/fotboll/osk/forum/1188.aspx/fotboll/osk/forum/1188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fläskläpp
2014-12-07 23:03
@minatankar (för sm-guld):
men, kom igen, är du månne ordförande i De lättkränktas förening? Ett litet skämt eller två och du gråter värre än lille Skutt.. Kom igen förfasen och visa att du är ÖSK:are. Borsta bort dammet och gå vidare..
Örebro fläskläpp
2014-12-07 22:59
@Kung Kamara:
Tio år och tio miljoner, ett per år vill jag minnas att det var. Hösten 2004, ja om jag minns det rätt. Borde gå ut nu, ja.
Kung Kamara
2014-12-07 22:49
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Berhn var väl en riktig nödlösning när ekonomin hade nått botten. Men det borde Gå ut snart va?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-07 22:44
Någon som vet hur mycket pengar Malmbergs pumpade in i klubben kontra Feldts Fisk? Är skillnaden stor? Hur mycket ger avtalet med Behrn?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-07 22:33
@Kung Kamara:

Ingen risk att jag blir med i alla fall. Jag har tidigare skrivit att om man börjar att kränka och provocera så hoppar jag av. Hej och tack för mig.
Kung Kamara
2014-12-07 22:21
Börja inte nu gubbs. Största trollet försvann börja inte. Jag ber er
Kolla er själva i spegeln och fråga själva Ifall det är värt de? Ni förstör bara för ÖSK om forumet blir nedstängdt.
2014-12-07 22:04
@fläskläpp:

Du tycks ha ett utvecklat sinne för humor eller så har du inte speciellt roligt i ditt liv och uppskattar det lilla.
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-07 21:53
Den största anledningen till den dåliga ekonomin är att inte publiken kommit tillbaks till Vallen trots det fina spelet och tabellklättringen till hösten, detta trots att det inte pågick någon hockey. Förhoppningsvis kommer nya grepp från ledningen för att göra fotbollen mer attraktiv för marginalåskådarna. Skulle tro att det blir mycket jippobetonade grejor till våren.
Örebro fläskläpp
2014-12-07 21:38
Knappt fyra veckor kvar på året. Intressant att se om han fortsätter att utvecklas i år att utvärdera på nyårsaftonen.
Örebro Telle
2014-12-07 20:59
ÖSK-Karl // Jo, det ligger nog en del i att det blir för dyrt för många att prioritera både hockeyn och fotbollen. Man får hoppas att nye VD:n innebär en attitydförändring för ÖSKs del. Spelarinvest känns som ett ganska klumpigt och tve-eggat verktyg, sett ur ÖSKs perspektiv. Bortsett från den hopplöst röriga organisationsformen det innebar, så var man ju länge bakbundna av skattetekniska skäl, och även sen det problemet löste sig så verkar det vara väldigt tungjobbat för ÖSKs del att få SI att "släppa till" pengar. Kärnfrågan är väl om man som investerare i SI i första hand vill göra en bra kapitalplacering eller om man vill hjälpa ÖSK att förbättra sin trupp. Själv skulle jag ju knappast av vinstintresse placera pengar i ett bolag som bygger på ÖSKs förmåga att sälja spelare med vinst för att pengarna ska växa, med tanke på hur sällan det faktiskt har hänt de senaste åren. Däremot lägger jag gärna pengar på ÖSK, men det är ju inte SI:s huvudsyfte egentligen, antar jag. Gammaligemet // Vad gäller Malmbergs gick de ju in med en avsevärd summa pengar, men själv har har jag känslan av att det kostade mer än det smakade att ha Jan Folke som huvudsponsor, när det innebar att han dessutom skulle ha en styrelsepost. Sämre representant för ÖSK än så kan man väl knappast hitta, tyvärr, om man ska se till vilken slags publicitet det ledde till. Men det var trevligt att ha en riktig huvudsponsor, däremot... :) Kung Kamara // Det verkar finnas ett antal klipp från kubanerna på youtube från cupmatchen Norrköping-ÖSK 2010. Finns det nåt där?
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-07 20:43
Var det inte tal på en video på årets alla mål? Väntar otåligt!
Örebro Sten Hårdh
2014-12-07 20:36
@Gammaligemet:

ÖSK har inlett ett samarbete med ÖHK där man diskuterar och utbyter idéer, bla om events matchdagar
Örebro fläskläpp
2014-12-07 20:21
hmm... ja, du var visst en humorlös dator som inte ens kan skratta åt dig själv (se ÖSK-SUPPORTERN:s trevliga svar)
Kung Kamara
2014-12-07 20:18
Undrar för övrigt om någon själ som är duktig på hitta ett klipp åt mig.
När Robin staaf avgjorde mot Norrköping i svenska cupen till 2-1 i förlängning och sprang ut och fira med klacken, vet att de ska finnas på nätet men hittar det ingenstans. Skulle vara jätte tacksam för hjälp :)
Kung Kamara
2014-12-07 20:14
@Gammaligemet:

Vi hade absolut behövt han.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 20:07
ÖSK Karl

Du har tyvärr helt rätt... Hockeyn tar över allt mer.. Dom är kaxigare och vågar mer...
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 20:05
Ja NA sporten är ett skämt... Förstår såklart att vi får ta det som blir över när dom stora klubbarna har värvat klart. Tyvärr den bittra verkligheten just nu. Vi hade behövt Malmbergs som sponsor igen. Folk vet nog inte hur mycket pengar han pumpade in i ÖSK..
Örebro ÖSK-Karl
2014-12-07 20:03
Telle// Med risk för att få skit från en del så är det ju helt klart att väldigt mycket sponsorpengar som tidigare gått till ÖSK nu hamnar hos ÖHK. Ännu värre lär det nu bli när Arenan för Ishockey snart byggs ut maximalt mot Rudbecksgatan. Ännu fler loger till företagarna och ännu fler "dyra" säsongsbiljetter till åskådarna. En familj måste säkert ofta ekonomiskt sätt välja mellan sporterna. ÖSK:s enda chans tror jag är att börja sälja spelare dyrt istället för att skänka bort dem. På så sätt kan man bygga upp det kapital som behövs för att hänga med i toppen på sikt. Då kommer troligen en del åskådare tillbaks också och med det mer sponsorpengar. Spelarinvest verkar ju inte ha blivit någon höjdare heller.
Örebro Häståvagn.
2014-12-07 20:01
Jag tror att Nordin är så gott som klar för oss, dels pga bilden som ÖSK la upp på facebook och instagram för ett par dagar sen, dels pga uttalandet från GBGs sportchef. Sobralense får vi se hur det blir med, det är inte ens säkert att han vill flytta till oss permanent med tanke på att hans familj bor kvar i Kalmar. Får vi till försäljningar på några spelare så tror jag absolut att vi kan värva båda dessa herrar, annars får vi nog nöja oss med bara Nordin. Det skulle vara kul om det hände något snart!
Kung Kamara
2014-12-07 19:57
@Gammaligemet:

Tycker alltid NA dock har varit sega på ta reda på vad som händer inom ÖSK, som Ataskadeh varför fick man aldrig reda på om skadorna osv.
Gå in på varje forum här på svenskafans så kommer du se att alla supportrar gnäller att deras klubbar är helt tysta. Det är ett otacksamt jobb och man måste lägga locket på.
Jag tyckte exempelvis man löste Nordin snyggt man väntade ut Göteborg och fick han billigt på lån förra säsongen.
Jag vill inte ha in några Alimi,Flood osv värvningar. Kolla på de namn man vill ha och försök verkligen få in dem.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 19:50
Ja varför agerar ÖSK alltid segt!? Mjällby ger alltid en fin värvning i julklapp.. Fint sätt att bjuda tilllbaka till oss supportrar.. Nu var det länge sen sjöldmark uttalade sig. Det är deras jävla skyldighet att skapa lite sug och intresse.

Ett tips till Sköldmark och övriga, kolla hur Örebro Hockey jobbar...
Örebro Telle
2014-12-07 19:29
Tycker inte att det är så farligt dött här inne, med tanke på förutsättningarna:
Det var ändå över en månad sen ÖSK spelade sin sista match för året, och dessutom har forumet varit nedstängt (på rätt tveksamma grunder) under tre veckor av den tiden.
Och det har ju faktiskt inte varit särskilt mycket att skriva hem om som ÖSK-supporter sen dess. Det enda som har hänt i truppen officiellt är att 5 spelare har fått lämna, och den nyheten kom ju nästan direkt efter säsongsavslutningen. Nyheterna i övrigt, förutom Rinnes provträning i England, är väl att ÖSK har varit intresserade av två allsvenska spelare som valde andra klubbar istället med bättre ekonomi, att vi tillfälligt har fått tillbaka två spelare som vi redan ratat, och att vi har tre spelare från superettan, respektive svenska samt norska division 1 på provträning.

Inget som får mig att hoppa jämfota av glädje, med andra ord. Tvärtom tycker jag att det är lite trist att det tycks vara en oskriven regel numera att många andra klubbar löpande värvar spelare medan vi istället väntar till sista minuten varje gång. Och det börjar kännas frustrerande att behöva spekulera i om Nordin kommer tillbaka eller stannar i Göteborg varje transferfönster, inte minst för att det är Göteborg som sitter i förarsättet varje gång, och särskilt som våra andra värvningar står och stampar lite i väntan på att se hur det påverkar våra ekonomiska förutsättningar.

Jag förstår självklart att det är en naturlig följd av vår ekonomiska verklighet, men det känns lite surt ändå. (Dessutom kan man ju alltid spekulera lite i vad vår ekonomiska situation beror på. Vårt besök i superettan 2013 är ju självklart den enskilt största orsaken, och för egen del tycker jag att den dåvarande styrelsen, som väl i många delar är den samma som den nuvarande styrelsen, har ett stort ansvar till det.)
Det hjälper självklart inte att vara bitter över det nu, men det får mig ändå att längta efter dagen då ÖSK är med i matchen och värvar etablerade spelare i god tid istället.
2014-12-07 19:26
Jag tippar på att det är Wiktor som försvinner till Degen. Annars så är det nog Eidur till Norge :)
Örebro Pedretti
2014-12-07 19:19
Det var någon här inne som skrev att det (äntligen) skulle hända något transfermässigt i klubben imorgon men då är frågan är det någon som ska in eller är det någon som ska ut?
2014-12-07 19:10
@fläskläpp:

Vad som är humor kan vi alla tolka olika. För min del tycker jag inte det är humor om man sätter ;-) efter att ha kallat andra skribenter för f-n(=svordoms-förkortning), idiot eller jävel. Jag tycker bara sådant är barnsligt och återigen får denna sajt att framstå som en lekstuga för vissa. Att i efterhand göra anspråk på att man menar ÖSK-fan gör det bara än mer löjligt.

Och ni som klagar på att forumet inte är tillräckligt innehållsrikt när ni inte får hålla på och skriva en massa skit och provocera, borde hellre ägna er åt att bidra med seriösa inlägg.

Örebro fläskläpp
2014-12-07 18:28
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Haha ditt f-n!
2014-12-07 18:14
Haha måste väl erkänna att det var ett litet skämt av mig också ;) Det är klart man inte vill ha bråk här inne. Att bli kallad fan är helt okej för mig, tyckte det var ett väldigt skönt inlägg med god ton.

Nu släpper vi detta och fokuserar på silly!
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 16:58
Bara Göteborg får in lite spelare borde iaf Nordin ansluta snart... Sobra tror jag blir svår att få in...ÖSKs ekonomi är inte den bästa så några bomber räknar jag inte med...
Kung Kamara
2014-12-07 16:37

Det var uppenbart att det var på skoj. Om personen i sig som blev kallad de upprörd låt han då ta det.
Örebro Lekiller
2014-12-07 16:36
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]ÖSK-SUPPORTEN // Onödigt att provocera majoriteten här som inte vill ha något tjafs. fläskläpp // Otrevligt att kalla någon annan som skriver här för en f-n. [/QUOTE] Jag håller med, hellre ett små segt forum utan tjafs än inget forum alls!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: