/fotboll/osk/forum/1193.aspx/fotboll/osk/forum/1193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KalleTeodor
2014-12-01 12:16
@Benny B Jag har, helt ärligt, noll koll på vare sig Somi eller Ericsson... Har du möjlighet att utveckla ditt resonemang? Vad ser du som Somi resp Ericssons fördelar/nackdelar?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sten Hårdh
2014-12-01 10:20
Haddad avslöjar att han tidigare var yrkeskriminell och tjänade 300 000 i månaden
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-01 10:00
Gabriel Somi på provspel alltså. En medioker vänsterback ifrån Syrianska.
Nej tack säger jag, tar Jacob Ericsson före alla dagar i veckan.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-01 08:31
@DaSa:

Håller med dig. Skrev så eftersom Alik själv uttryckte det behovet vid möte med Spelarinvest nyligen. Men sannolikt menade han Sobralense med "ytter". Någon frågade då hur han skulle göra om Crespo såldes. "Det får vi lösa då", svarade han.

Tolkar det nu som att kanske den rekryteringen inte kan prioriteras i dagsläget och att han räknar med DG som "reserv" om Crespo skulle vara indisponibel för spel av någon anledning.
Örebro DaSa
2014-12-01 04:15
Kung kamara/ Håller med om Almebäck, han vore klockren. Men är oroväckande att vi försökte på Magyar innan honom. Måste tyda på att han har tackat nej till oss eller att Ösk inte vill ha honom. Synd...

Minatankar/ Håller med om prion, men om vi värvar Sobra så behövs väl inte en ytter till? En anfallare av klass som kan utmana Pode och Crespo känner jag är viktigare om ekonomin finns.
Örebro Gammaligemet
2014-11-30 18:52
Har ÖSK råd eller får hjälp är min lista klar

Nordin
Sobra
Almebäck
Demir
Rexhepi
Kung Kamara
2014-11-30 17:37
@Gammaligemet:
Almebäck vore en våt dröm men framförallt en smart värvning även om man ska passa sig nostalgi värrvningar. Dock tror jag han och Moberg vore ett perfekt Komplement ihop. Jag vill inte ha Maygar men jag vet att han var nära ÖSK men att det verkar som han själv ändrat sig kanske för nya tränarens ingång? Minatankar/ Frågan är inte om DG skolas om till anfallare? Nostalgi elva: Anders Karlsson Tomas Andersson Bertin ZE Zetterlund Steen-Gawelin-Bedoya-Einar Brekkan Rubarth-Olsen-Maruti Bänk: Alvbåge (första vändan i ösk) Pozniak Porokara,Ricardo Costa Pelegandr,Oyuga Gör gärna själva en elva, Jag valde ut personliga favoriter jag haft genom tiderna.
2014-11-30 17:20
Jag tror/hoppas att man satsar på följande spelare i prioriteringsordning: 1) Nordin 2) Sobralense 3) Almebäck 4) Vänsterfotad vänsterback 4) Forward Jag bygger min tro på att ha lyssnat på Alik många gånger. Men visst, han nämner ganska sällan några namn och det finns ju massor av spelare han har koll på och många han har kontakt med, så man vet aldrig. Till bilden hör naturligtvis att det är få klubbar som med mycket hög sannolikhet får de spelare man vill ha. Till det krävs framför allt goda chanser till internationellt spel och mycket pengar. Till saken hör också att man enligt min och mångas mening bör göra allt för att förlänga kontraktet med Crespo till tre år och behålla honom åtminstone över vårsäsongen.
Örebro Gammaligemet
2014-11-30 16:07
Tror du inte dom försöker på Almebäck? Magar har inte imponerat i Halmstad i år..

Bröderna Wede är det många som vill ha och vi vet ju hur det går när många klubbar vill ha samma spelare, vi har ingen chans. Exempel på det Bärkroth, Batan, Agardius...
Kung Kamara
2014-11-30 15:50
Jansson
Hagge-Moberg-Maygar-Ericsson
Wede-wede-Åhman Persson-Yasin
Crespo - Pode

Bänk: Nordin (den smärtar) Dajje,Rinne,DG, Kalle
Vad tror ni om den elvan? Svårt med mittbackar vet inte riktigt hur ÖSK tänkt där. Hoppas Kalle får ett riktigt lyft nästa år och hade gärna sett båda bröderna wede hos oss.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-11-30 15:40
@Pedretti:

Reklam som fungerar ;)
Örebro Pedretti
2014-11-30 14:45
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

När jag tänker på Erik Wärlegård så tänker jag bara på en sak!
"Endit, enkel IT"
2014-11-30 14:33
I vilket fall som helst så finns ju vår eminente stand-in Erik Wärlegård som kan spela på valfri position
2014-11-30 14:14
Ni är ju för fan hopplösa
2014-11-30 13:48
Empes//

Låter ganska logiskt enligt mig. Ingen idé att slösa multum på en vänsterback när man ändå har en helt ok Björnquist på den positionen. ÖSK känns smarta detta transferfönster och förhoppningsvis får vi en del julklappar eller nyårsraketer även i år.
Örebro Empes
2014-11-30 11:49
ÖSK?

http://www.fotbolldirekt.se/2014/11/29/ex-aikaren-lamnar-ois-uppges-ha-fatt-allsvenskt-bud/
Örebro either/or
2014-11-30 10:14
Jag har haft inloggning här i en hel massa år. Och jag ser ju mest ser det här forumet som en möjlighet att läsa spännande synpunkter och tankar kring ÖSK och som en möjlighet att då och då och lite oregelbundet även delta i diskussionerna.

Snälla, kan inte alla ni som blir frustrerade, upprörda osv bara ta några djupa andetag och inse att det inte är värt varken er egen tid eller vår andras tid att hålla på att småbråka, storbråka, ha vendettor osv på ett internetforum. Se er själva i spegeln en stund...Ni borde då inse hur löjligt allt ser ut. Och utan att ha kunskap om några detaljer eller ens ha intresse om några detaljer så kanske även admin bör se sig själva i spegeln och reflektera lite. Att stänga forumet helt i tre veckor för att några få personer bråkar känns faktiskt ganska trist för alla oss andra...Kanske hade det kunnat lösas på andra sätt. Men vad vet jag...

Ha nu en bra söndag alla! FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Pedretti
2014-11-30 01:24
Kanske vi ska hugga på kontraktslösa Maic Sema? Gjorde 10 mål och fyra assist i Tippeligaen för sitt FK Haugesund och 2 mål i Europa League kvalet. 26 år är han också så det är väl en bra ålder för SI.
Sawadee
2014-11-30 00:19
Advent. Första. Försoningens tid
Örebro Sten Hårdh
2014-11-29 21:58
@Kardinalen:
Ja det är få, riktigt få. Man hade väldigt tur med skador det året och de som spelade höll bra klass. Riktigt fin balans i laget. Tyvärr klappade man igenom spelmässigt helt plötsligt i vissa matcher vilket var den egentliga orsaken till att man inte tog guld. Inte beroende på den sista omgången i AS
Örebro Pedretti
2014-11-29 21:48
Undrar om Niclas Andersén fortfarande är uppe på tapeten för ÖSK nu när LSK inte gick upp.
2014-11-29 21:30
Om det nu är så att ekonomin är dålig så tycker jag att detta är ett bra och säkerligen billigt alternativ till ny vänsterback som också är i bra ålder och kommer att utvecklas än mer.
Jag såg inte en sekund av honom under säsongen men säsongen innan dess i superettan tyckte jag att han såg bra ut.
Örebro Pedretti
2014-11-29 21:07
Fast Almebäck är ju dock 26 år. Det är ju en bra ålder i jämförelse med Nordin och Sobralense som är 31 år gamla.
Örebro Gammaligemet
2014-11-29 20:29
Almebäck, Nordin och Sobra.. Inga spelare i bra ålder för spelarinvest? Förmodligen inte. Helt ärligt är jag trött på spelarinvest...

Örebro Kardinalen
2014-11-29 20:08
Silveråret 1994 använde ÖSK vare sig 14 eller 16 spelare under säsongen. 15 spelare är det korrekta.
AIK Saywee
2014-11-29 18:05
Hoppas liksom minatankar att vi kan hålla sams,
vi som supportar vårt ÖSK.

Men ändå respektera lite olika åsikter,
för att bevara debatterna.

Hot och hat kan vi väl lämna bakom oss.

Tänk framåt, ÖSK mot gyllene tider !!!
2014-11-29 17:08
@Gammaligemet:
Det kanske arbetas på lösningar som innebär att man inte kommer fortsätta låna/hyra… Hur man än gör så tar man risker. Jag föredrar att man tar risker med att inte värva/avvakta med de spelare man vill ha i övrigt, mot att man skulle ta onödiga risker med att inte kunna värva/prioritera Nordin och Sobralense.
Örebro Gammaligemet
2014-11-29 17:07
Minatankar

Håller helt med där. Dock känns det vågat att vänta på Nordin och Sobra när inte ÖSK äger frågan. Kan ju bli så att vi får ta vad som "finns kvar" om det blir nej från Göteborg. Det måste finnas någon deadline från ÖSK s sida... Är ganska säker på att dom inte ingår i Göteborgs planer men dom vill säkert ha bra betalt och andra klubbar kan vara med i budgivning..

Känns som sagt väldigt osäkert, men klubben har bäddat själva för denna situation i och med att dom lånar spelare.
2014-11-29 16:50
@ÖSK-Karl:

Delar din uppfattning om en förhållandevis liten trupp kompletterad med U-lagsspelare. Skälen är tre: 1) De mer etablerade spelarna blir mer motiverade när de får spela fler matcher. 2) Chansen att yngre talangar får spela ökar 3) Klubbens lönekostnader kan begränsas.

Jag tror nog ÖSK kan vara med och konkurrera om både den ena och andra spelaren, men inte samtidigt som man vill få loss Nordin och Sobralense. Så länge dessa två spelare är prioriterade tillsammans med en mittback, lär man ligga förhållandevis lågt med andra värvningar i dagsläget.

Örebro ÖSK-Karl
2014-11-29 14:14
@Kung Kamara:
Håller med dig om att 18 spelare känns litet. Men rätta mig om jag har fel. sista gången vi borde vunnit guld -94 så användes enbart 14 eller om det var 16 spelare i samtliga matcher. Kan ju också vara som så att klubben tar en liten chansning och kör på 18 spelare. De 18 tar jag gärna om man slipper gå ner i genomsnittlig kvalité med en trupp på runt 22-24. Är det dessutom så att vi lättare kan "låna" Nordin och Sobra med en trupp på 18 förstår jag ledningen ännu bättre.
Annons: