/fotboll/osk/forum/1125.aspx/fotboll/osk/forum/1125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-02-11 17:26
Påminnelse!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-02-11 17:24
Enl. NA så jagas Yasin av flera asiatiska klubbar. Sälj dyrt, utlåning fram till sommaren ger bara obalans i lagbygget. Värva nåt bra för pengarna!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-11 16:21
Tror att många av städerna runt Örebro glöms bort, dock kanske lite svårflörtade. Nora, Lindesberg och Frövi borde till exempel ändå kunna vara ÖSK baserade städer, nu är de verkligen inte det. Varför? Detta borde gå att jobba mer på. Reklam, erbjudanden och visa vad härligt det är att vara öskare. När jag flyttade till Örebro fick jag en "välkommen till Örebro"-present av ÖSK med matchbiljetter. Detta var riktigt snyggt gjort! Uppskattades och hjälpte mig att bli så galen och inbiten att man nu läser här nästan varje dag...
Postat via SvenskaFans-appen
Ras Tafari
2015-02-11 16:20
pemo

+++++
Örebro pemo
2015-02-11 16:09
OK. Så här har jag fattt:
Två målisar
ytterbackar: Hagge, DB och Lojji
Mittbackar: Erik , Island , Nkili , Wiktor, Carl , Anton
Yttermittfält: Yasin , DG , Mensah
innermitt: RÅP , Nordin , Nordmark ,
topp: Crespo , Pode , Kalle

Detta är ju 18 st. Sen tillkommer Lipovac och Ring. Fast de kanske går före Carl och Anton?

Nåja, ÖSK kommer att slå som ett kollektiv utan fixstjärnor och då tror jag truppen är en styrka. Sen är det ju fler som kan vara på olika platser.
Wiktorsson är både back och mittback. Mensah är väl både back och mittfältare? Hagge kan ju springa överallt. :) osv.

Om ÖSK skall nämnas i riksmedia måste de visa det i matcherna. Att lag som MFF , IFK G och 08:orna dominerar utrymmet innan säsong är väl en själklarhet. Det bor ju betydligt mer fans där. Kolla bara på AIK- Hammarby, som sålt över 30.000 biljetter till sin cupmatch.

Nä, se till att ÖSK lockar alla inom fem mils radie till matcherna, så har de ett fantastiskt upptagningsområde. Men tyvärr glöms ju vi västmanlänningar oftast bort. Trots att det bara tar 30 minuter motorväg mellan Köping och Örebro. Så, bättre parkering och lite marknadsföring österut, så är det ett steg i rätt riktning

Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-02-11 16:04
TommyS//

Ja det kan vi nog allt enas kring =). Jag tycker också att en formulering mer i stil med ditt förslag hade varit mer önskvärd.

Hursomhelst så litar jag på att Axen, Sköldmark mfl hela tiden sonderar terrängen och gör kostnads/vinstanalys av alla potentiella nyförvärv och handlar därefter. Det kan ju mycket väl vara så att det exv inte finns en yttermittfältare som skulle vara realistisk som höjer standarden tillräckligt mycket jämfört med våra nuvarande spelare till ett rimligt pris. Då kan det vara bättre att spara peningan till senare (för behov kommer att finnas då med) istället för att höja sina kostnader och marginellt höja kompetensen. Oavsett så är det ju önskvärt att klubben om man nu tänker så kommunicerar det.

Sierra Leone
2015-02-11 15:28
Angående DG så tycker jag han är väldigt ojämn och har mycket att jobba på sin teknik men som Hagge sade så finns det en stor talang i honom som han ska få ut.
Sierra Leone
2015-02-11 15:27
Tycker också det är väldigt klumpigt uttalande av Axen. Isåfall har 275 tusen gått till Logi om man ska slå ut det på det viset. Det hade vart skillnad om Axen sagt "truppen är stark sen vet man aldrig om det komma in ett nyförvärv till" eller "vi håller alltid ögonen öppna". vem kommer pytsa in mer pengar efter detta? Kan förstå att man känner sig lurad faktiskt. Speciellt när man sagt i media att man jagar en central mittfältare,mittback och en ytter.
Givetvis kan det droppa in ett nyförvärv till(vilket jag tror och hoppas) men jag kan ändå inte låta bli och tycka Axen uttalade sig klumpigt.
Benny Böckling
2015-02-11 15:24
Men det mååååste ju in en yttermittfältare in i truppen för att det ska bli riktigt bra det här. Jag pallar inte en säsong till med DG på vänsterkanten som dribblar bort sig själv gång på gång. Då ser jag hellre att man spelar in Ring där om det nu inte ska värvas något mer.
Örebro TommyS
2015-02-11 15:23
Det handlar inte om någon undergångstrumma. Men vi kan väl enas om att Axéns uttalande om det är korrekt återgivet inte är ägnat att snabba på takten i uppsamlingsinitiativet? Jag vet inte hur många som läser Örebroarn och som har ett ÖSK-hjärta utan att hänga på ett ÖSK-forum dagarna i ända, men jag gissar att det finns några. Och av dessa kan jag inte tänka mig att vi får en spänn till insamlingen efter denna artikel. Det hade kunnat se annorlunda ut om Axén sagt "vi har en stark trupp som vi är nöjda med, men vi söker alltid efter möjligheter att ytterligare spetsa kvaliteten på truppen. Men sådant kostar, de spelare som kan göra skillnad i den här truppen är inte gratis. Därför är det jättekul att det finns ett supporterinitiativ som samlat in en hel del pengar och ju mer vi får in, ju bättre förutsättningar har vi. Hittar vi inte rätt kvalitet innan fönstret stänger så slänger vi så klart inte bort de pengarna utan sparar dem till sommarfönstret". Eller något. Och det är ett sådant klargörande jag skulle vilja se från ÖSK:s sida.
Örebro PELLE LKPG
2015-02-11 14:56
Det här ett citat från Eyravallen. Om det stämmer så har vi supportar bidragit till värvningen av Logi. Men Jag misstänker att insamlingen räckte tiil. Så jag tror att vi behöver mer för att förstärka truppen. Nu, till sommaren eller nästa säsong.

"Tillägg 150131. I papperstidningen kan man läsa, att Valgardsson skrivit ett treårskontrakt med klubben. Enligt NA har en del av de pengar som samlats in av ÖSKs supportrar gått till att genomföra spelarköpet."
Ras Tafari
2015-02-11 14:42
Alec's trupp är iallafall färdig redan nu ...
2015-02-11 14:32
Crespos ena magruta// Du har såklart all rätt å känna vad du vill, det jag menar är bara att det finns skäl till att inte ta allt som sanningar under ett sånt här fönster. Det kallas ju trots allt silly season. Och en klubb i ÖSKs läge som inte kan välja och vraka på marknaden måste vara lite smart och kanske vänta ut vissa spelare t.ex. Först när fönstret är helt igenbommat tycker jag att det är det läge att utvärdera ÖSKs agerande. Iår har man ju inte heller som tidigare år gått ut och sagt att man skall "sätta" truppen tidigt eller innan ett visst datum som man gjorde förra eller förrförra säsongen.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-11 14:22
Det kan ju också vara så att Axén kommunicerar ut att han är nöjd med truppen för att ÖSK ska få ett bättre förhandlingsläge. Om han hade sagt att de söker en mittback/vänsterytter skulle det ju kunna resultera i att det finns agenter som ser det som en möjlighet att casha in..
Örebro Pedretti
2015-02-11 14:10
De flesta av oss vill ju ha en ny yttermittfältare. Visst att DG har en hög högsta nivå men han har också en väldigt låg lägsta nivå vilket ger mig ett intryck av att han är för ojämn. Men om Axén kan få han att prestera stabilt så är det väl bra. Men om vår enda (ojämna) ytter skadar sig vem ska då ta hans plats i kampen om topplaceringar? Mensah? Nordmark? Eller släpper dem fram en från de egna leden?! Låter ju inte som den typen av alternativ som skulle skicka rysningar längs Åge Hareides ryggrad precis.. Så jag ser ju helst att vi får in en ny yttermittfältare. Edit: Det blir ingen Chippen som någon skrev nedanför, han slutar.
Örebro Crespos ena magruta
2015-02-11 14:05
Jag har hela tiden läst att 1 back och 1 mittfältare ska in. Jag har varit peppad och tänker mina pengar kan vara tungan på vågen. Har skänkt ca 7000 tusen.

Läser i morse att truppen är klar.

Får man vara lite upprörd då!?

Örebro widemarsh
2015-02-11 13:56
Karlstruum// Ser bara en skribent som uttrycker sig lite kraftfullt om detta, så var du får "ni" ifrån vet jag inte. Antagligen trodde man att tanken var att insamlingen skulle stärka ÖSK inför säsongsstarten, vilket även står på insamlingssidan. "Utfallet av detta initiativ påverkar vilken trupp vi har när serien drar igång. Målet är att samla in 500 000 kronor. Det skulle göra en tydlig skillnad inför 2015." I sommarfönstret kan man givetvis också förstärka, men då är nästan halva serien spelad. Har pengar gått till Logi, så bra! Men då borde klubben ha kommunicerat det.
2015-02-11 13:49
Håller med Karlstruum helt här. Har ÖSK sagt att pengarna är till enkom för att stärka truppen så är de det. De kan redan vara spenderade på Logi (fint så) eller läggas på någon annan (i detta fönster eller nästa). Och man behöver inte tända på alla cylindrar bara för att Axén sagt ngt i Örebroarn. Det är långt kvar till fönstret stänger - mkt kan hända. Det kan ju likväl vara en god förhandlingsteknik att inte basunera ut att vi har ett skriande behov efter ngn viss spelare/spelartyp. Axen å Skölden spelar lite hard to catch liksom... Man måste chillaxa lite innan man slår på stora undergångstrumman. Jag har fortsatt stort förtroende för den sportsliga organisationen inom klubben. De har nog på fötterna om de väljer att ta in ngn till i detta fönster eller vänta till nästa.
Örebro Bastard on Parade
2015-02-11 13:48
@Karlstruum:

Det är ju ett otroligt onödigt och korkat uttalande av Axén om han har blivit korrekt citerad. Han behöver inte stänga dörren som han gör när det samtidigt pågår en insamling för nyförvärv. Varför inte säga inga kommentarer som ÖSK i princip alltid gör annars? I mina ögon är det inte konstigt att folk reagerar. Många har lagt ned rätt stora belopp för att ÖSK ska kunna förstärka truppen.
Ras Tafari
2015-02-11 13:39
Tycker att pemo hade ett bra inlägg 12:17

Vi vet ju inte alls idag,
var vi kanske måste förstärka i morgon.

Men klubben bör förtydliga hur pengarna kommer att användas om insamlingen skall nå målet, annars kan det kvitta ...
Sten Hårdh.
2015-02-11 13:23
@Gudjonsson:

Skickas till erik.warlegard@oskfotboll.se
Örebro Crespos ena magruta
2015-02-11 13:12
Det som gör mig mest irriterad är att dom bestämt att stänga truppen efter en träningsturnering.. Kan lova att dom värvat om vi fått storstryk i matcherna där nere..

Örebro Karlstruum
2015-02-11 13:04
Allvarligt? Mer än en månad kvar till fönstret stänger och ni går bärsärka? Och om det inte kommer in någon, varför kan vi inte göra vår "supporterspelare" i sommarfönstret? Och hur ofta hör ni inte från alla olika tränare och lagledningar att "nu är det stängt, vi sitter fint i båten" för att två dagar senare presentera 1-2 nya gubbar. Och nej, jag kan lova att ÖSK inte tar dessa pengar till den "vardagliga" ekonomin. När man gått ut så starkt som man gjort med att de är öronmärkta för nyförvärv så är dom också det. Inte undra på den dåliga stämning det kan vara vid matcher eller innan och efter. Temperament av guds nåde för det verkar, antagligen, antagligen inte, inte alls säkert, ren bullshit sipprar ut. Ta ett djupt andetag och sansa er, tror att Axen, Kjäll, Högberg och grabbarna har koll på sakerna. Fortsatt trevlig dag.
Örebro Gudjonsson
2015-02-11 12:50
Erik Wärlegård // Jag skulle vilja veta hur ÖSK kommer arbeta med att få mer exponering i riksmedia. Detta borde vara av intresse då vi letar efter en "Storsponsor", men att tidningar som Expressen och Aftonbladet inte skriver om ÖSK, i så hög grad, måste ju ändå ses som ett stort problem.

Tack
Örebro widemarsh
2015-02-11 12:47
Vill förtydliga att jag tror att den trupp vi har just nu har kvalitéer för att komma topp 6, till och med utmana om Europaplatser om allting stämmer. Men jag är lite orolig för att truppen är mer känslig för skador och avstängningar än de förväntade topplagens.

Men vår startelva ser riktigt lovande ut!

Oscar
Dajje - Moberg - Eidur - Logi
Yasin - RÅP - Gerzic - DG
Pode - Crespo
Örebro widemarsh
2015-02-11 12:29
pemo// Vem ser du, eller tror du tränarna ser som, den tredje yttermittfältaren? Nordmark känns inte som en ytter, Mensah har fått spela centralt under försäsongen. Sebbe Ring är väl värvad som försvarare och Kalle ses väl som anfallare? edit: Gissar själv att det är Nordmark som ses som ytter nr. 3. Men tycker inte han visat särskilt mycket när han spelat där.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-11 12:20
Jag slänger in en slant till om ÖSK är tydliga med att de tänker värva en spelare till innan det här fönstret stänger. Vi måste värva en ytter som håller bra allsvensk klass!
Örebro pemo
2015-02-11 12:17
Varför alltid så pessimistiska om vår trupp? Jag är helt övertygad om att vår tränartrojka har full koll. Just nu har de väl tre man på varje plats? Att det kan bli skador är naturligt, men man kan väl inte värva spelare bara för att? Om vi skall ha en 18-mannatrupp, så får vi väl hålla alla friska. ;)
Ironi.

Nä, visst kan vi få skador på "fel" spelare, men den risken löper ju alla lag. ÖSK har ju inte råd med större trupp, så då får verkligen juniorerna visa framfötterna.

Nu har jag bara sett matchen mo Moskva på en dålig länk, men där var i alla fall startelvan helt godkänd. Med tanke på att Pode och Yasin saknades, så såg det väldigt bra ut. Spelar Eidur på samma vis i allsvenskan, så håller han plats. Känns betydligt säkrare än Nkili. Att förringa insatsen bara för att det är en träningsmatch tycker jag är lågt. Dinamo var ett bättre bollspelande lag än de flesta allsvenska, så jag tycker att det var en bra värdemätare.

Hur man sedan skall locka folk till allsvenskan? Tja, det problemet får all utomhussport snart. Folk har blivit så bekväma att de hellre ser på TV om det duggar lite än att vara på plats.

Tittar ofta på 08-fotboll, och där får man oftast ett gott skratt åt dessa storstadslags hybris. Men det är ju också ett sätt att marknadsföra fotbollen.
Stockholmslagen drar ju extrapublik, då vi lantisar gärna vill toffla till dem.

Hur vi sedan skall få ungdomarna att ( och andra ströbesökare ) att bege sig till hemmamatcherna är en svårare nöt att knäcka.
Jag går på matcherna för att se mitt lag. Och se fotboll. Har man inte ett genuint intresse så behövs det kanske en "Zlatan".

Alltså, en spelare som höjer sig lite ( fotbollsmässigt eller medialt ) och då får man inte vara trulig och "svår" vid intervjuer. Mitt förslag är att köra korta TV-inslag med Crespo före matcherna och slå vad med honom om utgången.

Framförallt måste alla spelare i ÖSK bjuda på sig under säsongen. Och vinna hemma!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-02-11 12:13
Kan vi inte enas om att det är när fönstret är stängt som vi vet vilken trupp vi har. Inte nu.
Örebro TommyS
2015-02-11 12:07
Tack Erik, såg ditt meddelande först nu. Du är som alltid en klippa.
Annons: