
Vilken match! Axén har verkligen fått ordning på spelet och harmonin i truppen. Lös Gerzic och Sobra sen är det möjligtvis bara en vänsterback som behövs för att truppen skall vara komplett. Självklart vill jag alltid ha in ytterligare spets (mittback och forward) men skall vi vara realistiska så måste vi också titta på vår plånbok. Har vi råd med dessa tre spelare är jag mer än nöjd. Nuvarande trupp duger långt. Innebär att jag vill att vi förlänger med Berisha och Saeid. I så fall har vi möjlighet att flytta upp Westerlund och ytterligare någon junior, då jag anser att vi måste våga ge dessa talanger större förtroende (ingen kritik mot Axén dock). Samtidigt så behåller vi truppen näst intill intakt, vilket alltid är positivt. Det är i mina ögon Wikström, Lumbana och Atashkadeh som inte skall få förlängt. Möjligt att Wiktorsson skall lånas ut ifall en ny vänsterback kommer in. Jag har dock vissa förhoppningar på att Mensah kan bli en bra vänsterback till nästa säsong. Kan vi över tid få ordning på försvarsspelet så är vi ett topplag. Släpper vi in 10 mål mindre samtidigt som vi gör lika mycket mål som hittills är vi med och hugger på Europaplatserna. Avslutningsvis kan jag bara konstatera att media får det till att Elfsborg klappade ihop idag. Vad är det som säger att det inte var vi som gjorde dem dåliga? De var på väg att ta över matchen i samband med sin reducering och var på inget vis dåliga. Det var helt enkelt vårt passnings- och kontringsspel som totalt slog hål på dem. Media kan dock gärna få fortsätta underskatta oss. Det gynnar oss enbart på lång sikt. Dock tänker jag fortsätta vara stolt över vårt kära ÖSK och med visshet veta att det inte var Elfsborg som var dåliga. Det var vi som var för bra och regelrätt besegrade dem!
Örebro Respons
2014-10-05 22:26
Alla typer av spelare behövs i ett framgångsrikt lag. Personligen har jag förkärlek för snabba spelare som Dajje, DG och Crespo och inte minst bollskickliga som Sobralense, Nordin och Nordmark. Frågan är inte om vi har råd att behålla Sobralense och Nordin nästa år. Vi har inte råd att avvara dem! Ska vi bli ett topplag handlar det inte om att ha råd med den ene. Det är båda dessa som behöver vara kvar + ett par nyförvärv i form av mittback och vänsterfotad vänsterback. Berisha visade i förra matchen att han också bör kontrakteras för åtminstone två år, om man betraktar honom som frisk och inte speciellt skadebenägen. Detta är bara något som styrelsen, vd, Spelarinvest och alla partners/sponsorer måste bestämma sig för att fixa!
Benny Böckling
2014-10-05 22:08
Skaplig hybris man har nu när det går så bra men en fjärdeplats ska väl inte vara helt omöjligt.
Så här spelar topp 6 lagen de tre sista matcherna (räknar bort MFF och IFK för dom blir tuffa att nå ikapp):
Omgång 28: Malmö-Elfsborg, Göteborg-Häcken, BP-AIK, Djurgården-ÖSK.
Omgång 29: Häcken-Gefle, Norrköping-ÖSK, AIK-Åtvid, Elfsborg-Djurgården.
Omgång 30: BP-Elfsborg, Kalmar-AIK, ÖSK-Häcken.
Tippa får ni la göra själva men 9 poäng för ÖSK känns ju inte helt omöjligt med nuvarande form.
Örebro rirobban
2014-10-05 22:02
Vi har redan gjort 6 mål fler än den fantastiska säsongen 2010 :) Dock hade vi många färre insläppta det året.
Malmö FF Stadiongatan
2014-10-05 21:47
Glädjer mig verkligen att se Pode gå så bra hos er. Han har varit en favorit hos mig länge sen han kom fram i MFF. Tyvärr har han haft mkt skador men nu verkar han kunna spela mer och då levererar han direkt.
Örebro Bastard on Parade
2014-10-05 21:27
Kalle är lite ojämn, men överlag så tycker jag att han gör en riktigt bra match idag. Med lite mer matcher och självförtroende så hade han säkerligen gjort något mer mål. 4 mål och 2 assist på 7 starter och 11 inhopp är ju riktigt bra. Sobralense är för övrigt 4:a i den interna poängligan på 2 mål och 5 assist. Inte illa på 7 starter och 1 inhopp!
Örebro D. McGrain
2014-10-05 21:13
Kalle gjorde en bra match och han har målsinne. I andra halvlek blev han trött - matchotränad? Jag tycker han har potential och bör vara kvar ett år till iaf. Han väger lite för lite i närkamperna tycker jag och hans defensiv eller avvägningar (dribbla, passa skjuta) behöver utvecklas såklart. Men, han är fortf ung och jag ger han gärna chansen ett år till, trots allt gör han mål .
Örebro Sparkabolleninimål
2014-10-05 21:06
Måste skriva av mig lite om Kalle... Blir inte riktigt klok på honom. Killen har ju mycket boll i sig, riktig näsa för mål och bra blick för spelet. Men varför känns det som att han inte går för fullt? Tappar han bollen ger han upp och hänger med huvet. I presspelet så joggar han knappt. Stannade kvar i offsideposition många gånger idag. Det må hända att hans löpstil ger intryck av att han inte går för fullt men det är inte allt! Han måste ju inse att det är allsvenskan och att det inte finns någon plats för pojklagsforwards. Lyssnade jag över ena axeln idag så var Kalle sämst på plan, borde bytts ut tidigt i andra halvlek och diverse glåpord när han tappade boll o lunkade omkring. Lyssnade jag däremot över min andra axel så var Kalle strålande, en av de bästa och fick stående ovationer när han klev av planen idag. Jag gillar Kalle. Jag tror och hoppas han kan ta stora kliv på de områden han behöver inför nästa säsong och och bli en stark kandidat till startelvan. Vad tycker ni om Kalles insats idag och framtiden för honom?
Örebro Glad
2014-10-05 20:51
Naturligtvis ska de stå ÖSK:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Glad
2014-10-05 20:41
Fantastiskt match, Sobralense borde köpas omgående, Grattis Kalle, Pode kung(somvanligt) Oscar(kung som vanligt) som vanligt säker med 2 klassräddningar i viktigt läge, hela laget ska hyllas Tack ÖSÖ
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro either/or
2014-10-05 19:46
Man är ju enormt glad för hur laget presterar nu! Men så klart så är det synd att vi inte tog några få ynka poäng fler även under den tunga delen av säsongen. Då tror jag mycket väl att vi hade kunnat ta en europaplats.

Behåller ÖSK alla spelare man vill behålla, åtminstone förstärker med en mittback, en vänsterback och signar Sobralense (jävlar vilket spelare han är!), så tror jag vi har en jättechans att hänga med riktigt högt upp i serien redan från början av säsongen.
AIK Saywee
2014-10-05 19:34
Är Axel årets bästa coach ?
Örebro DaSa
2014-10-05 18:48
Grymt skön vinst!:) Kändes lite oroligt vid 2-1 men efter Pode stänkte in 3-1 så var det bara ett lag på banan.

Borde backa om mina åsikter om att att sälja Pode, i den form som Pode är just nu så håller han hög allsvenska klass. Men eftersom han nivå när han spelar på normal eller ingen form är så låg så tycker jag fortfarande att vi skall leta en nya anfallspartner till Crespo. Kalle visade idag att han inte håller, han har för dålig första touch och saknar speed med bollen. Däremot så tror jag han skulle kunna passa lite längre ned i banan i ngn annan uppställning än 4-4-2.

Sen så har jag tänkt och tyckt att första prio skall vara att lösa Nordin från IFK, men efter dagens uppvisning så ändrar jag mig till att vi skall lösa Sobra istället (om vi inte har råd med båda). Tyckte att Nordmark skötte sig bra och han kommer säkert växa ännu mera med en försäsong i kroppen.

En spelare som jag gillar och hoppas på är DG, trodde att han skulle göra sig bättre på topp än på yttern idag innan matchen men Axen och Axel hade rätt (igen:)) som placerade honom på kanten.

Är lockande att blicka uppåt men jag skulle vara riktigt nöjd om vi höll nuvarande placering. Skulle bli ett fint avtramp inför nästa säsong då vi skall sikta högre. Sen så kanske det blir lättare att övertala Bärkoth att signa för oss istället för HeiF om vi kommer före dem.

Som avslutning så tyckte jag det som värmde bäst förutom målen var vårat fina spel när vi sattes under press. Flera ggr kunde vi spela oss ur den, vet inte om det berodde på att det var en dålig press eller om det var vår fina form!?
Örebro TommyS
2014-10-05 18:42
Jag kan inte ta ner händerna
AIK Saywee
2014-10-05 18:28
Bästa match jag sett i år, största segern, bästa startelvan, vi lekte med guldkandidaten:) Signa det blåvita lånet, SOBRALENSE!!! Saknade inte de avstängda i eftermiddag ...
Annons: