/fotboll/osk/forum/1109.aspx/fotboll/osk/forum/1109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-02-21 17:58
Jag tycker definitivt att Nordmark gör en bra match. Helt klart en klass bättre än Yasin på andra kanten. Kalle gör också en bra match. Backlinjen en sämre match. Detta går inte att säga emot. Stjärnstopp.
Örebro Lekiller
2015-02-21 17:22
Trollhättan - IFK Skattefusk 2-2 Trollhättan div 2 lag så snäppet sämre än ÖSK 3-3 mot Varberg. Men hemma bör man ju vinna.
Postat via SvenskaFans-appen
Ras Tafari
2015-02-21 17:05
Vi hade iallafall tur med vädret,
ganska varmt och nästan vindstilla.

- Men virrigt i försvaret ibland
- En publiksiffra som visar, ja vaddå
- Inga byten, ingen coachning
- Moberg, njaej, han har haft bättre dagar

Jag är lite besviken :(
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-21 16:51
Hur fan kan ni tycka Nordmark gör en bra match? Helt värdelös som ytter. När han senare i matchen gick in centralt från sin kant så höjer han sig såklart. Plus dock till satsningen i löpningen vid målet. Men han ska vara back-up på innermitt, annars får det va. I backlinjen var det riktigt virrigt, med Nkili o haginge i spetsen. Inte heller logi höll inte nivå i försvarsspelet idag även om han var bra framåt. Moberg är den ende av backarna som får godkänt av mig. Rinne kändes osäker, otydlig och inte alls sådär säker som mina minnen av honom är. Framförallt otydligheten ser jag som ett problem. Framåt ser det bättre ut. Kalle, yasin och gerzic är alla bra idag. Speciellt de två sistnämnda. En annan grej bara. Vad gjorde Nordmark för målgest?
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-21 16:40
@Glad:

Jag håller med. I träningsmatcher kan det vara befogat att laborera, men i en tävlingsmatch är det märkligt att lufta spelare som med stor sannolikhet inte kommer vara ordinarie under säsongen.
Örebro Glad
2015-02-21 16:29
Bara byta ihop i komma igen, Oscar är mitt val, syns att backlinjen blir osäker när Rinne står, Dajje och Sigurdsson ska naturligtvis också spela, irriterande att inte gå med bästa 11 om man nu så gärna vill vinna cupen, tyvärr känns inte Axen trovärdig när han säger att han gärna vill vinna allt,,,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2015-02-21 16:29
Här åker man iväg och fryser arslet av sig för att se ÖSK spela försvarsspel som ett pojklag. Bedrövligt.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-02-21 16:21
Nu när man gått vidare från den första besvikelsen (det är ju trots allt lördag) så får man se det positiva: - crespo gör 2 mål (utan att egentligen göra en bra match) - Nordmark har sina stunder idag, gör mål och kan väl bli positiv överraskning i årets AS. - Kalle har även han sekvenser där han visar upp fin bollbehandling och spelförståelse. Nu blev det ju lite plottrigt ofta då Varberg låg rejält lågt i andra... På minussidan är det virriga försvaret. Om det fortsätter se ut som idag så kommer exv MFFs anfall tro att de kommit till lek- och buslandet och inte behrn arena. Men halva ordinarie backlinjen (enl mig) och Oscar saknades ju. Vidare, mot framtiden svartvita vänner!
Örebro _Adde_
2015-02-21 16:18
@zxcv:

Efter dagens match tycker jag det är fel att ta bort Kalle. Enda misstagen han gjorde var att han inte gick själv oftare.
Örebro zxcv
2015-02-21 16:15
Märkligt att Axén bedömer att samtliga håller för 90 minuter redan!

----------------Oscar--------------
Dajje------Eidur----Moberg---Logi
DG-----Nordin----RÅP-----Yasin
----------Crespo---Pode--------
Örebro Pedretti
2015-02-21 16:05
Försvaret har en del att jobba på men Nordmark såg ju helt okej ut idag (vilket är ett +) Men offensivt så levererade vi ju iallafall även fast vi borde ha gjort ett mål till men det är vår första tävlingsmatch.
Örebro Arna-Tovic
2015-02-21 15:58
@go_osk (We are on the road again!):

Det skadar ju inte att få en bra lottning. Har vi tur får vi en motståndare i dålig form, men det är ju fördelaktigt att hamna bland de 4 bästa gruppsegrarna. Det blir nog väldigt svårt nu.

Dalkurd ska dock inte vara några problem. Det är ett sämre lag som nog inte vill backa hem alltför mycket på hemmaplan.
Örebro _Adde_
2015-02-21 15:51
Tycker att det smakar surt att Axén står och snackar om att dem tar cupen på största allvar och sedan med laguttagningen visar på raka motsatsen! Tycker vidare att avsaknaden av byten visar på att ambitionen att vinna inte fanns där... Jaja, tror att ÖSk att vi (kunderna enligt deras språkbruk) är såpass dumma att vi inte ser igenom detta trots deras kommunikation får de skylla sig själva.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-21 15:50
@Mellösas Frippe Jansson:

ÖSK har fortfarande allt i egna händer. Vid seger mot Dalkurd och Gefle är vi vidare!
2015-02-21 15:48
Fan. Snabbaste vägen till Europa tror jag inte går via oavgjort hemma mot Varberg...
2015-02-21 15:48
Fan. Snabbaste vägen till Europa tror jag inte går via oavgjort hemma mot Varberg...
Örebro Stoonken
2015-02-21 15:47
Fyfan! Ytter och mittback! NU!
Örebro Pedretti
2015-02-21 15:35
Publiksiffra 645 personer......
Örebro _Adde_
2015-02-21 15:32
Varför gör vi inga byten?
Örebro Pedretti
2015-02-21 15:28
Ser helst att Eidur får spela från start nästa match.
Örebro Stoonken
2015-02-21 15:19
Vad är det för försvarsspel? Ser skrämande dåligt ut!
Örebro Hahne
2015-02-21 15:19
Snälla snälla byt ut Rinne och Nkili detta håller inte!
Örebro Pedretti
2015-02-21 15:18
Kommentatorn ber om ursäkt om att han kallat Kamara för Kamora men klantar till sig direkt genom att säga "Men att han heter Crespo i förnamn kan vi alla komma överens om"
..........
2015-02-21 15:18
När man är som mest närkingsk så vänder det. Det är något som karakteriserar ett ÖSK-supporterskap. Kamorra (som kommentatorn säger) blir viktig i år. Heja sportklubben!
Örebro MaLa
2015-02-21 15:17
Nu tar vi detta!!!
Örebro Pedretti
2015-02-21 15:16
Så ja!
Det vänder fort!
Örebro Hahne
2015-02-21 15:15
Crespo är mitt första val :D