/fotboll/osk/forum/1199.aspx/fotboll/osk/forum/1199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fläskläpp
2014-12-07 20:21
@minatankar (för sm-guld):
hmm... ja, du var visst en humorlös dator som inte ens kan skratta åt dig själv (se ÖSK-SUPPORTERN:s trevliga svar)
Kung Kamara
2014-12-07 20:18
Undrar för övrigt om någon själ som är duktig på hitta ett klipp åt mig.
När Robin staaf avgjorde mot Norrköping i svenska cupen till 2-1 i förlängning och sprang ut och fira med klacken, vet att de ska finnas på nätet men hittar det ingenstans. Skulle vara jätte tacksam för hjälp :)
Kung Kamara
2014-12-07 20:14
@Gammaligemet:

Vi hade absolut behövt han.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 20:07
ÖSK Karl

Du har tyvärr helt rätt... Hockeyn tar över allt mer.. Dom är kaxigare och vågar mer...
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 20:05
Ja NA sporten är ett skämt... Förstår såklart att vi får ta det som blir över när dom stora klubbarna har värvat klart. Tyvärr den bittra verkligheten just nu. Vi hade behövt Malmbergs som sponsor igen. Folk vet nog inte hur mycket pengar han pumpade in i ÖSK..
Örebro ÖSK-Karl
2014-12-07 20:03
Telle// Med risk för att få skit från en del så är det ju helt klart att väldigt mycket sponsorpengar som tidigare gått till ÖSK nu hamnar hos ÖHK. Ännu värre lär det nu bli när Arenan för Ishockey snart byggs ut maximalt mot Rudbecksgatan. Ännu fler loger till företagarna och ännu fler "dyra" säsongsbiljetter till åskådarna. En familj måste säkert ofta ekonomiskt sätt välja mellan sporterna. ÖSK:s enda chans tror jag är att börja sälja spelare dyrt istället för att skänka bort dem. På så sätt kan man bygga upp det kapital som behövs för att hänga med i toppen på sikt. Då kommer troligen en del åskådare tillbaks också och med det mer sponsorpengar. Spelarinvest verkar ju inte ha blivit någon höjdare heller.
Örebro Häståvagn.
2014-12-07 20:01
Jag tror att Nordin är så gott som klar för oss, dels pga bilden som ÖSK la upp på facebook och instagram för ett par dagar sen, dels pga uttalandet från GBGs sportchef. Sobralense får vi se hur det blir med, det är inte ens säkert att han vill flytta till oss permanent med tanke på att hans familj bor kvar i Kalmar. Får vi till försäljningar på några spelare så tror jag absolut att vi kan värva båda dessa herrar, annars får vi nog nöja oss med bara Nordin. Det skulle vara kul om det hände något snart!
Kung Kamara
2014-12-07 19:57
@Gammaligemet:

Tycker alltid NA dock har varit sega på ta reda på vad som händer inom ÖSK, som Ataskadeh varför fick man aldrig reda på om skadorna osv.
Gå in på varje forum här på svenskafans så kommer du se att alla supportrar gnäller att deras klubbar är helt tysta. Det är ett otacksamt jobb och man måste lägga locket på.
Jag tyckte exempelvis man löste Nordin snyggt man väntade ut Göteborg och fick han billigt på lån förra säsongen.
Jag vill inte ha in några Alimi,Flood osv värvningar. Kolla på de namn man vill ha och försök verkligen få in dem.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 19:50
Ja varför agerar ÖSK alltid segt!? Mjällby ger alltid en fin värvning i julklapp.. Fint sätt att bjuda tilllbaka till oss supportrar.. Nu var det länge sen sjöldmark uttalade sig. Det är deras jävla skyldighet att skapa lite sug och intresse.

Ett tips till Sköldmark och övriga, kolla hur Örebro Hockey jobbar...
Örebro Telle
2014-12-07 19:29
Tycker inte att det är så farligt dött här inne, med tanke på förutsättningarna:
Det var ändå över en månad sen ÖSK spelade sin sista match för året, och dessutom har forumet varit nedstängt (på rätt tveksamma grunder) under tre veckor av den tiden.
Och det har ju faktiskt inte varit särskilt mycket att skriva hem om som ÖSK-supporter sen dess. Det enda som har hänt i truppen officiellt är att 5 spelare har fått lämna, och den nyheten kom ju nästan direkt efter säsongsavslutningen. Nyheterna i övrigt, förutom Rinnes provträning i England, är väl att ÖSK har varit intresserade av två allsvenska spelare som valde andra klubbar istället med bättre ekonomi, att vi tillfälligt har fått tillbaka två spelare som vi redan ratat, och att vi har tre spelare från superettan, respektive svenska samt norska division 1 på provträning.

Inget som får mig att hoppa jämfota av glädje, med andra ord. Tvärtom tycker jag att det är lite trist att det tycks vara en oskriven regel numera att många andra klubbar löpande värvar spelare medan vi istället väntar till sista minuten varje gång. Och det börjar kännas frustrerande att behöva spekulera i om Nordin kommer tillbaka eller stannar i Göteborg varje transferfönster, inte minst för att det är Göteborg som sitter i förarsättet varje gång, och särskilt som våra andra värvningar står och stampar lite i väntan på att se hur det påverkar våra ekonomiska förutsättningar.

Jag förstår självklart att det är en naturlig följd av vår ekonomiska verklighet, men det känns lite surt ändå. (Dessutom kan man ju alltid spekulera lite i vad vår ekonomiska situation beror på. Vårt besök i superettan 2013 är ju självklart den enskilt största orsaken, och för egen del tycker jag att den dåvarande styrelsen, som väl i många delar är den samma som den nuvarande styrelsen, har ett stort ansvar till det.)
Det hjälper självklart inte att vara bitter över det nu, men det får mig ändå att längta efter dagen då ÖSK är med i matchen och värvar etablerade spelare i god tid istället.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-07 19:26
Jag tippar på att det är Wiktor som försvinner till Degen. Annars så är det nog Eidur till Norge :)
Örebro Pedretti
2014-12-07 19:19
Det var någon här inne som skrev att det (äntligen) skulle hända något transfermässigt i klubben imorgon men då är frågan är det någon som ska in eller är det någon som ska ut?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-07 19:10
@fläskläpp:

Vad som är humor kan vi alla tolka olika. För min del tycker jag inte det är humor om man sätter ;-) efter att ha kallat andra skribenter för f-n(=svordoms-förkortning), idiot eller jävel. Jag tycker bara sådant är barnsligt och återigen får denna sajt att framstå som en lekstuga för vissa. Att i efterhand göra anspråk på att man menar ÖSK-fan gör det bara än mer löjligt.

Och ni som klagar på att forumet inte är tillräckligt innehållsrikt när ni inte får hålla på och skriva en massa skit och provocera, borde hellre ägna er åt att bidra med seriösa inlägg.

Örebro fläskläpp
2014-12-07 18:28
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Haha ditt f-n!
2014-12-07 18:14
Haha måste väl erkänna att det var ett litet skämt av mig också ;) Det är klart man inte vill ha bråk här inne. Att bli kallad fan är helt okej för mig, tyckte det var ett väldigt skönt inlägg med god ton.

Nu släpper vi detta och fokuserar på silly!
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 16:58
Bara Göteborg får in lite spelare borde iaf Nordin ansluta snart... Sobra tror jag blir svår att få in...ÖSKs ekonomi är inte den bästa så några bomber räknar jag inte med...
Kung Kamara
2014-12-07 16:37

Det var uppenbart att det var på skoj. Om personen i sig som blev kallad de upprörd låt han då ta det.
Örebro Lekiller
2014-12-07 16:36
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]ÖSK-SUPPORTEN // Onödigt att provocera majoriteten här som inte vill ha något tjafs. fläskläpp // Otrevligt att kalla någon annan som skriver här för en f-n. [/QUOTE] Jag håller med, hellre ett små segt forum utan tjafs än inget forum alls!
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Kamara

Forumet har nog fått ta mycket stryk efter en viss skribent härjat här flera år. Nämner inga namn det är bara onödigt. Nu är det upp till oss att få igång diskussionerna och vinna tillbaka de forummedlemmar som stack på grund av den här skribenten,jag hoppas han håller sitt löfte och kommer inte tillbaka mer.

Angående nyförvärv tror jag vi kommer få se endast 1 innan januari.
Örebro fläskläpp
Obegripligt att vissa människor ibland kan vara helt humorbefriade, smileys till trots (eller är du kanske en dator?). Dessutom är jag en fan bland många fans och är stolt över det. Finner du det "otrevligt"?
2014-12-07 15:46
ÖSK-SUPPORTEN
// Onödigt att provocera majoriteten här som inte vill ha något tjafs.

fläskläpp
// Otrevligt att kalla någon annan som skriver här för en f-n.

Örebro fläskläpp
2014-12-07 15:25
Hitta på nåt å bråka om då ditt missnöjda f-n! ;-)
2014-12-07 14:42

De olika uppgifterna lär förklaras med att det finns två agenter inblandade, en svensk och en afrikansk (!).
2014-12-07 13:02
Har ingen konkret information att lämna om spelare man vill knyta till sig förutom Nordin och Sobralense. Men nedan mina kommentarer till nuvarande trupp. 1. Oscar Jansson - Oscar och Jacob är jämngoda målvakter tycker jag. Man lär inte kunna behålla båda under någon längre period. 2. Patrik Haginge - Har kvaliteter i inställning och val av löpvägar. Håller dock inte i ett topplag. 3. Ayanda Nkili - Utvecklingsbar och användbar spelare. Vill ge honom ett år till att visa om han utvecklas eller stannar upp. 6. Robert Åhman Persson - Är viktigt p g a sitt slit och löpande. Behöver stärka passningsspelet. 7. Tobias Nilsson - Platsar inte på mittfältet. Tror tyvärr inte heller som mittback eftersom jag upplever att han inte är tillräckligt tuff i närkamperna och inte tillräckligt duktig att nicka. 9. Ahmed Yasin - Behöver utveckla sitt spel så att det blir mer effektivt och inte så tillkrånglat. 10. Alhassan "Crespo" Kamara - Lagets stora tillgång. Fortsätter han att göra mål under vårsäsongen kan värdet bli 20-30 mkr om han går till "rätt" liga och lag. 11. Marcus Pode - Har väl överraskat alla, och troligen även sig själv, med undantag av Alik.Är osäker på vilken omgivning han behöver för att kunna upprepa årets insatser. 12. Daniel Björnquist - Vill se honom på högerbacksplatsen. 16. Daniel Nordmark - Bra bollhållare och kompletteringsspelare på mitten. 17. Kalle Holmberg - Bra spelsinne. Ska bli intressant att se om han fortsätter att utvecklas kommande säsong. 20. Erik Moberg - Var länge tveksam till honom men han har under hösten blommat ut Hoppas det håller i sig nästa år. 21. Christoffer Wiktorsson - Har en bra vänsterfot men räcker enligt min mening inte till i ett topplag vad gäller snabbhet, nickförmåga mm. 23. Samuel Mensah - Har varit skadad. Har stor potential att spela på flera platser. Hoppas han får visa det nästa år. 30. Jacob Rinne - Var min favorit i våras. Vilket självförtroende han utstrålade! 32. Christer Lipovac - Har sett honom gjort både bra och mindre bra insatser. Har för dåligt underlag för att kunna bedöma honom. 90. Daniel Gustavsson - Värdefull med sin snabbhet. Behöver höja sin lägstanivå. Eiður Aron Sigurbjörnsson - Intressant att få veta om han utvecklats de sista åren. Jag tror man kommer att avveckla/hyra ut Tobias Nilsson, Christer Lipovac och Christoffer Wiktorsson och kanske även Eidur Aron Sigurbjörnsson. Jag tror slutligen, som jag tidigare skrivit, att prioriteringsordningen i dagsläget vad gäller nyförvärv är 1) Nordin Gerzic 2) Ny mittback 3) Daniel Sobralense 4) Ny vänsterback och 5) Forward. Jag skrev för ett par år sedan att man borde satsa på att värva tillbaka Michael Almebäck. Då var det inte många som höll med. Kul att fler tror på det nu.
2014-12-07 12:55
@Gammaligemet:

Det var nästan roligare att gå in på forumet när det tjafsades helt ärligt.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 12:30
Förstår inte hur forumet kan vara så dött? Har folk tröttnat?? Varit inne och kikat på andra forum och där är intresset stort under silly season...

Några nya rykten?
Örebro DaSa
2014-12-07 07:31
Följande spelare är antagligen mest troliga:
Wiktorsson - enligt ryktena så vill han hem och Degen vill ha en mittback till. ÖSK tar antagligen gärna in en ny "riktig" vb. Dvs mycket troligt att han lämnar.

Nilsson - har inte hört ngr rykten runt honom. Hans gamla klubbar lär inte vara intresserade av ekonomiska eller sportliga själ. Ösk lär inte vilja ha kvar honom, annars så skulle vi inte lånat ut honom. Eftersom han förmodligen sitter på en allsvensk lön och han inte håller allsvensk klass så tror jag att han blir svårt att bli av med. Kanske går att ordna en utlåning till GAIS (Peo) där vi står för en del av lönen.

Eidur - finns bevisligen intresse för honom. Antingen behåller vi honom och satsar på honom som startspelare eller så säljs han till Norge. I värsta fall så får vi skäönka honom till den norska klubb där han spelade senast. Här sitter i alla fall ÖSK i förarsätet och kan fatta det beslut som är bäst för klubben.

Crespo - Vi kan sälja om vi vill, frågan är om vi vill och vad buden ligger på.

Rinne - Borde vara säljbar, men lär inte generera ngn större intäkt för tillfället. Får vi ett bud så tycker jag att vi skall sälja. Vet att många tror att Oscar kommer att bli såld nästa säsong, men det är mycket svårt att sälja målvakter och det är låga transfersummor. Så säkra ett par mille om möjligt och värva provspelaren som var här nyligen.

Så om ryktena stämmer att det är två spelare som lämnar på måndag så gissar jag på: Eidur och Wiktorsson

Vilket öppnar för den nya etablerade mittbacken och en ny vänsterback. Antagligen en billig lösning, dvs ngn av provspelarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 23:06
Wiktorsson till Degerfors.... Han har nog bra lön i ÖSK...
Örebro Lekiller
2014-12-06 22:48
Tobbe Nilsson ligger väll närmast till hands.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-06 21:32
@Hahne:

Ledtråd?
Annons: