/fotboll/osk/forum/10243.aspx/fotboll/osk/forum/10243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg heja blåvitt
2004-04-04 16:09
var kommer blåvitt på för plats då??
Örebro DaSa
2004-10-23 18:20
Tycker det är jävligt kul att Degerfors går upp till superettan, hoppas t.o.m. att de går upp till allsvenskan igen.

Är det någon med än jag som stör sig på att Landskrona redaktionen alltid skriver "Pressmeddelande frn Landskrona BOIS" som rubrik för deras artiklar? De kan väl skriva vad det handlar om istället som alla andra redaktioner.

Tycker också det är synd att vi flyttar på Larsen, han gör sig bäst på mitten. Skulle vilja se honom i en fri roll mellan mittfältet och Costa, kanske det han har nu?

Funderar starkt på att åka till Kalmar imorgon. Någon mer som bor i Karlskrona trakten som ska dit? Skicka ett meddelande i så fall.
Örebro Arx
2004-04-05 09:18
Lagun hugger snabbare än en kobra bara någon nämner ordet Degerfors... ;-)
Örebro nollnitton
2004-04-04 16:14
Nån mer än jag som har konsentratinssvårigheter såhär dan innan match?
Är laddad till 1000 och hoppas att spelarna kännner likadant.. Tänker bara på matchen.. Känns som när man var liten och väntade på tomten. Jag vet att när spelarna kommer springa in imorgon kommer jag känna mig helt odödlig, liksom jordens energi och styrka i hela kroppen!!
Stolthet uti fingerspetsarna, "säg vad ni vill om ÖSK, det är MITT lag, jag älskar dom, passar det inte så FUCK OFF" liksom..
ÖSK ska fan vinna imorn, och göra det snyggt!!
Väl mött!
I med och motgång...
Örebro Fredrik.
2004-04-05 00:11
Kvast//

https://xout.smhi.se/tmpimages/c81a40b36bc18dd613fa4e940759edad
Örebro Rams-Nisse
2004-04-04 16:04
Toppen:
1. Malmö FF
2. Hammarby
3. Örebro SK
4. Djurgården If Solna
5. Helsingborg
Botten:
10. elfsborg
11. Aik Solna (floppar rejält och Money får sparken efter 8 omgångar)
12. Sundsvall
13. Kalmar
14. Trelleborg ( rolig fotboll? Nej.
Örebro Lagun
2004-04-05 09:15
PRECIS!

En sådan man kan man inte ta på allvar!
Bor i Sthlm, pratar skånska och håller på Röv-Itt!
Örebro Rams-Nisse
2004-04-04 16:05
Toppen:
1. Malmö FF
2. Hammarby
3. Örebro SK
4. Djurgården If Solna
5. Helsingborg
Botten:
10. elfsborg
12. Sundsvall
13. Kalmar
Örebro Kaka
2004-04-04 20:46
om 24 timmar är matchen slut nu
och om 22 timmar börjar den jäklar man längtar
Örebro Rams-Nisse
2004-04-04 16:05
Toppen:
1. Malmö FF
2. Hammarby
3. Örebro SK
4. Djurgården If Solna
5. Helsingborg
Botten:
10. elfsborg
12. Sundsvall
13. Kalmar
Örebro Mackan
2004-04-04 19:25
Kuban nr:8//
Den som väntar på nåt gott behöver förmodligen inte vänta länge till. :)
Örebro Kuban nr:8
2004-04-04 19:21
Får vi veta morgondagens startelva redan ikväll? Någon som har en träningsrapport från dagens träning?

Läääääängtar!!
Halmstads BK pär, the real one
2004-04-04 20:18
Hej!

Nån vänlig person som kan ge en som inte hittar nåt vidare i Örebro lite vägledning.

Vad kör man emot för "riktmärken/skyltning" om man kommer ifrån Eskilstuna o ska till eyravallen?

Nån bra parkering där i närheten?

Tackar på förhand
Örebro Viktor
2004-04-04 19:33
Kuban nr:8// Startelvan ligger upplagd på officiella nu.
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro zxcv
2004-10-23 18:32
jag tror faktiskt inte att Degen har i superettan att göra. De åker nog ur ifall de inte gör några riktigt bra nyförvärv. Det är väl bara Solberg som kan konkurrera om en plats på en bänk i superettan?
Örebro zxcv
2004-10-23 18:57
Fyfan vilken svår match imorgon..Kalmar jagar Royal League och Örebro jagar kontraktet....
Men med inställningen vi hade emot AIK och Trelleborg vinner vi.

Kalmar-Örebro 1-3

1-0 Dede (18)
1-1 Larsen (25)
1-2 Costa (67)
1-3 Leo, inbytt (87)
Örebro Conny Coma
2004-10-23 18:10
Har en spelare någonsin blivit så hyllad i ÖSK som Leo blev mot TFF när han kom in... utan att folk ens ha sett mannen spela förut... Jag var en av de som hyllade..Har man för höga förväntningar på honom??
Är Larsen bättre?? Han var ju klockren på mitten sist... Han e ju sveriges bästa dansk!!!

Varför köpte man honom om han inte duger??
För om man bara vill öka konkurrensen för att höja Herish då borde det väl ha räkt med att flytta upp nån Ungdom-spelare???

Hoppas hankommer in och gör en pyts!!
Örebro One touch
2004-04-04 21:32
Enligt officiella startar både Anttonen och FreSa till höger på mittfältet..

Korrekturläs texten tack.. ;-)
Örebro oan
2004-04-04 20:27
Vägbeskrivning tagen från ösks hemsida.

Från Stockholm, Västerås
Från E20, ta av första avfarten som pekar mot Örebro Norr och Falun. Åk Centrumleden in mot Örebro. Du passerar Svampen, och centralstationen. Genomfartsleden heter nu Östra Bangatan. Ta vänster i den stora korsningen där Rudbecksgatan korsar Östra Bangatan, skyltar pekar mot Norrköping. Efter vänstersvängen åker du genom en tunnel och om ca 500 meter ligger Eyravallen på höger sida
Länktips: www.orebro-se.se
Örebro Kuban nr:8
2004-04-05 11:49
ÖSK-Boldt //

Idag är dagen vi väntat på hela vintern! Du får ta och tagga till nu, peppa alla som ska förbi dig på sektion E! :-) Det ska vara drag på vallen idag!!

Forza Svartvitt!!
Örebro K.Carlos
2004-04-04 20:59
Vad kostar egentligen en ståplats-ungdom biljett imorn?
Hittar inte priserna nånstans på ÖSKs hemsida...
Örebro Neutral
2004-10-24 12:04
En kompis talade om att han skulle till Adriatic. Visar de matchen? Vilket ställe är i så fall bäst, Kellys eller Adriatic?
Örebro Ståhl
2004-10-24 11:47
Ni vet om att de börjat ta entré till Kellys!?
Örebro isac
2004-10-23 21:31
till conny coma och alla andra vidskepliga öskare:

att ösk vann över aik borta var bland alla vidskepligas medlemmar en ren stor chock. ösk hade nämligen aldrig vunnit tidigare då kubanerna fixat organiserad buss. denna tradition bröts dock och nu kan allting hända. eller, inte vad som hellst kanske. en sak är ju helt säker, ösk vinner imorgon.
Örebro Kaka
2004-10-23 18:14
Jaha det var väl den väntade starelvan. Fast personligen hade jag nog heller sett den uppställningen som zxvc skrivit några inlägg ner. Jag tycker Larsen gör sig bäst på mittfältet även om han är bra på anfallet också så är han grym på mittfältet om han har rätt dag. Vilket han ofta har.
Jag tycker inte heller Riddez har varit något att hurra över någon matchen han varit med. Det är bara att hoppas han anpassar sig till nästa säsongen till allsvenskt spel annars kan vi lika gärna låna ut honom. Så hans plats hade Mambo Mumba gärna fått tagit istället.
Örebro ÖSK-Marte
2004-04-04 21:55
Allt för att förvirra HBK såklart :-)

Örebro Woofi
2004-04-05 09:23
Jepp ÄNTLIGEN dags för premiär!!!
Dock tycker jag att det känns mycket svårt att veta hur ÖSK står sig i allsvenskan i år.

Hur går det med Ekonomin igentligen (vill inte tänka på skiten nu nör det smäller) Men det har ju vart nått fruktansvärt tyst i media efter årsmötet om ekonomin. Skulle inte Arena frågan vara löst innan premiären? Det sa ju både ÖSKs ledning och Örebros Politiker. Hur har det gått?

Hoppas på en trevlig premiär!
Örebro Arx
2004-04-05 09:10
Grixx//

Vem bryr sig om Mats Olsson? Han påstår ju att han håller på Degerfors - och det säger ju det mesta.

Eller hur, Lagun? ;-)
Örebro Grixx
2004-04-05 09:24
Tror på 8 700 och 3-1. (skulle vilja skriva 4-1)

....och att Olsson OMGÅENDE ska få äta upp vissa uttalanden.

Örebro Lagun
2004-04-05 09:20
En man är ute och rastar sin hund, när han möter en gammal bekant:
- Inte visste jag att du hade en hund! Vad är det för ras?
- Det är en fotbollshund.
- Vaddå, spelar han fotboll?
- Nej man han gillar verkligen fotboll, och han ÄLSKAR Degerfors.
- Vad är det du säger.
- Ja, varje gång en Degerforsspelare har bollen så viftar han på svansen.
- Nämen.
- Och när Degerfors får ett inkast så viftar han på svansen och skäller samtidigt.
- Jaså.?
- Och när Degerfors får en hörna, så viftar han på svansen, skäller och hoppar upp och ned, alldeles vild!
- Det var det värsta! Vad händer när Degerfors gör mål då?
- Det vet jag inte. Jag har bara haft honom i tio år.
Annons: