/fotboll/osk/forum/1118.aspx/fotboll/osk/forum/1118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AnteT
2015-02-15 11:57
DaSa,bra inlägg men vi släppte in 21 mål sista 15 matchern vilket kan jämföras med Malmö som släppte in 19 under samma period.Inte jätte dåligt ändå. Sen spelar ju även mittfält och anfallare in i försvarsspelet. Med detta sagt, jag säger inte att backlinjen är redo för att ta guld, men tycker nog att försvaret förra hösten ska ha lite mer credd än dom får.
Ras Tafari
2015-02-15 11:22
Mycket intressant och välskrivet inlägg DaSa, det enda som skiljer oss åt, är att jag HOPPAS på en bättre placering, än den du hoppas på:)
Örebro DaSa
2015-02-15 11:03
Känns som vanligt på försäsongen, ju närmare premiären desto mer hybris får vi supportrar:) Vi gjorde en mycket stark insats mot Moskva och har fått in en viktig pusselbit i vårat lagbygge i Logi. Vi har även kontinuitet i anfall och mittfältet vilket är viktigt, enda tappet är Sobra som gjorde mycket för offensiven i höstas. Jag hade gärna sett honom igen i ÖSK men samtidigt så sätter jag ett litet frågetecken hur han skulle prestera om han nyss kritat på ett flerårskontrakt med ÖSK, kanske hade blivit en ny Kim Olsen?!

Om vi lyfter blicken och låtsas att vi inte är inbitna ÖSKare, vad ser vi då?

ÖSK gör sin andra säsong, dvs den säsong som det är störst risk att åka ur (finns det statistik på det?!:)). Men det som talar emot det är att vi gjorde en inverterad nykomlingsäsong, dvs var bra på hösten och kass på våren.

Vi saknar kontinuitet i backlinjen. Det är tre stora förändringar:
- ny mittback
- ny vänsterback
- ny position för Daniel B (vet att han spelade ngr matcher som hb)

Jag tyckte att backlinjen redan förra säsongen var svag, även under hösten släppte vi in många mål. Så jag hoppas att vi hinner att trimma in den nya backlinjen innan premiären. En annan detalj som förhoppningsvis kommer att förstärka defensiven är att Sobra lämnat, tror att ersättaren vem det nu blir kommer att göra ett bättre defensivt arbete.

Så vad tror jag om kommande säsong!? Jag tror och hoppas att vi placerar oss mellan plats 4-7 beroende på skador. En styrka som jag ser är tack vare att vi inte värvade Sobra så har vi förhoppningsvis ekonomiskt utrymme att plocka in förstärkning i sommar för att antingen rädda kontraktet eller för att boosta truppen att ta en medalj.

Varför är jag så negativ/realistisk?! Jo, därför att jag ser säsongen 2015 som ett avtramp inför 2016 när vi skall ta nästa steg. Om man kollar kontraktsituationen för tillfället så har alla viktiga spelare kontrakt över 2016 (ser inte Yasin som viktig eftersom han gör för få poäng). Om Crespo fortsätter göra mål så kommer vi att givetvis tappa honom men det kommer samtidigt att boosta vår ekonomi så att vi kan ta in ytterligare de klasspelare som behövs för att utmana om medaljer.
Ras Tafari
2015-02-15 08:24
Bulten å Sirén, Hoho

Ante T, den där Kamaratröjan blir nog dyr.
Örebro AnteT
2015-02-14 22:17
Här kan ni buda för att stödja supporta svartvitt
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-14 18:53
@Bulten i Boo:

Jag kan förklara mitt "hehe". Jag vill bara testa om mitt nya nick "slog igenom". Jag tog ett inlägg på måfå och svarade. Ingen aning om vad du skrev om
Örebro Bulten i Boo
2015-02-14 18:49
@Alarmmästare Sirén:

von Traatte, förklara gärna ditt "Hehe". Vi var allsvenskans bästa lag under hösten. Vi har sedan dess, av betydelse tappat Wikström och Sobralense. Vi har fått in en mittback från utlåning som tycks hålla hög klass. Rapporter tyder också på att Nkili har tagit stora kliv framåt som mittbacksalternativ. Vi har stärkt upp på ytterbackssidan. Kanske kan Kalle i år ta steget från "lovande" till "briljant"? Kanske har vi i nuläget tre forwards som är alldeles to much good för att bänka, någon av dem. Haginge skriver från Portugal att "DG har inte förstått hur bra han är". Summa summarum kan Kalles och DG:s kliv framåt kompensera att vi sedan i höstas förlorat Sobralense? Om vi därutöver kan få in ytterligare en yttermittfältare i konkurrensen så kan vi skärpa upp alltihop ytterligare ett snäpp. Varför då inte kunna sikta på topp tre så länge vi kan slippa alltför mycket skador och avstängningar? Förklara gärna "Hehe".
Ras Tafari
2015-02-14 18:31
Tror att ÖSK hamnar 1-3,
med nuvarande trupp,
vid långtidsskada på viktig kugge,
tror jag att våra "ledande"
förstärker på bästa sätt :)
2015-02-14 18:11
.
2015-02-14 17:27
@Asbjörn#10:

Kul, visste inte att det fanns ett fotbollsforum där. Läge för lite besök där framöver. Håller med dig generellt att det finns seriösa och bra trådar där. Flera inom mina intresseområden. Dock missat fotbollen som sagt
Örebro Asbjörn#10
2015-02-14 17:16
Tycka vad man vill om Flashback, deras sportforum håller dock till största del väldigt hög klass. Själv är jag där regelbunden skribent i fotbollsforumet där jag representerar vår Sportklubb.

Ganska intressant att i tråden "Tippa Allsvenskan" se var övriga lags supportrar tror vi landar i år, även om det är lite tidigt att tippa tabell. Vår höst verkar helt klart ha gjort intryck på folk då de flesta i nuläget, utöver ett fåtal som har oss längre ned i tabellen, har oss runt placering 4-6.

Hoppas nu detta inte ses som reklam för annat forum då det är innehållet jag vill framhäva och inget annat.
Ras Tafari
2015-02-14 17:01
BiB, har du långtråkigt ?

Jag tänker inte leta fram historiska hån, hat eller hot ...

... har liksom inte, vare sig tid eller lust med sådant,
nu när forumet äntligen verkar få en gemytlig atmosfär.

Alla tillsammans :)
Ras Tafari
2015-02-14 15:08
Bulten, troligtvis har du hittat ett av mina ironiska inlägg, hehe.
Jag kände redan under värvningstiden att divan skulle ta för mycket plats.

Nej, ärligt Grahn var ingen drömvärvning ur min synvinkel.

Du kan ju leta fram några andra av mina Grahn-inlägg,
innan du drar några förhastade slutsatser.
Ras Tafari
2015-02-14 14:56
Bulten i Boo, du har nog helt rätt,
Thomas Nordahl har nog ett av de allra största hjärtana,
genom tiderna, för ÖSK.
Örebro Bulten i Boo
2015-02-14 14:44
Ett av de största ÖSK-hjärtana har utan tvekan Thomas Nordahl. Han l-å-n-a-d-e av sina egna tillgångar till ÖSK för att klubben skulle ha råd att värva tillbaka honom från Anderlecht. Nu som då var det risky, risky att låna ut pengar till allsvenska klubbar.
Ras Tafari
2015-02-14 14:14
@Ansiktet:

Ja, det var en fantastisk värvning ;)

Vem eller vilka bär "skulden" för detta tokspel ?
Örebro Arna-Tovic
2015-02-14 13:55
@Ras Tafari:

Jonathan Ring?
Örebro Ansiktet
2015-02-14 12:30
Tobias Grahn har det största ÖSK-hjärtat :)
Postat via SvenskaFans-appen
Ras Tafari
2015-02-14 10:30
Idag är det alla hjärtans dag.

Vem har det största ÖSK-hjärtat ?
Ras Tafari
2015-02-14 10:27
Instämmer med senaste skrivare,
det blir medalj i år för vårt ÖSK :)

Tveklöst !!!
Ras Tafari
2015-02-14 10:26
Sirénen ljuder, alla till BA, eller har de flesta dragit till Borlänge?

Kul nick och jag kan bara ana vem, men det är OT, tänkte själv ändra till Åke Fort, men reggaen tog över ...

I eftermiddag lirar ÖSK allsvensk boll i Behrn Arena, grabbarna kämpar för det vackra klubbmärket :)

ALLA TILL BA !!!
2015-02-14 04:30
@Bulten i Boo:

Hehe
2015-02-13 23:41
Allt närmare cupspektaklet - Det börjar klia i dektetorerna!
Örebro Bulten i Boo
2015-02-13 23:18
Precis. Vi är känsliga för skador och avstängningar pga vår relativt tunna trupp. Utan sådana i mer än måttlig grad är vi topp tre utan tvekan.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-02-13 22:43
Till skillnad från dig Benny tror jag att DG blir vår nye 'Tias'. Även om Sobra hade specifika egenskaper.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2015-02-13 22:33
Tror inte vi blir bättre än förra året med truppen som finns i dagsläget, Sobra betydde sjukt mycket under hösten. Att vi nu ska luta oss mot DG på den positionen den går inte ens att jämföra.
Målvakter, backlinjen och centrala mittfältet känns riktigt bra och även Pode/Crespo på topp såklart men frågetecken finns ju för om Pode håller en hel säsong och ev. att Crespo försvinner i sommar.
Topp 8 så är jag nöjd.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-13 22:25
@either/or:

Kul att ÖSK uppmärksammas! Vi kan absolut utmana redan i år om marginalerna är på vår sida. Jag hoppas att vi slipper skador och sjukdomar i år. Vi fick vår beskärda del under första halvan av fjolårets säsong!
Örebro either/or
2015-02-13 21:08
Åge lyfter fram ÖSK som en outsider. Vet inte om han har rätt men lite kul ändå. "– Jag får vara lite nykter. Vi ska vara med och kämpa om guldet, men vi får nog räkna med de vanliga konkurrenterna: Elfsborg, AIK och Göteborg – kanske Örebro överraskar?"
Örebro Pedretti
2015-02-13 20:18
Tekniskt sett så har vi redan en slogan.
Stolthet, Hjärta och Passion.

Jag skulle föredra något mer kaxigt men kan inte riktigt komma på något i nuläget.
Örebro Sten Hårdh
2015-02-13 19:49
@Arna-Tovic:

På tal om lägga sig i sporten :0) Alltså att ordförande kör över en sportchef inom det sportsliga området.
Annons: