/fotboll/osk/forum/1164.aspx/fotboll/osk/forum/1164.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2015-01-17 19:02
Fast jag tippade ju inte över 1000 om vi skall vara petnoga ...

"1000 lätt, för jag har förstått från flera håll att intresset är på topp och abstinensen kan stillas lite."
AIK Saywee
2015-01-17 18:58
Grattis Kardinalen!

Men i längden är det tråkigare att vara realist än optimist,
för att inte nämna hur tråkigt det är att leva livet varje dag som pessimist :(
Örebro Kardinalen
2015-01-17 18:51
NA:s slutgiltiga gissning låg på "cirka 500 personer".

Själv tippade jag häromdagen 597 åskådare, så jag antar att jag vann ;)

Alla, förutom jag, på forumet tippade en publiksiffra på ö-v-e-r 1.000 åskådare. Som vanligt är det bättre att vara realist än optimist när det gäller att tippa....
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-17 18:44
Är Sobra fortfarande aktuellt alltså? Kanske inte blir något med laget i Brasilien???
AIK Saywee
2015-01-17 18:02
@Sparkabolleninimål:

Jag hörde flera gissningar kring 400-500, lite klent kanske med tanke på det varma januarivädret, och troligtvis var 10-20 % forwardfans, det var ganska många gulsvarta halsdukar på BA.

Det går väl duga, men ärligt trodde jag nog att intresset skulle vara minst dubbelt då stort ...
Örebro KalleTeodor
2015-01-17 17:32
Fasiken va roligt det skulle vara om någon U-spelare verkligen dyker upp i årets svartvitt och gör succé i AS. Önskedrömmar kanske, men visst vore det kul om ex. den där Möller kommer in som gubben i lådan och chockar lite!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-17 17:25
Har för mig att någon på NA uppskattade det till 500-600. Ingen aning om det var en bra gissning eller ej
AIK Saywee
2015-01-17 17:14
Kul att säsongen äntligen är igång ;)

Var kan man hitta en uppskattad publiksiffra ?
Örebro Bastard on Parade
2015-01-17 16:05
Det är svårt att få till ett ordnat spel när det är helt nya startelvor, men jag tycker ändå att ÖSK stundtals gör det bra. Spelet blir bättre i andra halvlek, men då har vi också ett offensivare mittfält. Jag tycker att Eidur gjorde det helt ok. Han spelade säkert och jag ser hellre sådana val hos en mittback än chansbrytningar och att man dräller med bollen. Hans utlåningar har nog varit nyttiga för honom, men jag skulle gärna vilja se honom spela tillsammans med Moberg mot ett bättre motstånd.

Kul att se ungdomarna idag. Jag tycker att Westerlund och Möller såg intressanta ut. Känns inte som att Westerlund är ett sämre alternativ än Mensah/Nkili som defensiv innermittfältare, men vill se honom spela mot bättre motstånd också. Möller är en joker som kan explodera om han får förtroendet. Han har en irrationell spelstil som är intressant.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-17 16:01
Möller fortsätter att imponera på mig också. Såg honom i någon U-match förra året och även då var han mycket duktig. RÅP slog bort alldeles för mycket bollar. DG var bra. Måltjuven pode.
Örebro Roswall
2015-01-17 15:56
Plus från mig idag får

RÅP
Felix Möller
Pode
Moberg

i övrigt tyckte jag många skötte sig bra, men att det i första inte blev särskilt bra spel. I andra hände det mer och fler kombinationer som ledde till anfall var på plats. För tidigt och för lite tid för att säga något ordentligt om spelarna. Men som sagt, Möller känns spännande som utmanare på kanten.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-17 15:29
@minatankar (för sm-guld):

Jag har även förstått att Axén vill ge Nkili en ärlig chans att spela in sig som mittback.

Om Nkili blir bättre på att värdera olika lägen tror jag att han kan vara ett bra komplement till Moberg. Jag tycker att de bildade ett rätt så stabilt mittlås redan under inledningen av fjolårs allsvenska.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-17 15:10

Det var trevligt att ta sig ett par kvarter till Behrn Arena och se årets första match tillsammans med andra fotbolls- och ÖSK-tokar :-)

Alik berättade före matchen att man prioriterar en innermittfältare, en yttermittfältare och en vänsterback före en ny mittback. Han motiverade det med att det är viktigt att stärka sig offensivt och att Eidur sett bra ut på träningar.

Jag trodde att mittback skulle prioriteras före vänsterback nu när man rekryterat Sebastian Ring, så det var ju intressant att få veta att så inte var fallet.
2015-01-17 15:06
@KalleTeodor:

Jag vill bestämt minnas att ÖSK bara fick en del av pengarna i en uppgörelse.

Malaga är en stad av ungefär Göteborgs storlek. 500 mkr i skatteskulder och utan en oljeschejk som finansiär, lär vara mycket pengar även relativt sett.
Örebro DaSa
2015-01-17 14:33
Hinner inte se klart matchen men man ser klasskillnad på mittbackarna nu när Moberg spelar, vilket lugn han har. Vi behöver en till Moberg (dvs en klass mittback, kanske bättre om han har lite andra egenskaer) för att vi inte skall släppa in över ett mål pe match som vi gjorde under hösten.

Sen vill jag plussa för Anton Westerlund som jag tycker gör det bra i mitten. Även Nordmark ser bra ut, hoppas att han kan utmana RÅP (som såg lite seg ut idag) och Nordin (om han skriver på) denna säsong på allvar.
Kung Kamara
2015-01-17 14:24
@Po De:
Jag tyckte Kalle hela tiden spela på 1-2 tillslag och slogs av hur han mognat i sitt spel och hur man se skillnaden på han och sina juniorer jämte sig som kladda med bollen alldeles för länge och oftast Kalle rätt isolerad. Tyckte inte Eidur eller Nkili var dåliga men de testades inte heller.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-17 13:58
Pode behöver 3 minuter för årets första mål. Olé!
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-17 13:55
Tycker Eidur såg bra ut. Nkili också. Annars inget speciellt att säga om första halvlek.
Örebro Po De
2015-01-17 13:51
intressant, jag tyckte kalle slog bort mycket passningar och inte fick ut nånting. Eidur tyckte jag kändes stabil bredvid en fladdrar Nkili. Men kalle hade ju 3 unga runt sig ioförsig
Örebro DaSa
2015-01-17 13:42
Läste följande på na rapportering från matchen:

"Nordin Gerzics signatur sitter inte på kontraktet än så han finns inte heller med. Samma sak gäller Daniel Sobralense som det även surras om för en permanent övergång."

Vore grymt om vi hade chans på Sobra fortfarande.

Angående matchen så tycker jag att Kalle har varit bra. Tyvärr så imponerade inte Eidur på mig, han verkade osäker och otrygg med bollen. Så vi får nog leta efter en ny mittback i alla fall.
AIK Saywee
2015-01-17 10:39
Det är ett fantastiskt fotbollsväder,
för att vara mitt i januari :)

Stadsderby med inträde som går till förstärkning av en redan stark ÖSK-trupp.

Vi ses, säsongen börjar snart !
Örebro Ansiktet
2015-01-17 10:36
Tror ni inte att det finns en risk att AIK bakade in en vidareförsäljningsklausul i dealen med Crespo?
Örebro fläsklepp
2015-01-17 10:09
@Saywee:

Men, den orkan-varning för idag för länet, framförallt dess södra delar som jag hörde nämnas på radio igår måste väl ändå vara felaktig? Från mitt fönster kan jag se att det bara fläktar lite lätt. Men, det kanske är värre i Askersund?
Örebro KalleTeodor
2015-01-17 10:01
Eller menar du att vi hade en vidareföräljningsklausul som försvann i intet då Rangers hamnade på obestånd?
Örebro KalleTeodor
2015-01-17 10:00
@minatankar Men fick inte ÖSK sina pengar från Rangers för Bedoya tillslut?
AIK Saywee
2015-01-17 09:51
Låt inte en shejk äventyra Crespo's och ÖSK's framtid.

Random!!!
2015-01-17 09:43
@Sten Hårdh:

Ja nu verkar det "bara" vara agenten som påstår att det pågår förhandlingar mellan klubbarna när det gäller Crespo. Magnus Sköldmark säger i Na att han bara fått en förfrågan från Malaga och att även andra klubbar visat intresse.

Betalning för leverans av en vara eller spelare kan man ordna så att man inte blir blåst på pengarna. Värre är det med viktiga vidareförsäljningsklausuler som i bästa fall kan bli stora belopp. Om då klubben är på obestånd kan man bli blåst på pengar, precis som ÖSK blev för några år sedan av en skotsk klubb.
AIK Saywee
2015-01-17 09:32
Trevligt fläskläpp, vågar inte nämna dess svenska namn numera.

Men jag har faktiskt hört honom eller henne i veckan :)

De blåser liksom igång fotbollssäsongen på något vis ...
Örebro fläsklepp
2015-01-17 09:03
@Saywee:
Pratade även med herr Parus Major igår och han med fru o ungar kommer också till matchen. Han lät hälsa att vintern varit så mild att de valt att stanna i landet!
AIK Saywee
2015-01-17 08:36
Klass 1 varning över länet, haha, det kommer väl att fläkta lite ljumma januarivindar, det enda som kommer att blåsa är domarens pipa vid alla ÖSK-mål :)

1000 lätt, för jag har förstått från flera håll att intresset är på topp och abstinensen kan stillas lite.

Å, du fläskläpp, jag gillar dina humoristiska OT-inlägg, gärna mera sådant under en av de slöaste sillasäsongerna på länge :)

Alla till BA !!!
Annons: