/fotboll/osk/forum/10242.aspx/fotboll/osk/forum/10242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jockepingvin
2004-04-01 13:59
Ny storsponsor för ösk är Vodafone summan är okänd men det rör sig om stora pengar.
Örebro Kerberos
2004-03-31 23:09
Pelle2: Så det är alltså du som äger benämningen ÖSKare och vad som krävs för att uppfylla den?

Hur får du ditt resonemang om hur mycket Vallens Gatukök betalar för att ha en dörr öppen emot Vallen till att det är ÖSKs konkurent ?
Örebro jappel
2004-03-31 23:35
för övrigt en liten reflektion över sveriges mål.
Intressant att det var lucic som till stor del ordnade detta genom att störa med att komma in i spelet...och stanna kvar på fel kant!! engländarna måste ha missat i räkningen...
skulle inte detta kunna vara en trvlig taktik att sätta in titt som tätt..
genom att ha en backlinje där samtliga lätt kan flytta ett steg till höger eller vänster kan man låta ytterbacken springa diagonalt och delta i några anfall. för att skapa förvirring!!!
intressant sa bill!!!!
Örebro jappel
2004-03-31 23:36
detta kräver så klart att en yttermittfältarna kan kliva ner som ytter backar på sina respektive sidor om det behövs...
Örebro Zmirc
2004-04-01 10:13
Pelle2: Jag tycker inte att diskussionen i sig är banal, utan föremålet för den.

Håller med ÖSK-Boldt och Kerberos i övrigt. Men nu något helt annat, en startelva förutsatt att alla är friska:

MV: Alvbåge
Def: Haginge, MSam, Gurra, Midas
Mitt: Anttonen, Gawelin, Larsen, Riddez
Off: Costa, PFO

Med den startelvan tror jag på seger med 2-1 mot Halmstad.
Örebro er_ik
2004-03-31 22:16
Någon som såg SVT sporten?
Bra reklam för Kubanerna =) Rätt skoj.
Örebro RjN
2004-03-31 21:47
Pelle2 En helt äggkläckeri av en fjäder nu...
Att kalla Vallens gatukök en konkurrent är väl ändå att ta i. Är serveringen öppen på lördag? Jag skall nämligen ha en liten tillställning för närmre 50 pers, det känns som jag måste bjuda på korv nu för att slippa bli sågad vid fotknölarna.
Örebro Pelle2
2004-03-31 20:44
Mackan:
Om man inte stöder ÖSK med att köpa deras produkter så kan man inte kalla sig ÖSKare. Tupp eller inte det får stå för dig.
Zmirc:
Om du undersökte saken innan du uttalade dig så hade du vetat att det fanns bastantare käk att köpa på vallen i går. För övrigt är det inte någon insinuation över ÖSKare eller inte ÖSKare, en sann ÖSKare gynnar inte konkurrenter, det är ju bra att du blir så förbannad det blir jag också över figurer som bara följer med tåget utan att lägga något bränsle i pannan.
Örebro Mackan
2004-03-31 19:59
Pelle2//
Gör du inte en höna av en fjäder nu?
Örebro Kerberos
2004-04-01 09:51
oan: Så sant så sant, jag har sagt mitt och vad jag tycker så jag fortsätter heller inte den diskussionen mer.
Örebro Pelle2
2004-03-31 20:46
Tupp-skall ju vara höna så klart.
Örebro jappel
2004-03-31 23:31
SÅÅÅÅÅ härligt med vinst mot england! det kändes till och med ganska tryggt bitvis..
självklart var stolpskottet en aning oroande...men det var väl det värsta under kvällen..
hur som helst....måste jag bara fråga vad engelskmännen höll på med!!! varför spelade dom i tröjor med det tyska järnkorset som närmaste utseendegranne??? ganska irriterande faktiskt..
har dom ingen som tänkte på kansliet i england, man kan nästan tro att alla varit upptagna med att hacka på svennis.. som i detta kaosland trots allt lyckats skapa lite ordning..
fridens/jappel
Örebro Kerberos
2004-03-31 23:18
För er som missade SVT finns länken här

http://svt.se/mediaplayer/mediaplayer_real/player.htm?/content/
1/c6/19/34/10/040331_bajenfans&svt.se/nyheter%20-%2031/3 20
Kubanerna%20och%20Bajen%20Fans%20inf%F6r%20premi%E4ren&b&

Örebro Kerberos
2004-04-01 09:06
Pelle2: Det är ju du själv som hela tiden säger att man inte är en ÖSKare om man inte gör si eller så, tycker inte du sjäv då, att genom det du säger, äger benämningen på vad som krävs för att uppfylla den?

Var man har rätt till att göra vad man vill, spendera sina pengar på vad man vill och hur mycket. För mig grundar inte min kärlek till ÖSK på hur mycket pengar jag spenderar på dom. Definitivt så förkastar jag inte andra människor som har kärlekt till ÖSK som inte lägger si eller så mycket pengar på ÖSK, så som du gör.

Men du får ha din elitgrupp där ni kan sitta där och klappa varandra på axeln, för ni, -ja ni är sanna ÖSKare inga andra! Patetiskt säger jag.

Angående konkurens så tycker jag inte din argumentation håller, ÖSK-Boldt har redan förklarat så en till är överflödig.

Det är ingen tävlig på hur många matcher man sett och vilka. Men jag kan säga att mitt hjärta brinner inte för något annat lag än ÖSK.
Örebro Zmirc
2004-04-01 12:25
Mackan: Sant som du säger, Riddez lär knappast spela och Anttonen verkar inte i storform heller, även om han skulle spela. Utan någon naturlig kantspringare i startelvan tror jag att vi får det svårt i premiären och efter det också. Diamanten har inte imponerat på mig, och Nordback på kanten är en katastrof.
Örebro Pelle2
2004-04-01 07:26
Zmirc:
Om du nu tycker att diskussionen är så banal så fattar jag inte varför du överhuvudtaget gav dig in i den, i mina ögon så kan man inte kalla sig för sann ÖSKare om man gynnar en konkurrent, men föralldel köp eran korv var fan ni vill.
Nu gör jag en Viktor slutsnackat i det här för min del.
Örebro RjN
2004-03-31 23:15
ÖSK spelar fotboll. Vallens gatukök säljer (skräp)mat. ÖSK konkurrenter är tex. AIK, Malmö HBK osv. Gatukökets konkurrenter är Deiles, Kungen osv. Att såga tre personer som är på Vallen och hejar på ÖSK för att de väljer att äta på gatuköket ser jag som enbart löjligt. Nog om detta. Jag har hört att det närmare sig premiär. Jag kommer självklart parkera på grusplanen och med glädje betala en slant för det. Lika självklart kommer jag köpa två matchprogram. Hur många korvar jag får i mig beror på dagsformen.
Örebro oan
2004-04-01 09:41
Tack ÖSK-Boldt, det inlägget var på pricken!
Kan vi inte koncentrera oss på att allsvenskan startar i övermorgon.

Jag skriver inget mer så jag inte bidrar till den meningslösa debatten....
Örebro Mackan
2004-04-01 12:15
Jag kan skriva under på att ÖSK-Boldt driver sina vänner till vansinne med sitt tjat om ÖSK hit och dit. Man får, som vän, aldrig en lugn stund när han hela tiden skall belysa ÖSK:s förträfflighet.

Zmirc//
Din startelva är nog den den optimala men inte särskilt trolig. Riddez lär knappast start mot HBK, sätter även frågetecken för Anttonens medverkan.
Örebro Kerberos
2004-04-01 12:10
Zmirc: Trevlig startelva, hoppas själv på exakt samma.
Örebro Lagun
2004-04-01 08:58
Apropå korvdebatten.
Det är första april idag? Eller...?
Halmstads BK Guldräven
2004-04-01 11:39
Hur köper man biljetter till ÖSK matscher? hittar inget om det på deras hemsida, mer än säsongskort.
Örebro ÖSK tattoo
2004-04-01 11:29
3-1 till ÖSK 1-0 T.andersson på straff.
1-1 M.rosenborg? 2-1 Pfo 3-1 kuhi.
Så nu var det klart..
Andra tips
Örebro Lagun
2004-04-01 16:11
Kronblom

Svårt att veta exakt hur länge en skada sitter i?
Örebro Pelle2
2004-04-01 07:15
Kerberos: Vem fan har sagt att jag äger någon benämning. Om du inte fattar vad en konkurrent är så skall jag förklara långsamt och tydligt för dig. Om två personer säljer samma vara så är dom konkurrenter. Om du vill kalla dig ÖSKare och samtidigt handla utav konkurenter så gör det,troligen så tillhör du den här ÖSKarn som är ÖSKare 10-12 hemmamatcher och är DIFare-AIKare eller Hammarby:are dom andra matcherna.
ÖSK-Marte:
Helt klart att den når en låg nivå om man blandar in Kumlas korvkiosker i ämnet, annars har du ju rätt i det där om souvenirer.

Örebro ÖSK-Marte
2004-04-01 01:53
På nåt sätt är det både roligare och intressantare om det snackas om saker som är lite mer relaterade till fotboll...

Forza ÖSK
Örebro jappel
2004-04-01 08:07
på tal om korv...så har jag hört att det är dags för allsvenskan snart!
Örebro Matta
2004-04-01 10:29
Aktuell väderprognos för måndagen:

Upphörande regn följt av lättande molntäcke.
7 grader. Sydvästlig vind, 5 m/s.
Örebro ÖSK-Marte
2004-04-01 02:06
ÖSK-Kenneth//
Jag är inte blind, men denna diskussion har nåt lite väl låg nivå. Om man köper sin korv på eyravallen eller torget i kumla får ringa betydelse för ÖSK. Bättre att köpa souvenirer så att man även öppet kan stoltsera med sin kärlek till ÖSK.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-04-01 01:55
ÖSK-Marte//
Är du blind?
Detta relaterar till fotbollen i och med att det handlar om att stödja ÖSK.
Annons: