/fotboll/osk/forum/1136.aspx/fotboll/osk/forum/1136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-31 12:25
Jag sätter in 200 varje ÖSK vinst
=)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-31 12:11
Idag hoppas jag på:

Ett inhopp av Nordin G, Crespo och Felix Möller

Att anfallsparet Pode Holmberg presterar tillsammans

Att Ayanda har mognat i sitt spel som mittback

Och till sist: Tre svartvita poäng!
Kung Oscar
2015-01-31 11:59
pemo, vilka som kommer att lyckas i år av våra giganter har vi ingen aning om, vi kan bara tro och hoppas, för de flesta har kvaliteter och Axén har en hjärna av fotboll ...
Kung Oscar
2015-01-31 11:54
Fläskläpp,
en del är bättre tränade än andra och har redan ork för minst 90 minuter.
Örebro widemarsh
2015-01-31 11:46
Jag tycker nästan det känns tryggt när IFK Göteborgs supportrar inte är överdrivet positiva gällande Logis kvalitéer. Det mönstret känner vi igen och har ju varit positivt för oss förr, om man säger så :) Gällande Almebäck så förstår jag dom som är tveksamma till hans status i dagsläget. Och man kan ju inte utgå från att alla som ratas i andra klubbar kommer att lyfta så fort man kommer till ÖSK. Men Almebäsk har kvalitéer, och är en av väldigt få ÖSKare som blivit uttagna till det riktiga A-landslaget. Tror även att hans snabbhet och hårdhet kan bli ett bra komplement till den placeringssäkra och nickstarka Moberg. Dessutom tror jag Almebäck är en av de spelare av lite högre klass ÖSK kan ha möjlighet att ta in med de ekonomiska förutsättningar vi har idag. Med den ekonomi vi har måste det nog vara ett visst mått av chanstagning i våra värvningar. edit: Vi MÅSTE dessutom få in en mittback, enligt mig i alla fall. Vilka realistiska alternativ har vi till Almebäck? Hammar i MFF? Känns som en större chansning. Eller försöka hitta en ny Bertin Ze kanske? :)
Örebro fläsklepp
2015-01-31 11:46
@Asbjörn#10:
Va!!?? Gerzic orkar ff inte nitti minutes. Scandale en masse!! :D
Örebro pemo
2015-01-31 11:32
Då ansluter jag mig till Sten Hårdh. Ser inte heller MA som någon frälsare.
Sista halvåret hos oss var han både nonchalant och slarvig. Om det sedan berodde på den oro som var i gruppen just då ( "alla ville bort" ) eller för mycket hybris, vet jag inte. Men att misslyckas i både Belgien och Danmark känns som ett varningens tecken.
Men det är klart, kommer n tillbaka för en billig peng och inte begär någon stjärnlön, så kör på.

Då är det väl mer intressant om Berisha lyckas i Helsingborg. Om så är fallet, vem skall vi skjuta då?

Att relatera till RÅP , Crespo är väl inte samma sak. RÅP visste vi hade kapacitet, det var bara AIK som inte ville ha en ytterligare skadad spelare i truppen. Crespo är ung och har kanske fått samma utveckling i någon annan mindre klubb som haft samma tålamod.

Men, jag skall inte bråka om MA. Kommer han så hejar jag, men som sagt, han är inte mitt första val.

Örebro Asbjörn#10
2015-01-31 11:31
Dagens Startelva:

1. Oscar Jansson

12. Daniel Björnquist
3. Ayanda Nkili
5. Erik Moberg
2. Patrik Haginge

16. Daniel Nordmark
23. Samuel Mensah
6. Robert Åhman Persson
90. Daniel Gustavsson

11. Marcus Pode
17. Kalle Holmberg

Ersättare: Alhassan Crespo Kamara, Felix Möller, Sebastian Ring, Christoffer Wiktorsson, Nordin Gerzic, Eidur Sigurbjörnsson, Jacob Rinne, Carl Ekstrand Hamrén, Anton Westerlund, Jonathan Lundberg

Värt att notera enligt denna uppställning är:
- Dajje går till höger och Hagge till vänster.
- Nordmark testas på yttermittfältet där han dock spelas till höger och DG fortsätter trimmas till vänster trots möjlighet att här ta sin mer naturliga högerkant.
- Moberg verkar ha bytt till nr 5, tyckte mig se att han hade detta nr även mot Åtvid från NA:s matchbilder.
Kung Oscar
2015-01-31 11:20
Sten Hårdh,

detta med att man "hoppas och tror" gäller ju hela spelartruppen,
inkluderande de "nyförvärv" som anslutit.

Tror vi inte på vårt lag och vår organisation,
och försöka att göra det vi kan,
kan vi ju sluta att drömma ...
Örebro Asbjörn#10
2015-01-31 11:15
I och med värvningen av Logi så är nu A-truppen uppe i den mängd spelare som Axén vid flertalet tillfällen uttalat att den ska bestå av under 2015, nämligen 18+2 spelare.

Vi är ju garanterat ute på jakt efter ytterligare en yttermittfältare samt troligtvis även en mittback om vi där hittar en spelare som kan gå direkt in i startelvan som exempelvis Almebäck skulle göra.

Det innebär att minst en kanske två spelare måste bort från truppen. Jag tror fortfarande att en av Eidur eller Wiktorsson ligger närmast till hand att lämna. Förmodligen måste väl även båda lämna om vi vill kunna värva två nya spelare såvida ingen av Ring/Lipovac lånas ut.

Eller någon som har någon annan lösning på hur vi skulle få ihop pusslet med truppen vid eventuella ytterligare värvningar?

A-truppen i sin helhet just nu:

Oscar Jansson 2017
Jacob Rinne 2016

Erik Moberg 2016
Ayanda Nkili 2015
Eidur Sigurbjörnsson 2015
Christoffer Wiktorsson 2015
Patrik Haginge 2015
Daniel Björnquist 2016
Sebastian Ring 2016
Logi Valgardsson flerårsavtal (troligt med 2017)

Nordin Gerzic 2018
Robert Åhman-Persson 2016
Daniel Nordmark 2016
Sam Mensah 2015
Ahmed Yasin 2015
Daniel Gustavsson 2016

Marcus Pode 2015
Alhassan Kamara 2016
Kalle Holmberg 2016
Christer Lipovac 2015
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-31 10:52
Någon som hittar hur långt kontrakt Logi fått?
Eller kör vi vidare med "flerårigt"?
Sten Hårdh.
2015-01-31 10:40
@Bastard on Parade:
Men det har han ju också gjort sammntaget? Han var dessutom, till skillnad mot de andra spelarna du nämner inte utmärkt bra i Allsvenskan sista året. Jag bara undrar varför alla säger att med MA så blir försvaret kanon. Och jag undrar vad man bygger det på? Ingen konstig fråga eller? Men de flesta bygger svaret på att man "hoppas och tror" att kan bli som 2010 igen och att han är kult. Jag är nöjd med svaret även om jag själv aldrig skulle värva en spelare på de premisserna utan istället följa spelaren i matcher och träning. Så där släpper jag ämnet.
Kung Oscar
2015-01-31 10:13
Conjuration och ÖSK KRILLE,

Kul att ni är tillbaka,
nu när stämningen är svartvit :)
Kung Oscar
2015-01-31 10:10
minatankar, självklart bidrar jag. trots att andra inte tror det, men det kan bli många mål :) För de som har det lite svårare, att få ekonomin att gå ihop, räcker det väl att stödja ÖSK på det sätt de väljer att stödja vårt lag. Det kan också räcka till ett efterlängtat guld :) Alla tillsammans :)
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-01-31 10:06
@minatankar (för sm-guld):

Jag hänger på, hoppas på 2-3 mål per match! :-D
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2015-01-31 09:53
Bra av ÖSK att man värvade Logi Valgardsson. En som jag tror mycket på.

Då har vi alltså 4 vänsterbackar? Logi, Sebbe Ring, Wiktorsson och Dajje. Kommer någon av dessa spela vänstermittfältare istället? Eller ska någon av de sista tre namnen lånas ut eller säljas?

Hur som helst så ska det bli intressant att se vilka fler ess i rockärmen som Sköldmark och Axén har att ta fram när det gäller värvningar :).
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-31 09:51
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-31 09:50
Bästa skribenter och läsare på detta forum! Jag uppmanar alla här att bidra med 100 kr per ÖSK-mål i Atlantic cup, även om du redan bidragit med pengar och på annat sätt stöttar klubben. Tillsammans kan vi värva ytterligare nyförvärv och hjälpa vårt kära ÖSK på vägen mot ett SM-guld. Se länk. Sprid gärna detta inlägg med länk till dina ÖSK-vänner som inte finns här och be dem sprida det vidare. Du hänger väl på? :-)
Örebro Ansiktet
2015-01-31 09:45
Tror ni ösk log i för att locka Logi till klubben? Och tror ni ösk förutom lön även fixar logi till honom? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Oscar
2015-01-31 09:03
BoP och Svartvitt forever// TACK, ni verkar ha sovit på saken och jag slipper skriva mina egna tankar, för era inlägg överensstämmer "so bra" med mina:) Jag väljer att hoppas och tro på Almebäck i den miljö han fungerade, bl.a. för att han vågade kriga för ÖSK, det gjorde ont ibland, men han tillhörde inte den klena typen, en kämpe och jag hoppas att snabbheten finns kvar, trots "åldern". Vill han komma hem så kan jag nog skramla ihop lite överblivna slantar i min välfärd ..,, Hoppas !!!
Örebro Svartvitt forever
2015-01-31 08:19
Att hamna i rätt miljö och få tränarnas förtroende är av oerhörd betydelse för om en spelare ska lyckas eller inte - det har vi sett många exempel på. Tänk på att Almebäck var ratad av BP när han kom till Örebro, för att sedan blomma ut till en av Allsvenskans bästa mittbackar så till den grad att han fick chansen i landslaget.
Vi vet vilken potential Almebäck har. Jag tror att han kan plocka fram den igen i en miljö där han känner sig trygg. Och även om vi inte kan konkurrera lönemässigt med flera andra lag, så tror jag Almebäck lägger stor vikt vid det sociala och att hitta rätt miljö för småbarnen. Där tror jag att Örebro har guldläge. Så jag har inte gett upp hoppet om Almebäck.
Nu när västerbacksplatsen har löst sig på bästa sätt och Björnqvist verkar spelas in på sin rätta plats, där han är klassen bättre med sin högerfot, skulle vi ha ett ruggigt starkt försvar om Almebäck kommer in. Utan honom eller någon likvärdig, känns det annars inte lugnt i mittförsvaret bredvid självskrivne Moberg, dvs Wikström 2.0.
Örebro Bastard on Parade
2015-01-31 07:14
@Sten Hårdh.:

Du får det att låta som att Almebäck har totalfloppat både i Club Brugge och Bröndby. Han fick en del speltid i Belgien först och gjorde det helt ok. Andra spelare som har floppat där, t.ex. Molins och Magnus Eriksson, har ju presterat på en hyfsad nivå när de har kommit tillbaka till Allsvenskan.

Varför skulle spelare som RÅP, Crespo, Gerzic, Sobralense, Pode och Nordmark lyfta ÖSK när de har floppat i sina senaste klubbar innan de kom till ÖSK? Jo, för att de i grund och botten är bra spelare som kan prestera ännu bättre när de får förtroende att spela.

Vi har alla sett vilken nivå Almebäck håller när han är som bäst. Jag tror att han kan nå den nivån igen om han får förtroende av Axén och familjen trivs här.
Sten Hårdh.
2015-01-31 01:03
@Hahne:

Det tvivlar jag på om jag ska vara ärlig. Men man ska aldrig säga aldrig.
Örebro Pedretti
2015-01-31 00:44
@Sten Hårdh.:

Tror personligen att om MA kommer tillbaka så kan han lyfta sig några nivåer om han får förtroende. Jag tror också att om han skulle komma tillbaka så ska han ju inte kräva för mycket i lön, han har helt enkelt inte många anledningar att kräva hög lön.
Han är ju fast i frysboxen i Bröndby och det säger ju något om hur han ligger till i rangordningen bland Bröndbys försvarare.
Så han har ju inte fått kontinuerligt med speltid på mer än ett år så det säger en del om hur bra han är just nu men han kan ju luta sig tillbaka på hur bra han VAR i ÖSK-tröjan.

Men med lite speltid och en trygg miljö så kan han mycket väl komma tillbaka i bra form.
Sten Hårdh.
2015-01-31 00:37
@Sawadee:
Ok så det primära skälet att värva MA är pga nostalgiska känslor och att han kommer spela bättre per automatik än vad han gjorde sista säsongen i ÖSK och hans skadebenägenhet sista åren kommer försvinna? Jag säger inte emot att han kanske kan lyckas i ÖSK. Jag bara undrar varför alla är så säkra med tanke på hans CV sista fyra åren och ställt till kostnaden. Personligen, beroende på vad han kostar och om jag vore medlem i ÖSK:s sportgrupp kan jag säga att MA inte hade varit enda namnet på listan
Sten Hårdh.
2015-01-31 00:30
@Crespos ena magruta:
Du får absolut tro på honom. Det har jag inga invändningar emot. Frågan är bara varför du tror på honom? Jag tycker inte frågan jag ställde är irrelevant varför du vill lägga stora pengar på en back som uppenbarligen inte rosat marknaden sista åren och vad som talar för varför han skulle bli en succe i ÖSK? Frågan är relevant eftersom du vill ha in honom och detta är ju ett diskussionsforum. Intressant är ju också vilken annan mittback vi skulle kunna få för samma eller mindre pengar men ändå utan att förlora i defensiv styrka jämfört med Almebäck? Frågan är ju dessutom också om du skulle vara lika intresserad av honom om han aldrig hade spelat i ÖSK?
2015-01-31 00:14
Intressant att Björn Åqvist skänkte pengar och skrev, Nu går vi för Micke A!
Örebro Hahne
2015-01-31 00:12
Nej ja bara funderade hoppas på Dajje kan konkurerra ut Hagge som högerback...
2015-01-31 00:10
Hahne

Ganska säker på att dom satsar på Björnqvist som högerback. Hagge får konkurera med han.

Hoppas dom letar ny klubb till Wiktorsson.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-31 00:10
@Hahne:

Hagge på mittfältet? Nej, nej. Där går en handfull spelare före. Likadant på mittbacken.
De båda får kriga om högerbacken. Vilket förhoppningsvis gör dem båda gott.
Annars förstår jag inte tvivlet om Almebäck... Räcker så.
Annons: