/fotboll/osk/forum/10241.aspx/fotboll/osk/forum/10241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2004-03-30 11:03
ÖSK-Kenneth// Risken med flera "örebroare" i programmet är att de försöker vara ofärgade och istället blir onödigt tuffa mot ÖSK.

Örebro zxcv
2004-10-22 19:36
de jävlarna fattar väl att AIK har fördel av att spela utan publik...de slipper bara ha en enom jävla press på sig på arenan..tvi fan för partiska svff gubbar och dommare och allt annat!
Örebro merson
2004-03-30 13:22
Om ni vill ha koll på vilka fotbolls- och hockeymatcher som visas på TV så kan ni titta på tvmatchen.se!

www.tvmatchen.se
Länktips: www.tvmatchen.se
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-03-29 22:14
Matta//
Bonus och segerpremier beror ju helt på hur många segrar det blir. Hur kan du prata om specifika siffror då?
Örebro Grixx
2004-03-29 21:54
markus_t// Det finns inga i truppen som är katastrof.

Jag vet att du inte var på matchen mot Enköping för då skulle du inte säga det du säger. Ett stollepass slog bakåt när han var pressad men för övrigt var han helt suverän.

Han har vissa spelkvaliteer som påminner om Mirzas, i offensiven hittar han tomma ytor för passningar, likväl som han själv löper in på ytorna. (Som Mirza kan han även ramla in i perioder där han blir stressad och då missar.)

Som det är nu blir han bara säkrare och säkrare.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-03-29 22:15
Karembeu//
Kan det bero på att det är samma som förra året?
Örebro Grixx
2004-03-30 10:42
Mr_Sifter// Avspark får sätta sig under några matcher sen får vi se.

Kändes lite zappigt och störande tätt med rekl....men vi får se som sagt om det tar sig.
Örebro Matta
2004-03-29 21:18
Pelle2// Spelarna behöver inte gå med bössor på stan. De har redan avstått sina matchbonusar, vilket innebär ett en sänkt månadslön med flera tusenlappar i MÅNADEN. Jag tycker att vi har en fantastiskt ansvarstagande och dessutom trevlig spelartrupp som vi kan vara otroligt stolta över.
Örebro Gamle
2004-10-22 21:44
När avspark körde igång och ÖSK tippades 10:a tyckte jag att det var nästintill ett hån.
Nu känner jag att en 10:e plats nästan är hedrande men en aning svårt att uppnå. Sista omgången blir nog oerhört avgörande.
Mitt önsketips:

11. ÖSK
12. ÖIS - Kval
13. AIK - UT
14. TFF - UT
Djurgården Mr_Sifter
2004-03-30 10:32
Mackan, hehe no offence, känns som att det där kommer att ligga kvar ett tag och det är rätt ömsesidigt, lite småkul ju. skapar emotionella band klubbarna och fansen emellan som inte en människa som inte var med kommer att kunna förklara om tio år :)

"varför vi tycker som vi gör om ÖSK? de jävlarna slog oss med 1-0 för tio år sen..." :))

lite humor ju

vad tyckte panelen om treans program igår?
yours truly ger det fyra av fem, främst för att man slapp Nyström, Wernersson och damfotbollen. reklamen får man ta liksom...

Cheers!
Örebro either/or
2004-03-30 13:29
Angående Tv3//
Avspark på 3:an var överraskande bra tycker jag. Borta var den extrema segheten som killar som Mats Nyström och Tomas Wernersson är experter på att framkalla. Mycket bättre produktion och mer uppstyrda och rappa kommentarer. Det var över all förväntan.

Sen blir det inte sämre med två ÖSK:are i studion. Kan kännas snålt att Thomas tippade oss 10:a men faktum är att det är ungefär så de flesta tippar oss. Han måste ju dessutom försöka vara objektiv.

Nu känns det nära! Önskar man bodde i Örebro så man kunde gå ner och kolla matchen i kväll. Hoppas på flera initierade kommentarer här på forumet efter matchen.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-03-30 14:21
ÖSK-Boldt//
Hur mycket är en stor penning då?
Örebro Brus-Nilsson
2004-03-30 14:13
Nu håller vi tummarna för att Riddez skada inte är allvarlig, han behövs!
Örebro One touch
2004-03-30 10:11
Nordahl tippar ÖSK på 10 plats. Låt gå för det.. Men när han ska försvara rangordningen av lagen 1-4 så har de främst baserats på tränarens kompetens. Hmmm.. Märkligt Tomas Nordahl..

Mycket verkligt sa Bull!!
Örebro Pelle2
2004-03-29 23:08
Matta.

Så du menar att spelarna har bonus bara dom spelar en match? jag trodde att dom hade bonus om dom vann en match, där ser man vad fel man kan ha.
Örebro Pelle2
2004-03-29 23:05
Karembeu:

2004 års match tröjor finns att köpa på ÖSK shopen det är samma som 2003.
Örebro One touch
2004-03-30 13:06
De Allsvenska tipsen dyker upp lika frekvent som tussilagon så här års.
Örebro Arx
2004-03-30 12:56
Mr Sifter//

Kul att se allas vår favorit-Djurgårdare på forumet igen. Klart att vi aldrig kommer att släppa 1-0-matchen i fjol! ;-)

De flesta "experter" tror inte att ni tar guldet i år. Har de rätt för en gång skull eller är det bara svammel som vanligt? Vad tror du?
Örebro One touch
2004-03-30 15:17
Kronblom och övriga//
Mitt inlägg om T.Nordahls tabelltips var ju främst med anledning av hans ord om att han baserade lagen 1-4 mycket beroende på vem som tränade laget.
Hans tips om att ÖSK slutar som 10:a är inget som förvånar mig heller. Det som förvånade mest i hans tips var att Göteborg skulle komma 3:a.
Örebro Mackan
2004-03-30 17:07
Jag hade gärna sett lite mer omfattade motiveringar runt Nordahls tabelltips och Therns landslagselva men på det stora hela är jag nöjd.
Örebro Kerberos
2004-03-30 15:25
Angående TV3s Avspark:

Tabort Åkesson och Unger, då kan programet bli något bra, jag kan inte ta Åkerssons små roliga/löjliga kommentarer på allvar, det blir oäkta på något sätt, medans Unger knapt pratar fotboll och pratar om allt runtomkring istället.

Sen tycker jag att de kan skippa en massa "efter pausen snack" det bara avslöjar att de inte har något vettigt att säga istället för att lägga den tiden på något vettigt.

Enda som jag tycker var bra var Thern och Nordahl som experter, dock såg Thern något nervös ut, likaså DN killen, bägge satt och skaka knä hela programmet.
Örebro Kronblom
2004-03-30 15:13
One touch:Nordahl tippar nog med huvudet,inte med hjärtat;att han tippar ÖSK på 10:e och Malmö,Hammarby,ICA i toppen beror nog mer på truppens bredd.ÖSK har ju som bekant en smal trupp och är beroende av att norrmännen,Costa och Riddez är skadefria,därav har han nog tippat ÖSK på nedre halvan;i hjärtat rankar han nog ÖSK högre.Själv tror jag ÖSK helt klart har ett lag som kan hamna i topp 6(alltså övre halvan),men det är ju detta med skador alltså...
Örebro helldandy
2004-03-30 21:30
rättelse: vad gör fredrik samuelsson på mittfältet?
KubaStröm
2004-03-30 21:09
PFO är väl en djupledslöpare ála Ljungberg/Henry
Örebro either/or
2004-03-30 21:29
Hm, verkar som att det var en dålig match om man ska tro er såg matchen. Tycker inte att det finns nån anledning till oro på grund av det. Sista träningsmatchen innan allsvenskan, tror att de flesta har måndagens match i tankarna. Bra att PFO gjorde mål i alla fall. Kom gärna med lite mer spelarkommentarer!

Angående Avspark//
Förstår faktiskt inte kritiken. Tycker det var långt bättre än det sega gaggandet av trista Wernersson och Nyström. Nordahl och Thern kan nog bli riktigt bra. Åkesson är en avslappnad programledare som i och för sig kanske skämtar lite väl mycket, men han är ändå ÖSK:are. Produktionen var också mycket proffsigare än den 80-tals känsla som fanns kring fotbollskväll.

Att de sen pratade mycket om landskampen är inte så konstigt. Det är ju faktiskt en ganska stor match bara ett par månader innan EM.

Örebro Nerike
2004-03-30 19:28
God kväll.
Någon som vet vad det står mellan ÖSK-Gefle?

Många verkar tycka att tv3:s avspark var dålig och jag är benägen att hålla med. Tråkigt att det var så mycket tjat om Sverige-England. Nu är det ju Allsvenskan som gäller!
En Allsvenska med ett ÖSK som jag tror kan skrälla................ Låt oss visa fotbollssverige!
Örebro helldandy
2004-03-30 21:22
jag är allra mest orolig för försvaret. Det var Westmans storspel som räddade oss idag. En hel mängd svettiga räddningar. PFO var bäst på plan tillsammans med Westman. Frågan är dock vad Fredrik Samuelsson gör på plan? Vad är det med Nobbe? När ska Kjäll börja passa till medspelare? När ska Larsen ta sitt ansvar som spelfördelare?

Betyg 1-5

Westman 4

Kjäll 1
G. Andersson 2
T. Andersson 3
M. Danielsson 2

F. Samuelsson 1
Gawelin 2
Larsen 2
Nordback 1

Costa 2
PFO 4

Tyckte Magnus Samuelsson gjorde ett bra inhopp.
Anttonen såg seg ut.

Mitt premiärlag om Riddez är skadad:

Alvbåge
--------
Danielsson
M. Samuelsson
T. Andersson
F. Samuelsson
--------
Anttonen
Gawelin
Larsen
--------
Costa
--------
Kuhi
PFO
________
--------

Örebro Murray
2004-03-30 21:11
Nån som vet om det är någon offentlig lokal i Stockholm som kommer att visa matchen på måndag?
Örebro Eken
2004-03-30 20:58
Larsen, Nobbe, Axel, Gawwe, Anttonen alla helt under isen. Varför ?
Örebro Ståhl
2004-03-30 21:03
Sen är det den där Gefle-supporten som sitter och härjar på läktaren. Minns honom från förra året...
Annons: