/fotboll/osk/forum/1146.aspx/fotboll/osk/forum/1146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2015-01-31 00:44
@Sten Hårdh.:

Tror personligen att om MA kommer tillbaka så kan han lyfta sig några nivåer om han får förtroende. Jag tror också att om han skulle komma tillbaka så ska han ju inte kräva för mycket i lön, han har helt enkelt inte många anledningar att kräva hög lön.
Han är ju fast i frysboxen i Bröndby och det säger ju något om hur han ligger till i rangordningen bland Bröndbys försvarare.
Så han har ju inte fått kontinuerligt med speltid på mer än ett år så det säger en del om hur bra han är just nu men han kan ju luta sig tillbaka på hur bra han VAR i ÖSK-tröjan.

Men med lite speltid och en trygg miljö så kan han mycket väl komma tillbaka i bra form.
Sten Hårdh.
2015-01-31 00:37
@Sawadee:
Ok så det primära skälet att värva MA är pga nostalgiska känslor och att han kommer spela bättre per automatik än vad han gjorde sista säsongen i ÖSK och hans skadebenägenhet sista åren kommer försvinna? Jag säger inte emot att han kanske kan lyckas i ÖSK. Jag bara undrar varför alla är så säkra med tanke på hans CV sista fyra åren och ställt till kostnaden. Personligen, beroende på vad han kostar och om jag vore medlem i ÖSK:s sportgrupp kan jag säga att MA inte hade varit enda namnet på listan
Sten Hårdh.
2015-01-31 00:30
@Crespos ena magruta:
Du får absolut tro på honom. Det har jag inga invändningar emot. Frågan är bara varför du tror på honom? Jag tycker inte frågan jag ställde är irrelevant varför du vill lägga stora pengar på en back som uppenbarligen inte rosat marknaden sista åren och vad som talar för varför han skulle bli en succe i ÖSK? Frågan är relevant eftersom du vill ha in honom och detta är ju ett diskussionsforum. Intressant är ju också vilken annan mittback vi skulle kunna få för samma eller mindre pengar men ändå utan att förlora i defensiv styrka jämfört med Almebäck? Frågan är ju dessutom också om du skulle vara lika intresserad av honom om han aldrig hade spelat i ÖSK?
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-31 00:14
Intressant att Björn Åqvist skänkte pengar och skrev, Nu går vi för Micke A!
Örebro Hahne
2015-01-31 00:12
Nej ja bara funderade hoppas på Dajje kan konkurerra ut Hagge som högerback...
2015-01-31 00:10
Hahne

Ganska säker på att dom satsar på Björnqvist som högerback. Hagge får konkurera med han.

Hoppas dom letar ny klubb till Wiktorsson.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-31 00:10
@Hahne:

Hagge på mittfältet? Nej, nej. Där går en handfull spelare före. Likadant på mittbacken.
De båda får kriga om högerbacken. Vilket förhoppningsvis gör dem båda gott.
Annars förstår jag inte tvivlet om Almebäck... Räcker så.
Örebro Hahne
2015-01-30 23:59
Vad tror ni det är för tanke med våra högerbackar? Hagge eller dajje? Hagge till mittfältet med tanke på hans spel där i träningsmatchen? Dajje som högerytter? eller bänkas ngn av dem? Hagge som mittbacksalternativ?
2015-01-30 23:36
Sten Hårdh

Jag tror på Almebäck, är det ok för dig?

Det skulle vara en värvning som ger lite eko i fotbollssverige. En signal att ÖSK blir att räkna med...

Tänk på att han var i landslaget, då kunde han väll inte vara så jävla dålig..?

Torlak skulle funka med, bästa mittbacken jag sett på Behern Arena.
Sawadee
2015-01-30 23:33
@Sten Hårdh.:
För att Iron Mike är kult i Örebro och för att han vet att hos oss kan han i lugn och ro få spela sig tillbaka till den landslagsklass han en gång höll utan ängslan för att för minsta misstag på plan ska leda honom tillbaka till kylskåpet igen. För att vi är klubben med hjärta för dem som visar hjärta.
Sten Hårdh.
2015-01-30 23:23
@Crespos ena magruta:

Måste väl finns bättre och samtidigt billigare innerbackar än en skadebenägen mittback som inte lyckats någonstans och som började sin nedgång sista året i ÖSK? Varför skulle han lyfta ÖSK när han inte lyft något annat lag sedan han lämnade?

Sawadee
2015-01-30 23:23
@Arna-Tovic:

Tänkte att @Kardinalen hade koll
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-30 23:20
Gåvan gavs av Björn Åqvist.
Nu går vi för Micke A.

5000 kr donerade av Björn och denna kommentar, strax efter en donation på 1000 kr där han tackade för Logi. Är detta en fylledonation månntro? För visst har Björn Åqvist vetskap om potentiella värvningar och liknande???
Örebro Arna-Tovic
2015-01-30 22:59
@Sawadee:

Hur vet man att Lukman är på löningslistan när inte Westerlund eller Carl EH är det?
Sawadee
2015-01-30 22:31
@Kardinalen:

Kardinalens lista innehöll 17 utespelare och två målvakter. Två spelare har tillkommit till den listan, Gerzic och Valgardsson. Vi är nu uppe i 19 utespelare och två målvakter. Arton utespelare plus två målisar har man sagt att man vill ha. Om ytterligare en mittback plus en offensiv spelare ska in så betyder det tre st "övertaliga". Utlåningar att vänta?
2015-01-30 22:23
Kanon värvning ÖSK!!!!! Fixa Almebäck och en grym yttermittyttermittfältare så är vi med och slåss om guldet...
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-30 22:02
Fan vad gott. Äntligen är vår vänsterback kommen.
Välkommen Logi!
Örebro Arna-Tovic
2015-01-30 21:35
Kan även tillägga att han gjorde 1 assist mer än Martin Ødegaard förra säsongen. Hoppas bara han inte har begärt några 20 miljoner per säsong...
Örebro Arna-Tovic
2015-01-30 21:25
Vad jag förstått är det en offensiv vänsterback. Kan spela mittfält också. Killen ska tydligen vara hyfsat kvick, enligt FIFA 15. Främsta styrkan ska vara inlägg, vilket assiststatistiken tyder på.
Örebro DaSa
2015-01-30 21:01
Potential verkar det i alla fall finnas...
Örebro Mr. Milton
2015-01-30 20:53
Låter spännande. Jag tror stenhårt på detta.
Örebro DaSa
2015-01-30 20:39
För att ingen skall misstolka detta inlägg så börjar jag med att skriva att jag är ironisk.

Hur fan kan vi värva blåvitts fan nr1? Avgå Sköldis!!

Tweet från Logi:
"Det er så jävla roligt at vinna matcher! #HejaBlåvitt #blåvittfansnr1 #saenksttwitt"
Örebro DaSa
2015-01-30 20:35
Matta/ Snyggt mål men bollbehandlingen innan är inte direkt Messi-klass:)
Örebro DaSa
2015-01-30 20:35
Brukar vara mycket floskler vid presskonferenser men denna gång så håller jag med Sköldis:

"Med Logi får vi ytterligare en dimension i vårt spel. Logi är en passningsskicklig vänsterback med mycket bra försvarsegenskaper."

Eftersom vi har spelat med nödlösningar på vänsterbacken under senaste säsongen så kommer det faktiskt bli skillnad om vi får en vänsterback som kan hota. Jag frågade för ngn dag sedan vem som skulle slå assisten, Logi kan vara vara ett delsvar. Att värvningen blev klar nu kan säkert hänga ihop med att Sobra är "avskriven", med honom framför så kanske man hade valt att ha en mer defensiv ytterback då Sobra inte är känd för sitt hemjobb. Sen så kanske lite av lönepotten som fanns för nyförvärv nu kommer att fördelas annorlunda när vi inte längre har chans på honom.

Så sammanfattningsvis så tycker jag att det är en kanonvärvning! Jag var orolig att ÖSK höll med flera på forumet om att vi inte behövde en ny vänsterback. Tror inte att denna värvning är istället för en mittback, en sådan måste komma också. Bara hoppas att det blir Iron-Mike, då har vi en stark backlinje förutom högerbacken som är lite svagare. Sen gäller det ju också att hinna spela ihop den, är inte jättemycket tid kvar innan Bärkroth kommer att ställa frågor till våra ytterbackar...
Örebro Matta
2015-01-30 19:47
Får man be om en repris i svartvit dress.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2015-01-30 19:41
Man undrar om SI hade ett finger med i spelet....
Örebro Lekiller
2015-01-30 19:32
Då han nyligen var med Isländska landslaget till USA så lär väll läkarundersökning inte vara någon stor grej. Trevlig värvning i alla fall. Kan knappt komma ihåg när ÖSK faktiskt köper en spelare ifrån en annan klubb som inte den klubben mer eller mindre vill bli av med. Eller en klubblös spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pedretti
2015-01-30 19:32
Örebro Karlstruum
2015-01-30 19:20
Tycker ändå det är konstigt att det är "klart" men ändå så är läkarundersökningen kvar. Men kul med ett nyförvärv och att det hölls så hemligt så länge. Bra jobbat ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Sierra Leone
2015-01-30 19:15
@ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!):

Man har sagt man ska ta in en mittback så det är nog inget problem.
Annons: