/fotboll/osk/forum/1071.aspx/fotboll/osk/forum/1071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-03 12:57
Japp, tack Benny!
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-04-03 12:25
Arna-tovic// Jag lyssnade på den till morgonkaffet via podcaster. så den är redan ute!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-04-03 12:07
Sämpa grappar - och den dära!!!!! :0)
Örebro Arna-Tovic
2015-04-03 12:05
@Mellösas Frippe Jansson:

När kommer podden ut?
Örebro chetchup
2015-04-03 11:53
@Arna-Tovic:

Vad är detta om södra läktaren? Har missat detta helt. Kul med lite nyheter. Men när börjar den "riktiga" ombyggnaden av södra läktaren?
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-04-03 11:43
För alla som vill höra mer av vår synnerligen sköne huvudtränare så tipsar jag om att ratta in dagens podavsnitt av "FotbollsArena radiosporten". Alec snackar gött allsvenskt uppsnack i panel m bla gamle ÖSK-tränaren Pelle Olsson.
Benny Böckling
2015-04-03 11:17
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Menar du bortastå? I såna fall, ja. Det har jag gjort de senaste gångerna i Peking utan problem.
2015-04-03 10:59
Någon som har kollen, går det att betala direkt vid insläpp på söndag?
Örebro Arna-Tovic
2015-04-03 10:00
@either/or:

I Borås testar man ett hybridgräs. Det är framtiden.
Örebro either/or
2015-04-03 09:43
Rejäl satsning från Sportbladet angående konstgräs. Bra att det uppmärksammas! Även om vi var tidiga med konstgräs i Örebro så har jag alltid tyckt att elitfotboll ska spelas på riktigt gräs. Som träningsunderlag under årets kalla månader är ju dock konstgräs fantastiskt och kan utveckla teknik och snabbhet.

Sen förstår jag de ekonomiska argumenten från kommunerna men jag tycker det är helt fel att bara ge upp tankarna på att kunna ha ett bra, välskött naturgräs på våra matcharenor i allsvenskan som också bär sig ekonomiskt.
Örebro zxcv
2015-04-02 22:23
Pekingplåtar fixade :-)
Örebro either/or
2015-04-02 22:06
@Arna-Tovic:

Haha!! "Kör bara F-ordet så visar man shining så blir det skitbra!" Skön han är Axén!
Örebro Erik Wärlegård
2015-04-02 20:50
Åter till ståplats // Tack! Kul att kommunikationen uppskattas. Aspen // De detaljerna har inte jag koll på. Maila magnus.skoldmark@oskfotboll.se
Örebro Center
2015-04-02 20:39
@pemo:

Japp. minns det väl. Markstedt bidrog dessutom stort till sm-guldet i hop med "Herminator" :0)

2015-04-02 20:24
Erik W. // Nu har jag tittat på senaste ÖSK-tv och jag brukar se de flesta program och inslag som dyker upp om klubben. Sammantaget med hur shopen utvecklats och hur den allmäna kommunikationen från klubben blivit bättre vill jag säga att du är nog en av de bättre värvningarna de senaste åren. Tack för ett bra jobb!
2015-04-02 20:24
Örebro AnteT
2015-04-02 18:40
Tycker NA kan göra ett reportage om hur många som kommer åka till Norrköping. Är ju ändå största bortaföljet någonsin. En artikel från Na skulle ju hjälpa till att hypa matchen ytterligare!
Örebro Arna-Tovic
2015-04-02 18:16
Nytt från ÖSK-TV med Seaton, Crespo och Axén.
Örebro Osvaldo
2015-04-02 16:13
Har inte sett så värst mycket av "vi är svartvitt" men kan ändå känna mig smått positivt inställd till det. Dels att man går vidare med tillhörigheten från "tillsammans tillbaka", dels för att det exkluderar det här degerforsröda som allt mer börjat smyga sig in. Någon som har mer kolla på tankar bakom och utvecklingen kring detta?
Örebro Arna-Tovic
2015-04-02 15:58
@Jannes pannben:

Svenskfotboll.se uppdaterade bilder och spelaruppgifter här i dagarna. Crespo ska väga 82 kg, vilket inte är orimligt. Däremot håller jag med dig om att Alhaji borde väga mer än 73 kg, men det är vad som står på den officiella sidan.

Sen är det så klart skillnader mellan hur ÖSK och Peking spelar. Crespo behöver sällan agera någon target, även om han gjorde det bra mot Djurgården (tror jag) i slutet av förra säsongen. Rätta mig om jag har fel, men Peking använder sina anfallare mer som targetspelare då man har Kamara och (framförallt) Kujovic på topp, som båda är goda huvudspelare. Dessutom har man ingen Gerzic på mitten som styr och ställer. Crespo ska inte få bollen felvänd i ÖSK. Han ska få den i djupled eller i straffområdet. Därför är en jämförelse om hur spelarna är med ryggen mot mål inte helt rättvis då man förväntas spela på olika sätt.

Till sist är Alhaji i mångt och mycket en kopia av Crespo, bara det att han är yngre. Han kommer att bli skickligare på att hitta löpvägar och lediga ytor. Många i hans ålder får bara göra enstaka inhopp i Allsvenskan. Alhaji förväntas bära sitt lags anfallsspel.
Örebro Aspen.
2015-04-02 15:48
ÖSK-Erik: Har Seaton fått sitt arbetstillstånd?
Örebro KalleTeodor
2015-04-02 15:41
@pemo Jamaica ligger på plats 76 i FIFAs ranking. Några nationer som ligger ungefär på samma nivå är: Irland 66 Norge 70 Finland 78 Paraguay 80 Honduras 81 Utifrån det kan en nog dra slutsatsen att som nation klarar sig Jamaica godkänt. Sen är det ju såklart svårt att dra slutsatser kring Seaton enkom på det. Men som en jämförelse så at Norges supertalang Martin Ödegaard samlat ihop tre landskamper som 16-åring och Seaton 11 som 18-åring. Ingen övrig jämförelse de två emellan, men ändå lite intressant!
Örebro pemo
2015-04-02 15:25
Bison// Jo, läser det. men det var väl träningsmatcher? och hur bra är Jamaica? Tycker mig ha sett ett antal provspelare som gjort en och annan landskamp i något obskyrt land.

MEN, jag skall inte döma allt för mycket utan hoppas på det bästa. En ny Bedoya, kanske?

Eller annars får väl ÖSK göra en Hammarby. Skola om en mittback till toppforward. Wiktorson på topp!! Lex Markstedt. Om nu någon kommer ihåg honom. Mittback i VSK som värvades till allsvenskan och sedan blev nästan skyttekung och fortsatte som proffs i England.
Örebro bison
2015-04-02 14:11
Pemo: Nu handlar det ju om en 18-åring som spelat flera matcher i Jamaicas A-lag, och det verkar inte bara ha varit mot blåbärsnationer.

Håller dock med om att ÖSK måste bli bättre på att slussa in egna talanger.
Örebro pemo
2015-04-02 14:11
Intressant. Såg i NA att det bara är en 30-åring i laget Nordin.
Alla andra är yngre. Är det något sorts rekord? har vi haft en sån låg snittålder tidigare?
Örebro Lord Pode
2015-04-02 13:40
Klart som f*n mina föräldrar har bokat in skidresa i sälen när det är hemmapremiär. Ska ner till Norrköping dock på söndag, men det är stor ångest över att jag missar Göteborgsmatchen.
IFK Norrköping Jannes pannben
2015-04-02 13:38
Arna-Tovic

Sure, ens egna spelare är alltid bäst på allt, eller hur :)

Jag gjorde ett ärligt försök att jämföra dem och utifrån det jag sett är Crespo inte lika bra på att spela felvänd som Alhaji. I gengäld är han som sagt snabbare och smartare, tar ffr allt rejälare löpningar i boxen. Detta från en som sett Alhaji mycket och Crespo ca 10 ggr i fjol.

Hur långa och tunga spelarna är tycker jag inte är så relevant, är mer intresserad av hur det ser ut på planen. Men kan väl säga att jag tvivlar mycket på att det skulle skilja 9 kg mellan dem i dagsläget.
Hammarby Bajare931
2015-04-02 13:25
Kolla in den här!
Örebro Arna-Tovic
2015-04-02 12:54
@Jannes pannben:

Du är medveten om att de är lika långa? Crespo väger dessutom 9 kg mer, så jag skulle nog ge honom en fördel i styrka också. Båda är träningsfreaks. Crespo har tidigare fått förbud mot att köra extra styrka för överkroppen då han får för mycket muskler.

Det enda som jag ärligt kan säga att Alhaji Kamara är bättre på är huvudspelet. Allt annat är de likvärdiga i alternativt att Crespo är bättre. Dock är Alhaji yngre, så vem som blir bäst är svårare att sia om. Om han fastnar i Malaysia blir det nog svårt att utvecklas till sin fulla potential.

Avslutningsvis hade Crespo ett bättre målsnitt än Lasse Vibe förra säsongen. Detta trots att han spelade de första 7 matcherna utan att göra mål. Alla 14 målen kom på de 12 sista matcherna med ett snitt på 1 mål var 65 minut.
Örebro Lekiller
2015-04-02 12:39
Gäller ju att de lokala talangerna biter ihop också och inte bara är nöjda med att vara med i a-laget och bli små kändisar i sin hemstad. Se på Björnquist som blev ratad av Mosander och Sixten. Bet ihop, tog en säsong i Forward och är nu tillbaka bättre än någonsin, luktar på en gulblå landslagströja till och med. Eidur bet ihop, är tillbaka och har en ordinarie plats nu i mittförsvaret. Mot alla odds nästan.
Annons: