/fotboll/osk/forum/1075.aspx/fotboll/osk/forum/1075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KalleTeodor
2015-03-30 21:40
F.ö tycker jag att det är sjukt kul att Viktor Elm kommit tillbaka till AS trots att det kommer göra Kamlar FF många snäpp vassare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2015-03-30 21:02
[QUOTE=Valderinho]"Enligt Melkemichel kräver Syrianska att få en viss procent på övergångssumman om Michel skulle säljas vidare. – Vi tror att han kan gå långt, säger Melkemichel." [/QUOTE] Hur kan de göra det om han inte har kontrakt med dem? Om det är så förstår ja varför ÖSK och Syrianska inte kommer överrens.
Örebro rirobban
2015-03-30 21:02
@Valderinho:

Fast detta är väl bra sjukt! Syrianska kan väl inte kräva något sådant över huvudtaget!? Spelaren är kontraktslös och klubben har inte rätt till något annat än utbildningsersättningen! Förstår inte vad som är problemet!? Hoppas ÖSK fattar att han är klubblös och kan gå till vem han vill som betalar hans utbildning!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-30 21:00

Att under en förhandling gå ut i massmedia och kalla förhandlande klubb för oseriös ä r verkligen oseriöst och amatörmässigt, oavsett om man har underlag eller inte för sitt påstående.

Syrianskas sportchef borde gå en grundkurs i affärsmässighet.
Örebro Valderinho
2015-03-30 20:58
"Enligt Melkemichel kräver Syrianska att få en viss procent på övergångssumman om Michel skulle säljas vidare.
– Vi tror att han kan gå långt, säger Melkemichel."
Örebro DaSa
2015-03-30 20:54
Sen som svar till den som svarade ang. mitt Haddad inlägg. Nej, han är inte den anfallstyp som vi kanske söker. Men han är samtidigt en jävligt bra anfallare, klasser bättre på ta emot bollen är Kalle och Pode tillsammans. Plus att det känns som Lipovac är en bit ifrån att kunna utmana. Så om vi får Haddad relativt billigt så är det bara att slå till:)
Örebro DaSa
2015-03-30 20:52
Jag tror att Eyravallen-bloggen är inne på rätt spår, dvs att vi kommer att släppa/sälja Nkilli och Mensah samtidigt som Alex och en offensiv spelare kommer in. Men blir det enbart "bytet" Mensah mot Alex så ser jag det som en bra förbättring av truppen, både att vi äntligen får in en bra mittbacksreserv och att vi även har en ersättare till RÅP. Speciellt den senare utgår jag från att han inte kommer att spela 30 matcher i AS, hans kropp verkar rätt så skör.

Jag gillar att det läcker info till media men samtidigt blir jag skitförbannad då det i alla fall i detta fall framstår som att ÖSK är en oseriös klubb. Jag hoppas att det är agenten som gjort bort sig i detta fall och inte ÖSK, om det nu är agenten så hoppas jag att att ÖSK rentvår sig när affären är avslutad.

Angående ersättningen så tycker jag att ÖSK skall pröjsa ersättningen och skita i att förhandla med Syrianska. Bättre det och slippa en klausul, vi vet ju hur förbannad alla var/är på Crespos klausul. Vore en snygg gest av SI att skänka pengarna i väntan på vi vet hur upplägget blir i framtiden!
Örebro Empes
2015-03-30 19:44
@TommyS:

Håller med i allt. Även i förhoppningen på slutet.

Tycker att ÖSK - även med Mensah borträknad - har någon defensiv-spelare för mycket i truppen (i relation till de offensiva) och hade önskat en offensiv värvning i stället.

Jag tror inte att Michel är tänkt som en ersättare till Mensah. Jag tror att ÖSK hade tänkt klara sig med de man hade utan Mensah. Det här tror jag mer handlar om att ÖSK fått veta att det fanns en bra, lovande spelare som stod utan kontrakt. Och att man då valde att hugga. Och sedan eventuellt banta truppen på defensiva spelare. Det är nog lite så en klubb med svag ekonomi må jobba. Helt rätt.

Om Michel kommer så tror jag att Nkili och/eller Wiktorsson är på väg ut.

Och så hoppas jag som sagt att en offensiv spelare är på väg in de närmaste dagarna. Ja, jag till och med tror.
Örebro Pedretti
2015-03-30 19:26
@Benny Böckling:

Ajajaj
Benny Böckling
2015-03-30 19:09
"Deras senaste bud är ett skambud. Det är oseriöst, oacceptabelt. Ärligt talat, så känns det inte bra just nu, fortsätter han."
Örebro Bastard on Parade
2015-03-30 18:36
@AnteT:

Det låter ju troligt att det rör sig om diskussioner kring utbildningsbidraget, men enligt Eyravallen-bloggen handlar det om 363 500 kr. Dessutom så är ju deras sportchef rätt tydligt med att det inte förhandlas om storleken på utbildningsbidraget, men det kan ju vara för att de vill få ut så mycket som möjligt direkt.

Det vore ju extremt osannolikt att ÖSK tror att han har kontrakt, men konstigare saker har väl hänt inom fotbollsbranschen.
Örebro AnteT
2015-03-30 18:15
@Bastard on Parade:
Att det skulle vara ett missförstånd finns ju inte. Har han en agent har ju denna till 100% förklarat läget för ÖSK. Kanske kan vara så att ÖSK inte har pengar till utbildningsbidraget och att de istället för att betala fullt bidrag istället vill ge Syrianska en vidareförsäljnings klausul?? Låter ju inte helt otroligt?
Örebro Bastard on Parade
2015-03-30 18:07
@KalleTeodor:

Det trodde jag också först, men svaret på frågan går ju inte direkt att misstolka:

"Vad finns det att förhandla om då, vill de betala mindre än det som är fastställt?

– Nej, alltså utbildningsbidraget är inget att diskutera, det är inte jag som sätter mallarna för det utan det är ju förbundet."

Om han inte har något kontrakt så har ju inte Syrianska rätt till något mer än utbildningsbidraget. Inte kan det väl vara ett så stort missförstånd att ÖSK tror att han har ett kontrakt? Jag förstår inte varför klausuler är inblandade om inte ÖSK försöker förhandla ned utbildningsbidraget.
Örebro KalleTeodor
2015-03-30 18:02
Läste nånstans att utbildningsbidraget var i runda slängar 500 000 kronor. Kan vara så att ÖSK försöker få ner den summan i utbyte mot framtida % vid nästa försäljning...
Örebro Vinnartradition
2015-03-30 17:33
Med tanke på att SFC vill ha honom kvar kan de väl inte annat än säga att de tror att så blir fallet. Jag hoppas och tror att vi får se nyheter imorgon!
Örebro widemarsh
2015-03-30 17:26
Förstår inte heller vad Syrianska har med saken att göra. Det står ju att han är kontraktslös. Kommer ÖSK överens med killen så är det väl bara att betala utbildningsbidraget och sen är det klart. Eller?
Örebro Center
2015-03-30 16:58
@Lekiller:

Att man endast betalar ut utbilningsbidraget efter en try out...typ. Det finns ju inte så mycket annat att förhandla om med Syrianska eller?
Benny Böckling
2015-03-30 16:55
Kämpa Sköldmark!
Örebro T8
2015-03-30 16:33
Det där känns ju som ett oproffsigt uttalande. Att pressa ÖSK och svartmåla dem i media istället för att diskutera. Tror han blir klar ändå.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-30 16:31
Kan någon förklara vad ÖSK förhandlar med syrianska för när han är kontraktslös?
Örebro Lekiller
2015-03-30 16:21
Sorry, fotbolldirekt.se ska det vara.
Örebro Lekiller
2015-03-30 16:20
Verkar som det skurit sig lite med Syrianska. Några klasuler som ÖSK vill få till som Syrianska inte verkar så sugna på. Enligt fotbollstransfers.com.
Örebro Lekiller
2015-03-30 15:54
@Benny Böckling:

Förmodligen lite strategi.

Spelarna blir mer stressade att få klart med en klubb vilket kan göra att deras löneanspråk går ner lite.
Benny Böckling
2015-03-30 15:52
Verkar vara något med ÖSK och deadline day.
Senast var det ju Sobra och Nordmark som kom in under sista dagen och nu lär det ju hända saker igen unden den sista dagen(imorgon alltså)
Är det en medveten strategi att man väntar in i det sista eller?
Örebro Vinnartradition
2015-03-30 15:43
Förutsatt att Mensah lämnar utgår jag från att ambitionen är att ta in två nya namn innan fönstret stänger. Den avgörande faktorn blir antagligen huruvida ÖSK anser att "rätt" spelare är tillgängliga.
Örebro KalleTeodor
2015-03-30 15:40
Det känns ju lite som att det bränner till nu i elfte timmen.

Som det ser ut just nu är alltså Samuel Mensah på väg bort och Alexander Michael på väg in.

Att ÖSK tittat/jagar en ersättare/konkurrent/nån som liknar "Crespo" är ju inte någon hemlighet. James Alabi var ju en tänkbar sådan även om det inte blev just honom den här gången.

Mitt tips är ändå att F5-knappen kommer att gå sönder på mitt tangentbord innan transferfönstret stänger...
Örebro TommyS
2015-03-30 15:33
Eller också blir Nkili defensiv mittfältare igen. Goda nyheter hur som helst, tidigare ville jag investera hårt i mittback men då Eidur levererat som han gjort tycker jag att en värvning av ett framtidsnamn som kan leva med att vara nummer 3 är helt rätt.

Vågar man ändå hoppas att ytterligare ett offensivt namn kommer in?
Örebro pemo
2015-03-30 15:14
T8 // Lite så tänker jag också.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-30 15:12
Trodde det skulle bli lugnt men nu sitter man här och uppdaterar alla möjliga sidor för rykten och offentliga. Spännande!
Örebro T8
2015-03-30 15:03
Både Mensah och Nkili är ju värvningar av Peo så vore nog ingen skräll om båda ryker.
Annons: