/fotboll/osk/forum/1079.aspx/fotboll/osk/forum/1079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-03-14 17:57
Tänk att publik kan vara så besvikna att de kastar ut sina säsongsabonnemang på planen. Apropå kundperspektiv :0)
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 17:39
@Osvaldo:

Här är matchen i sin helhet.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 17:38
@DaSa:

Dock kostar det att arrangera en match. Hursomhelst gôtt med pengar!
Malmö FF Vänsterbacken
2015-03-14 17:31
Grattis till segern! Ni gjorde det svårt för oss idag samtidigt som ni gjorde ett riktigt fint mål. Vi ses i Allsvenskan. Då vill vi ha revansch!
Örebro Osvaldo
2015-03-14 17:27
@minatankar (för sm-guld):

Det är inte utan leende jag läser dina inlägg på malmösidan. Men hade någon gjort likadant här efter en förlust hade jag med all säkerhet blivit irriterad. Inkonsekvent? Jajemen!
Örebro DaSa
2015-03-14 17:27
Mycket skön vinst!:) Men är det verkligen en taktiskt perfekt genomförd match? Vi släppte till massor med hörnor och en del farliga lägen, att vi vann kändes som mest tur.

Jag tror att MFF inte skulle vilja ha en enda ÖSK spelare i sin startelva, tyckte att Dajje var bäst i ÖSK idag men sjukt vad bra Tinnerholm har blivit (också högerback för er som inte har stenkoll:)). Var även imponerad av Adu, honom kan vi köpa sen när RÅP går vidare:)

En reflektion som jag gjorde idag var att Nordin känns lite mer resolut än tidigare, han vinner mer boll och det ser ut att göra ont att möta honom. Vore jävligt kul om han kunde ta ytterligare ett steg, då kommer han bli dominant i ÖSK och kanske även allsvenskan. Kan han vara IFKs Mr X?!

Sen får vi inte glömma cashen som kommer att trilla in i semin, bara hålla tummarna för Hammarby. Då borde det kunna bli minst 5000 på läktarna, om vi kan dra in 100 kr/skalle i snitt så är det en halv mille. Dvs mer än insamlingen... Dessa pengar kan jag tänka mig kommer att läggas på en anfallare till då det såg tunt ut redan innan Pode skadade sig.
Örebro Osvaldo
2015-03-14 17:24
Givet lagets storlek har jag ett relativt gott öga till MFF och kan till viss del glädjas över deras framgångar i europaspelet (även om jag anser att det är negativt för svensk fotboll i allmänhet och allsvenskan i synnerhet). Men med tanke på den hybris som fansen fått känns det bra att ha tvålat dem en smula; och vill stärka mig så långt att påstå att detta kommer vara en viktig lärdom för kommande säsong. Allsvenskan är fortfarande den viktigaste ligan för dem och om de vill få sina dubbelstjärnor på tröjan krävs det hårt arbete i varje match.

Å andra sidan har Sportklubben skapat flera utropstecken under försäsongen, om vi klarar oss från skador på nyckelspelare och arbetar hårt på att få mer tur kan jag mycket tänka mig en topptopp placering i år.

För övrigt, kommer matchen komma upp på svtplay?
Örebro Lord Pode
2015-03-14 17:22
Jag uppskattar verkligen att MFF fans gratulerar oss här. Är också en trogen Chelseasupporter, och det är sällan man blir gratulerad för vinsten som CFCsupporter.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-14 17:21
@Bastard on Parade:

Det var i första hand flera dagar innan matchen jag varit inne och provocerat med glimten i ögat:

Namn: minatankar (för sm-guld)
Sänt: 2015-03-09 16:23
Namn: Stenäkta
Sänt: 2015-03-09 15:11
//

Så du tippar 5-0 till MFF? I höstas slog vi Elfsborg med 5-1, Häcken med 5-2, AIK med 4-2, Kalmar med 2-0 och många fler vinster mot de andra lagen. Vi ledde mot MFF med 2-0 och hade friläge. Vi var höstens bästa lag i Allsvenskan med konkurrens av MFF.

Det verkar inte som du följt mitt råd och intagit depressionspiller för att mildra din besvikelse efter nästa helg. Snarare har du intagit någon form av riktigt uppåttjack ;-) Själv tippar jag bara 4-0 till ÖSK men så är jag också betydligt mer ödmjuk än vad du är hehe
32 Tumme upp

Exempel på positiva reaktioner från MFF-fans:

"Bra. Så ska det vara. Gör man det som du på ett roligt lagom kaxigt vis så är det bara underhållande =) Så fortsätta skriva inlägg på samma nivå."

När de gäller mina kommentarer idag när det gäller de som totalt skriver ner ÖSK så har jag inte provocerat. Men visst, man kan ju avstå från att vara inne efter en förlust. Men det en del skriver om ÖSK som bottenlag mm, fick mig att reagera.

Örebro Bastard on Parade
2015-03-14 17:08
@minatankar (för sm-guld):

Nu har inte jag läst så mycket av det du har skrivit där, men jag tycker att det är onödigt att vara inne och provocera hos motståndarsupportrar. Det är osportsligt i mina ögon, speciellt när man har vunnit. Visst, du skriver att du provocerar med glimten i ögat, men det är svårt att uppskatta sånt när ens egna lag har förlorat.

MFF har all rätt att vara kaxiga efter deras säsong förra året. De har ett starkt lag på pappret och över en hel säsong så kommer de troligen vara bättre än oss. Vi gjorde en bra taktiskt insats och satte defensiven och idag räckte det till vinst, men spelet måste ju bli mycket bättre om vi ska blanda oss in i någon toppstrid. Vi har all rätt att vara glada över vinsten, men det är onödigt att provocera ”hemma hos” motståndarsupportrarna.

Det är ju väldigt få som uppskattar provocerande motståndarsupportrar här inne och du har ju varit väldigt tydlig med att du inte uppskattar stöddiga MFF:are. Det är inte konstigt att folk retar sig på provocerande motståndarsupportrar så ha lite överseende med om folk blir irriterade när du är gäst på deras forum som faktiskt handlar om MFF.
Örebro either/or
2015-03-14 17:02
Från läktarplats så kändes det inte som någon stor match spelmässigt, men taktiskt så var det ganska perfekt genomfört av ÖSK. Vi har inget att be om ursäkt för! I en cupmatch på bortaplan mot ett lag som är storfavoriter så är det inte ÖSKs uppgift att charma bortapubliken utan att ta vinsten, och det gjordes. Skönt som tusan!!

Smolk i glädjebägaren är skadorna på Pode och Logi. Hoppas det inte var allvarligt. Vi har inte råd med fler skador i den här tunna truppen...
2015-03-14 16:52
@Glad:

Om du sitter i Finland och ser matchen så får du ju alldeles fel vinkel för att kunna bedöma det ;-)
Malmö FF Fermat
2015-03-14 16:51
Bara att ge cred för en väl genomförd taktik från er idag. Lycka till i fortsättningen. Ni kan mycket väl gå hela vägen.
Örebro widemarsh
2015-03-14 16:45
@Yoon:s laserblick:
Precis som när Djurgården och AIK kommer på besök, med andra ord.
Malmö FF DT '98
2015-03-14 16:41
grattis till segern ÖSK, ni genomförde er game plan perfekt. Hade mycket väl kunnat stå 0-2 om Yasin haft lite mer skärpa när han blir frispelad av Nordmark.

Vi kom inte upp i vår normala standard utan måste kunna rulla på i ett bättre tempo och ta mycket mer löpningar.

Återigen grattis!
2015-03-14 16:34
Har varit inne idag på MFFs sajt och provocerat lite med glimten i ögat. Den stora majoriteten MFF-fans uppskattar det men det finns några stöddiga som inte visar motståndarna respekt och som behöver mötas av sina egen medicin. Kul att det ändå uppskattades av de mer balanserade supportrarna - se kopia av inlägg nedan:

Namn: Whole Lotta Rosi (fd The only way is up)
Sänt: 2015-03-14 15:55
Lite läsning här inne och så får man inse att även Ösk:s fans är bättre än våra i dag.... Bortförklaringar, surt sa räven-resonemang ("vi ville ändå inte vinna cupen, så det så!") och fortsatt hybris och hån av motståndare är inte särskilt hög klass.

Den som - med tanke på den extremt hånfulla ton som konstant används mot andra lag här inne på HR - är förvånad eller upprörd över att andra ("deltagar-") lags fans njuter efter en MFF-förlust är inte mycket till människokännare.
27 Tumme upp
Ponneby - Mästarna är vi!
2015-03-14 16:27
Grattis till en välförtjänt vinst.

Vi syns igen senare i år.
Malmö FF arbetarungen
2015-03-14 16:19
Grattis till vinsten. Välförtjänt.Vi får ta revansch i Allsvenskan. Väl mött tills dess!
Örebro Vinnartradition
2015-03-14 16:13
Jag håller tummarna för att Hammarby lyckas slå ut Elfsborg imorgon då det skulle medföra en betydligt bättre inramning nästa helg. Men oavsett vilket motstånd det blir tar vi oss till final!
Andy Kamp
2015-03-14 16:13
Bara att gratulera till vinsten
Djurgården Yoon:s laserblick
2015-03-14 16:10
@Arna-Tovic:

Förbered er för en härlig blandning av en massa dialekter och byare med sex tår på varje fot..
Hammarby Owen
2015-03-14 16:01
Stort grattis till den imponerande segern. Ni ser väldigt starka ut, kanske inte för att utmana om guldet men för medalj. Såklart beroende på vilka ni får behålla över hela säsongen. Fira ordentligt nu!
AIK AIK CORE
2015-03-14 15:57
Grattis Örebro! Grattis Robert!!!

Örebro Stoonken
2015-03-14 15:54
Bara att instämma med "Vinnartradition".

Nu hjälps vi åt och ser till så insamlingen får ett rejält tillskott efter denna fina skalp!

Heja Sport!
Örebro Center
2015-03-14 15:49
@Brodd:

Hehe - Du får kanske smörja kedjan också ;0)

Örebro Vinnartradition
2015-03-14 15:46
Jag vill även passa på att uppmana alla att ge en slant till insamlingen. Efter dagens insats är det inte mer än rätt att vi supportrar betalar tillbaka!
Örebro Brodd
2015-03-14 15:45
Härlig vinst, redan varit nere och pumpat cykeln. Trodde jag skulle kunna slingra mig ur detta, men polarna har redan hört av sig, så bara att bita i det sura äpplet och cykla! Men just nu känns det värt en cykeltur! Tur att man är ledig hela Juli, bara planera för en cykelsemester :)
Örebro Sörebro
2015-03-14 15:42
Måste säga att Malmö är ruggigt ineffektiva. Slarvade en hel del också.
Samtidigt gör Örebro det bra med sitt markeringsspel och backlinjen har en trygghet som känns väldigt bra inför fortsatta matcher. Otroligt imponerad och kul för alla kubaner som befann sig i Malmö och nu åker hemåt i bussen.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 15:42
@Bajenförevigt:

Hoppas ni inte förstör stan om så blir fallet ;)
Örebro Vinnartradition
2015-03-14 15:41
Då admin av någon outgrundlig anledning valt att spärra mitt tidigare nick (go_osk) en längre tid skriver jag under nytt pseudonym. Jag vill lyfta ÖSK:s heroiska insats idag. Trots avsaknad av vårt ordinarie anfallspar vinner vi matchen och det utan att släppa till några större farligheter bakåt. Det finns många spelare som ska ha beröm för arbetsinsatsen idag, men jag väljer att lyfta fram Dajje som var lysande matchen igenom!
Annons: