/fotboll/osk/forum/1148.aspx/fotboll/osk/forum/1148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2015-01-22 13:53
@Bastard on Parade:

Det förlängdes för några år sedan, till 2020-nånting (2023 har jag för mig).

Örebro Bastard on Parade
2015-01-22 13:40
@Gudjonsson:
Avtalet skrevs på 11 år. Jag vet inte om det har blivit förlängt sedan dess.
Örebro Kardinalen
2015-01-22 13:29
Kung Kamara/

Jo, jag tror också att det självklart kan vara bluff från ÖSK:s sida. Tänkte på att skriva in det i mitt resonemang nedan, men glömde sedan bort det. Det viktiga är ju självklart att ÖSK gör "bra värvningar". (Även om ju det inte går att säga förrän efter spelaren varit här ett bra tag om det var en dålig, medioker eller bra värvning...)
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 13:27
Ägandet av namnet på Gamla Ullevi som har börjat diskuterats kommer bli infekterat.

Någon som vet hur länge Behrn köpt rättigheterna?
Örebro micro_42
2015-01-22 13:00
Årskortet fixat.
Örebro KalleTeodor
2015-01-22 12:55
Jag tycker att Sköldmarks uttalande i dagens pappersNA lovar gott: "Det jag kan säga generellt är att vi värderar Crespo högt, han är viktigt för oss. Och i jämförelse med andra jämförbara spelarföräljningar så är det rimligt att utgå ifrån att han betingar ett högt värde på marknaden" Det tolkar jag som att Malmös supportrar får börja tänka lite högre än de 5-6 miljoner som de spekulerar om...
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Kamara
2015-01-22 12:37
@Saywee:

För båda parter vill bryta kontraket. ÖSK vill ha betalt och Crespo vill ÖSK ska ha betalt. Nu håller du på att dumma dig igen.
För övrigt underbart med alla inlägg fortsätt med det, det är spelare på G tro mig. Angående att man säger prio 3 är en mittback tror jag klubben bluffar för sätta press på Sina alternativ.
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 11:33
Jag har fått blodad tand och sitter och uppdaterar alla sportsidor på nätet med 5 minuters mellanrum. Kom igen nu Silly Season!
Örebro Kardinalen
2015-01-22 11:12
Spelare i ÖSK som k-a-n spela mittback, min ranking:

1. Moberg
2. Wiktorsson
3. Nkili
4. Haginge
5. Sigurbjörnsson

Nja, jag vet inte de ja......vill inte varje allsvensk klubb ha åtminstone tre solida mittbackar för en säsong? ÖSK har i dagsläget en(1) i min mening.
Örebro Kardinalen
2015-01-22 11:08
I dagens papperstidning upprepar Sköldmark det Axén (väl?) har sagt tidigare. Prioriteringen ligger i:

1. Yttermittfältare
2. Vänsterback
3. Mittback

Nja, personligen ser jag Eidur och Wiktorsson som mindre goda mittbackar än Wikström. Känns som att den positionen kommer bli sämre än senaste säsongen om man nu inte "hinner ner till punkt 3" innan säsongen startar. Å andra sidan, om andra positioner blir b-ä-t-t-r-e än föregående säsong så kan man väl tåla sånt....
Örebro Sten Hårdh
2015-01-22 10:54
@DaSa:
Fast tredjepartsinvesteringar upphör ju 2015-05-01. Ser det som föga troligt att det kommer fler investeringar. Pengar som cachas in fram till dess finns det väl stor risk att det bla går till att finansiera en Porsche för någon aktieägare Andemeningen med SI hoppas jag ändå var att berika ÖSK. Inte tjäna pengar privat. Men jag kanske har fel där och att det gått förlorat på vägen.
AIK Saywee
2015-01-22 10:45
bison, det är inte m-i-n syn på ett kontrakt.

Men kontrakt kan ibland brytas (Nordin), det handlar mer om vad jag upplevt under mitt liv och hört, sett och läst ...

Mitt och mina närmastes liv och framtid går alltid först !
Örebro bison
2015-01-22 10:40
@Saywee:

Intressant syn på kontrakt
AIK Saywee
2015-01-22 10:31
@Crespos ena magruta:
Nej, det är bara bokstäver och siffror på ett papper. Crespo bestämmer över sitt liv och sin framtid!
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 10:28
@DaSa

Så är det... Det vi vet är att Hull har följt honom och att Crespo nu har levererat sista halvåret. Att han bland annat gjorde en kanonmatch och 2 mål mot Malmö FF (CL-lag)

Mina förhoppningar är dock inte heller stora och det bästa vore ju att han spelade våren och fortsatte leverera för att senare kunna säljas under sommarfönstret...
Örebro DaSa
2015-01-22 10:23
Sten/ Tror att det är en mycket dålig idé att försöka "blåsa" SI. Är övertygad om att pengar som går dit kommer att återinvesteras på ngt sätt.
Örebro DaSa
2015-01-22 10:21
Frågan är hur mycket intresse som finns egentligen, hur säkra är vi på att Hull och Malaga verkligen är intresserade? Kanske är agent snack för att få MFF att buda!? Däremot så tror jag att MFF kan hosta upp 20 mille efter sin försäljning av IKT, om inte så blir det ingen affär. Det som talar emot är ÖSK:s historik av dåliga affärer...
Örebro Sten Hårdh
2015-01-22 10:00
Funderar på om ÖSK faktiskt kan tjäna på att sälja Crespo förhållandevis billigt - Kan dock inte juridiken så bra. Men betänk om ÖSK säljer Crespo till t ex Malmö för 5 milj. Man kräver i gengäld stor % i en vidareförsäljningsklausul. Säg 40%. För han kommer garanterat bli vidaresåld. SI och AIK får sin andel på de fem mille och sen är de borta från gatan? Men förmodligen är det så att det inte går att kringgå vilket fall SI på detta sättet.
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-22 09:57
Saywee

ÖSK bestämmer.. Crespo har ett kontrakt som måste följas..
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 09:48
Jag måste säga att ÖSK är i ett kanonläge. För jag liksom alla andra ÖSK supportrar vill inte att vi ska sälja till en konkurrent, och nu när snacket är igång på allvar från alla håll och kanter kommer även anbuden från utlandet.

Gissningsvis kommer Hull City att värva Crespo. Alternativet för dem, som har följt Crespo under en längre period, är att fortsätta tveka och istället få vänta ytterligare 2-3 år på Crespos nästa kontrakt ska löpa ut.

Han är redo nu och bör kunna säljas utomlands för 20-25 miljoner med en vidareförsäljningsklausul på ca 10-20%

Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-01-22 09:44
Blir fint med Peking borta i premiären. Tror att många åker dit för att heja och stötta så det kommer kanske nästan kännas som hemmaplan. I övrigt tror jag inte kallt väder har samma inverkan som semester på publiksiffrorna.

Jag tycker att vi ska vänta med att sälja Crespo till sommaren, men om vi säljer nu så blir jag mycket besviken om det sker inom Sverige och under 20. Men glad om det sker till ex Frankrike eller England för 25.
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 09:40
Skånska Dagbladets MFF-expert Ole Törner vill i en intervju att MFF ska värva Crespo... Se länk!
AIK Saywee
2015-01-22 09:34
Shit alltså, jag och Simon tyckte att vi hade ett starkt lag, redan innan Nordin kom hem. Om Crespo lämnar är vi inte särskilt starka, om inte Pode rockar fett. Tyvärr blir det inte alltför många slantar kvar, om Crespo vill vidare, när Spelarinvest och Gnaget har fått den del, de så smart förhandlat fram. Bollen ligger främst hos Crespo, han bestämmer, undrar vad han vill?
Örebro Kardinalen
2015-01-22 09:26
Ja, inte helt klockrent när det gäller de hemmamatcher där vi har realistisk chans att locka 10.000 åskådare (Djurgården, AIK, Göteborg och Hammarby). Malmö räknar jag bort, då historien visar att det var länge sedan de drog så mycket folk till Vallen. Hemma mot Göteborg kring 8 april = kallt väder, marginalpubliken kan komma att stanna hemma Hemma mot Hammarby kring 29 april = kallt väder, marginalpubliken kan komma att stanna hemma Hemma mot Djurgården kring 26 juli = semestertider, säsongsabbare kan komma att vara frånvarande Hemma mot AIK kring 31 oktober = kallt väder, matchen kan vara "betydelselös"
Örebro Karlstruum
2015-01-22 09:16
Det värsta är att Malmösupportrar och Göteborgsupportrar tror att Crespo går till dom. Och att prislappen blir 5-6 miljoner för honom. Det gör mig så irriterad så jag blir skogstokig på dom. Redan skällt ut några för deras vilda fantasier. Jag tror och hoppas runt 20 på Crespo. IKT: såld för 40 miljoner. Hade fyra år kvar på kontraktet och är EU-spelare. Har fått visa upp sig i U21 i EM-kvalet och även något inhopp i A-landslaget och framförallt bevisat i CL att han är en kompetent anfallare. MFF hade råd att tacka nej till 20 miljoner och kunde trissa upp priset. 23 matcher fem mål för IKT. Crespo: säljs för ?. Har två år kvar på kontraktet och är inte EU-spelare och det drar ner lite kan jag tro. Har spelat i Sierra Leones landslag och på åtta matcher gjort tre mål. Men i allsvenskan så blev det 14 mål på 18 matcher. Är även ett år yngre än IKT. ÖSK har inte samma försäljningssituation som MFF men behöver inte sälja likt Åtvidaberg för att klara sin existens. Så, det som framförallt gör att IKT kommer gå för mer är det längre kontraktet och att han visat upp sig i CL. Även i U21 mot Frankrike väger tungt. Men att andra supportrar tror att dom ska få honom för 5-6 miljoner tycker jag är ett hån. Han och Vibe borde rimligen gå för samma summa?
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-22 09:05
Det kan jag avslöja.... Ingen aning... Hörde det på träningen och personen visste inte vilken klubb...

Säkert Malmö..
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-22 08:45
Crespos ena magruta///

Då skadar det väl inte att avslöja vilken klubb? Antingen här eller i PM :)
2015-01-22 08:44
Går rykten på stan att Crespo är så gott som klar för ny klubb.. =(
AIK Saywee
2015-01-21 22:17
Tycker liksom go_osk och Bulten,
att det är ett bra spelschema,
som avslutas med en seriefinal :)
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-21 22:15
Det har aldrig varit på tal att det skulle vara Hammar...
Annons: