/fotboll/osk/forum/1184.aspx/fotboll/osk/forum/1184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sparkabolleninimål
2014-12-26 13:06
Målvakt: Oscar Försvarar: Moberg Mittfältare: Gerzic Forward: Crespo(även om pode ska ha credd också) Avbytare: Rinne
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-12-26 13:02
Crespo !
Örebro Roswall
2014-12-26 12:55
För att trumma igång formuet lite...Vem är årets spelare? Om det är för svårt, så välj topp 5, eller en från varje lagdel (inklusive bänken).
Örebro Bulten i Boo
2014-12-24 22:33
@Osvaldo:
Inte helt utan att man önskar sig att SvFF tar ett beslut om att banta allsvenskan till tolv lag OCH att som en följd av detta IFK Göteborg åker ur och får tillbringa nästföljande år i ettan. Typ att de kommer elva-tolva nästa år men kvalspelas bort från nästföljande års tolvlags-allsvenska. Missförstå mig rätt, jag vill INTE banta allsvenskan till tolv lag, bra som det är nu med sexton. Men, de stöddiga som tror att de har allt självklart serverat på silverfat för sig ska bara ha däng. Guld till ÖSK 2015, blåvitt elva-tolva och ur allsvenskan, toppen!!
Örebro T8
2014-12-24 21:33
Får jobbiga vibbar av Mats Gren. Känns inte direkt ödmjuk. Hur han är privat har jag såklart ingen aning om.
Örebro Osvaldo
2014-12-24 19:22
@ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!):

Och Mats Gren är något helt annat.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2014-12-24 13:37
Dubbel
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2014-12-24 13:37
Alec är kung på riktigt!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-12-24 11:49
God jul på er alla ÖSK-vänner!

Vi får hoppas på att ÖSK ger oss en nyårsbomb! :)
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-24 11:24
... och sportkrockar slutar aldrig att förvåna mig:

8 mars kl 13.00 och framåt kan Sverige spela två avgörande singlar i Davis Cup mot Österrike i Idrottshuset. Dessa matcher kan hålla på långt in på kvällen.

Vad gör ÖSK då? Jo, lägger sin troligen avgörande match i Svenska Cupens gruppspel mot Gefle kl 16.00 samma dag på Behrn Arena.

Vad händer mer den helgen (förutom Vasaloppet)? Jo, första slutspelsmatcherna i SHL går då och det kan mycket väl vara så att ÖHK också spelar samtidigt som ovanstående.

Vem tänker på publiken och publiksiffrorna? Man kan inte vara på alla ställen samtidigt!! Själv har jag redan biljetter till tennisen.

God jul, förresten ;-)
Örebro frrreddo
2014-12-24 10:51
God jul alla svartvita fans! Riktigt bra initiativ av ösk att auktionera ut match tröjorna. Ser fram emot ett packat vallen i vår med ett fint tifo!
AIK Saywee
2014-12-24 10:46
God Jul :)
Örebro Sten Hårdh
2014-12-24 02:08
Collegesport är oerhört stort i USA. När collegelaget Texas A&M behövde bygga en ny sektion med loger och hela skiten och för att komma upp i 100 000 platser, så behövde man riva en av läktarna. Bara som ett tips till dig Simon vad du skall göra med södra läktaren. Snabbt och effektivt. Rivningen följdes av 5000 fans
Örebro Sten Hårdh
2014-12-23 18:04
@Osvaldo:

Förhoppningsvis andra gången för Almebäck också
AIK Saywee
2014-12-23 10:09
Även i en annan "fråga" har jag svängt lite,
flexibel som jag är.

Tidigare har jag ofta tyckt att man tidigt skall spika ihop ett lag, för att kunna samspela killarna både på och utanför plan, men detta är jag numera ganska tveksam till, efter att begrundat Axén's och Simon's tankar.

Bra att ÖSK avvaktar, vi får nog vänta på både julklappar och nyårsbomber, det tar nog lite tid att snickra ihop ett medaljlag.
AIK Saywee
2014-12-23 09:58
Lugn Kalle Teodor,
jag TROR mig veta,
vem som i så fall skall ersätta ...

Dessutom skulle inte Nordin svika ÖSK :)
Örebro KalleTeodor
2014-12-23 08:54
Celso Borges verkar lämna AIK för spanska Deportivo. Bara nu inte AIK får för sig att ersätta Borges med Gerzic... Det vore en kalldusch för oss svartvita!
AIK Saywee
2014-12-23 08:43
Vad beträffar Nordin, så förstår väl alla att han köps tillbaka av ÖSK och Axén, det vore väl underligt annars, vi kan nog sluta oroa oss och jag har svängt lite dom ni kunde läsa.

Kan han leverera som i glansdagar så blir det nog medalj redan 2015 för vårt ÖSK.

Han har tagit körkort och inte tusan vill han lägga en massa slantar på trängselskatten ;)

Nej, mina optimistvännet, det blir ett fint svartvitt år!

Å ni, tjat kan man ju se som repetion, det finns ju så många som glömmer fort ...
Örebro Osvaldo
2014-12-23 01:13
Undviker gärna diskussioner om spelare som lämnat klubben om jag inte har goda skäl att tro att de agerat på ett sätt som skadat klubben (ex. bosman och legoknektar). När det gäller Nordin kan jag inte se att han på något sätt har agerat på ett sätt som visar bristande respekt, han såg till att förlänga sitt kontrakt så att vi fick bra betalt och har inte på något sätt baktalat klubben. När en sådan person inte riktigt lyckas i sin nya miljö ser jag, oavsett fotbollsprestation, att klubben gör vad den kan för hjälpa till.

Jag må vara färgad av mina fotbollsmässiga syn på Nordin, tycker han visade hög klass gångna säsongen. Så jag kan inte riktigt förstå varför en eventuell värvning ifrågasätts. I min bok symboliserar han det ÖSK jag vill ha, på och utanför plan; och hans case visar att ÖSK är en klubb där man som utdömd kan få en karriär. I hans fall för andra gången.
AIK Saywee
2014-12-22 22:47
Förresten, fick ett mycket trevligt mail från Simon :)
AIK Saywee
2014-12-22 22:29
Tyckte bara att han var välkommen hem och önskar i så fall att han levererar som förr, för då tyckte jag att han var riktigt bra :)

Jaja å så de här med pengar förstås, klart att de snackar.
Örebro fläsklepp
2014-12-22 21:49
Löjligt att insinuera att Nordin inte skulle ha "levererat" i år. I de allra flesta matcherna tycker jag att han har varit fantastisk. Han har en mycket stor del i att vi gjort en så bra säsong. Tjatet om "Vad fan skulle han till prioritet finans å göra" har du dragit femtioelva ggr här på forumet nu. Obegripligt att du drar igång det en femtitolfte gång när du vid det här laget borde inse hur trötta vi (den stora majoriteten) är på det.
Örebro Gammaligemet
2014-12-22 19:25
Saywee

Skulle inte du byta jobb om du fick några millar när du skrev på och dubbelt så mycket i lön? FörmodFörmodligen kommer du säga nej, för du vill tjöta =)
AIK Saywee
2014-12-22 19:16
@widemarsh:

Vore underbart, samtidigt är det förhandlingsfördel för ÖSK när spelare "längtar" åter till vår fina fotbollsklubb :)
AIK Saywee
2014-12-22 19:08
Kan Nordin leverera som för några år sedan och inte kostar klubben alltför mycket, är han välkommen hem där hans trivs.

Vad fan skulle han till prioritet finans å göra, det har jag fortfarande inte förstått!

Kan han vara motorn i laget som ger oss ett efterlängtat guld, så inte mig emot:)

Mina förväntningar är stora på mitt ÖSK ...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-22 16:22
Snälla ge oss Nordin och Iron-Mike! Vilka jävla julklappar det skulle vara!
Örebro T8
2014-12-22 16:11
Och Seb Eriksson klar för Gbg. Dundrar det till med Nordin nu tro?
Örebro widemarsh
2014-12-22 15:19
Almebäck: "Spelar gärna i ÖSK igen"
Örebro Gammaligemet
2014-12-22 14:23
Här inne var det livat....
AIK Saywee
2014-12-22 00:03
Nu har det vänt :)

Ljus, värme och allsvensk fotboll
närmar sig norra halvklotet.