/fotboll/osk/forum/1072.aspx/fotboll/osk/forum/1072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2015-04-01 14:28
Låter på Axén som att han har mycket höga förhoppningar på Seaton, kul!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-01 14:19
Är det någon som kunnat se fan-tv med Alex? För mig står den bara och laddar utan att komma igång.
Örebro Valderinho
2015-04-01 14:13
@Svartvitt-redaktionen:

Vad är det för Svartvitt redaktion som svär när man kommer med ett klargörande och skyller på några idioter som vi inte kan rå för!
Sen att komma med en pudel att "nu ska det bli ordning" är inte trovärdigt.
Att visa trovärdighet är att gå tillbaka i backspegeln och visa att man är mogen för uppgiften. Men som nu har hållit på och stängt ner detta forum visar bara på vilken dålig kontroll man har på detta forum. Bara för att några beter sig som idioter ska inte vi andra som vill diskutera och läsa om fotboll behöva lida.

Jag tycker ni i Svartvitt redaktion kan avgå! Men det fattar ni väl inte då ni har er själva att skylla för dessa uppkomna situationer som stängt forum, att inte stänga av vissa användare som beter sig som idioter och att inte plocka in krönikor och inför-match artiklar. Då ni inte klarar av dessa saker så borde ni fundera på om ni är mogna för uppgiften!
Örebro Sörebro
2015-04-01 13:59
Vill varna för risken att vi skapar en mobb mot redaktionen. Någonstans måste vi låta redaktionen förklara sig. Till viss del har de gjort det, men som några nämnde behöver vi få förklaringar till uteblivna artiklar och svar. Jag kan förstå att det finns många frågor bland oss som skrivit på forumet och är inne på svenskafans, men vi tjänar ingenting till att smutskasta varandra och lägga fram argument utan bevis. Att "gissa" något som hertig-karl gör leder inte till en konstruktiv diskussion.
Örebro Mr. Milton
2015-04-01 13:36
@Hertig_Karl:

Precis. Blanda inte ihop sak och sak. Att några användare tydligen gått banans (jag har varit spärrad men pga. att jag sa ifrån om politiska åsikter som förekom och då tydligen blev spärrad) hänger inte samman med den frånvaro av reportage, avsaknad av respons på inlägg som skribenter önskat publicera mm.

När t.o.m. centralredaktionen inte får tag på er för att tippa och dessutom skriver ut detta finns det t.o.m. svart på vitt och att då säga "tro inte på allt ni hört" känns riktigt dumt. Marta försöker få till en konstruktiv dialog med avsikten att få bättring och att då svara som ni gör dessutom med svordomar visar bara på att skifte behövs.
Örebro Hertig_Karl
2015-04-01 13:16
Örebro Svartvitt-redaktionen
2015-04-01 13:09
Marta (hane)//
Tro inte på allt du "har hört". Skicka mejl till e-postadressen så får du och ni som har frågor svar.

Kan nämna lite kort att vissa är långtidsavstängda och har fått vetskap om det. När det går så långt att man måste kontakta polis (hot om liv och död, hot i största allmänhet, kränkningar m.m. är inte acceptabelt någonsin) så behöver nog alla ta en paus och tänka till och se sig själva i spegeln vad fan man pysslar med. Älskar vi inte alla bara ÖSK?

Införrapport inför Peking kommer, var så säker.

//Erik gm Svartvitt-redaktionen
Örebro Lekiller
2015-04-01 12:41
[QUOTE=TommyS]Tack Lekiller! Gick Logi och Nordin för fullt? Var Nkili med? [/QUOTE] Nordin och Nkili körde på för fullt. Tror även Logi var med och körde hela passet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-04-01 12:31
När kommer "Anfallsbomben" som NA skrev att presenteras?
IFK Norrköping Cricka Hult
2015-04-01 12:17
Max Axeltryck//

Det är här ett av Sveriges bästa forum finns...

http://gopeking.net/gnaellbaenken/

Guldköping på Sv Fans besöks väldigt sällan...
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 12:01
hellhandy/ Håller med och jag har själv inte tiden som behövs. Men när man struntar i att besvara folk som anmäler att man kan hjälpa till, struntar i att besvara/publicera krönikor, ej svarar när SF central kontaktar o.s.v. Då finns det nog andra som skulle göra jobbet bättre. Varför skulle inte vi kunna, när andra mycket mindre befolkade lag utan samma engagemang kan. Kan man samarbeta med ÖSK centralt, andra som startat vid-sidan-av-forum. Jag vet inte. Jag vill bara få till en förändring och ha en naturlig plats att hitta bästa infon om ÖSK.
Örebro Roswall
2015-04-01 12:01
Intervju med Axén från upptacktsdagen skulle jag tro.
Örebro m3z
2015-04-01 11:58
"Reklam för andra sajter, produkter eller andra typer av tjänster som inte berör Sportklubben är strikt förbjudet. Det är en tunn gräns mellan tips och reklam, vänligen kontakta redaktionen vid oklarheter."

Lika bra att börja med det :)
Har uppdaterat mitt forum med ett "tippa matchen" funktion.
Har även funderat lite på artiklar fast mer i blogg form, att alla användare kan skriva en artikel som publiceras automatiskt utan att passera mig först.
Värkar ju onekligen som att det finns ett behov :)
Länktips: oskfans.se
Örebro Max Axeltryck
2015-04-01 11:39
Ja, vi är ju faktiskt ett av Sveriges hetaste forum, så låt oss nu använda oss av det inför några lika viktiga som spännande veckor som följer. Var t ex inne och kollade Pekings forum nu: Sex inlägg under senaste dygnet varav fyra skrivna av egna fans. Stor skillnad mot vårt forum.
Örebro helldandy
2015-04-01 11:28
Under en allt för lång tid har det redaktionella arbetet på denna sida varit mer än lovligt styvmoderligt behandlat. Jag tror vi alla förstår att det krävs tid, vilja och engagemang för att hålla det redaktionella vid liv, och att det är svårt för de flesta, hur stor viljan än är, att få ihop alla livstrådar för att få det att fungera.

Det är ju dock synd när en så fin plattform för nyheter, intervjuer, skribenter och fria tankar går om intet. Så det är mycket bra att det tas initiativ till att försöka få till en förändring.

För att få till ett ökat publikintresse, för att kunna konkurrera dragningkraftsmässigt med hockeyn och för att skapa drag kring ÖSK måste många bitar falla på plats. SF-sidan är en viktigt del av det. Ringar på vattnet kan ju bara skapas om någon kastar den första stenen.
Örebro TommyS
2015-04-01 11:27
Tack Lekiller! Gick Logi och Nordin för fullt? Var Nkili med?
Örebro Lekiller
2015-04-01 11:13
En kort rapport ifrån dagens träning: Seaton, RÅP, Mensha körde vid sidan om. Seaton va bara med någon halvtimme. Blev sedan intervjuad av NA och SR? Crespo ej med alls inte Hagge heller. Nordmark gick av med hårt lindat lår. Annars såg det ut att vara bra fart. Mycket spel på små ytor.
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 11:05
Skickat detta till Pernilla nu. Tycker ni likadant kanske ni ska maila henne också. ------------------------------- Jag blev uppmanad att ta kontakt med dig gällande vår icke-fungerande SF-redaktion. Vi är många på SF:s ÖSK-forum som tycker att vår redaktion under en längre tid misskött sitt uppdrag och vill få till ett byte. Jag satte igång en diskussion idag som du själv kan gå in och läsa. Gjorde ett inlägg 09:39 i namnet Marta (hane) som fler verkar hålla med om där jag beskriver problematiken. Det finns även förslag på lösningar i forumet efter detta. Exempelvis att man får anmäla sig och att vi utlyser en omröstning. Problemet är att redaktionen som det är nu, blivit enväldig och klipper bort obekväma åsikter. Jag har själv inte drabbats av det än, men sett många exempel på det. Trots att åsikterna förts fram i saklig ton. Man struntar vidare i att ta in reportage (eller ens besvara försök att få dem publicerade). Detta trots att man själva inte publicerat något sedan 9/2-15. De har heller inte gått att nå för Er när ni sökt kontakt, vilket är högst beklagligt då det finns mängder av fans som gladeligen hade kommenterat (t.ex. allsvenska tipset) Visst finns det fler sidor att söka info på, men jag antar att ni vill att SF ska vara den naturliga knytpunkten och infopunkten. Det är den i mångt och mycket fortfarande, men förmodligen tyvärr inte så länge till om inget görs. Det finns ett stort intresse kring ÖSK och många har en vilja att hjälpa till, men just nu så håller denna vilja på att kvävas. Vore oerhört synd om forum och innehåll på sidan utarmas och man börjar söka sig till andra sidor, vilket redan har börjat hända. Hoppas att du kan se över detta, eller maila vidare till rätt person.
Örebro Max Axeltryck
2015-04-01 10:57
tempen börjar stiga nu inför söndag.. "minst tretti, förti grader" för att citera Karlsson på taket. Härligt!
Örebro DaSa
2015-04-01 10:32
Lite besviken är jag efter nattens affärer och missade sådana. Kul med Seaton, men vore kul att veta om det finns ngn utköpsklausul i kontraktet. Jag är emot att låna in icke etablerade spelare utan en sådan, är okey att låna en spelare som man vet kommer att gå in och leverera utan klausul.

Hade gärna sett Alex i ÖSK , känns som han är närmare att utmana startspelarna i ÖSK än Mensah/Nkilli. Så lite dåligt att man inte hade klart alla detaljer med Östersund innan man förhandlade klart med Alex och Syrianska.
Örebro Broarn
2015-04-01 10:32
Även om det är synd att vi inte fick Michel - är det bra att vi fick behålla Mensah. Som någon annan skrev här, minns jag också honom när han spelade för Östersund. Tyckte det var ett riktigt kap när vi fick honom till Sportklubben.
Nu har han varit skadad och inte riktigt kommit tillbaka till sitt vanliga jag - men jag tror på honom som en kommande A-lagsspelare!
Örebro Mr. Milton
2015-04-01 10:28
Jag har varit spärrad en lång tid under oklara omständigheter och håller numera till på ett annat forum. Dock är jag den första att erkänna att jag saknar tiden på Svartvitt och ställer gärna upp på en allmän resning.

Efter mina duster via e-post med någon (okänd vem) på Svartvitt-redaktionen bör jag nog hålla mig i bakvattnet för att inte missgynna hela diskussionen. Dock är jag absolut med på ett allmänt upprop för ett utbyte av befintlig redaktion som fått tillräckligt många chanser att bättra sig. PM:a mig gärna vad ni vill att jag ställer upp med så kommer så bli fallet. Några mer längre utläggningar härinne kommer det dock inte bli från min sida så länge situationen är som den är utan då får ni istället komma till det andra forumet.
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 10:19
Sörebro/ Det är, i mina ögon, direkt katstrofalt, att inte hugga direkt på ett sådant erbjudande.
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 10:18
Kalle/ Jag mailar denna Pernilla. Men tror att vi kanske behöver vara fler, om ni nu håller med. Kan vi rösta fram en redaktion som Aspen föreslår, så vore det ju fantastiskt. Jag tänker dock att man som redaktion kanske inte behöver skriva allt själv. Räcker långt att använda sig av den kompetens och vilja som finns på forumet. Att man kan hjälpas åt. Men det får helt enkelt inte stå att man inte lyckas nå ÖSK:s redaktion när det ska kommenteras tips. Vi är ju på sitt sätt en viktig del i ÖSK:s marknadsföring. Det behöver tas ansvar för. Visst utgår även ett litet arvode när man sitter i redaktionen? Förmodligen inget stort, men ändå ensignal om att man inte bara kan skita i det man är satt att utföra. Har man en down-period så behöver man be om hjälp. Tycker ni som mig får ni gärna gilla mitt inlägg 09:39 så kan jag hänvisa till det när jag mailar Pernilla.
Örebro Sörebro
2015-04-01 10:12
Håller helt med. Det måste bli en bättring från redaktionen. Jag har själv skrivit till dem utan att få svar.
Efter att ha följt detta forum flera år har jag sett att det finns många bra och långa inlägg som skrivs, så det finns kompetens att skriva både inför-rapporter som allmänna artiklar om ÖSK.
Jag har skrivit det tidigare, men får vi någon kontakt med nuvarande redaktionen och behöver de hjälp så är jag gärna med att skriva artiklar.

@Marta (hane):

Örebro Arna-Tovic
2015-04-01 10:09
En jamaicansk anfallare måste ju vara snabb. Det finns liksom inget alternativ.
Örebro KalleTeodor
2015-04-01 10:03
Aspen och Marta: Kontakta Pernilla på centralredaktionen med era tankar. Hon har lovat mig att ta tag i problemet. Jag har också skicka in artikelförslag med varierande återkoppling från svartvitt-redaktionen. Redaktionen gjorde en kraftansträngning under några veckor men sedan har de tappat igen och inte skrivit någonting sedan Portugal. Den befintliga redaktionen har fått många chanser. Det är kanske dags att de kliver åt sidan nu och lämnar över skutan till någon annan.
Örebro Aspen.
2015-04-01 09:57
Det vore intressant med rapport av någon forumskribent från dagens träning.
Utgår från att NA kommer vara där med filmkamera och redovisa hur ÖSK tänkt och hur man scoutat Seaton.
Nu får vi se vad Alex kan göra med honom på de 2-3 träningarna före matchen i Norrköping. Sedan är det 3 dagar till nästa mach. Det blir övertid för att få ihop detta.
Örebro Aspen.
2015-04-01 09:49
Jag har givit Martas inlägg om hanteringen av detta svart/vita forum en tumme. Tycker inte det räcker så jag skriver ett inlägg också.
Det måste till en bättre hantering av forumet. Jag vill se att en redaktion röstas fram bland de seriösa ÖSKare som skriver här på forumet.
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 09:45
Hmm reviderar mitt uttalande om Alex efter att ha läst färdigt hela artikeln, men tycker ändå att det visar på ansvar. Och Mensah har jag faktiskt positiv inställning till. Minns honom som ett bestående minne från S1-sejouren när han flög fram längs kanten i Östersund. Tror han har ngt fint i sig. Men i hård konkurrens på kanten, så hade det naturlitvis varit bättre att satsa på backsidan.
Annons: