/fotboll/osk/forum/10244.aspx/fotboll/osk/forum/10244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mackan
2004-03-26 15:52
Skall bli kul att se vad Fredrik Anttonen kan uträtta på högerkanten i år. Heja Expressen.
Örebro Mackan
2004-03-26 20:27
Viktor//
Helt underbart att läsa, tycker om det positiva nyhetsflödet som skett kring ÖSK på senaste tiden. Man får en helt annan tro på att det kommer att lösa sig. Givetvis betalar man inträde på tisdag (igen) och handlar lite mat/dryck/godis.

Björn L har min respekt i evighet. Den "symboliska summan" kommer kanske att betyda mer än han kan ana. Själv slänger man nog bara in någon extra hundring när veckans räkningar skall privatgireras.
Halmstads BK silverröven
2004-03-27 16:31
nu så...på måndag om en vecka smäller det....

Örebro Eken
2004-03-26 20:23
Viktor//
Bra förslag det där med korvar. Ska försöka mosa ned fyra. Tänk om man kunde få en stor start också.
Örebro nollnitton
2004-03-27 01:37
Lyssna på ljudet på länken!! underbart!!!
Örebro jockepingvin
2004-03-27 12:12
jag hjälper ÖSK med att betala ösk 50 kr entre å några öl in på ösk puben
Örebro Fippe
2004-10-22 17:18
"- AIK håller på att jobba med det här så det hade varit orättvist att straffa dem nästa säsong. Men hade det här inträffat tidigare denna säsong så hade det förmodligen blivit fler matcher, sade TU:s ordförande Björn Ahlberg på presskonferensen."

Hur länge ska dem hålla på att jobba tro?

Det är sjukt vad det gullas med aik....
Örebro Sektion E
2004-10-22 16:54
Jag skriver det igen.. Tänk om AIK får kvala och missar kvalet. Då rycker vi all världens väg. Bara att hoppas att ekonomin håller för granskning. F-n jag brukar inte vara pessimist men det känns inge bra att beslutet tas i maktens korridorer i solna.

Kämpa för tre pinnar mot KFF!
Örebro Henrik(ÖSK)
2004-03-28 18:36
Dasa- hoppas personligen iaf att ÖSK stänker in fler mål än 33 på 26 matcher. Offensiven måste bara komma igång.
Örebro Mackan
2004-03-27 12:44
Vad kan man förvänta sig för laguppställning mot Gefle?

Blir det...:

Alvbåge
FSam, MSam, Thompa, Midas
Antonnen, Gawwe, Riddez
Larsen
PFO, Costa

.... eller har Lundin något ess i rockärmen till genrepet?
Örebro zxcv
2004-10-22 17:57
det gullas som fan med AIK...SvFFs huvudkontor ligger väl i solna va?
Örebro One touch
2004-03-27 19:26
Ja jösses!

Läste om jippot på Örebrotravet och såg startfältet. Med viss reservation för att mitt minne sviker så tror jag följande spelare kommer starta i loppet:

Alvbåge
Costa
PFO
Gawwe
Larsen
Johnsen

Fattas två stycken.. Kanske ska Fippe få chansen att försvara sin titel? Kan någon fylla i startfältet?
Örebro DaSa
2004-03-28 18:37
Real ÖSK:s startelva (3-5-2):

Alvbåge
Danielsson - MaSa - Kjäll
Riddez - Gawwe - Nobbe - Anttonenn
Larsen
Costa - PFO
Örebro Lagun
2004-03-27 18:55
På torsdag är det ÖSK-dagen på ÖrebroTravet. Ett sätt att dra in pengar antar jag?
Bla så möts åtta spelare i ett ponnylopp, plus diverse andra jippon.
Senast det begav sg så vann Frippe Jansson det loppet. Niklas Skoog var konstant livrädd i två varv...
Fri entre för innehavare av säsongskortet och för medlemmar i Kubanerna.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-03-28 18:42
Henrik(ÖSK)//
Det blir väl närmare 50 mål med den uträkningen som DaSa ställde upp?
Örebro DaSa
2004-03-28 14:05
Vad har hänt med Gurra? Enligt kvällstidningarna förra året så var han landslagsmässig men i år så är det ingen som har med honom i sina preliminära startelvor.

Lovar att Fredrik Samuelsson kommer bli ett av årets genombrott i klubben. På mittfältet kommer Gawwe och Larsen dominera när de blivit samspelta om bara Gawwe får vara skadefri. Men tror fortfarande inte att vi kommer få någon anfallare som gör mer än 10 mål.

Skytteliga ÖSK 2004:
1. PFO - 9 mål
2. Costa - 7 mål
3. Larsen - 7 mål (straffläggare?)
4. Riddez - 5 mål
5. Gawwe - 5 mål

Anttonen gör aldrig många mål och Kuhi samt Christian gör nog ca 5 mål var. Sen så knoppar väl backarna in några hörnmål också.

Kommentarer?!!?
Örebro Skåne ÖSKare
2004-03-27 23:15
Underbart... Vet inte om nån tänkt på det, men redan på 80-talet hyllade hårdrocksgruppen Saxon Micke Danielsson genom låten "Midas Touch"... den är helt underbar..... En lite touch men en vänsterfot på hörna sen e det 1-0 till svartvitt... =)
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-03-28 18:32
Korv i all ära.

Man är ju inte mätt så hemskt länge och sen har
man ju ingenting kvar efteråt.
Själv tänker jag passa på att köpa ny kepa för min är ganska solblekt nu och så kanske en halsduk till.
Jag struntar i rabatten också så tjänar ÖSK ännu mer.
Det är ju viktigt nu att visa upp att man håller på sitt lag i alla väder och även om man trycker i sig massa korvar ser ju ingen det sen och ÖSK tjänar troligen bara ett fåtal kronor på varje korv.

Souvenirkiosken är ju tydligen öppen på tisdag så jag går dit istället...
Örebro One touch
2004-03-28 12:15
^^Klicka här för att läsa om de Allsvenska lagens sponsrings- och reklamintäkter.
Örebro Lagun
2004-03-28 13:01
Kolla ovan länk!
Startlistor till torsdagens ÖSK-dag.
Lopp 1, Kubanernas & Fredrik Janssons lopp.
Klicka sedan vidare på lopp efter lopp ( 9 st.),
samtliga "döpta" efter ÖSK-spelare...
Örebro Fippe
2004-10-22 19:08
jag tror d-nämnden snacka med aik dvs sig själva och fråga vad dem kunde tänka sig för straff. Dem valde då det här straffet för att folk skulle klaga på dem, fördå skulle ingen märka att dem lagt HIF's protest i papperskorgen.....
Örebro One touch
2004-03-28 14:25
DaSa// Kvällstidningars analys ska man aldrig lita på, snarare frågasätta.
Visst var Gurra bättre ifjol, men jag tror han samlade mycket poäng med hjälp av sin riviga inställning på plan, samt hans Piratlook som prydde honom förra året. Sorgligt men sant är det, att vissa hausar en del spelare p.g.a andra egenskaper än det rena fotbollsmässiga.

Jag vill inte klappa mig på bröstet, men jag påpekade redan förra säsongen att Gurra var tvungen att bli klokare och skaffa sig mer blick för spelet. Bristen på klokhet syns i hans horribla brytningsförsök som alltför ofta mynnar ut i frisparkar/varningar eller straffar. Känns som om han kokar över i sin iver att fullfölja sin försvarsuppgift.
Blicken för spelet som han saknar märks bl.a då han rensar bort motståndarbollar antingen via nick eller spark. Dessa bollar saknar oftast adress, vilket är till stor nackdel eftersom det då blir ett lotteri vem som får bollen, och nya attacker kan sättas in från motståndaren om denne får bollen.
Så Gurra.. Jobba på med fötterna och studera andra backars spel så finns det hopp om att du kan komma ikapp, för Du har potential.
Örebro Waldorf
2004-10-22 18:48
Man blir så trött!!!
Vilken annan förening utanför 08 området hade fått poängavdrag och ett KÄNNBART ekonomiskt straff, men inte AIK inte, nej dom får en smäll på fingrarna och böta 100000 FY FAN!!!
Tycker dom klubbarna som har problem med sina fans ska få betala den extra polisinsatsen själva både borta och hemma blir det sen bråk på arenan så är det automatiskt förlust med 3-0 all vandalisering på och utanför arenan som kan häröras till fansen ska klubben betala.
Ett annat förslag är att lägga svff och i synnerhet discsiplinnämden till t.ex Piteå eller någon annan mindre ort, sen bara anställa folk därifrån som inte har sitt hjärta i 08-klubbarna.
Örebro nr.7
2004-03-28 22:09
somni vet är jag örebro fans har vartpå många matcher

sneast va nordic cup

många tillmalmö?

jg ska se malmö oh landskrona

spöa malmö!!!
Örebro nr.7
2004-03-28 22:08
henrik är du från stochkolm?
Örebro Mackan
2004-03-28 05:10
Jag kan inte sova. Måhända för att Arsenal lirar om några timmar mot de där ... antilaget. :)

Skåne ÖSKare//
Klockrent. Den skall spelas på Vallen så fort Midas gör mål. Det har ju inte varit speciellt frekvent hittills i ÖSK-karriären men i år blir det annat ljud i skällan. Midas drämmer in frisparkar i parti och minut och avslutar säsongen med 8 mål.
Örebro Lagun
2004-03-28 08:46
One touch

Inte Gawelin.
Men väl Danielsson, FSam och Riddez!
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-29 12:47
either/or//
Du har aldrig hört att grunden till ett bra anfallsspel ligger i ett bra försvarsspel?
Om mna gör ett mål och motståndaren inget så vinner man ju, ganska självklart.
Det är nog det Grixx vill få fram
Örebro either/or
2004-03-29 12:29
Grixx//
Vad menar du med att det hänger på förvarsspelet om ÖSK ska komma högt i tabellen? Är det nåt man kan vara säker på med ÖSK under Lundins ledning är att förvaret har högsta prioritet. Förra säsongen var förvaret helt ok. Problemen var ju det offensiva spelet och målskyttet. Tycker man kan vända ditt resonemang helt. Om det offensiva spelet funkar kan ÖSK komma RIKTIGT HÖGT!

Jappel//
Du tycker alltså inte att ÖSK ser svagare ut på pappret än lag som MFF, Djurgården, Helsingborg och Hammarby. Tycker det är ganska självklart om man jämför de laguppställningarna med ÖSK att det är en viss klasskillnad.

Sen håller jag med om att det gäller att våga och vilja vinna men den viljan kan troligen inte för ÖSK högre än som bäst en 5:e plats. Jag hoppas jag har fel men det vore en knallsensation om ÖSK skulle blanda sig i toppstriden.
Örebro Gamle
2004-10-22 18:20
Hammarbys protest då?
Blev väl papperskorgen direkt! Gulli gull, djävla daltande hela tiden.
Bara fördel AIK med spel 2 matcher utan publik som bara gäller om det blir kval (fy fan) och så matchen mot HIF som aldrig borde startats om.
Det är för mycket höga höns i SvFF med AIK-intressen, helt klart...
Annons: