/fotboll/osk/forum/1044.aspx/fotboll/osk/forum/1044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-04-12 11:17
@Lord Pode:

Jag är visserligen färgad av att under många år arbetat nära Alik, Nordin och Kalle i Rynninge IK. Kan konstatera att alla tre har ifrågasatts många gånger. För närvarande håller de flesta Alik högt men jag är övertygad om att det för honom, som liksom för alla andra, kommer tider då allt inte bara är uppåt längre.

Kan själv tycka att Alik i vissa lägen borde byta tidigare, att han inte ska tillåta Nordin att spela så långt tillbaka som ibland sker, att Nordin ibland spelar för defensivt och för sällan slår sina patenterade långbollar och att Kalle är i situationer som Svartvitt forever beskriver ovan.

Samtidigt skulle jag kunna beskriva samtliga spelare i ÖSK på motsvarande sätt. Oscar varvar bra prestationer med dåliga, detsamma gäller Moberg, RÅP, DG, Yasin och t o m Crespo i en och annan match.

Så länge vi inte har en bredare trupp och en starkare bänk, vill jag i första hand lyfta samtliga spelares goda sidor och då blir jag inte lika kategorisk som en del av er är. Men visst, jag kan köpa det ni skriver i sak även om jag tycker man ska väga in fler saker och fundera över vilka alternativen är.

Pode har t ex inte visat framfötterna i år. Vad säger ni om han får chansen match efter match och inget händer? Vilka är alternativen?

Benny Böckling
2015-04-12 10:37
@Svartvitt forever:
Spot on! Skönt att se att det finns nån här på forumet som är på min sida i Kalle-debatten.
Örebro Lord Pode
2015-04-12 10:16
@Svartvitt forever:

Haha. Klockrent.
2015-04-12 09:43
@KalleTeodor:

En klok tanke. Lätt att bli övertänd. Tyckte dessutom att IFK hade starka kort på sin högersida. DG hade inte så lätt att springa ifrån dem som han brukar.

Som många andra väntar jag ändå på att Logi ska visa fullt ut vad han går för.
Efter att för många år sedan ha dissat en isländsk back som sedan visade sig bli duktig när han fick självförtroende, vill jag dock ge en ny spelare "min" chans under en längre period innan jag avfärdar honom.

Det senaste exemplet är ju annars Pode som jag under 2013 och våren 2014 inte trodde på. Men så fick jag höra att Alik pratade väl om honom och eftersom jag har förtroende för vår chefstränare gav jag inte upp hoppet med känt resultat i höstas.
Örebro KalleTeodor
2015-04-12 09:37
Jag tänker att Logi, likt Nordin, ville visa IFK Göteborg att de hade fel. Kanske att det då blir lite övermod. Jag tänker att Logi kommer att bli bra för oss. Ge honom lite tid bara.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-04-12 09:34
@Benny Böckling:

I dagens Na står det att Yasin inte var med på gårdagens träning. Vi får se om han ändå spelar idag.
Örebro Svartvitt forever
2015-04-12 07:48
Vill ge mina 2 cent till främst anfallsdiskussionen. Kalle Holmberg har jag mest sett bra när han kommer in, en typisk supersub. (Hur många minns James Fairclough i Liverpool påp 70-talet? Blev ofta inbytt och stänkte in ett mål, men lyckades aldrig när han någon gång fick spela från start.) Kalle har grymt spelsinne och hyfsad teknik, men väger fortfarande för lätt i närkamperna. Hur många gånger har vi inte sett följande: Kalle förlorar en närkamp, varefter han springer ifatt motståndaren och skaver honom på hälsenan och drar på sig frispark, varefter han får applåder för sin kämpaglöd.

Så om Pode är frisk vill jag se honom tillsammans med Seaton. Inte en match till med Kalle från start.

Vår högerkant är grym just nu. Därför är det tråkigt att Yasin inte verkar vilja förlänga, så att vi inte kan bygga vidare på honom och Björnqvist kommande år. Nån ville se Nordmark på vänsterkanten. Inte jag. Han ska spela centralt eller inte alls. Är klok som en pudel med bollen men saknar rycket som en kantspelare måste ha. Även om DG inte varit på topp de sista två matcherna vet vi vilken grym potential han har, så ge honom förtroende.

Det har gnällts en del på mittbackarna senast, men för att aldrig ha spelat tillsammans tycker jag att Eidur och Nkili skötte sig bra. Om Alic har lyckats få Nkili att undvika straffar, känner jag mig lugn med dem båda tills Moberg är tillbaka. Minns att första målet mot IFK kom sig av att Logi gjorde en offensiv utflykt och det blev kontring och allmän villervalla med att täcka upp.

Just Logi gör mig bekymrad. Han agerade räddhågset i försvarsspelet vilket IFK också märkte, och de tog sig också fram på den kanten gång efter gång. Så vänsterbacksfrågan har i alla fall inte ännu blivit tillfredsställande löst. Men Logi kan ju ta sig.
Benny Böckling
2015-04-11 21:57
@minatankar (för sm-guld):
Låter ju sådär... Men intressant vilka som nu är sjuka/småkadade som du tycker är nyckelspelare i dagens trupp. I mina ögon är Gerzic, RÅP, Moberg, Yasin och Crespo nyckelspelare i dagens ÖSK. Får la se nu vilka det är som kanske är borta imorgon då.
2015-04-11 19:59
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Kan inte berätta eftersom jag inte vet om de vill det ska komma ut.
Brukar hålla inne sådan information men tänkte jag skulle bjuda på det denna gång. Vi får se i morgon, kanske är de båda fit for fight igen.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-11 19:36
minatankar// Vilka då?
Örebro mustard
2015-04-11 19:35
Mange i ny roll! :)
Örebro Incontinentia Buttocks
2015-04-11 18:54
@FBG är Hollandshuvudstad

Ja men jag gör gärna det för din skull. Jag tror även ditt lag skulle vara glada om du inte kom till arenan. Jag tar på mig att äta korv hela dagen med dig i Ullared.

Mycket bra tips Arna-Tovic.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Arna-Tovic
2015-04-11 18:49
Crespo är äntligen frisk efter 2 månader!

På mitt karriärläge på FIFA i alla fall... :´(
2015-04-11 18:05
Ett par nyckelspelare sjuka/småskadade idag...
Örebro Arna-Tovic
2015-04-11 16:15
@Incontinentia Buttocks:

Korvätartävling är ju givet!
Falkenberg FBG är Hallandshuvudstad
2015-04-11 16:15
Du verkar ju inte så smart det är ju match det tar ju hela dagen
2015-04-11 15:50
@HBK Falkenbergsstorebror

Synd att du inte vill dricka öl. Du verkar så härlig och sympatisk. Kan vi inte åka en sväng till Gekås då?

Örebro Gentile
2015-04-11 15:46
Falkenbärs- Örebro 0-2
Örebro Lord Pode
2015-04-11 15:37
Vilket stolpskott denna Falkenbergare som kommenterar här är alltså.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-04-11 14:18
Älskar den infantila hetsen från falkenbergare! Keep it coming!
2015-04-11 13:53
Skulle aldrig tänka mig att dricka öl med en Örebroare än mindre ta hem honom till mig. Vi står upp för FALKENBERG
2015-04-11 13:49
@FBG Halmstadslillebror

Kanske kommer ner till Falkenberg imorgon. Kommer sitta ensam och dricka öl bakom ICA som alla andra i din stad på söndagarna. Gör mig sällskap om du vill så kan vi gå hem till dig sedan och köpa hem matchen från Cmore och prata allsvenska minnen.
Benny Böckling
2015-04-11 13:28
Nordmark tillbaka i truppen. Skönt det, hade också gärna sett honom i startelvan istället för DG.
Om Axén väljer Pode/Kalle tillsammans igen på topp blir jag tokig. Seaton ska in, istället för vem kvittar väl egentligen så dåligt som det sett ut hittils.
Örebro either/or
2015-04-11 11:50
Alltid oroande när spelare har den typen av lite diffusa skador som Crespo verkar ha. Att han knappt själv vet på vilket sätt han är skadad låter ju lite märkligt. Hoppas han kommer tillbaka så snart som möjligt! ÖSK är ett klart sämre lag utan Crespo.
Benny Böckling
2015-04-11 10:23
Tvåa på bollen deluxe...
Benny Böckling
2015-04-11 10:21
Crespo hoppas vara tillbaka snart men han har varken börjat jogga eller löpa(låter ju inte så troligt att han kan vara tillbaka snart i såna fall).
6 veckor har gått sen skadan kom och läkarna trodde på 8-10 veckor.

Fan, jag pallar inte en månad till med firma Pode/Kalle... Bli frisk Crespo!!
2015-04-11 10:18
Intervju med Crespo i länk.
2015-04-11 08:14
Ni är ju lika trötta här som på plan
Örebro Sparkabolleninimål
2015-04-11 01:24
Haha vad händer här egentligen? Aja, har funderat en del iallafall. Var sjukt besviken när jag lämnade behrn i onsdags. Kändes som att ÖSK inte kom upp i nivå och ändå kändes det rättvist att det inte blev någon poäng. Nu såhär i efterhand känns det ändå bättre då en hel del grejer ändå fungerade bra. Några positiva tankar: Yasin var riktigt bra. Synd han inte kunde få in en jäkel. Högerkanten med han och DB blir riktigt spännande att följa. Björnquist gör framsteg hela tiden och framförallt tekniken blir bättre. Seaton såg intressant ut utan att få så jättemycket att jobba med. Kommer nog vara nyttig i ÖSK. Vågar nästan tro på succé. Men det är såklart lite tidigt att säga. Det lite mer negativa: Oscar var inte på topp. Flera misslyckade utsparkar, dräll med bollen så det höll på att bli ett gratismål till IFK och så det första insläppta(tycker dock att han har lite oflyt där). Tror och hoppas han är tillbaka i sin nivå redan nästa match. Precis som Oscar så fipplade båda mittbackarna med bollen utsatta lägen. Blir mest nervös av Nkili men eidur var den som tappade boll, så störst minus till honom där. I övrigt tycker jag eidur gör en bra match. På vänsterkanten vill jag nog nästan prova Nordmark om han är kry. Har varit negativ till det förut men känns som att han skulle göra mera nytta i nuläget. Hela den kanten är helt under isen. Tror det blir ett par ändringar i bästa startelva och hoppas att de killarna tar sina chanser! IFK tar vi i finalen istället. Det är viktigare!
Örebro Center
2015-04-11 01:23
@FBG är Hallandshuvudstad:

Som vanligt
Annons: