/fotboll/osk/forum/1046.aspx/fotboll/osk/forum/1046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lord Pode
2015-04-09 10:43
Jag tycker nästan vi borde ge Rinne chansen i nästa match. 1-0 skottet tycker jag nästan Oscar borde ta. Han tar rätt beslut att gå ut, MEN istället för att skära av ytan på vid första stolpen så går han rakt på istället. Hur som helst har vi två väldigt bra målvakter.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-04-09 09:40
Namn: Marta (hane)
Sänt: 2015-04-09 09:13 Ändrat: 2015-04-09 09:16:19
//

Lugn, klok och sansad bedömning. Det är nog fler än du som borde sova en natt efter matchen innan de totalt sågar spelare och lag :-)

Men om alla starka känsloyttringar här igår gjorde att supportrar ändå kunde sova hyggligt i natt, så har de ju viss nytta :-)
Örebro Marta (hane)
2015-04-09 09:13
Nordin var övertänd och hade för mycket tankar på att visa att han är en spelförare i första. Tror Axen talade honom till rätta inför andra då han var bättre. Seaton blir nog riktigt bra. Dock för lik Crespo i spelstil så där kan det nog krocka. (Eller så är Seatons små skarvar precis vad Crespo behöver bredvid sig.) Seaton hittade ständigt luckor att löpa i… Ngt jag helt saknar från övriga. Dock tror jag medspelare är så pass ovana att ha en djupledslöpare att man inte såg när han sprang. Han spelade med bra boll-touch, trygghet och spelade inte bort en boll vad jag såg. Synd bara att man aldrig fick se honom i djupet. Pode har jag nog alltid varit lite tveksam till. Även om hans avslut är vad många andra saknar. Hans spelstil passar dessutom väldigt illa tillsammans med Kalles. Jag tror att han behöver någon som springer mycket och skapar luckor för att han ska hinna komma till dessa avslut. Gällande DG har jag svårt att förstå varför han måste ta i så ini h-te varje gång han kommer till avslutsläge. Han behöver bli kyligare och börja placera bollen. Att det går bättre för Daje än Logi har ju givetvis även delförklaringen att han har en ytter framför sig som spelar bättre i dagsläget. Vore grymt om det äntligen lossnar för Ahmed nu. Han verkar ju äntligen ha tagit med sig självförtroendet från mästerskapet och verkar även som hans skotträning gett resultat. (Även om den kan behöva finjusteras aningen :-)) Kul även att se att Ayenda tog chansen och spelade aningen mer vårdat. Dock tydligt att han har en annan inställning till marginaler än många andra backar :) Jag tror inte vi behöver vara oroliga… så länge som Seaton är så bra som det såg ut och vi undviker ytterligare skador så tror jag ff på övre halvan.
Örebro Glad
2015-04-09 09:00
Aftonbladet omdöme

Betyg - Örebro (4-4-2)
1. Oscar Jansson 2+
Kan inte lastas för målen.
12. Daniel Björnqvist 2+
Står för ett par fina brytningar.

27. Eidur Sigurbjörnsson 1+
Går bort sig vid 0-1-målet.

3. Ayanda Nkili 1+
Agerar tveksamt vid båda målen.

4. Logi Valgardsson
Stabil bakåt, men svag framåt. 2+
9. Ahmed Yasin
Matchens bäste. Har två i stolpen. 3+

25. Nordin Gerzic 1+
Tappar bollen i farliga lägen.

6. Robert Åhman Persson 2+
Sprider ett stort lugn.

90. Daniel Gustavsson 2+
Initiativrik. Går hela tiden framåt.
17. Karl Holmberg 1+
Vårdslös. Nära att bli utvisad.

11. Marcus Pode 1+ (ut 58)
Var småkrasslig. Det märktes…

AVBYTARE
Michael Seaton 2+ (in 58)

Tränare: Alexander Axén 2+
Örebro Jekl
2015-04-09 08:23
Här är för övrigt ett ytterligare tecken på att betygsättningen kanske inte skall tas på allt för stort allvar, snittbetyg för samtliga fyra matcher igår - utan att ha sett någon av de andra matcherna så har jag svårt att se att vi skulle ha varit sämst av alla lag Elfsborg 2,18 Hammarby 2,27 Örebro 1,64 Göteborg 2,27 Gefle 2,45 Kalmar 1,82 Helsingborg 2,18 Falkenberg 2,27
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arna-Tovic
2015-04-09 08:21
@widemarsh:

Det var Kim Christensen, en dansk, som gjorde det. Jag satt 10 meter bakom målet och undrade var tusan han höll på med. Sen när man kom hem fick man ju se en del på nyheterna.
IFK Norrköping Bildsköne Bengtsson
2015-04-09 08:17
Holmberg spelade vårdslöst och fult även mot oss så förvånar mig inte ett dugg att han är inblandad i gruff med Alvbåge.
Örebro Jekl
2015-04-09 08:11
1+ på både eidur och nkili i Sportbladet tycker jag är lite väl hårt. Så mycket skapade inte IFK trots att de har två riktigt vassa anfallare
Örebro Erkan
2015-04-09 03:21
IFK imponerade inte, tycker ÖSK underpresterar mest.

Jag ser inget lag som kan utmana MFF i år alls, vet att det bara är i början av säsongen men sticker ändå ut o hävdar detta.

IFK Göteborg Astroturf
2015-04-09 00:51
@zxcv:
Kanske skulle Örebropolisen lägga sina resurser på annat håll. 8 piketbilar för att identifiera bengalbrännare? Edit: Ett förtydligande bara - jag tycker bengaler är ungefär lika spännande som tomtebloss och hoppas att de som håller på med sådant snart växer ifrån det, men jag kan tycka att polisens resurser hade utnyttjats bättre om de lades på att förhindra att min, din eller kollegans bil eldades upp. Eller Ballonghallens omklädningsrum.
Örebro Center
2015-04-08 23:47
@Lord Pode:
Jag uppfattade att ett av de viktigaste kriterierna för att få in en vänsterfot på ytterbacken var för att skapa fler kvalitativa inspel från vänsterkanten. Uteblir dem kan man lika gärna fortsätta med Hagge där. Han pumpar viket fall in bollar i boxen, om än med skiftande kvalitet. En annan orsak är ju också att DG rätt ofta stänger kanten då han ligger efter linjen rätt mycket till skillnad mot Yasin som emellanåt kliver in 10 meter i banan, drar med sig motståndare inåt i banan, och öppnar en korridor åt Björnkvist. Så till viss del kan Valgard ursäktas av det, även om man också kan spela på överlapp. Men det är ett helt annat samarbete på högerkanten. Men för att sammanfattat det hade jag väntat mig mer offensivt från honom, och då väger jag även in de matcherna under försäsongen/cupen. Jag tycker heller inte hans defensiva insatser väger upp den uteblivna offensiva dito. Snarare gränsar hans defensiva instatser, so far, mot det svagare. Men självklart skall han få sin chans, även om jag just idag hellre hade sett en ursinnigt rusande Hagge där. Men jag skall inte såga honom totalt. Men än så länge är jag besviken och hade hellre sett pengarna på en stark vänsterytter. Men det kan förändras på sikt. Vi får se.
Örebro jpsvartvitt
2015-04-08 23:39
Esh 2 3 poängare nu borta mot Falkenberg och Sundsvall hemma så är vi med på banan igen :)
Örebro zxcv
2015-04-08 23:31
Bra polisen!
IFK Göteborg Astroturf
2015-04-08 23:28
@Lord Pode:

Det är tufft i toppen, men jag tippar er 3-5. Brasklappen är väl att ni är lite mer känsliga för skador på nyckelspelare än vad ellos och aik är (som är de andra i 3-5).
IFK Göteborg Astroturf
2015-04-08 23:25
@Vinnartradition:

Jag tyckte det såg ut som om Holmberg fick gott om tid på sig att se att han inte skulle komma först på den. ...och eftersom han inte gjorde det fanns det minst sagt fog för ett andra gult kort där. Istället fick Gerzic och Alessi varsitt?
Örebro Lord Pode
2015-04-08 23:20
IFK imponerade visste. Tycker vi underskattar oss själva litegrann. IFK gör en riktigt bra match taktiskt sätt och borde verkligen vara nöjda med 2-0 mot ett starkt ÖSK. Vi hör hemma mellan mitten och toppen iår. Det lovar jag.
Örebro Erkan
2015-04-08 23:17
Nordin är inte rätt person att skälla på laget för hans prestation i dessa två matcher har varit katastrof!!!

Örebro Lord Pode
2015-04-08 23:17
@Örebro Center:

Fast man kan ju inte springa rakt fram om det står två motståndarspelare i vägen? Logi har inte snabbheten och tekniken som Dajje har utvecklat. Han har däremot en fin vänsterfot och är hyfsad defensivt. Hagge har ju varit en katastrof på försäsongen, så jag ser i te fördelen med att spela honom.
Örebro widemarsh
2015-04-08 23:14
"Nu spelade till slut spelade John Alvbåge - som ju stod i målet här innan höghuset i ena hörnet var byggt, när det hette Eyravallen och var naturgräs - en avgörande roll."

Ekwall är ju ute och cyklar här i alla fall. Alvbåge har inte spelat i ÖSK när vallen hade riktigt gräs.
Örebro widemarsh
2015-04-08 23:10
Tycker ändå dagens match visar att vi kan mäta oss med blåvitt, och med ordinarie lag ska vi kunna ha en hyfsad chans att ta klubbens första titel den 17:e maj! Var det förresten Alvbåges patenterade inknuffning av stolparna som gjorde att Yasin missade gånger två?
Örebro Pedretti
2015-04-08 23:08
Logi såg bra ut defensivt men hittade inte rätt offensivt, det gjorde ju inte DG heller. Mittbackarna överraskade mig positivt idag. Pode gjorde inte mycket varken med eller utan boll. Kalle ville mycket idag men fick inte ut mycket men hans samarbete med Seaton lovade gott. Yasin och Dajje spelade bra igen, synd att Yasin träffade stolpen två gånger men det är bara att resa sig igen. Nordin fick agera spelfördelare från backlinjen i första halvleken men i takt med laget spelade upp sig i andra så kunde han flytta fram och spela sitt spel. RÅP krigade på bra idag men inte mycket mer. Oscar slog dåliga utsparkar idag (fick flashbacks till Sandqvist och Chensinskis utsparkar 2012)
Benny Böckling
2015-04-08 23:07
Hoppas Ekwall är ute o cyklar här. Vanligtvis är han ju bra på det.
"Nu vet ingen hur länge "Crespo" är borta, men det talas om hela
vårsäsongen och det kan vara en frånvaro som svider mer än Alexander
Axén hade förväntat sig, inte minst nu när förväntningar höjts i takt
med cuptriumferna."
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-04-08 23:03
Stolt ändå över ÖSK:s insats. Vi är bra i år. John Alvbåge? Hahahhahahahahahaha!
Örebro Vinnartradition
2015-04-08 22:58
@Astroturf:

Ptja. Kalle har siktet inställt på att nå bollen. Problemet var bara att Alvbåge var steget före. Vad anser du att han hade kunnat göra istället? Alvbåge är medveten om att Kalle kommer i full fart när han tar beslutet att ta bollen.
IFK Göteborg Astroturf
2015-04-08 22:49
@Benny Böckling:

Vi är väl färgade åt varsitt håll här, men Holmberg var rätt klumpig i den situationen. Sen var det visst maskande sista 20-25 när han hade bollen, men knappast värre än valfri annan målvakt i ledning. Men det blir ju värre när det är en närstående.
Benny Böckling
2015-04-08 22:47
@Conjuration:
Han fick ett vansinnesutbrott på stackars Kalle som gick in i duell mot honom. Sen maskade han rätt skapligt också... Att han gnällde på domaren över att han dömde hörna när Björnquist fixade decenniets solklaraste hörna var också imponerande.
Örebro Conjuration
2015-04-08 22:45
@Benny Böckling:

Jag såg inte matchen så är väldigt nyfiken :) På vilket sätt betedde han sig "pajasaktigt"?
Örebro Vinnartradition
2015-04-08 22:45
@zxcv:

Jag håller med dig. Axén har pratat mycket om att DG måste höja sig och i större utsträckning prestera på en jämn nivå. Jag vill absolut inte döma ut honom efter två matcher, men det han visat upp hittills håller inte i ett lag som ÖSK.

På söndag slår vi Falkenberg!
Benny Böckling
2015-04-08 22:40
@Conjuration:

Kanske för att han betedde sig som en pajas ikväll?
Örebro Conjuration
2015-04-08 22:39
@Glad:

Varför kallar du Alvbåge för pajas?
Annons: