/fotboll/osk/forum/10240.aspx/fotboll/osk/forum/10240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lagun
2004-04-02 08:35
Mackan

Var du en av de två Kubanerna i vinnarcirkeln?
Örebro Mackan
2004-04-02 07:45
1981//
Jo, inställningen hos Gurra har det aldrig varit något problem med. :)

Skoog målskytt på måndag? För ÖSK? Låter lite halvt suspekt. :)
Örebro DaSa
2004-04-02 14:15
Hittade lite intressant läsning på Dagens Media, en sammanställning av alla allsvenska lagens exponering i tv.

Hela listan lag för lag inklusive Canal Plus

1 Djurgården, 50 timmar
2 IFK Göteborg, 31 timmer
3 Hammarby IF, 30 timmar
4 AIK, 27 timmar
5 Örgryte IF, 23 timmar
6 Helsingborg IF, 21 timmar
7 Malmö FF, 21 timmar
8 Halmstads BK, 21 timmar
9 Örebro SK, 14 timmar
10 GIF Sundsvall, 14 timmar
11 Landskrona Bois, 14 timmar
12 Östters IF, 12 timmar
13 Enköpings SK, 9 timmar
14 IF Elfsborg, 6 timmar

Exponeringstid exklusive Canal Plus

1 Djurgårdens IF, 8 timmar
2 Malmö FF, 7 timmar
3 Hammarby IF, 6 timmar
4 Helsingborgs IF, 5 timmar
5 AIK, 5 timmar
6 Östers IF, 5 timmar
7 Halmstad BK, 5 timmar
8 GIF sundsvall, 5 timmar
9 IFK Göteborg, 5 timmar
10 Örgryte IS, 4 timmar
11 Örebro SK, 4 timmar
12 Landskrona Bois, 4 timmar
13 Enköping SK, 4 timmar
14 IF Elfsborg, 4 timmar

Vet inte vilka slutsater man ska dra förutom att ingen vill se pannbandsfjollorna från Borås.
Örebro nollnitton
2004-04-02 00:07
I antikt & kuriosa på slottsgatan på norr mittemot ica finnströms har dom en mini kopia i trä av gammla träläktarn såg jag när jag var ute med hunden!! Först till kvarn, då jag inte har några stålar att köpa den... ÖSK märke på framsidan av taket på lilla läktarn! Ganska fräck! Den står i fönstret i butiken..
Örebro Grixx
2004-10-23 13:55
ernot//Helt rätt.Inte för att jag tror att Degerfors skulle kunna ligga i allsvenskan om något år, men inget är omöjligt.Hoppas de tar sig upp ett steg i år i alla fall.

Det är bara några av deras dretar till fans som irriterar. I tid och otid ska de in här på svartvitt och kräkas på vår klubb.
Men som vanligt, högmod går före fall!!!

Derbyn är alltid välkommna och visst vore det kul också med Västerås och Norrköping i allsvenskan som är de närmaste derbyn vi kan få.

Forza svartvitt!!!
Örebro Kerberos
2004-04-02 10:55
Gratis tävling på AB om hur tabellen ser ut till EM-uppehållet. (omg. 9)

Försökte dela ut poängen i varje match dit fick följande tabell

1 Hammarby IF
2 Helsingborgs IF
3 Malmö FF
4 Örebro SK
5 Djurgårdens IF
6 IFK Göteborg
7 Örgryte IS
8 Halmstad BK
9 AIK
10 Kalmar FF
11 IF Elfsborg
12 Gif Sundsvall
13 Landskrona Bois
14 Trelleborg FF
Örebro Arx
2004-04-02 10:47
Mr Sifter//

Antagligen har du rätt. Det blir inte roligt för skåningarna om de inte vinner. Däremot skulle det inte förvåna om de gör en rätt så kass säsongsstart (det där får man väl äta upp på långfredag...) men att de kommer igen rätt så snart.

DIF hänger nog med i toppen också, liksom Bajen. Så jag köper ditt (och många andras) tips om de tre topplaceringarna. Och som du tror jag att man inte ska räkna bort blåvitt. Är rätt så säker på att de kommer att blanda sig i toppen igen rätt så snart, kanske redan i år.

Men jag tror också att DIF kan må rätt bra av att slippa favorittrycket - så det är nog inte helt omäjligt att ni får fira i höst igen, trots allt.

Så köp du en flarra champagne och lägg på kylning ändå, för säkerhets skull.

Spontant borde snacket om ekonomin vara negativt för ÖSK. Å andra sidan gick ju Helsingborg rätt så hyggligt trots krissnacket förra året. Får väl hoppas på något liknande. Tror också att det var bra att allt detta kom fram INNAN säsongen och inte mitt i.

Mackan och 1981//

Skoog får nog vänta till långfredag innan han kan näta för ÖSK. Men då tar vi gärna emot...
Örebro worldfarm
2004-04-02 10:37
Det finns fortfarande platser kvar till Malmö och det går fortfarande bra att anmäla sig. Kom igen nu alla rävar på Svenska Fans, haka på! Anmälan skicka sin på resor@kubanerna.se
Örebro Ösk-Power
2004-04-02 12:47
Det börjar dra ihop sig nu. Längtar som fan.

det enda frågetecknet är vem som skall spela på högerbacken.

Jag hoppas och tror på Kjäll. Han ser säkrare ut på nått sätt.

Laget mot halmstad
Alvåge
Danielsson Mange S Gurra Kjäll

Anttonen Gawelin Larsen Jelecák ?
P-F Olsen Costa

Tror att det blir en ganska jämn match, men ÖSK drar längsta strået o vinner med 2-1

Synpunkter?
Örebro Skägget
2004-04-02 13:15
Jag tror inte på IFK Göteborg iår. Det finns bara två spelare i IFK jag skulle vilja ha i ÖSK:s startelva, nämligen Antonsson och Ijeh. IFK kommer parkera på en 11-12:e plats.
Halmstads BK Egil-Tommy Jönsson
2004-04-02 12:31
ÖSK-Boldt...
Saknar ni den gamla eran??
Jag tycker inte att dom kenyanerna producerade inget vidare..
mvh Egilll....
Örebro Kaka
2004-04-02 16:12
var det nån som var nere och kolla på träningen och såg om riddez spelade?
Halmstads BK Egil-Tommy Jönsson
2004-04-02 12:15
En fråga här...Jag har sett att ni har en Kenyansk flagga som syns väldigt för det mesta i tv...Varför har ni den??
En gissning; Är det för Oyoga eller??
Örebro Börje
2004-04-02 16:12
Tyvärr så säger Aftonbladets väderprognos för måndagen 3 grader och regn. Hoppas att det hinner ändra sig så att det blir mycket folk.
Örebro Yeah
2004-04-02 19:02
Såg inte riddez på träningen, dock på stan, han haltade lite försiktigt... tror inte han kan vara spelklar redan på måndag.
Men man kan ju hoppas.
Örebro skogshuggarn
2004-04-03 13:11
Måste väl också dra till med något som skulle kunna likna en sluttabell...

1. Hammarby IF
2. Malmö FF
3. Djurgårdens IF
4. IFK Göteborg
5. Örebro SK
6. Örgryte IS
7. Landskrona Bois
8. AIK
9. Helsingborg IF
10. IF Elfsborg
11. Trelleborgs FF
------------------
12. Halmstads BK
------------------
13. Kalmar FF
14. GIF Sundsvall

Tyvärr, i år så vinner nog ett Stockholmslag igen. Tack och lov inte jyrgår´n, utan Hammarby. De ser ruggigt starka ut i år och jag tror att inte ens Real Malmö slår dem i längden.
Malmö, ja. Återigen kommer de att gå kräftgång när serien är ung, för att framåt sommaren och till hösten ha spurtat till sig andraplatsen och därmed missar de guldet - i år igen. Malmö har fortfarnade inte lärt sig att det inte går att köpa till sig en förstaplats och Prahl kommer under årets lopp att få maka på sig.

På kort sikt (fram till uppehållet?) ser nog inte IFKs satsning så restult givande ut. Men när årets allsvenska börjar ta slut får vi kanske se IFK där uppe? Iså fall måste Alexandersson visa vad han går för hela säsongen, Mild måste hålla sig hel och Ijeh måste fortsätta hålla igång produktionen av mål, trots klubbytet. Ett minus dock, Göteborg har inte min ögon en enda riktigt bra målvakt med klass. Bengt är gammal, Lee bara dålig och vem är Rickard Claesson?

I botten både tror och hoppas jag att Trelleborgs "gladfotbollssatsning" slår väl ut. Hoppas få se mycket av Kristian Haynes iår!
Sundsvall ser lika klena ut, som förra året. Giffarna imponerar inte! Nej, de åker ut med buller och bång. Kalmar fortsätter sin jojo tradition och tappar kvalplatsen i slutomgångarna till HBK, som jag spår kommer floppa. Det ser alldeles för tunt ut framåt!

Vår kära Sportklubb då?
Alvbåge, M Samuelsson, G Andersson, Danielson, Gawelin, Larsen, Antonnen, Riddez, Costa, Furuseth Olsen...
Nästa anhalt: Sjunde himlen.

Eller kanske inte sjunde himlen, utan en femteplats däremot är fullt realistiskt.
Enda kruxet är det ekonimoska läget, som alla redan känner till, och "vår" tränare herr Lundin som brukar ha ganska lätt att fega och falla tillbaka på en ganska defensiv grunduppställning. Hoppas av hela mitt hjärta att vi iår slipper både en massa röda siffror och "fotbollsmördar epitet" (?) denna säsong som skulle kunna bli den bästa på många, många år. Kanske den bästa nånsin ?...
Örebro ÖSK-Marte
2004-04-02 23:32
Det kör verkligen igång imorgon!!! Allsvenskan alltså...
Örebro Eken
2004-04-02 20:15
Nu börjar det - slut på spekulationerna....

Det var mycket bra fart på fredagseftermiddagens träning berättar en nöjd Stefan Lundin. På lördagen är grabbarna lediga och genomför sista träningen på söndag kl. 17. Efter den träningen kommer truppen till måndagens premiärmatch att tas ut. Joel Riddez som fick en smäll på knät i början av veckan, deltog under hela träningen och kan bli aktuell för spel på måndag. Patrick Haginge är också på gång men kommer inte att vara aktuell till måndagsmatchen
Örebro Ösk_bruden_87
2004-04-02 23:49
1981// skoog i ösk :|??
Örebro Mackan
2004-04-03 21:28
Kuban nr:8//
Befarar det västa. Inget ont om HBK, men någon speciel publikdragare är man inte för marginalåskådaren. Måndagsmatch. Eventuellt dåligt väder. Gissar nånstans runt 6500.
Örebro Ståhl
2004-04-03 11:49
SNITTÅLDER I ALLSVENSKAN:

Snittålder Lag År Äldsta Spelare Yngsta Spelare
1. Helsingborgs IF 23,22 Jesper Jansson, 33 Andreas Granqvist, 18
2. Örgryte IS 23,38 Dick Last, 35 Erik Johannesen, 19
3. Djurgårdens IF 23,91 Niclas Rasck, 35 Patrick Amoah, 17
4. Landskrona BoIS 24,09 Mats I Svensson, 32 Oneykachi Amuneke, 17
5. Trelleborgs FF 24,17 Mats Lilienberg, 34 Fredrik Nilsson, 19
6. Hammarby IF 24,32 Mikael Hellström, 32 Erkan Zengin, 18
7. IF Elfsborg 24,64 Magnus Samuelsson, 31 Samuel Holmén, 19
8. Örebro SK 24,67 Thomas Andersson, 35 Niklas Klingberg, 18
9. AIK 24,90 Krister Nordin, 36 Per Karlsson, 18
10. Halmstads BK 25,75 Torbjörn Arvidsson, 35 Marcus Sahlman, 19
11. GIF Sundsvall 25,95 Hans Bergh, 33 Tobias Ericsson, 19
12. Malmö FF 26,05 Patrik Andersson, 32 Samuel Barlay, 17
13. IFK Göteborg 26,21 Bengt Andersson, 37 Ozcar Wendt, 18
14. Kalmar FF 26,62 Dennis Nilsson, 35 Ambjörn Lennartsson, 21
Örebro Grixx
2004-04-02 17:55
Börje// Vad gör det???
Matchen kommer att vara HEEEEEET!!!!!!!!

Ps SMHI säger regn under dagen och uppehåll på kvällen.

Ps2.....det jävligaste som kan hända är väl om det regnar som under göteborgmatchen...i april.....FY FAN. Vi håller tummarna på SMHI och i alla fall 5-6 plus minst.
Örebro GT
2004-04-02 22:18
Mycket imponerad av pigge Joel Riddez i matchen mot Enköping. Hoppas han kan vara med på Måndag, det fungerar inte utan yttermittfältare.

Sedan hoppas jag att Gawwe och Nordback inte byter kängor med varann som senast mot Gefle...
Örebro Kuban nr:8
2004-04-03 15:58
Så här tror jag att Allsvenskan slutar:

1.Hammarby IF
2.Malmö FF
3.Djurgårdens IF
4.Örebro SK
5.AIK
6.Halmstad BK
7.IFK Göteborg
8.IF Elfsborg
9.Landskrona BoIS
10.Örgryte IS
11.Helsingborg IF
------------------
12.Trelleborg FF
------------------
13.GIF Sundsvall
14.Kalmar FF

Jag har blivit imponerad av Landskrona BoIS efter att ha sett den Allsvenska premiären alldeles nyss, men jag tror inte dem kommer hålla i längden. För er som är intresserade kan jag säga att Jörgen Pettersson såg blek ut.

På måndag smäller det! Alla till vallen!
Örebro Kaka
2004-04-03 15:42
Så här tror jag

1 Hammarby IF
2 Malmö FF
3 Djurgårdens IF
4 Örebro SK
5 AIK
6 Halmstad BK
7 Helsingborgs IF
8 IF Elfsborg
9 IFK Göteborg
10 Gif Sundsvall
11 Landskrona Bois
12 Örgryte IS
13 Kalmar FF
14 Trelleborg FF
Örebro GT
2004-04-02 21:58
De senaste åren har man till enstaka matcher bara sålt entre och sittplats ihop, dvs inte sittplats separat.
Kan inte tänka mig att man ändrat på detta.
Folk som går in gratis på alla matcher (exempelvis med domarkort) köper vit sittplats på Vallen, 650:-/år.
Örebro Farside
2004-04-02 21:41
jo jag ska ner hur som helst.. drar med mig ett par polare åxå...

Kom igen nu ÖSK!

väl mött på vallen!
Örebro Örebroaren
2004-04-03 13:31
Mitt tips på sluttabellen
Malmö FF
Djurgården
Hammarby
Örebro
IFK Göteborg
Helsingborg
AIK
Halmstad
Örgryte
Elfsborg
Landskrona
Kalmar
Sundsvall
Trelleborg

2004-04-02 21:30
Farside //

Jag hittar inte heller. Tyvärr kan jag inte ge dig något bra svar. Testa ringa Biljettbutiken på slottet. Numret hittar du på ÖSK:s hemsida. Men se till att pallra dig ner till vallen på måndag, dra med alla du känner! :-)

Hoppas på över 8500 mot Halmstad!
2004-04-03 21:55
Mackan //

Okey. Låter inte kul. Jag hoppas verkligen inte att motstånd och väder ska hindra Örebroarna att ta sig ner till ÖSK:s premiär 2004!

Alla till vallen! Mackan, jag saknar en nyhet nu till uppladdningen. Ingenting att lägga ut? :-)
Annons: