/fotboll/osk/forum/122.aspx/fotboll/osk/forum/122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sawadee
2017-05-10 05:36
@Örebro-Hjärta:
Jag är inte född 1920, är inte 97 år. Trodde du det? Det råkade bli det födelseåret när jag registrerade mig. 1968 fanns jag förvisso, men var lite för ung för att spela på vuxennivå. Men du själv då? Född 1968 (det måste du ju aktivt ha skrivit in) och spelade i J-Södras A-lag samma år? Du HAR nog luktat på glöggen i alla fall!
AIK Saywee
2017-05-10 02:09
Men å andra sidan verkar sällan några diskussioner leda någon vart ...?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-10 01:05
@Bastard on Parade:

Är det inte dags att lämna denna diskussion nu, som ändå inte kommer att leda nånvart, och blicka framåt?
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-05-10 00:40
@Örebro-Hjärta:

Hörru, förut var det 16-19, nu är det 12-19. Känner du nr1 också eller har du luktat på glöggen gosse?
Örebro Osvaldo
2017-05-09 23:47
@Bastard on Parade:

Det är orimligt att saker i efterhand bara kan bestraffas om domaren inte blåste i situationen. Hur svårt är det att medge att domaren inte ser allt som är i dennes synfält? Om så är fallet skulle det vara bra att diskutera förbundets granskare; fiskaler eller ej.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 23:39
@Sawadee:

Kan jag inte, förmodar enbart. Alex (Alic) verkar feg, du vet stor i orden liten på jorden (samt att jag känner spelare 12-19)
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 23:31
@Sawadee:

Det skulle vara roligt, men när du är född 1920 vet jag att det är en omöjlighet. Men det var så löjligt att på den tiden hette det att vi låg i DivII, (68) vi vann och året därpå låg vi Allsvenskan (med halvtidsjobb). Vi åkte ur men jag fick tack o lov flytta till Närke!! Nu blir det svårt Minatankar, jag var nämligen med att som spelare flytta upp Karlslund i DIV.I. Bättre än Rynninge ;)

Sedan en sann astolgiskers minne. Fy fan för att stå i en mur som Morgan Hedlund i ÖSK skulle skjuta emot. På riktigt var det få som inte verkade bry sig.

Det var tider det!! Morgan blev spelande tränare i ett lag jag mötte som spelande tränare !! Jag sa alltid till laget, ingen frispark nära mål. Sedan fick Sköllersta en frispark vid mittcircken, Morgan satte den direkt i krysset!! Själv svarade jag med att dra till på volley på en målvaktsutspark sista minuten (mitt näst bästa mål, var tur) så det blev 1-1
Örebro Bastard on Parade
2017-05-09 23:18
Igboananike fick 4 matchers avstängning samtidigt som Buya Turay fick en frispark emot sig för en ful stämpling samt flera slag och knuffar mot Lorentzson. Är det rimligt? Är det inte läge att Ogelid granskar Buya Turays agerande genom hela matchen? Jag har länkat till ett klipp med några av Buya Turays incidenter mot Lorentzson.

Ett problem med att granska incidenter i efterhand är att man inte tittar på vilken nivå domaren tillät. Al-Hakim tillät ju extremt mycket. Frimpong borde ha blivit utvisad när han kapar Naah med dobbarna före, men han får bara en frispark emot sig. Frimpongs kapning kan inte bestraffas i efterhand för att Al-Hakim såg tacklingen. Är det rimligt?
Sawadee
2017-05-09 22:59
@Örebro-Hjärta:

Hur kan du veta det förresten? Känner du dem? Hur kan du veta att Alex inte förklarar för dem? Har de berättat det för dig?
Örebro pemo
2017-05-09 22:54
På gränsen till självplågeri, men de sänder ÖSK -DIF på C-more kl 23.00.
Tror jag ska titta en stund och se om vi verkligen var så fruktansvärt dåliga som jag kom ihåg eller om det finns några ljuspunkter.
Sawadee
2017-05-09 22:42
@Örebro-Hjärta:

Å fasen, du också spelat där, jag med. Då kanske vi känner varann, eller snarare troligen! PM?
Örebro pemo
2017-05-09 22:35
Jag tror inte heller att Axén har blivit en sämre tränare. Inte heller en bättre. Det är spelartruppen som har blivit så mycket sämre. Och då är ju frågan vem som plockat hit dem?

Jämför Naah , Plessis , Yannes , Ayaz , Besara , Mårtensson , Rogic med
Astrit , Broberg , Sobralense , RÅP , Moberg , Crespo ,
Ja....se själva

Men nu åker säkert ÖSK upp till Solna och gör en kanonmatch defensivt och vinner med 2-0 .

2017-05-09 22:25
@Benny Böckling:
Blir väl förmodligen att ÖSK anpassar sig till 100% till AIK och ställer bussen utanför boxen. Sedan är det bara hoppas att långbollarna slås från mittfältet och inte nerifrån försvaret. Bollen behöver studsa på mittfältet innan man går vidare. Annars blir det bara en bumerang och bollen är tillbaka per omgående. Ska vi in bakom backlinjen (vilket jag förstått att Axen vill) kan man inte slå 40 meters chansbollar på tvärhandshöge Kennedy som är bevakade av två 190 cm innerbackar. Sköld klarar inte det heller. Sköld klarar förvisso inte mycket annat heller. Jag har bara sett AIK i matchen mot Hammarby och då pumpade de mycket inlägg och Bajen var väl tillbakapressade 70 minuter men vann ändå. Men de fyllde på i spelvändningarna. Jag skulle köra Plessi i denna match om jag vore Axen. Annars lär vi förlora det mesta i luften, Ska man vända mot dem skall man vända snabbt ut mot kanterna innan deras vingar hinner hem, eller slå bollen över deras centrala trio och komma in bakom. Sköld lär dock inte ha mycket att hämta mot deras centrala 3-backslinje, hans insats blir nog bara att jaga dem
Örebro Karlstruum
2017-05-09 22:23
Örebro-hjärta: när du skriver som du gör. Låter som att du är en dumpad Tobias Nilsson och inte gillar Axén från ÖSK-tiden. Men vad vet jag. Just nu ligger vi paritet med var vår ekonomi tillåter. Men en vinst så är vi på "plus" igen. Vi för hoppas på samma reaktion som blåvitt fick efter Häckens fyrnolla.
Örebro Karlstruum
2017-05-09 22:17
Spelare 16-19. Mbombo, Hagge och Brorsson? Annars kan jag inte se vilka som är dessa spelare då han roterat en hel del i år.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 22:04
@Jonas r:

Klart man helst tar poäng före mot senare !! Problemet är ju att ÖSK inte varit en rättvis trepoängare på mycket länge.

Ja du kan fråga mig som spelade i J-södra i en mycket hög division, vad hittar du i någon av höstens matcher, årets Sv,cup som ser ut att bli bättre för ÖSK?

Vill inte skoja bort dig Jonas r. Men du skulle bara veta vilka idioter (jag vet) som finns i samtliga omklädningsrum där 9-13 startspelare hör eller försöker höra på vad ett "pucko" tjatat om i flera månader. Spelare nr 16-19 mår pyton i ÖSK, Axén förklarar inte varför varför de inte får spela, kanske Minatankar som är kompis med honom kan förklara?

Ps Jag är vän med spelare 16-19.
Örebro Benny Böckling
2017-05-09 21:41
Kan någon förklara hur fan vi ska göra mål mot AIK? Sköld på topp och en trött Besara i "Besara rollen" är det dem som ska göra det? Omoh kanske kan träffa nåt AIK smalben och in eller jag vete fan. ÖSK-deppigare än vanligt är jag nu. Snart obligatorisk ångestmatch mot Giffarna också.. Eller tänk om vi skulle skrälla ordentligt på lördag..! Då åker mystofflorna fram i alla fall.
Örebro Jonas r
2017-05-09 21:27
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Hmm, kan det vara de där få misstagen vi gjorde mot MFF att vi förlorade? På ett sätt gillar dig. Du påminner mig om mig själv när jag var ung och dum !! [/QUOTE] Jag försöker se prestationer i spelet som leder i rätt riktning för då vet jag att vi förr eller senare tar poäng. Man övar på något tills man blir bättre fråga vilka spelare eller tränare som helst.
Örebro Jonas r
2017-05-09 21:25
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Hmm, kan det vara de där få misstagen vi gjorde mot MFF att vi förlorade? På ett sätt gillar dig. Du påminner mig om mig själv när jag var ung och dum !! [/QUOTE] Hellre dum och ung än gammal och dum:)
Djurgården Tomas Backmans löpsteg på träningarna
2017-05-09 21:22
@Hitta avslut!!:

Det finns mer. En skillnad mellan aik solna och DIF, DIF har konsekvent plockat bort spelare vars karaktär inte ansetts hålla måttet, t.ex Bapupa som fick gå när man insåg vad han var för typ vid sidan av plan. Solna tar emot den typen av personer med öppna armar (Dulee Johnson, Mutumba, Kennedy m.f).
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 21:22
@Jonas r:

Hmm, kan det vara de där få misstagen vi gjorde mot MFF att vi förlorade? På ett sätt gillar dig. Du påminner mig om mig själv när jag var ung och dum !!
Örebro Brandao
2017-05-09 21:18
Jonas r

Man måste tyvärr försvara sig bra hela matcherna.Vi släppte in totalt 5 mål mot dom två lagen? Är det ok?

Försvaret är lika osäkert som vanligt..
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 21:16
@Jonas r:

Sluta nu, han har aldrig varit en bra AS-tränare, att han dessutom är dryg mot media gör inte saken bättre. Efter sina missar i GAIS och ÖSK hittar han som så många andra lätt ett jobb, rakar o klipper han sig så står säkert C-more m.fl och väntar, men lägg ner att Axén (Alic) varit en stor tränare, blir bara löjligt.

Har du redan glömt när Walker fick sparken med enbart ca 10 omgångar kvar? Hammar kom in och räddade oss kvar. Det är det jag vill undvika (10 omgångar) Byt så fort det går, kanske Mellberg har en klausul i sitt kontrakt t.ex?
Örebro Jonas r
2017-05-09 21:08
[QUOTE=Brandao]Vilken Match har vi gjort bra försvarsmässigt förutom Östersund? Malmö gjorde 2 mål på oss och hade bud på några fler, det lär väl knappast vara godkänt? [/QUOTE] Jo skulle säga att vi gör en bra insats försvarsmässigt mot Malmö men tyvärr inte under hela matchen. Måste sätta det i ett sammanhang där Malmö är stora favoriter på hemmaplan med helt annan spelartrupp dessutom utan Almebäck på plan. Hasse Backe gav också Örebro beröm för detta. Tycker även att Elfsborg borta hade perioder där vi gör det bra. Finns såklart mer att jobba på men det finns ändå bra tendenser försvarsmässigt som jag har svårare att se offensivt
Örebro Brandao
2017-05-09 21:02
Vilken Match har vi gjort bra försvarsmässigt förutom Östersund? Malmö gjorde 2 mål på oss och hade bud på några fler, det lär väl knappast vara godkänt?
Örebro Jonas r
2017-05-09 20:35
Jag ser också med sorg över hur säsongen startat spelmässigt för poängmässigt är vi bra med i matchen. Det saknas en hel del i spelet, förvarsmässigt har vi gjort flera bra insatser. Det som oroar mig är offensiven som annars under Axens tid i ÖSK faktiskt har varit riktigt bra. Att han blivit en sämre tränare tror jag inte på, så vad beror det på? Det är trots allt spelarna som ska göra jobbet och är dem inte nöjda med Axen borde det även märkas utåt förr eller senare sånt sipprar ut... Jag får inte ihop det helt enkelt... Utan att förvarar Axen tror jag inte på tränarbyte under säsong sällan de haft någon större effekt . Försöker fundera på nåt exempel i nutid där tränarbyte gjort stor skillnad. Förra året fick t.ex. Alm i AIK sparken pga orimliga förväntning som sen ej heller Norling kunde uppfylla. Nån får gärna motbevisa mig och förklara hur en ny tränare med bytt tänkt under pågående säsong ska kunna ta ösk till toppen eller vad man nu förväntar sig en ny tränare ska göra.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 20:29
@Hagge till landslaget:

Känns som detta bara kan hända ÖSK. Sedan blir jag så i helvete förbannad när vi har Freibran i SvFF. Hur fan kunde hon hamna där?

Visst, jag minns hur hon försökte få oss kvar 2004, kubanerna sjöng järnladyn mm, hon tog in någon toppadvokat från KD, men inte ett skit hjälpte

Den enda det hjälpte var järnladyn som nu drar världen runt på SvFF vägnar utan att knappt fatta offsideregeln.

Men visst, full riksdagspension måste hon väl ha något att göra, men finns det ingen journalist kvar som kan fråga henne vad hon tycker? Fy fan vad detta stinker
2017-05-09 20:23
I NA+ artikel säger Crespo (Egentligen sa han det i Olof Lundhs podcast som NA och Simon sedan kommenterar): "Enligt Crespo föll affären i stöpet med anledning av att Örebro Spelarinvest ville ha ut mer pengar för anfallaren. – Det påverkade jättemycket. ÖSK ville sälja mig, Málaga ville ha mig och ÖSK ville gärna sälja mig för de vill ha pengarna. Om ÖSK hade ägt mig helt hade de sålt mig, men nu skulle man få en del och investerarna en del, säger Crespo i podden." Uppgifterna tillbakavisas om hur det hela gått till, av ÖSK:s vd Simon Åström.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-09 20:17
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Nja, eftersom jag gjort ett antal säsonger i J-södra så ligger den klubben mig varmt om hjärtat !! Men visst, de flesta av oss är väl uppväxta med ÖSK. Är väl därför vi ser med sorg i hjärtat vad som händer i klubben återigen ;(
AIK Saywee
2017-05-09 19:46
Det finns några till med dubbla sympatier, me de har hållit masken :) Uppväxt, flytt och barn eller barnbarn spelar säkert in.
Annons: