/fotboll/osk/forum/1157.aspx/fotboll/osk/forum/1157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2015-01-18 11:53
Ingen Oscar mot Finland heller.

Skärp dig Hamrén!!!
Örebro Lekiller
2015-01-18 11:52
[QUOTE=Darum müssen wir reden]kommer insamlingen ens upp i 200 papp tror ni? [/QUOTE] Återstår att se. Kan komma att stiga en del efter löning om en vecka. 200 000 tror ja nås. 300 000 känns tuffare. Men som sagt, 200 000 extra in till ÖSK värvningspott är bättre än 0 kr.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Darum müssen wir reden
2015-01-18 11:38
kommer insamlingen ens upp i 200 papp tror ni?
Örebro fläsklepp
2015-01-18 11:36
@Saywee:

Precis Saywee, nu går vi mot ljusare tider. Bara drygt en månad kvar till det att tävlingssäsongen kör igång! Kul(-tur)!
Örebro Strumpkrullaren
2015-01-18 11:24
3-0 till ÖSK igår FORZA!
AIK Saywee
2015-01-18 11:21
fläskläpp,

Du har "angripit" mig och nästan skrämt bort minatankar , och både du och han låtsades om, som om inget skrivits, fegt!

Är du gbgdeg eller, i nya uniformer?

Att några roar sig under nattens timmar att hitta på dumheter, är inte roligt, för mig alltså, möjligtvis för de eller den dom tummar upp.

Så jädra lågt av "medsupportrar" !?!!!

Du skapade nicket 22 Augusti 2014 och angiver ett postnummer som inte finns men är beläget mellan Karlstad och Kristinehamn.

Att ni bara orkar hålla på med ert hat-drev!!!
Örebro DaSa
2015-01-18 11:16
Ngn som vet vad omsättningen blev 2014?
Örebro Asbjörn#10
2015-01-18 11:03
@minatankar (för sm-guld):
Oj! Trodde ju stenhårt att en ny mittback tillsammans med Nordin var första prioritet. Då har vi alltså Moberg, Nkili, Eidur och Wiktorsson att luta oss mot som våra fyra ordinarie mittbackar denna säsong. Det känns ju som att någon av Nkili eller Eidur måste ta ett kliv i år för att det ska kännas helt bekvämt. Nkili kändes ju dock bra tillsammans med Moberg i början av förra året när Wikström var skadad, han har ju faktiskt en ganska hög högstanivå. Det är ju mer lägstanivån där framförallt det oslipade chansspelet, som b la kostade oss två onödiga straffar förra året, som måste arbetas bort. Vi får ju givetvis lita på att tränarna vet vad de gör, man kan ju dock konstatera att vår individuellt viktigaste spelare som absolut inte får gå sönder i år kommer heta Erik Moberg. Såg att några klagade på RÅP igår, själv skulle jag utse honom som en av de bättre på planen i första halvlek och jag var verkligen mös över tanken att han är svartvit. En riktig auktoritär som hela tiden vill vara involverad i spelet. Han var ju en av få som faktiskt drev upp tempot när möjlighet gavs och försöker ju hela tiden minimera antal tillslag till skillnad från vissa som kladdade lite för mycket på bollen igår. Visst det kanske ledde till att han slog bort en och annan boll men det ledde ju även som sagt till en tempohöjning. Jag ser hellre en lyckad och en misslyckad öppnande boll på ett tillslag än två försiktiga rull i sidled efter för många bolltouch.
Örebro DaSa
2015-01-18 11:01
Skulle Sobra utöver sina fotbollskunskaper varit ett helgon så hade han haft klart med ny klubb nu. Det är tack vare små defekter som vi har chans på bra spelare. Tyvärr...
Örebro fläsklepp
2015-01-18 10:36
Hade en djäkla trevlig dröm inatt om att jag var med o bildade världens vackraste sportklubb på Café national på Rudbecksgatan 25. Kanske vore nåt för ledningen för BA att ta upp? Återupprätta Café national inne på arenan? Kan prata med Hjalmar, han kanske kan klippa bandet vid invigningen?
AIK Saywee
2015-01-18 10:07
BoP,

tackar för dina alltid genomtänkta inlägg,

Oseriösa "författare" har jag gått nog av.

Men, visst är det som du skriver :)

Tumme upp!!!
Örebro Bastard on Parade
2015-01-18 09:51
Jag tycker att Barabens artikel ger ett extremt oseriöst intryck. Den anonyma artikelförfattaren/författarna vill ju uppenbarligen inte ha kvar Sobralense i IFK, för det skriver han rakt ut. De skriver att Sobralense tidigare har blivit polisanmäld och att åtalet lades ned. Är han inte oskyldig om åtalet läggs ned? Nej, Baraben skriver ”ingen rök utan eld” och insinuerar att han faktiskt var skyldig.

I deras artikel om Sobralenses snedsteg i IFK Göteborg så tar de ju upp flera händelser från innan han ens har skrivit på kontrakt med dem. Vad har det för relevans att han uttalar sig om AIK när hans kontrakt med Kalmar är utgående? Är det inte väldigt bekvämt att de ögonvittnen som finns till ett par av händelserna råkar vara Baraben-skribenter? Artikeln avslutas ju dessutom med grova insinuationer om Sobralenses privatliv och ageranden på sociala medier. Hela artikeln känns ju som ett drev för att vända supportrar emot honom.

Visst har Sobralense agerat klumpigt i en del uttalanden och hans senaste Instagram-kommentar är ju inte särskilt lämpligt. Att Sobralense skriver att han inte vill vara kvar i IFK är kanske inte så jäkla konstigt dock när sportchefen gjort det väldigt tydligt att han inte har en framtid där samtidigt som supportrar skriver till honom direkt att han inte förtjänar att ha på sig IFK-tröjan. Han borde kunna hålla sig kallare i en sådan situation, men det är bara mänskligt att bli provocerad.

Jag var osäker till Sobralense när han kom till ÖSK p.g.a. alla rykten som jag hade hört från både Kalmar- och IFK-supportrar. Det verkar dock som att Sobralense blev omtyckt i gruppen snabbt och han jobbade överlag hårt för laget. Jag tänker inte döma ut Sobralense p.g.a. en otroligt oseriös artikel, utan jag litar på att ÖSK har ett bra underlag om Sobralense som person ifall han värvas.
AIK Saywee
2015-01-18 09:03
Förresten,

kul med en klack som hördes, redan första matchen:)

Å för att stilla Sunnanlid's och flera andras funderingar över min eventuella gåva för att förstärka årets trupp, så vill jag bara skriva att jag bidrog, lite mer än de snåla jäv.....

Tänker inte tjöta mer om detta, eftersom det är så jobbigt för några forumläsare, men det som enkelt fick mig att sluta tveka, det var alltså inga präktiga inlägg med pekpinnar, nej det var faktisk Asbjörn's smarta inlägg, med en dryg halvtimmeslänk, som jag lyssnade in.

När jag hör Simon berätta bakgrunden, blev det både tydligt och enkelt att bidraga, å det kan nog bli mer, insamlingen pågår ju ett tag.

Att några roar sig under nattens timmar med påhitt, förlöjligande och att anklaga mig för en svår sjukdom, är inget som hindrar mig att fortsätta skriva.

Har kollat in fläskläppens profil noggrant, så att jag kan se om han byter nickname.

Det andra "populära" nicknamnet jag själv använt några få gånger på prov,
var länge sedan jag använde.

Förhoppningsvis kan vi alla tillsammans gå vidare framåt och skriva om ÖSK och fotboll, även om jag själv tyckte att det var lite roligare på Kurt von Tratt's tid ...

... men det är bara en önskan :)
AIK Saywee
2015-01-18 05:53
Nattliga nöjen är nonsens,
onödigt att insinuera något.

Jag vet inte vem "fläskläpp" är!!!
Örebro Pedretti
2015-01-18 02:57
Efter det där blogginlägget om Sobra så blir man verkligen tveksam.
Hög lön?
Dumma uttalanden?
Splittrande av fans?
Arrogant beteende överlag?
Nej tack!
Kung Kamara
2015-01-18 01:26
@Sten Hårdh:

Otroligt alltså.
Örebro Sten Hårdh
2015-01-18 00:51
@Kardinalen:
Den schizofrena dialogen här inne med alter ego är högst fascinerande dessutom.
Örebro Kardinalen
2015-01-18 00:39
fläsklepp/

Jag har börjat älska din nyvunna stil på forumet. Fast: jag vet att du går ner till Svartån och skjuter fyrverkerier. Jag vet att du köper plastpåsar i mataffärn avsett att stödja ÖSK. Var för skriver du inte om detta?

Dessutom vet jag att du har oerhörda kval huruvida du ska skänka pengar till den pågående insamlingen. Jag vill läsa dina tankar kring det minst åtta gånger varje dag.
Örebro Kardinalen
2015-01-18 00:35
Länken angående Sobralense var....mastig att läsa. Jag läste inte allt i den, men den känns trovärdig.

Hmmmmm....
Örebro Po De
2015-01-18 00:33
[QUOTE=chetchup]intressant läsning om Sobra i mitt länktips. kanske lika bra han inte hamnar i ösk? [/QUOTE] Ja vill vi ha hit den där?
Örebro Bulten i Boo
2015-01-18 00:12
@Pedretti:

Bättre isf att skriva Back-up så att vi gamla förstår tycker jag. Men, det kanske är en generationsfråga? :-)
Örebro Roswall
2015-01-17 23:53
Sköldmark dementerar förhandlingar med Malaga om Crespo.
Örebro Pedretti
2015-01-17 23:42
@Bulten i Boo:

Jajamen!
Örebro chetchup
2015-01-17 23:39
intressant läsning om Sobra i mitt länktips. kanske lika bra han inte hamnar i ösk?
Örebro Bulten i Boo
2015-01-17 22:52
@Pedretti:

Kanske jag som är uråldrigt gammal, men betyder månne " jack-of-all-trades" detsamma som "back-up"? Eller?
Örebro fläsklepp
2015-01-17 22:42
Appropå Hjalmars födelsedag igår (o alla hundratals grattisar till honom, han hälsar!) och pokern därefter och allt så meddelade han, ja Hjalmar alltså att Hilda, hon står bakom honom, nä hon hann visst gå
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-17 22:00
@widemarsh:

Jag håller med om att det var i snålaste laget. Vi bör dock ha i åtanke att det här är helgen före lön. Jag är övertygad om att insamlingen tar fart på nytt när folk har fått lönen utbetald. Jag tror att det är många som vill bidra!
Örebro Pedretti
2015-01-17 20:08
Jag tror verkligen Eidur kan fylla luckan efter Wikström men Nkili funkar som en jack-of-all-trades på planen så jag vet inte om han ska omskolas till en mittback eller om han ska skifta emellan att agera back eller defensiv mittfältare (där jag tycker han är bäst)
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-17 20:06
Tycker det är klockrent att man prioriterar vänsterback framför mittback.
Jag tror stenhårt på Nkili och Eidur.
Örebro Po De
2015-01-17 19:39
Då kan mittbackspositionen bli vår akilleshäl med andra ord. Kanterna är viktiga att förstärka också. Vi ska tänka på att Yasins kontrakt går ut efter denna säsong, i sommar kan han skriva kontrakt som bosman.
Annons: