/fotboll/osk/forum/1085.aspx/fotboll/osk/forum/1085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Blå i exilen
2015-03-22 18:56
Det är intressant med diskussionen mellan blåvita och svartvita om Gerzic.

Gerzic är en mycket bra allsvensk spelare och de blåvita bör analysera varför han inte lyckades hos dem. De kan nog inte lägga hela skulden på Gerzic.

Om det nu var så att han inte hade några förutsättningar att lyckas i blåvitt måste de analysera varför de värvade honom. Det är en brist i deras organisation.
IFK Göteborg IFK Götet
2015-03-22 18:53
Eyravallen Örebeo: Eh för att en person skriver att han ogillar Gerzic efter intervjun? Lite väl generaliserande kanske...
Eyravallen Örebro
2015-03-22 18:48
Göteborg vilka skämt till fans ibland.
Örebro Osvaldo
2015-03-22 18:44
@DonMdt:
Det är rätt många små förändringar i hur klubben arbetar. Vet inte om detta är en del i denna utveckling eller om vi vid allsvenska premiären kommer spela i ställ fulla med diverse färgglada dekaler... För rätt många år sedan jobbade jag på ett företag som för något som är att betrakta som i princip gratis hade sin logga på stället. Strategin att alla inkomster räknas är en bra strategi, men det kräver att man väger inkomsterna mot kostnader (monetära såväl som icke-monetära). Att se ut som hej kom och hjälp mig är inte alltid helt gratis.
Örebro DaSa
2015-03-22 18:25
riorobban/ Som jag skrev så tyckte jag att Yasin och Kalle spelade upp sig i andra. Men Yasin hade inte ngt rätt i första och de prestationer som Kalle gjorde bra när han hade bollen räknar jag till en (målet). Sen så är det självklart bra att de gör ett bra defensivt arbete, men om man tycker det är viktigt så kan vi sätta upp vem som helst som orkar springa en hel match.

Men jag vill inte att detta skall ta fokus från dagens vinst och alla bra prestationer. Vill bara lyfta att det är viktigt att vi får in en offensiv kraft till.

Sen så är det bra att finalen är den 17 maj så förhoppningsvis Crespo är tillbaka.
Örebro Erkan
2015-03-22 17:59
Vi slår änglarna med 1-0 i finalen!!!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-03-22 17:58
Vi är fasiken bra på fotboll!
Eyravallen Örebro
2015-03-22 17:54
För övrigt var målsättningen att Örebro skulle ha tagit guld 2015 nu var det SM guld det snackades om men jag gärna ett cupguld också!! Underbart
Eyravallen Örebro
2015-03-22 17:46
Nu hoppas jag varenda örebroare och kuban kommer ta sig till finalen o titta! O då snacka vi borta som hemmaplan!

VI ÄR I FINAL!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-22 17:45
Pode var smått osynlig idag. Haginge kändes inte helt klockren han heller, men han blandar och ger. I övrigt gör alla i laget en bra/mycket bra match.

En som ingen nämner är Oscar Jansson. Han lirar med pondus och har nog inte gjort ett enda misstag hittills under försäsongen eller cupen? Boxar iväg hörnor och styr backlinjen samtidigt som han räddar allt som går på ett förtroendeingivande sätt. Hoppas att Hamrén ser någon match eller 2 med honom.
Malmö FF Fermat
2015-03-22 17:40
Bra att ni vann och höll nollan. Det betyder att det inte bara var vi som var helt usla förra veckan. Håller stenhårt på er i finalen.
Örebro rirobban
2015-03-22 17:29
DaSa//

Tycker du har fel angående Yasin och Holmberg! Dom var grymma idag. Speciellt i defensiven, men tog även för sig i offensiven (dom få lägen som dök upp). Pode var dock lite osynlig, men han kommer igång han med till den allsvenska starten :) Holmberg gjorde nog sin bästa match i ÖSK-tröjan, i alla fall en av dom bättre. Fortfarande lite slarvig i passningsspelet emellanåt, men löper som ingen annan och har grymt presspel. Kommer ta kliv i utvecklingen denna säsong!
Örebro DaSa
2015-03-22 17:24
Riktigt skön vinst! Precis som man hade känslan förra året efter vi släppt in ett mål att man då visste att vi skulle göra minst ett mål senare i matchen så har man nu känslan att vi inte kommer att släppa in ett mål efter vi har gjort första:)

Var många spelare som var bra idag, men jag vill lyfta Daje. Fan vad han har utvecklats, nu tror även jag att det kommer bli landslagsdiskussioner längre fram. Även mitbackslåset var bra, men vi får hoppas att Logi kommer tillbaka snart då Hagge är Hagge:)

Sen så tyckte jag att Kalle, Yasin och Pode var bleke. Speciellt Pode rörde knappt bollen. De andra två spelade upp sig lite men vi måste verkligen ha in en offensiv spelare till. Är mest kritiskt i anfallet men även på yttern skulle må bra av en till som kan utmana.
Örebro rirobban
2015-03-22 17:23
Som jag skrev när det blev klart att vi skulle möta Elfsborg! Drömmotståndare! Och när Laul utropade Elfsborg som "finalklara" igår så blev jag ännu mer säker på seger i denna match!

Dock var Elfsborg bättre än vad jag trodde. Dom var betydligt vassare än i höstas. Dom kan nog försvara sin 4:a-plats i år!

Vi ska inte segla iväg med vårt egna lag nu, men med Crespo tillbaka och samma goda defensiv så bör vi kunna utmana om topp-5 i alla fall. Mycket skickligt att hålla nollan i två raka matcher mot Malmö och Elfsborg! Och vad har hänt med Eidur! Han var ju riktigt pojkvalpig när han kom till Örebro för 3,5 år sedan, nu står han upp och är hur grym som helst! Han vinner närkamper och är stark i luftrummet också. En helt ny spelare! Riktigt skönt för klubben att slippa leta ersättare för Wikström, när han redan fanns i organisationen.

Hagge bra kämpat också, men blir ju bättre även där när Logi finns tillgänglig. Mycket som lovar gott nu, och jag lovar, publiken kommer dyka upp!
Örebro Logis vänsterdoja
2015-03-22 17:20
FYFAN VAD SKÖNT ATT VARA NÄRKEBO OCH FYFAN VAD JAG ÄLSKAR ÖSK!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-22 17:10
Robert Laul, vart är du? :D
Örebro # brorzan
2015-03-22 17:10
Nu går vi för guldet!
Benny Böckling
2015-03-22 17:05
Vilken jävla lycka. Slår vad om att Sjögren sitter hemma och myser över sin värvning av Eidur nu. Han är ju bara för bra. SKÅL!
Postat via SvenskaFans-appen
Elfsborg IRON MAIDEN
2015-03-22 17:03
Grattis
Hammarby Erik_mannen
2015-03-22 16:59
Detta kan sluta bra för er om ni kan spela så här i Allsvenskan i år. Spöa Fiskrensarna nu också!! :)
Örebro either/or
2015-03-22 16:54
Haha vad gnällig Haglund är! Trist typ.
Örebro Lascaux
2015-03-22 16:53
Vinst mot både MFF och Ellos, utan att släppa in ett enda mål. Dessutom utan lagets bästa spelare - Crespo.

Nu tar vi den första titeln!
Husqvarna fredohva
2015-03-22 16:50
Örebro mot Europa!

Hoppas ni spöar Blåvitt :)
Örebro either/or
2015-03-22 16:50
Underbart! Nu ska den där titeln bara tas!!!
Malmö FF Blå i exilen
2015-03-22 16:49
Det är bara att gratulera till cupfinalen. Även denna match vann ni rättvist.

Bitvis är spelet riktigt trevligt.
Örebro T8
2015-03-22 16:42
Om det står sig ska det bli skoj att se media bortförklara 7-1 till ÖSK i två senaste mötena. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arna-Tovic
2015-03-22 16:18
@DonMdt:

Du får ta dig en titt på våra bortaställ mot Malmö. Helt i svart och vitt.
IFK Göteborg DonMdt
2015-03-22 15:52
Vad har hänt - har ni fått ett annat sponsorupplägg numer? Ni var ju ett av de där lagen som förr tyvärr drabbades av tröjor som var helt belamrade med loggor, likt bandytröjor. Nu är det jäkligt stilrent och grymt snyggt!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-22 15:50
Bra intensitet i första halvlek.

Elfsborgs straffsituation föregicks av en tydlig knuff i ryggen av Frick på Island, Skulle tro att domaren "kvittade" situationen och gav Elfsborg en hörna, eller så missade han båda. Denne Frick borde ju även haft gult vid ett senare tillfälle när han knuffar in Island i Oscar när båda kommer i full fart från var sitt håll. Kan gå riktigt illa.
Elfsborg RH
2015-03-22 13:36
Arna-Tovic
Jag glömde Sobralense.
Annons: