/fotboll/osk/forum/1170.aspx/fotboll/osk/forum/1170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2015-01-07 18:17
Tycker att det känns lite väl tunt med en trupp på 2+18. Om vi, vilket inte är helt omöjligt skulle ha, säg fyra samtidigt avstängda spelare (var det inte så mot Elfsborg?), då får vi faktiskt inte ihop till en hel bänk. Och inte en enda skada skulle vi då ha råd med.
Någon som kan reglerna? Kan man i ett sådant läge kalla in ungdomsspelare? Eller, som joker rentav Abdel Seidou?!
Örebro Asbjörn#10
2015-01-07 17:46
Det har ju inte stått något om att det kontrakt Lukman har skrivit på är ett A-lagskontrakt så tills något annat visar sig räknar iaf inte jag in honom i dessa 18+2 man.

Om man räknar med Ring men inte Murad så har vi nu 17 kontrakterade utespelare i A-truppen där det är uttalat att Tobbe Nilsson kommer lämna. Jag har även svårt att se att vi skulle behålla både Wiktorsson och Eidur om vi får in en till mittback. Gör vi oss av med en av dem skulle truppen bestå av 15 utespelare vilket ger välbehövlig plats för Nordin, en mittback och en yttermittfältare.

Jansson

Haginge
Moberg
NY
Björnquist

Yasin
RÅP
Gerzic
NY

Pode
Crespo

Rinne
Eidur/Wiktorsson
Mensah
Nkili
Nordmark
DG
Holmberg

Ring
Lipovac

Den här truppen bestående av 18 utespelare + 2 målvakter skulle jag vara helt bekväm att gå in i kommande säsong med så länge vi får in bra startspelare under "NY".

Gällande snack om ny vänsterback, visst vi skulle nog alla gärna se en etablerad naturlig vänsterfotad vänsterback komma in men faktum är att på den positionen har vi inte tappat något jämfört med den fantastiska hösten. Snarare tvärtom eftersom Mensah bör vara tillbaka helt och hållet igen nu.

Tappat har vi däremot gjort i Wikström, Sobra och Gerzic (än så länge) vilket gör att dessa tre positioner givetvis måste prioriteras innan pengarna tar slut. Har man begränsat med pengar lägger man ju dem inte på att byta köksluckorna om man samtidigt har hål i taket...
Örebro Bulten i Boo
2015-01-07 17:40
@Bastard on Parade:
ok, tack! Inga "flygande" då ;-)
Örebro Bastard on Parade
2015-01-07 17:31
@Bulten i Boo:
Axén sade det i studioprogrammet Sportklubben som sändes den 12 december. 18 utespelare + 2 målvakter.
Örebro Bulten i Boo
2015-01-07 17:18
@Sten Hårdh:

Var/när har det sagts/skrivits att truppen skulle bestå av "18 exklusive målvakter"?
Örebro Sten Hårdh
2015-01-07 17:07
Ja det är väl inte många tillgängliga platser kvar nu i truppen då den skulle vara 18 exklusive målvakter.

AIK Saywee
2015-01-07 15:48
Tror liksom KK att vänsterkanten redan är fixad och genom mina halländska polare förstod även jag att "ungraren" ville annat.

Vi får nog räkna med små överraskningar ..,

... ELLER :)
AIK Saywee
2015-01-07 15:35
Hörde precis AA på SR 4 efter dagens träning,
med sin härliga och sävliga närkingska.

Det kan nog ta tid innan truppen spikas,
men jag tror att han har stort inflytande,
beträffande nya lirare,
och att det på sikt kan bli något stort!

Hav tålamod forumister, ta en TOY :)
Kung Kamara
2015-01-07 15:29
@DaSa:

Stämmer precis. Har bra koll på Maygar genom min källa och vi var en av de klubbar han tacka nej till först av alla förmodligen. ÖSK satte en deadline på han. Sebbe Ring alltså? Ja du lär väl skämmas hur din fjantiga brorsa har better sig och jag skulle nog också tolka det som att Örebro ej kommer värva en vänsterback utan det lär bli Ring,Björna och Mensah på vänstern.
AIK Saywee
2015-01-07 15:25
Trevligt att det händer något sedan förra årets sista match, det har ju varit tokdött, men tror och till och med hoppas att ÖSK's satsning inte går för fort, för jag tycker inte att man skall stressa fram något som riskerar att inte bli bra.

Tror att Alexander och Simon har jättekoll för framtiden, om vi får behålla dem ett tag, för de där förbaskade pengarna kan ju alltid snabbt förändra fansens drömmar ...

... vet att det är frustrerande för många forumister, men luta er bakåt och relaxa, vårt ÖSK är på gång, det tar nog bara lite tid ...
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-07 15:22
Nu har jag inte sett mycket utav Ring men jag hade hoppats på ett mer "namnkunnigt" namn till vänsterbacken. För det här tar jag som att det inte blir något nyförvärv till vänsterbacken.
Nåväl, hoppas Ring kan konkurrera ut Björnqust då så man slipper se han springa ut över kortlinjen på vänsterkanten några fler gånger.
Björnqust ska spela på högerbacken så han för visa vad han går för på riktigt.
Örebro DaSa
2015-01-07 15:04
Kul med Ring. Antar att det betyder att det inte blir ngt med vänsterbackarna som har varit här och provspelat. Vilket följer nya strategin att satsa lokalt. Vill inte se fler Nilsson, Sankan värvningar.
Örebro DaSa
2015-01-07 15:00
Magyar har väl tackat nej till ösk? Har för mig att jag har läst det.

Satsa på Eidur och plocka in Iron om tillfälle ges. Dvs om han köps ut av Bröndby eller om vi kan låna honom.
Örebro Bastard on Parade
2015-01-07 14:15
@Rasberg:

Intressant. Det stod också att Lukman Murad har förlängt sitt kontrakt med ÖSK. Innebär detta att dessa spelare ska räknas bland 18 utespelare med A-lagskontrakt?
Örebro Rasberg
2015-01-07 14:10
Sebbe Ring klar för A-laget!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2015-01-07 13:48
@TommyS:

Han har ju även varit lagkapten i Europa League och nollat Röda Stjärnan på hemmaplan. Jag hoppas han får en chans att visa om han har utvecklats, nu under försäsongen. Tror inte på honom som startspelare, och vi behöver värva nytt. Men vill se honom på planen ett par matcher innan jag utesluter Eidur som mittback hos ÖSK.
Örebro widemarsh
2015-01-07 13:36
Även om vi fått tillbaka Eidur, som jag absolut tror kan duga som mittbacksreserv, så behöver vi värva en mittback av god allsvensk klass. Vi har ju tappat två mittbackar av den kalibern, och ersätter Eidur en av dom så måste ju en till in. Moberg/Almebäck eller Moberg/Magyar (eller Moberg/okänd) uppbackat av Eidur och en yngre (Ekstrand Hamrén eller Westerlund). Sen finns ju även Hagge som en nödlösning. Då ser det helt okej ut. Jag vill se värvningar av följande: Nordin Sobra/annan ytter av högre klass Mittback Vänsterback Andra positioner endast om vi tappar någon spelare, ex. Crespo eller Jansson/Rinne. Kan ha glömt något, men med detta in ser det skapligt ut va? Wiktorsson och Nilsson får lämna, förutsatt att vi får tag på nya backarna.
Örebro TommyS
2015-01-07 13:25
@DaSa:

Dröm större! Eidur spelade in sig som startspelare i ett i princip avhängt Sandnes Ulf som till slut kom klart sist i en liga som är lite sämre än allsvenskan. Det kan hända att Eidur har utvecklat en fotbollskompetens som gör honom intressant, men ännu har han inget cv som gör det.

Örebro Svartvitt-redaktionen
2015-01-07 13:14
Välkommen med din ansökan på länken nedan.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-01-07 13:00
Jekl// magyar tycker jag låter som ett bra förvärv. Rätt ålder, fler allsvenska säsonger i benen och ett intresse för rymden (se länk). Om man skulle jämföra mot att värva tillbaka Almebäck så tror jag att Magyar egentligen skulle vara ett bättre alternativ då han spelat kontinuerligt de senaste säsongerna, Almebäcks status är ju något mer oklar. Det finns egentligen inga hållpunkter för att han skulle hålla samma nivå som 2010 (för ärligt talat var han ju inte så vidare värst våren 2011). Sedan tror jag även att Magyar skulle vara en billigare lösning. Med det sagt, så vill jag ändå poängtera att jag gärna ser Almebäck i klubben igen (om än inte till vilket pris som helst) och tror att om det är någonstans han kan prestera på 2010-års nivå så är det på Vallen!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-07 12:35
@Bastard on Parade:

I så fall är det under all kritik och troligen har du rätt. Jag kan förstå redaktionen som jobbar ideellt att det kan vara tungt och att man behöver hjälp av fler. Men det är också flera som erbjudit sig att hjälpa till och de får ingen som helst respons.

Forumet behöver uppdateras och aktualiseras i flera avseenden. Och att fixa de sakerna kan inte ta så mycket tid.
Örebro KalleTeodor
2015-01-07 12:31
Man kan ju kanske gissa att det även kan hänga en del på AIKs mittback Milosevic. De lär behöva en ersättare till honom och där skulle vi inte ha en chans om de skulle gå för Magyar. Eller Almebäck heller för den delen. Usch. Tänk att se Iron-Mike i gulsvart... Jag får rysningar.
Örebro Bastard on Parade
2015-01-07 12:31
@minatankar (för sm-guld):

Det är inte så att det är en gammal omröstning? Vore ju inte förvånande, eftersom senaste nyheterna på sidan är från september.
Örebro DaSa
2015-01-07 12:20
Varför spekulerar ni om att Tobias skall spela mittback? Ösk har gått ut och sagt att de letar ny klubb åt honom.

Sen så har jag inte sett eidur spela senaste tiden. Men om han platsar i tippeligan så tror jag att han platsar i ösösk. Om vi satsar på honom så slipper vi även en signing fee kostnad. Så satsa de pengarna på Nordin och en bra ytter istället.
Örebro Jekl
2015-01-07 12:19
Att inte Magyar har gjort klart med någon ny klubb ännu borde väl rimligen innebära att han inte är prio 1 för exempelvis Malmö och Helsingborg. Därigenom borde även våra chanser att få honom öka ifall vi överhuvudtaget är intresserade. Jag tror att det skulle vara en kanonvärvning till mittförsvaret. Bara 23 år och redan varit lagkapten i Halmstad. Så dyr tror jag inte att han är heller och nog kan vi höja hans lön från Halmstad lite grann om det är en ordinarie mittback det handlar om
2015-01-07 12:12
Jag är synnerligen förundrad över att de ska vara så många som 1.546 personer som redan tippat ÖSKs placering i år, trots att inget nyförvärv ännu är presenterat. Kan detta verkligen stämma?

Och hur kan så många som 20 %, dvs över 300 supportrar ha tippat att ÖSK ska ramlar ur när man var det bästa laget under hösten? Till det kommer ca 150 supportrar som ska ha tippat kvalplats.

Nej, detta kan bara inte stämma! Tacksam för att redaktionen kollar upp hur denna tippning gått till. Det verkar som om någon manipulerat detta, precis som man kan göra med antalet tummar.
2015-01-07 12:07
@Mellösas Frippe Jansson:

Du är mycket välkommen med dina inlägg!

Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-01-07 11:09
Saywee// tack så mkt! Mr olafski// spännande, du får gärna rapportera om Nordin eller någon annan spännande figur kan skymtas på konstgräset. I min föreställningsvärld är det självklart att Nordin representerar sport under 2015. Han är en så stark symbol för klubben utöver hans spelmässiga kvaliteter att jag tror att klubben ser honom som en högprioriterad rekrytering. Men har absolut noll inside och min föreställningsvärld kan säkert diffa från verkligheten.
AIK Saywee
2015-01-07 10:50
Välkommen Frippe !
Örebro mr olafski
2015-01-07 10:50
Jag har tänkt att gå ner en kort stund på träningen då jag har lite tid att slå ihjäl innan jag ska till universitetet. Vad tror ni, blir det nåt med Nordin? Han kanske rent av är med på träningen idag?
Annons: