/fotboll/osk/forum/1194.aspx/fotboll/osk/forum/1194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2014-11-27 18:50
@Pedretti:

Gäller ju att det finns pengar att värva för också. Personligen är jag glad för att vi slapp Bärkroth. Har aldrig sett någon storhet i honom. Tror Norrköping gör bort sig rejält.
Örebro Sten Hårdh
2014-11-27 18:12
@pemo:
Han värvades enligt Peo som "Kantspelare". Sedan kan ju naturligtvis Alec disponera honom annorlunda
Örebro Sten Hårdh
2014-11-27 16:50
62 likes 2014-11-05 20:16:01. Rekord? ;0)
Örebro pemo
2014-11-27 16:02
Någon som kommer ihåg vilken typ av spelare Mensah egentligen är?
Vet att många skriver honom som ytterback, men jag fick för mig att han spelade defensiv mittfältare ( typ Linderoth ) Alltså, vad värvades han som?
Risken med allsidiga spelare från SE är att de inte riktigt tar en plats i allsvenskan.
Sen finns ju Wiktorsson som verkar ha tränarens förtroende. Jag trodde inte att han skulle få vara kvar, med tanke på speltiden, men Axén kanske ser något där? Boris, Wille, och Moe sörjer jag nog inte så mycket. Då hoppas jag mer på att någon egen ungdom skall ta chansen.
Örebro pemo
2014-11-27 15:40
Ja var väl lite ironisk, men fakta är att DB är den spelare som gjort flest matcher i årets ÖSK
OCH
att han blev uttagen i årets lag av DN eller om det var Rydström

Sen har vi väl sett bättre backar i allsvenskan, men så djävla dålig är han inte.
Örebro Bastard on Parade
2014-11-27 14:58
Skönt att forumet är öppet igen. Hoppas det kan förbli så!

Jag tycker att det är synd att vi missade Bärkroth. Han har en bra säsong bakom sig och är bara 22 år trots att han har varit med hur länge som helst. Jag tror inte att vi har råd att värva Sobralense då han har en hög lön och knappast vill tappa den när karriären börjar närma sig sitt slut. Bärkroth hade varit en bra värvning för Spelarinvest.

Min priolista just nu är:
1) mittback,
2) vänsterback,
3) vänsterytter,
4) innermittfältare

Dajje har väl gjort det ok, men han funkar verkligen inte som vänsterback. Alldeles för många anfall stannas upp när han inte kan slå inlägg med vänstern och vi blir även lättlästa. En stor del av hans inlägg når ju inte heller rätt adress för att hans vänster inte är bra och om han vänder upp för att slå med högern så har våra offensiva spelare blivit markerade eller sprungit offside 99/100.

Jag vill gärna ha minst 1 vänsterfotad spelare på vänsterkanten. Om vi får in en bra vänsterback med bra inläggsfot så kanske vi kan fortsätta spela med DG där, men jag ser gärna en spetsspelare på vänsterkanten. Sobralense gjorde stor skillnad när han kom in i laget. Jag ser gärna att vi värvar Nordin också, men frågan är om IFK släpper honom och om ÖSK har råd att lösa honom?
Örebro DaSa
2014-11-27 14:49
Jag tycker det är jävligt synd att vi inte fick Bärkroth. Han skulle lätt ha platsat då vi inte hade värvat Sobra om vi fått honom.

Sen så är ösk ute efter en vänsterback, tror inte ryktet om Argadius vart påhitt. DB skall inte spela vänsterback, om ngn tycker han är bästa vänsterbacken i allsvenskan så har han noll koll.

Jag hoppas att allt fokus är på att gå klart med Nordin nu när Ifk gjort klart med sin nya tränare. Sen så vore det bra om vi kunde få klart med mittbacken. Resterande vakanser kan vi vara kalla och se vad som dyker upp.
Örebro bison
2014-11-27 14:08
Känns ju inte rätt att jämföra Bräkroth med Kalle.
Hur många minuter spelade Kalle och hur många minuter spelade Bärkroth?
Dessutom är det väl så att om vi ska värva en till anfallare för att Kalle inte platsar ska vi väl leta efter en ny Crespo
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-11-27 13:07
@pemo:

Ska man på något sätt behöva motivera varför vi behöver ha in en vänsterback i ÖSK?
Örebro Mr. Milton
2014-11-27 12:57
Bra att vi är igång igen. Är dock grymt besviken på SF-ÖSK som ständigt kör sina Nordkoreametoder och straffar oss oskyldiga istället för att IP-spärra de handfulla som ständigt kör sandlåda härinne. Hoppas ni nu har vett att hålla er härifrån. Någon som har några bra rykten att rapportera? En mittback, en vänsterback och en anfallare utöver Nordin och Sobra är vad jag hoppas på.
Örebro pemo
2014-11-27 11:50
Vänsterback har vi ju. DB uttagen i årets lag. spelade flest matcher i ÖSK, så där kan väl inte ledningen ha fel? Då är det väl lite mer otydligt kring mittbacksplatsen? Men jag hoppas klubben har bra koll.
Brukar tänka på han i Brage som ÖSK ville ha, men som gick till Hammarby istället. Undrar just hur många matcher han spelade förra året.

Sen vet vi ju inte hur läget är med Mensah som skadades och inte fick några matcher. Är han en tilltänkt startspelare?

Bärkroth är en spelartyp som inte finns direkt i ÖSK, men jag tror han valde Norrköping för att han såg en större chans att platsa där.
Eller också var plånboken avgörande.....
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-11-27 11:09
@KalleTeodor:
Bärkroth är förvisso en bra fotbollsspelare, men det är en mittback och en renodlad vänsterback som klubben kanske tänker lägga pengarna på i första hand?
Örebro KalleTeodor
2014-11-27 10:54
@fläskläpp

Bärkroth presterade 1 mål och 10 assist under säsongen som gick.

Jämfört med ÖSK-spelare så är det fler poäng än vad Kalle, Yasin, DG, Nordin och Nordmark lyckades prestera.

Gör det våra spelare till ännu mer "icke allsvensk klass"?

Nej, jag gillade tanken på Bärkrot i ÖSK. Jag tycker att det är synd att han istället gick till Peking. Grattis till dem.
Örebro fläskläpp
2014-11-27 07:11
@Pedretti:

Bra. Det fanns en anledning till att blåvitt släppte honom och att BP presterade så undermåligt i år, dvs hade alltför många spelare av icke allsvensk klass, däribland Bärkroth..
Örebro Pedretti
2014-11-27 03:24
Känns skönt att vara tillbaka och under detta break är det dessa tankar som jag har haft behov av att "ventilera"
1. Ingen Bärkroth i ÖSK......
2. Känns väl någorlunda skönt att klubben kan erkänna att dem kollar in spelare under denna paus istället för att gömma undan allting.
3. Att vi borde hugga på denna Erdan Demir och kanske Jakob Orlov nu när Brann åkte ner.
4. När ska vi börja värva? Känns som att alla klubbar förutom våra har rört sig på transfer marknaden.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-11-26 23:43
Haha antar att det finns fler som är allvarligt beroende av detta forum som precis som jag suttit och kollat varje dag ;) Snälla skärp er nu ni som håller på.
2014-11-26 23:03
Tre veckor var vårt kära forum avstängt alltså. Får se hur länge vi klarar oss nu då innan det ballar ur igen pga ett visst antal personer.
2014-11-26 22:56
Se på fan. På't igen då gott folk!
Heja ÖSK!
Örebro pemo
2014-11-26 22:22
Möjligtvis att temperaturen närmare sig noll. Annars har du nog fått med allt älende.
:)
Örebro Hertig_Karl
2014-11-26 22:09
Så forumet är öppet igen. Vad har hänt sen sist? Boris till Degen, Bärkeroth till Peking och Crespo på gång till Grekland. Är det något jag missat?
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 20:14
@Roswall:
Eftersom frågeställningar om Sköldmarks roll, anställningstyp, pryo, vikarieantydningar etc tycks dyka upp med jämna intervall så svarade Roswall som ovan förra gången samma frågor kom. Det bästa är väl att skriva ut det och sätta upp det på väggen framför datorn så behöver man inte fråga igen
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 20:00
@Gammaligemet:

Ah ok. Har ingen koll alls på honom
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-11-05 14:59
Saywee// Jag tycker nog att det är själva utförandet av en tjänst som är viktigt, inte titeln. Sköldmark agerar sportchef hos oss oavsett vad det står på visitkortet. Pinsamt håller jag alltså inte med om även om jag håller med om att det är lite konstigt att de inte definierat rollen tydligare efter lång tid. Jag har personligen ingen aning om avtalen som skrivits. Men jag tänker ungefär såhär. Många gånger har jag blivit glad och lite överraskad över vilka spelare vi lyckats få hit. Nästan lika många gånger har jag blivit besviken över den information som läckt ut angående kontraktsutformning även om det är svårt att veta vad som är sant eller ej. Så både ros och ris från min sida. Antar att Simons förmågor delvis kan styra upp sådana saker och då blir det kanske så att vi fortfarande lyckas locka hit bra spelare och dessutom skriver smartare avtal. Vore toppen enligt mig.
Örebro Gammaligemet
2014-11-05 13:47
Vänsterback som slog igenom i Trelleborg. Får nu sparsamt med speltid i Norge (Brann) Erdin är förnamnet
Örebro T8
2014-11-05 12:55
Jobbigt tyst från ÖSK. Efter att flertalet spelare gått vill man ju att det ska hända saker. Har inte tålamod att vänta. :) Vet nån hur länge de är lediga?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gammaligemet
2014-11-05 12:05
En bra höst berodde enbart på att vi hade bra spelare . Tappar vi nu Nordin, Sobra och Crespo får vi börja om på nytt. Då är chansen stor att vi får kriga där nere igen .. .. .. Gör Ösk allt för att behålla dom och spetsar till ytterligare , kan det bli guld....
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-11-05 10:04
Jag hoppas självklart att vi kan lösa båda två, men om vi tvingas välja mellan Sobra och Gerzic hoppas jag att vi prioriterar Gerzic. Detta då jag ser honom som en viktig kugge i vårt framtida ÖSK. Dels för att den fotboll vi spelar med honom i laget tilltalar mig och många fler. Men även för att han är en lokal spelare med stark förankring i klubben och staden.
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 09:13
Lägg in en stöt nu ÖSK på Ricardo Santos. Såg att han hade en viss Oliver Cabrera som agent ;0) Hans kontrakt går ut sommaren 2015. Åtvid, med sin ruttna ekonomi vill nog hellre ha pengar nu. Då har vi ersättaren för Crespo som försvinner senast nästa sommar klar. Svagheten är att han kanske ligger på gränsen åldersmässigt (26 år) för att göra SI- intresserade Sobra tror jag inte stannar. Tror Kalmar som avslutade så svagt i höst, kommer vilja fiska efter honom. Av någon anledning verkar Sobra inte vilja flytta på familjen från Kalmar. Han lär bli dyr också för ÖSK. Jag tror pengarna behövs för att lösa Nordin Så ÖSK bör parallell-leta efter en klass-ytter. Yasin är ojämn, DG likaså. Ingen av dem är heller poängspelare Och de har ingen konkurrens utan Sobra. Vi får för svaga osäkra flanker med dem. Om man inte puttar ut Nordmark där och låter han spela lite indraget i banan. Därutöver behöver ÖSK två mittbackar och en vänster ytterback. Och inget finns att hämta nerifrån för dessa platser (vilket är ett svaghetstecken att man får fram så få spelare. Man behöver se över sin yngre elitverksamhet och börja knyta de bästa i länet till sig from 15-års åldern. Viktigt är också att tränarna/ledarna på denna nivå håller kvalitet) ÖSK måste låna ut Rinne också. Han är för bra för bänken och jag tror inte han vill sitta där och mögla längre. Såvida inte Alec vågar alternera lite kommande säsong. Så det lär behövas en hel del pengar. Simon har en hel del att jobba på
Örebro munken
2014-11-04 22:58
Om det är någon som verkar lobba för att ställa ÖSK och ÖHK mot varandra så är det du ÖSK-Karl. För dig verkar ÖSK vara en nagel i ögat.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-11-04 22:26
ÖSK-Karl// Jag tror inte som du skriver att folk härinne ser hockeyn som en nagel i ögat på fotbollen. I alla fall gör inte jag det. Jättekul att de som gillar hockey har något att kolla på i stan också och som lokalpatriot gläds jag åt alla lokala framgångar. Möjligt däremot att några fler än jag ser det som komplett ointressant att diskutera hockey här på ÖSK´s forum. Det görs nog bäst på ÖHK´s forum kan tänkas. Tråkigt för dig fö. att du tycker Svensk fotboll är både tråkig och dålig. Men det är ju lätt avhjälpt om du vill kolla på fotboll. Bara att slå på tv´n på tisdagar och onsdagar och njuta av världens bästa fotboll i Champions League. För mig finns glädjen och spänningen i att lida med laget och likasinnade och glädjas åt kampen mellan mitt ÖSK och motståndaren snarare än att bedöma underhållningsvärdet eller hur det står sig kvalitetsmässigt mot andra ligor.
Annons: