/fotboll/osk/forum/1225.aspx/fotboll/osk/forum/1225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-groda
2014-10-07 22:05
ÖSK-Karl

Du menar Ludmilla Engqvist ???

För att gå längre tillbaks var ju Linda Haglund ( 100 meters ) löparen dopad....fanns säkert någon/ra före det med
Örebro ÖSK-Karl
2014-10-07 22:03
@Saywee:

MMS/
Ser man på, även Assyriska har polisanmälts. Så mitt inlägg kanske har lite relevans ändå? Vi får väl se vad dessa anmälningar leder till, men spelbolagen har säkerligen bättre koll än polisen. Sedan är det ju helt sjukt att spelare oavsett klubb går att köpa för att deras klubb skall förlora, detta oavsett tabellsituation.
Örebro ÖSK-Karl
2014-10-07 21:56
@Saywee:

Tack Saywee!!! Personligen blandar jag ofta ihop Assyriska med Syrianska, har blivit värre sedan jag enbart bor i Sverige halva året. Förstår du mer nu MMS varför jag nämde de två klubbarna?

Nu verkar det vara som vanligt, ingen "svensk" dopar sig, inga svenska lag är inblandade i mutaffärer, inga svenska företag ,,,,,,,,mm. När skall Sverige vakna? Vi är väl inte bättre än övriga i-världen, även om många vill tro det. Personligen tror jag t.ex att doping började med Ludmilla(har glömt efternamnet).
Örebro DaSa
2014-10-07 21:49
Vad tyckte ni om mitt förslag imorse? Dvs att låta Nordmark fortsätta istället för Nordin? Det kanske är bättre att ha en lite mer defensiv inriktad kompis till RÅP som släpper bollen lite snabbare?! Även om det visar sig att inte stämma så tror jag att det är lättare och billigare att få loss en "bänkspelare" än en nyckelspelare.

Känner mig lite negativ, men efter ha läst intervjun med Sobra så tror inte jag att han spelar i ÖSK nästa år. Eftersom Sobra har familjen i Kalmar och Kalmar även har en fet kassa så tror jag att Sobra kommer förpassa Ring till bänken nästa säsong. Men jag hoppas att operation övertalning har startat för att få honom att vilja stanna.

Undrar hur strategin ser ut för hösten/vintern. Antar att Simon redan har startat sitt arbete att säkra en stark trupp till nästa år. Jag skulle gärna se att vi tidigt efter säsongens slut gör klart med en prestigevärvning för att visa att vi kommer att satsa nästa år. Så en värvning av Nordin och/eller Iron-Mike direkt och sedan kan man ligga och lurpassa på Sobra och andra värvningar. En tidig värvning antar jag överlag är dyrare då de flesta spelare vill avvakta för att se vad som dyker upp men den kostnaden kan vi förhoppningsvis igen.

Sen så har det varit några som önskat att vi skall förlänga med Wiken, Berisha och Wille. Den förstnämnde hoppas jag verkligen ställer skorna på hyllan efter säsongen, jag tycker att han har varit skakig i många matcher och slagit felpass om jag aldrig har sett honom förut. Tror även att Moberg skulle passa bättre ihop med en snabbare mittbackskompis. Är Hamrén snabb?

Wille är alldeles för skadebenägen, vi har inte råd att ha kvar honom om vi inte skriver ett 100% prestationsbaserat kontrakt. Jag tror han spelar GAIS med Peo nästa säsong.

Berisha är också tyvärr för skadebenägen, speciellt mittbacksparet vill man ha samspelta och om Berisha spelar varannan match så kommer vi inte få ngn kontinutet. Så lägg Wiken och Bersihas lön på Iron-Mike (ursäkta tjatet:)) och ha Hamrén/Nkilli/Hagge/RÅP som back-up.
Örebro KalleTeodor
2014-10-07 21:33
Liridon Leci "spelade" vänsterback när ÖSK mötte Landskrona hemma i Superettan förra året. Hans insatts var mer än lovligt usel. Jag vill minnas att även Lanskronas dåvarande målvakt Halvorssen gjorde både en och två tabbar som såg knasiga ut... Var det inte efter matchen mot ÖSK som spelarna i Landskrona blev satta under lupp?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-10-07 21:03
Självklart MMS, skrev bara att det verkar skumt, ingen oskyldig skall dömas, aldrig någonsin. Straffa de som straffas bör!
Örebro MMS
2014-10-07 20:20
@Saywee:

Avdelning dömda mutbrott? Lex "ingen rök utan eld" kan vara förrädisk att åberopa då det lika gärna kan drabba ett lag som vi bryr oss om. Rykten är som nagelsvamp, svårt att bli av med. Bättre att invänta bevis och domstolsutslag.
AIK Saywee
2014-10-07 20:03
Exempel på polisanmäld match ... "Jönköping -Syrianska Syrianska förlorade med 0-4. Insatserna på att det skulle bli mer än 3,5 mål i matchen strömmade in. Syrianska gjorde också ett självmål i matchen. Unibet stoppade spel på matchen medan den pågick. I polisanmälan finns bland annat bevis i form av teknisk data från Svenska spel och UEFA, bildsekvenser från matchen." Avdelning skumt?
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-10-07 19:55
@inbytt:

Långsökt tanke.....och om det mot världens all förmodan skulle vara så....kan ÖSK mutas till att spela bra? :-D
AIK Saywee
2014-10-07 19:47
MMS, Assyriska BK och Syrianska har spelat i matcher under 2014 som har polisanmälts ...
Örebro inbytt
2014-10-07 19:17
Så som Elfsborgs försvar inkl målvakt uppträdde iförrgår skulle jag inte bli förvånad om de var mutade (eller är de för blonda och blåögda för sånt?). Hoppas, hoppas, hoppas absolut inte det förstås, utan att det var vi som spelade ner dem till korpnivå...
AIK Saywee
2014-10-07 18:51
Jag är optimist :)
Kalmar kapten bölja
2014-10-07 18:49
Var det något skumt med Hasani? Han hamnade ju i frysboxen trots flera gjorda mål.
Martoon
2014-10-07 18:41
Jäklar vad det flytit på för er efter VM-uppehållet. Vad har hänt? Känns som att ni vinner varje match ni spelar nuförtiden.
Örebro MMS
2014-10-07 18:16
@ÖSK-Karl:

Har assyriska och Syrianska figurerat i mutaffärer tidigare eftersom du skulle bli så förvånad om det inte var just de lagen?
Örebro Häståvagn.
2014-10-07 17:54
Frebrans svar i Aftonbladet gällande uppgjorda matcher är ju horribelt, hon framstår som totalt okunnig. Det skulle vara fruktansvärt deprimerande om vi skulle vara inblandade. Nu tror jag inte att vi är det, men vi har varit med om tvångsnedflyttning tidigare, och det är inget vi vill uppleva igen.
Örebro Axel Vadd
2014-10-07 16:46
@josud:
Du sammanfattar bra det jag kanske uttryckte lite klumpigare tidigare, ungefär så menade jag
Örebro Axel Vadd
2014-10-07 16:43
@ÖSK-Karl:

Att Elfsborg skulle lägga sig mot ÖSK kanske? :0)
Örebro ÖSK-Karl
2014-10-07 16:35
@Benny Böckling:

Frågan är om de menar AS denna säsong? Mig skulle det förvåna mycket om inte Syrianska och Assyriska är med. I år kan man väl lukta sig till BP efter det att de redan var avhängda.

Admin. Nej, jag är inte rassist, dock realist.
Benny Böckling
2014-10-07 14:12
2 klubbar i Allsvenskan som ska ha o göra med matchfixning alltså enligt den där snubben som uppdrag granskning intervjuat under täckmantel.
Vilka två kan det vara?
Örebro mr olafski
2014-10-07 13:59
Så.. Uppgjorda matcher i allsvenskan och superettan. Finns väl anledning att misstänka landskrona här? Med tanke på att han som berättar om det jobbar i landskrona. Då måste det vara som många trott, våran kross av landskrona förra året var uppgjord
AIK Saywee
2014-10-07 12:00
Några kanske tycker att vi skall införa flygplatskontroll, inte vet jag ... ... vad är det för jädra civilisation vi lever i egentligen?
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-10-07 11:31
Är det befogat med kroppsvisitation så ska det ske på ett sätt så att man förvissar sig om att inget otillbörligt förs in på arenan. Det går inte att hastigt fladdra över från armhålorna och ner längs utsidan på byxorna. Nu förvånas man kanske över att det var Elfsborgssupportrar som visiterades, de är väl inte de mest kända i huligansammanhang, men vad är det som säger att man inte fått tips om att något var på gång? Under fjolårssäsongen var det en äldre man som skulle kolla inpasserande vid entren utanför Västra Stå. Han släppte förbi de flesta. Då kom AIK:s tränare Andreas Alm och han fick minsann sin väska kollad! Dråpligt....och illa skött av funktionären.
Örebro josud
2014-10-07 10:49
Personligen tycker jag det låter som lättkränkta personer (och vem är inte det i dagens samhälle...).

För tre veckor sen blev jag grundligt visiterad på flygplatsen i Helsingfors (en meter innanför metalldetektorn, inför säkert 100 personer inom 10 meters avstånd). Innanför byxlinningen och precis överallt (jo, även där byxorna delar sig....) utanpå kläderna. Kränkande? Tja, kanske vissa tycker det. Nu var det en rutinkontroll och visitationer är tyvärr priset man får betala om man vill flyga idag. Vill man inte utsätta sig för detta får man låta bli att flyga. Analogt är det givetvis samma sak (tyvärr) när vi går på fotboll eller andra publika evenemang. Kanske räcker det med att visa väskan nån gång. Ibland är det en pliktskyldig "muddring" utanpå jackan. Ibland mer ingående. Man har ju ett val, att låta bli att delta i evenemanget. Så länge kvinnor visiterar kvinnor och vice versa och det sker någorlunda publikt där uppenbara trakasserier inte kan förekomma är det nog nåt vi får leva med.
AIK Saywee
2014-10-07 10:41
Vi skall väl för fan inte behövs klä av oss nakna och bli kollade analt och oralt?
AIK Saywee
2014-10-07 10:39
Men om den här tjejen från guliganerna har upplevt ett jobbigt bemötande och bemödar sig, tar sig tid helt enkelt, att skriva det hon känner, finns det ingen anledning i att nonscha detta!
Örebro Axel Vadd
2014-10-07 10:20
@Saywee:
Nej det kan handla om alkohol, knallskott, knivar, tårgas, pepparspray, knogjärn you name it. Att man ändå lyckas smuggla in vissa delar kanske beror på att visitationerna inte är tillräckligt noggranna eller närgångna...till exempel
AIK Saywee
2014-10-07 10:03
Respons, Det är kanske inte så enkelt, för det handlar ju iofs inte bara om bengaler ... ... BH = bengalhållare?
Örebro Respons
2014-10-07 09:47
För mig är det enkelt: Endera tillåter man bengaler under ordnade former eller så förbjuder man dem. Vid det sistnämnda krävs visitationer utan kränkning. Man ska alltid höra alla parter innan man dömer. Negativ publicitet är sällan bra oavsett om den är sann eller inte.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-10-07 09:28
Begreppet kränkt har kanske blivit lite väl välanvänt men om någon tafsar vid en visitation så är det väl sannolikt att man blir just kränkt. Jag är övertygad om att man kan genomföra en seriös visitation utan att vara kränkande.
Annons: