/fotboll/osk/forum/1165.aspx/fotboll/osk/forum/1165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fläsklepp
2015-01-11 22:16
@Saywee:
Hur lyder åtalet?
Örebro Asbjörn#10
2015-01-11 21:48
Skulle inget bli klart med Nordin under denna vecka heller kommer jag börja bli orolig på riktigt.

Så vad tror ni nu, officiellt på onsdag 12.00?
AIK Saywee
2015-01-11 21:40
Jag vill egentligen inte rota i gammal dynga,
men det är skillnad på "en fan" och "ett fan"

missförstånd kan det ha varit ...

... men va tusan, detta kan vi väl fortsätta med via pm :)
AIK Saywee
2015-01-11 21:37
Bra minatankar, jag fick bara det uppfattningen.

Det borde ju räcka med de utökade forumregler,
som numera finns.

Inte skall vi tjata på varandra om vad som skall skrivas,
Vad vi inte vill läsa, vad som är repetition för dåliga minnen etc etc

Nej det är väl som i media,
läs det du vill, kommentera eller gå vidare ...

Örebro fläsklepp
2015-01-11 21:34
Kan inte minnas några respektlösa uttalanden och provokationer jag gjort mot minatankar, men mitt minne är ibland likt en dagsländas
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-11 21:19
@Saywee:

Ingen skrämmer bort mig. Jag är inte rädd. Jag har valt att gå ur ett par gånger när jag inte velat vara med i diskussioner med respektlösa uttalanden och provokationer.
Örebro fläsklepp
2015-01-11 20:43
@Saywee:

ojjdå det visste jag inte att jag höll på att göra. vad gjorde jag då?
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-11 20:29
@ÖSK-hjärtat:

Tack för kaffet. Blir något klart imorgon eller?
AIK Saywee
2015-01-11 20:26
Ska vi rota i gamla inlägg,
eller kan vi se framåt?

Jag är en galen optimist och med en bra start för oss, kan det bära väldigt långt :)

Varför vara så präktigt realistisk och tro att det blir ett svårt år,
eller pessimist och tro att det går totalt åt helvete ...

Vakna och tro på vårt ÖSK !!!
AIK Saywee
2015-01-11 20:21
fläskläpp,

jag kan bara hoppas att du själv vet vem du är,
för det är inte mitt andra nickname,
vet bara att du höll på att skrämma bort
minatankar för all framtid
Örebro ÖSK-hjärtat
2015-01-11 20:19
Gerzic stannar, även den gången.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ansiktet
2015-01-11 19:59
Som sagt, vi får se "minatankar" :)
Örebro fläsklepp
2015-01-11 19:29
"Ansiktet" kanske kan vara Saywees andra nick. Han har ju skrivit att han numera har ett andra nick.
AIK Saywee
2015-01-11 18:23
go_osk,

jag minns vad du och andra skrivit tidigare,
men varför älta och tjata och repetera ...

... en del fostras eller förändras :)

Jag vill optimistisk blicka framåt med vårt svartvita lag,
varför rota i forntider?

Med ÖSK i framtiden :)
2015-01-11 18:11
@Ansiktet:

Vet inte hur du ser på rykten och spekulationer. När det diskuterades vid sommarfönstret tyckte de flesta att man skulle ha något underlag för det man skriver och inte bara slänga ur sig något för att skoja eller väcka uppmärksamhet.
Hur ser du på det?
Örebro Ansiktet
2015-01-11 18:09
Vi får se :)
2015-01-11 17:50
@Ansiktet:

Vad har du fått det ifrån?
Örebro Ansiktet
2015-01-11 17:30
Gerzic går till Kina.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-11 16:51
@Saywee:

Jag minns att du för några år sedan ofta påpekade att inget nyförvärv är klart förrän ett kontrakt är underskrivet och bläcket har torkat. Gäller inte det i det här fallet också?

Det är en annan sak att vi båda spekulerar och tror att Gerzic spelar i ÖSK under den kommande säsongen. Jag tror även att vi utöver Gerzic värvar en eller två spelare till. Svaret har vi dock först när fönstret stänger då det kan svänga snabbt i den bransch vi diskuterar.
Örebro Lekiller
2015-01-11 15:40
[QUOTE=Saywee]Han kommer att skriva på,det man kan undra över är varför det inte har hänt ännu. Hav vill till ÖSK och ÖSK vill ha honom, vad i hela friden väntar man på? [/QUOTE] Kanske kräver han mer än vad ÖSK anser sig kunna betala?
Örebro Bulten i Boo
2015-01-11 15:39
@DaSa:

Hoppas att Axén slagit en signal till Lagerbäck för att åhöra hans nyktra syn på Eidurs kapacitet. Han har haft honom på åtminstone ett landslagsläger och lär ha haft bevakning på honom under åren. Som isländsk landslagscoach har man ju inte en oändlig källa att ösa ur när det gäller aktuella spelare.
När vi pratar om forwards så tycker jag att vi inte ska glömma att vi har en otroligt stark joker bakom de i nuläget två ordinarie i form av Kalle Holmberg. Hoppas och lite grann tror att det här året är året då Kalle tar det definitiva sista steget till att bli en anfallare i allsvensk toppklass. Inte minst mot Elfsborg i höstas visade han att det kan bli möjligt!
AIK Saywee
2015-01-11 15:24
Han kommer att skriva på,det man kan undra över är varför det inte har hänt ännu. Hav vill till ÖSK och ÖSK vill ha honom, vad i hela friden väntar man på?
2015-01-11 14:25
@Saywee:
För mig är det inte viktigt vilken vecka han skriver på utan a t t han skriver på. Däremot skulle det lugna nerverna om han skrev på snarast. Vi är tillbaka till resonemang vi fört 2-3 ggr de senaste två åren. Du är optimist och det är bra. Din optimism har varje gång tagit sig uttryck i att förra årets spelarmaterial skulle räcka även för kommande år trots risk för skador och trots att man tappar spelare. Vi har tappat Wikström och Berisha och vet inte om Eidur har utvecklats tillräckligt mycket för att ta en plats. Undrar därför hur du kan fråga om truppen är klar? Vi har med all sannolikhet tappat Sobralense och inte fått någon ny yttermittfältare. Undrar därför hur du kan fråga om truppen är klar? Vi riskerar att tappa Crespo och kanske Yasin och Rinne. Undrar då hur du kan fråga om truppen är klar? Alik har sagt att truppen är klar först den 31 mars när fönstret stänger. Jag håller mig till det uttalandet eftersom det är han som har det största inflytandet på frågan. Men du kanske med din fråga undrade om vi övriga tycker att truppen är klar? Då kan jag för min del svara dig att jag inte tycker så.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-11 14:13
Axén i studion på viasat inför Arsenal - stoke! Pratade om rynninge, grenadjärvallen och nyförvärvet som stod o rökte bakom bussen i div 2!
Örebro DaSa
2015-01-11 14:02
Det viktigaste i matchen mot Forward är att se om Eidur håller som startspelare. Gör han det så kan vi få loss pengar till att t.ex. köpa in ytterligare en anfallare vilket jag tror behövs då jag inte tror att Pode kommer att överträffa sig själv igen.
AIK Saywee
2015-01-11 13:48
Vilken slö sillyseason det är.

Det enda som känns intressant är vilken vecka Nordin skriver på och vilken marknadsmässiga lön han får. Men det sistnämnda tänker jag inte ens spekulera i.

Sedan är väl truppen klar, eller?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-11 12:46
Hagge borde väl också få ordentligt med speltid? Kanske att Hagge och DB kör varsin halvlek?
2015-01-11 12:25
Namn: widemarsh
Sänt: 2015-01-11 12:13
//
Bra resonemang tycker jag.
Örebro widemarsh
2015-01-11 12:13
Även Eidur känns lite som ett nyförvärv. Det känns som han har utvecklats mycket sedan han kom hit första gången, och det ska bli spännande att se honom få chansen på sin rätta position. Vill se det här laget mot Forward.

Rinne
Björnqvist-Moberg-Eidur-Ring
DG-RÅP-Nordmark-Mensah
Crespo-Pode

Sen blir det väl en del byten också kan jag tänka mig. Kalle, Ayanda och Lipovac bör få en hel del speltid på försäsongen. Spelare som behöver ta några kliv ytterligare i vinter.
2015-01-11 12:10
@Asbjörn#10:

Håller med dig. Är mest nyfiken på Mensah och U-lagsspelarna. De övriga har man ju bra koll på.

Annons: