/fotboll/osk/forum/1095.aspx/fotboll/osk/forum/1095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ansiktet
2015-03-06 22:10
Bra avsnitt av sportklubben idag. Kul att det verkar vara ett bra drag kring Kubanerna. Känns som att resan till Norrköping kommer att bli episk. Men 2000 örebroare, är det realistiskt tror ni? Själv är jag tveksam, tror snarare på 1000
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Broarn
2015-03-06 18:37
Jättesnygg vinjett till "Sportklubben". Stort tack till den som gjort den!!
Örebro Karlstruum
2015-03-06 18:04
Jekl: absolut kan det vara så. Och då har isf Norrköping och många andra lag väldigt stora problem framöver. Lyssnade precis på ÖSK-tv med Åström och även den med Axén och Kubanernas vice ordförande. Åström ger ett riktigt bra intryck och förklarade ekonomin på ett väldigt bra sätt. Är nog många klubbar som lever på gränsen och känns som att ÖSK inte vill göra det, likt BK Häcken. Låter sunt och då får man ta en säsong eller två med endast 18 seniorspelare i truppen och kanske hamna mellan plats 12-4 i tabellen beroende på skador. Men jag var ändå sjukt överraskad att våra sponsor och marknadsintäkter var så stora jämfört med andra klubbar. Någon stor spelarförsäljning där större delen av summan går till ÖSK så tror jag att det positiva ekonomiöverskottet kommer att förädlas väl av nuvarande ledning. Det kommer vara startskottet för en ny fin era i den svenska elitfotbollen. Ser att med en sån försäljning har vi alla möjligheter att göra en resa likt den Elfsborg har gjort. Hur den startade? Linderoth, Svensson och Berglund såldes för fina pengar och en styrelse som hade/har koll på grejerna tillsammans med kompetenta tränare.
Örebro Jekl
2015-03-06 17:33
Karlstruum// Tror du inte att övrigt kan syfta till externt kapitaltillskott? ÖSK hade ju en sådan post om 4,8 mkr i sin resultaträkning vilken typ var 0 fg år. Hänger antagligen ihop med att spelarinvest varit med och hjälpt till vid förlängning av spelarkontrakt + eventuell sign-on. Under ansvarsförbindelser hade ställda reverslån e. dyl ökat med ungefär lika mycket
Örebro Karlstruum
2015-03-06 16:32
Enligt en moneytabell drar ÖSK in femte mest i allsvenskan i marknad och sponsorintäkter. 26,6 miljoner jämfört med Djurgårdens 24. IFK Norrköping ligger på 15,5 miljoner där. Där vi ligger efter är matchdagsintäkter där vi ligger på 7,6 miljoner (endast 100k mer än Halmstad) men ett lag som Elfsborg har 20. Dif, AIK, IFK, Bajen ligger alla mellan 30-40 och Malmö ligger på 74 men har ju med CL. Bara att inse att Örebro SK som klubb gör det bra men vi supportrar inte följer med i deras utveckling. Tråkigt. Sen en kolumn som var konstig var "övrigt". Där hade vi bara fyra miljoner och de stora lagen plus Norrköping hade alla 20 miljoner plus där. Och det gäller inte försäljningar för det är under en egen kolumn. Nej, dags att vi supportrar också hjälper till. För inte har Elfsborg, IFK och sthlmsklubbarna så mycket roligare aktiviteter runt fotbollen så att dom har dubbelt, trippelt och fyrdubblade intäkter där. Och nej, jämföra sig med sthlmsklubbarna är svårt då de drar in 30+ men att Elfsborg har 12 miljoner mer tycker jag är riktigt dåligt.
Örebro T8
2015-03-06 15:54
Mm. 31:a stänger fönstret och det tittas ju konstant på nya spelare. :)
Örebro pemo
2015-03-06 14:27
Men visst är det mars månad ut som gäller för övergångar i svensk fotboll?
Örebro T8
2015-03-06 11:18
Kalle är nog rejält sugen på att visa sitt värde när Crespo är skadad. Tycker att han och Pode hittat varandra fint innan. Sen är såklart Crespos skada förbannat illa. Men håller med, bättre nu. Tyvärr inte omöjligt med fler skador. Några blir det ju alltid. Och så denna tighta trupp. Längtar efter att få sluta spekulera och se hårdvaluta istället. Mindre än en månad kvar nu.
Örebro pemo
2015-03-06 10:24
Betyder det att jag blir ensam här?
Då är det väl bara att ladda upp med en massa åsikter.
Fast jag är ju djävligt lättkränkt, så det gäller att inte vara för vass. :)

Nä, jag får väl vänta ut den där andra sporten innan det händer något stort här.

Tur att Crespos skada kom nu och inte i säsong. Någon ( jag själv ? ) som vet vad som menas med "underkroppsskada" och varför man helt plötsligt har börjat slänga sig med den rubriken?

Kan det vara så illa, att om man talar om vad som är fel, så utnyttjar motståndarna det och med flit försöker justera spelaren vid comebacken?

Men så osportsliga är väl ingen allsvenska fotbollsspelare.?
Örebro Ansiktet
2015-03-05 22:29
Det är verkligen stendött här inne.
Örebro Ansiktet
2015-03-05 18:12
Jag tycker också vi ska försöka att signa Keene på en korttidskontrakt.
Örebro Karlstruum
2015-03-05 17:53
James Keene är ju ledig och väntar in klubbar. Tror att han kan vara en kortsiktig lösning om dom söker en sådan. Men verkar ju inte vara flera månader och missar han starten av Allsvenskan bara så tror jag inte att någon ersättare kommer. Får DG och Lipovac vara alternativen istället.
Benny Böckling
2015-03-05 17:47
@Arna-Tovic:

Han var på bänken senast mot Dalkurd så han är la nog frisk.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-05 16:46
Undrar hur Lipovacs lår mår? Han behövs på bänken när Crespo är skadad.
Motala AIF FK Sorkdödare
2015-03-05 16:36
Kom ihåg att Pode är väldigt skadedrabbad med... Ser tunnt ut!
Örebro Ansiktet
2015-03-05 16:19
Fan ryktet stämde.
Örebro TommyS
2015-03-05 16:08
Med en tunn trupp känns varje skada, men de känns ännu mer när ingen ersättare finns. Vi har ingen som påminner om Crespo, som är nära hans kapacitet. Vi har inte heller någon som påminner om RÅP. De är de två som inte får gå sönder, och allra viktigast är Crespo. Jag tror att man kommer att söka en ersättare nu som man kanske annars hade väntat till sommaren med, men inte nödvändigtvis en Crespospelare. Det är dock uppenbart nu att vi har för få offensiva verktyg i lådan.

Kalle Holmberg: Life all comes down to a few moments. This is one of them. Gå in och blås bort våra orosmoln redan på söndag.
Örebro pemo
2015-03-05 16:00
Skador måste ingå i kalkylerna. Man kan inte jaga ersättare så fort någon av de ordinarie blir borta några veckor. Nu är det bara för Kalle och Pode att visa vad de duger till.
Fast å andra sidan fanns det många här som ansåg att halva ledningen skulle halshuggas när de släppte i väg Hasani.
och vi vet ju hur det gick.....
Så någon annan får väl ta tillfället i akt när Crespo är skadad.

Därmed inte sagt att jag ser något positivt med skadan, men that´s Life.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-03-05 15:42
Det är nog så att man inte tar in en ny anfallare om det handlar om så kort period som anges i artikeln.
Örebro Pedretti
2015-03-05 15:37
@Jekl:

Fan också
Örebro Trivseltorsten
2015-03-05 14:40
Ah, gamla hederliga Murphys Law slår till.
Fråga vem fan som helst som håller på ÖSK; Vem får inte bli skadad? Så lär ju 99% säga Crespo.

Ogilla!
Benny Böckling
2015-03-05 14:13
Känner jag ÖSK rätt tar man nog inte in någon mer anfallare...
Örebro Jekl
2015-03-05 12:13
Aj aj, crespo borta 5-8 veckor. Nu måste väl en ny anfallare lånas/köpas in?

Oroande med överbelastningsskador också.
Örebro TommyS
2015-03-04 23:09
@KalleTeodor:

Tragedi i familjen vill jag minnas. Glad att han hittat tillbaka till fotbollen.
Örebro TommyS
2015-03-04 23:06
Bra program igen Erik, goda nyheter om bokslutet. Simons brasklappar till trots (om att SI hjälpt till att förbättra resultatet) är 1,3 MSEK bättre än väntat ändå något som får mig att hoppas och tro på ytterligare förstärkning av truppen. Hoppas innerligt att Crespo är ok. Och att insamlingen når målet, då tror jag att förstärkning kommer
Örebro Ansiktet
2015-03-04 21:24
https://twitter.com/Peter_Nylund/status/573081983657631744

Sedan hade skribenten i detta fall även skickat vidare frågan till NA, ifall dem visste något gällande skadan. Men som sagt, bara ett rykte och inget bekräftat.
Örebro Bastard on Parade
2015-03-04 21:18
ÖSK har levererat ett nytt avsnitt av Sportklubben. Krister Linnér och Simon Åström är gäster.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-04 20:28
Länka då?
Motala AIF FK Sorkdödare
2015-03-04 20:26
Var det någon som svara på Twitter då,?
Örebro Ansiktet
2015-03-04 20:14
Jag har läst det på Twitter. Jag har absolut ingen aning om det är sant eller ej. Vi får absolut hoppas att det inte ligger någon sanning i dessa rykten. Försöker absolut inte att sprida falska rykten, det var bara något jag läste.
Annons: