/fotboll/osk/forum/1080.aspx/fotboll/osk/forum/1080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brodd
2015-03-14 15:45
Härlig vinst, redan varit nere och pumpat cykeln. Trodde jag skulle kunna slingra mig ur detta, men polarna har redan hört av sig, så bara att bita i det sura äpplet och cykla! Men just nu känns det värt en cykeltur! Tur att man är ledig hela Juli, bara planera för en cykelsemester :)
Örebro Sörebro
2015-03-14 15:42
Måste säga att Malmö är ruggigt ineffektiva. Slarvade en hel del också.
Samtidigt gör Örebro det bra med sitt markeringsspel och backlinjen har en trygghet som känns väldigt bra inför fortsatta matcher. Otroligt imponerad och kul för alla kubaner som befann sig i Malmö och nu åker hemåt i bussen.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 15:42
@Bajenförevigt:

Hoppas ni inte förstör stan om så blir fallet ;)
Örebro Vinnartradition
2015-03-14 15:41
Då admin av någon outgrundlig anledning valt att spärra mitt tidigare nick (go_osk) en längre tid skriver jag under nytt pseudonym. Jag vill lyfta ÖSK:s heroiska insats idag. Trots avsaknad av vårt ordinarie anfallspar vinner vi matchen och det utan att släppa till några större farligheter bakåt. Det finns många spelare som ska ha beröm för arbetsinsatsen idag, men jag väljer att lyfta fram Dajje som var lysande matchen igenom!
Örebro Bastard on Parade
2015-03-14 15:39
Otroligt skön seger. Grabbarna visar en fin moral ute på planen! Jag har ju varit lite tveksam till Logi, men vilket otroligt fint mål han gör!

* Skönt att vi kan sätta defensiven mot ett bra lag när det såg minst sagt tveksamt ut mot Varberg. Nu har vi flera bra defensiva insatser både före och efter den matchen och behöver inte tvivla på defensiven.

* Kul att Rinne gör en bra match. Han har verkligen kapaciteten inom sig men måste bli jämnare. Idag kändes det tryggt överlag.

* Samspelet mellan Sigurbjörnsson och Moberg blir allt bättre. Jag börjar känna mig trygg med Sigurbjörnsson som startspelare över en hel säsong. Han har utvecklats mycket när han har varit på lån!

* Jag saknade Sobralense otroligt mycket sista 30 min. Hans mod och bollbehandling saknades mycket idag. Vi måste bli bättre på att hålla bollen inom laget när vi ska stänga matcherna. Vi gjorde det bra många gånger i höstas när Sobralense och Gerzic visade vägen med lugnt passningsspel.

Trots avancemang till semifinalen så måste vissa saker bli bättre, helt klart, även om ÖSK överlag ska vara nöjda med insatsen. MFF på bortaplan är en otroligt tuff uppgift, men vi gav dem bollen alldeles för enkelt och ofta. ÖSK måste vårda bollen bättre och kunna ha större perioder med ett bollinnehav.

Holmberg jobbar stenhårt på topp, men han får tyvärr väldigt lite uträttat när han startar. Jag vet inte om det kan vara just att han jobbar så hårt att han blir trött och ofokuserad vid de viktiga momenten. Han har ju visat att han besitter en hög kapacitet och har ett bra målsnitt sett till speltid, men han slarvar tyvärr för mycket med avslut och passningar.

Jag tycker att vi måste bli bättre på att utnyttja de byten som man faktiskt får göra. Nordmark är en av få som försöker lugna ned spelet, men han var otroligt trött under övertiden och såg ut att bryta ihop totalt när han skulle ta hemjobbet. Det kan bli kostsamt att inte ha förtroende för mer än 12-14 spelare i truppen.

Nu har vi en fin chans att ta hem första titeln. Hoppas att det inte var några allvarligare skador på Logi och Pode så att de kan vara med nästa helg. Jag tror att det skulle kunna vara en otroligt rolig match mot Hammarby med bra inramning, men det blir ju tyvärr kaos i stan varje gång de är på besök. Därför hoppas jag nog ändå på att Elfsborg ska gå vidare och att vi kan upprepa höstens utspelning ännu en gång.
Malmö FF Husie
2015-03-14 15:34
Grattis till vinsten idag!

Hoppas ni tar hem cupen då ni har Malmö pågen Pode i laget.
Hammarby Bajenförevigt
2015-03-14 15:27
@Yoon:s laserblick:

Humor att Norrby krossade er.

Grattis till segern Örebro, hoppas vi ses i semin!
Djurgården Yoon:s laserblick
2015-03-14 15:20
Så kul med alla bajjäääään-dalmasar som tror att de kommer att gå vidare och möta er i cupen. Humor.
Malmö FF Mesta Mästarna
2015-03-14 15:16
Grattis till segern!
Örebro Center
2015-03-14 15:10
@rirobban:

Blir nog mycket mer folk mot Bajen? Bättre för kassan?
Hammarby Erik_mannen
2015-03-14 15:10
Klockrent av er att sätta nöff nöff på plats!! Vi ses i semin..!! Kanske?!!
Örebro rirobban
2015-03-14 15:09
Härligt med seger!

Hoppas på Elfsborg i semifinalen. Vi brukar ha väldigt lätt för Boråslaget hemma på Behrn arena! Bajen brukar bli betydligt jämnare mot, även om vi brukar slå dem med hemma :)

Vägen ligger öppen för final nu!
Malmö FF Christian (fd surfbengan)
2015-03-14 15:05
Tack för god match. Ni vinner rättvist.
Örebro Glad
2015-03-14 15:05
Grattis ÖSK, men Rinnes utsparkar i andra var väl inte så bra "minatankar"i allafall såg det ut så från Finland men men vinst är det viktiga
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Svartvitt forever
2015-03-14 15:03
UNDERBART! En bragd, och dessutom sprack ett bortaspöke där.

Beträffande förstärkning på anfallssidan så är jag helt öppen för förslag på bättre alternativ, men ser ingen ledig för närvarande. Det bekräftas dessutom att Kalle Holmberg gör sig bättre som supersub.
Benny Böckling
2015-03-14 15:03
"Det är inte så stor skillnad på Superettan-lag och Champions League-lag" -Sir Robert Åhman Persson.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-14 15:02
Bra betyg till Rinne och backlinjen med Dajje som bästa ÖSK-spelare.
Enkel seger. Det får bli 4-0 i AS i stället. :-)
Malmö FF Mackans pålägg
2015-03-14 14:59
Grattis till segern!
Syrianska FC Kabia
Härligt att ni vann mot pedofildyrkarna.
Örebro Center
@Brodd:

*HOST*
Örebro KalleTeodor
2015-03-14 14:58
underbart!
Malmö FF MattiasM90
2015-03-14 14:58
Man får gratulera, ni gör det ni ska och vinner matchen. lycka till i Semin och vi ses i Allsvenskan.
Örebro Center
2015-03-14 14:57
Hahah - Jag tror en viss skribent måste börja träna cykling :0)

Malmö FF White Elephant
Vill inte säga att ni var det bättre laget, men ni gjorde flest mål, alltså vann ni välförtjänt, cupen är ett jävla spöke för oss.

Grattis.
Benny Böckling
Helt underbart
Örebro Lord Pode
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Örebro AllsvenskanÖSK
Bra jobbat! Underkänt till Haginge, inte mångra rätt!
Örebro Pedretti
Bragd!
Hammarby AVGÅ BORKEN!
Grattis hörrni! Tror att det var här jag läste att någon skulle cykla till Malmö om ni vann så får väl gratta den personen lite extra ;)
Hammarby Monday James
2015-03-14 14:49
Parkera bussen!
Annons: