/fotboll/osk/forum/1197.aspx/fotboll/osk/forum/1197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-01 19:55
@DaSa:

Jag tror inte summorna stämmer. Och man behöver skilja lönekostnader från kapital- och pensionsförsäkringar liksom från engångsutbetalningar eller större utbetalningar per år. Det blir inte sällan ganska komplicerat att räkna ut totalkostnaden och att jämföra spelare när dessutom inte alla kostnader är föremål för arbetsgivareavgifter. Det handlar ofta om s k löneväxling.
Sawadee
2014-12-01 18:37
@Kung Kamara:

"finn sju fel" då?
Kung Kamara
2014-12-01 18:33
@ÖSK-Karl:

ÖSK fick betalt första gången dock.

Sawadee/ Ja det känns så onödigt att sparka på Wille Ataskadeh som har ingenting med artikeln att göra.
Örebro Telle
2014-12-01 18:33
Vad gäller värvningar börjar det kännas som en lite dålig vana att ÖSK figurerar i spekulationerna kring flera spelare som sedan går till andra klubbar istället, och sen dröjer det nästan ända till fönstret stängs innan något verkligen händer.

Vore skönt om det blev klart med några etablerade namn i god tid för en gångs skull, men det är väl tyvärr bara att inse att vår ekonomi inte är tillräckligt bra för det. Inte än i varje fall.
Örebro Telle
2014-12-01 18:27
@minatankar (för sm-guld):
Försökte vara ironisk där, och blinka åt både Haddads järnfysik och hur en del rykten brukar starta här inne (lex AIKs 40 %-klausul på Crespo eller ÖSKs och MFFs "läggmatch" för att ta ett par exempel) på en och samma gång, men jag får nog jobba lite på det skämtet inser jag... :) Nåja, det hade ändå fallit på sin egen orimlighet - med tanke på att det förmodligen ändå var försäkringskassan som stod för större delen av Haddads lön... Och så drog han ju förstås han in en hel del på sponsoravtalen med Alvedon, Ipren och Voltaren också... Men jag kan ändå se honom i rollen som yrkeskriminell och superskurk. Lite som Jaws i James Bond, ungefär, fast med glaskäke istället för stål...
Sawadee
2014-12-01 18:03
"Utan att dra folk från Solna eller Södertälje över en kam så är det där saker och ting sker"
"Så länge han inte skadar mig eller min familj så kan jag inte lägga energi på det"
"Han var säkert en fantastiskt trevlig rånare"
"Jag kanske kan höra av mig till honom om jag inte vet vad jag ska göra efter karriären"
"En av de coolaste grejerna som jag har läst om är helikopterrånet i Västberga där ingen kom till skada"
"Nu har Haddad kommit ut som kriminell och Nordin Gerzic som spelmissbrukare, nu är det väl bara jag kvar då…"

.....finn sex fel....
Örebro Osvaldo
2014-12-01 17:35
Lyssnar på haddad i lundhs podcast. Intressant och viktig historia; funderar bara på om boken och lanseringen kanske spelar lite väl på ett glorifierat gangsterliv. Å andra sidan kanske det är ett format som måste till för att rätt personer ska ta till sig budskapet. Tyvärr verkar rubriksättarna vara mer intresserade av en målvakt som än en gång lyckas rikta sina skämt åt fel håll. Är det inte rumänska tiggare så är det folk från Södertälje och rånoffer.
Örebro ÖSK-Karl
2014-12-01 17:07
@Osvaldo:

Ja, men jag menar inte att ÖSK skulle försöka värva honom. Iofs gör ju det att han gått som Bosman två ggr att det skulle vara tveksamt. Men nu skulle jag vara direkt emot om Alvåge skulle närma sig ÖSK, vilket jag inte anser vara det minsta troligt.
Örebro Osvaldo
2014-12-01 16:21
@ÖSK-Karl:

Förra veckan kunde du alltså tänka dig att se ostbåge i Sportklubben igen?
Örebro ÖSK-Karl
2014-12-01 16:08
@fläskläpp:

Ja där föll Alvåge väldigt lågt i mina ögon. Faktiskt så lågt att jag inte vill se honom i ÖSK igen. En del rånoffer får dras med sin skräck livet ut. Tänk innan du skriver något Alvbåge.
Örebro DaSa
2014-12-01 15:03
Borde kanske inte posta detta då källan är ifks SF-forum, men det kan förklara varför det kan bli svårt att värva båda två.

"Nordin sitter på kontrakt på 1,7 miljoner per år
Sobra sitter på 1,4. "

Men ta siffrorna med en nypa salt, de kommer som sagt från ett forum.

Vet att ösk hade ett lönetak tidigare har för mig att det låg på 80000kr\mån, stämmer detta?

Sen så verkar de flesta göteborgare vilja skänka bort både Nordin och Sobra till oss för att bli av med lönekostnaden. Gärna för mig!:)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-01 14:36
Minatankar//

Du verkar vara inblandad i SI på något sätt. Är ni redo att investera detta fönster?
Kung Kamara
2014-12-01 14:12
@fläskläpp:

Dummare än tåget. Han försöker göra sig rolig och det blir bara fel.
För det är okej att ta pengar hur som helst dessutom? Fjant båge
Örebro fläskläpp
2014-12-01 14:02
@Sten Hårdh:
Obegriplig kommentar av Alvbåge (i NA-länken) gällande Helikopterrånet och om att det skulle finnas "snälla rånare" "– En av de coolaste grejerna som jag har läst om är helikopterrånet i Västberga där ingen kom till skada. Det var bara rena Oceans Eleven-takterna när de gick in. Jag kan tänka mig att Haddad har varit så smart också i planerandet". Nähä, "ingen kom till skada"?! Se länk, "Rånoffer vittnar om dödsskräck", "Svårast utsatta var de 14 som blev instängda i en trång och kvav sluss när de flydde från sina arbetsplatser. - Alla inne i slussen var livrädda, en del fick panik. Flera sade: nu kommer vi att dö, berättar en kvinna"
Örebro TommyS
2014-12-01 13:53
Jag har inget emot en relativt liten trupp med mer kvalitet än tvärtom. 18 spelare är dock för lite och jag undrar (liksom Dasa, tror jag) om det stämmer eller om det kan röra sig om missförstånd eller rökridå. Just nu har vi 18 spelare i A-truppen. Det skulle betyda en ut en in. Om vi följer Minatankars prioritetslista nedan kan man tänka sig en ut på vissa av de spelare vi söker, men inte på alla:
1) Nordin in - Nilsson ut
2) Sobralense - ingen ut (Intresset för Bärkroth visar att vi letar efter en kreativ ytter även om vi inte skulle få loss Sobra)
3) Almebäck - Sigurbjörnsson ut
4) Vänsterfotad vänsterback - ingen ut (om man inte släpper Mensah men det tycker jag verkar konstigt, han såg bra ut innan skada och borde vara fullt återställd; dessutom är han en nyttig truppspelare i en liten trupp med sin mångsidighet)
5) Forward - ingen ut (om man inte släpper Lipovac, tycker att det vore synd att inte testa hur långt en lokal talang kan gå).

Denna uppställning bygger på att inga spelare säljs. Alla försäljningar på viktiga spelare måste självklart ersättas.

Alltså 20 eller 21 man skulle jag säga verkar bli var vi hamnar, annars blir vi väldigt skadekänsliga. Jag tycker inte att man ska se spetsgruppen som reserver om vi åker på skador utan som intressanta spelare som vi slussar in när det går bra för laget. Det är långt ifrån optimalt för en junior att komma in när laget går på knäna.
Örebro fläskläpp
2014-12-01 13:51
@Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja):
Nää.. inte gör han/hon det heller! ;-)
Örebro DaSa
2014-12-01 13:49
Minatankar/ Så jag kan tolka dina inlägg som att Alex har sagt att vi skall värva en vänsterback!? Dvs vi kan lägga ner eventuella diskussioner om att vi behöver en. Sen så har inte den positionen högst prio.

Telle/ haha
Kung Kamara
2014-12-01 13:39
@DaSa:

Samtidigt vet vi ju inte om ÖSK vill ha in 2 mittbackar? Sen brukar man ju ha kontakt med rad spelare så man inte måste börja helt från noll ifall det skiter sig med prio nummer 1 (Almebäck då antagligen).
Skriker efter nyförvärv.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-01 13:37
Minatankar// Skulle tro att Telle skämtar till det en aning.
2014-12-01 13:25
@Telle:

Han drog in 300.000 i månaden på sin kriminella verksamhet, inte i ersättning av ÖSK.
Örebro Telle
2014-12-01 13:10
@Sten Hårdh:

Va...!!??
Ja, det är skönt att han erkänner, innan några fler blir oskyldigt drabbade. Jag menar först vi, sen BP och Hammarby... Hur många mer klubbar ska han kunna lura att hans kropp håller för spel på elitnivå innan någon sätter stopp för bedrägerierna...? Och han hade 300 000 i månadslön i ÖSK? Det är ju helt sjuukt...!!! *upprörd ton...*
;)
2014-12-01 13:08
@KalleTeodor:

Jag ska väl inte säga att jag har någon dunderkoll på spelarna speciellt inte på Somi men Ericsson har jag väl hygglig koll på. Bor själv i Karlstad och Ericsson var i Karlstad BK för något år sen och då såg jag en del matcher med honom. Tipsade faktiskt om honom redan då. En bra och lovande vänsterback helt enkelt. Men vad gäller svagheter/styrkor angående spelarna så är det nog bättre att kolla på Örgrytes och Syrianskas forum här på SF.
Somi har jag sett på tv säkert 10 gånger genom åren i Syriansaka utan att ha blivit imponerad.
Örebro KalleTeodor
2014-12-01 12:16
@Benny B Jag har, helt ärligt, noll koll på vare sig Somi eller Ericsson... Har du möjlighet att utveckla ditt resonemang? Vad ser du som Somi resp Ericssons fördelar/nackdelar?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sten Hårdh
2014-12-01 10:20
Haddad avslöjar att han tidigare var yrkeskriminell och tjänade 300 000 i månaden
2014-12-01 10:00
Gabriel Somi på provspel alltså. En medioker vänsterback ifrån Syrianska.
Nej tack säger jag, tar Jacob Ericsson före alla dagar i veckan.
2014-12-01 08:31
@DaSa:

Håller med dig. Skrev så eftersom Alik själv uttryckte det behovet vid möte med Spelarinvest nyligen. Men sannolikt menade han Sobralense med "ytter". Någon frågade då hur han skulle göra om Crespo såldes. "Det får vi lösa då", svarade han.

Tolkar det nu som att kanske den rekryteringen inte kan prioriteras i dagsläget och att han räknar med DG som "reserv" om Crespo skulle vara indisponibel för spel av någon anledning.
Örebro DaSa
2014-12-01 04:15
Kung kamara/ Håller med om Almebäck, han vore klockren. Men är oroväckande att vi försökte på Magyar innan honom. Måste tyda på att han har tackat nej till oss eller att Ösk inte vill ha honom. Synd...

Minatankar/ Håller med om prion, men om vi värvar Sobra så behövs väl inte en ytter till? En anfallare av klass som kan utmana Pode och Crespo känner jag är viktigare om ekonomin finns.
Örebro Gammaligemet
2014-11-30 18:52
Har ÖSK råd eller får hjälp är min lista klar

Nordin
Sobra
Almebäck
Demir
Rexhepi
Kung Kamara
2014-11-30 17:37
@Gammaligemet:
Almebäck vore en våt dröm men framförallt en smart värvning även om man ska passa sig nostalgi värrvningar. Dock tror jag han och Moberg vore ett perfekt Komplement ihop. Jag vill inte ha Maygar men jag vet att han var nära ÖSK men att det verkar som han själv ändrat sig kanske för nya tränarens ingång? Minatankar/ Frågan är inte om DG skolas om till anfallare? Nostalgi elva: Anders Karlsson Tomas Andersson Bertin ZE Zetterlund Steen-Gawelin-Bedoya-Einar Brekkan Rubarth-Olsen-Maruti Bänk: Alvbåge (första vändan i ösk) Pozniak Porokara,Ricardo Costa Pelegandr,Oyuga Gör gärna själva en elva, Jag valde ut personliga favoriter jag haft genom tiderna.
2014-11-30 17:20
Jag tror/hoppas att man satsar på följande spelare i prioriteringsordning: 1) Nordin 2) Sobralense 3) Almebäck 4) Vänsterfotad vänsterback 4) Forward Jag bygger min tro på att ha lyssnat på Alik många gånger. Men visst, han nämner ganska sällan några namn och det finns ju massor av spelare han har koll på och många han har kontakt med, så man vet aldrig. Till bilden hör naturligtvis att det är få klubbar som med mycket hög sannolikhet får de spelare man vill ha. Till det krävs framför allt goda chanser till internationellt spel och mycket pengar. Till saken hör också att man enligt min och mångas mening bör göra allt för att förlänga kontraktet med Crespo till tre år och behålla honom åtminstone över vårsäsongen.
Annons: