/fotboll/osk/forum/10237.aspx/fotboll/osk/forum/10237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-19 16:31
Känns mer och mer aktuellt att det införskaffas texthäften som delas ut till publiken,eller varför inte på storbildsskärmen och denna låt att klippa på med inför matcherna.
Då jävlar!!!
Go Kubanerna
Örebro Kronblom
2004-03-19 16:14
Var kul att läsa L.Wirströms känga till kommunen och jag tycker att kommunen med Sjöström i spetsen borde rannsaka sig själva och fråga sig om de verkligen vill ha ett allsvenskt fotbollslag i Örebro,man har ju Helsingborg i färskt minne och när kommunen gick in och gav HIF ett lån(som självklart ska betalas tebacks);förstår inte varför Örebro kommun inte backar upp ÖSK till 100% för det gör de ju inte.Samma sak gäller de ej fotbollsintresserande örebroare som bara tycker att ÖSK är ngt som kostar pengar och som bara borde läggas ner,minns hur det var när ÖSK gjorde comeback i allsvenskan i slutet på 80-talet;då var det helt annat tongång och kommunen slog sig för bröstet och påpekade hur viktigt det var med ett allsvenskt lag i Örebro.Jag tror ändå denna prekära situation kommer ordna upp sig utan tvångsnedflyttning och panikförsäljningar.
YOU NEVER WALK ALONE,ÖSK!
Örebro Kerberos
2004-03-19 12:45
OCF: Tackar, det hoppas jag också.

Tråkiga är dock att när man går in på nerikes.se och läser debatten om ekonomin så verkar folk här i Örebro helt skita i ÖSK, som ändå medför något bra för staden. "Lägg ner skiten och gör något annat för pengarna. - Jag ser inte på fotboll, jag vill inte betala för ÖSK" osv osv.

Men kan man osolidariskt säga så borde väl jag kunna säga, lägg ner conventum, lägg ner biblioteket, lägg ner gustavsvik, för jag använder inte dom, tabort bussarna för jag åker bil, eller lägg ner vägverket för jag åker inte bil utanför stan!! Patetiskt.
Örebro One touch
2004-03-19 19:33
Case closed!!!
Örebro Grixx
2004-03-21 07:00
Woooww....Ynka 15 dagar kvar!!!!
Örebro räven666
2004-03-21 04:18
apropå snacket ang Alvbåge till göteborg!
det ska isåfall kosta minst 8-10 miljoner + procent på ev. vidareförsäljning till proffsklubb.
Örebro Viktor
2004-03-19 16:24
One touch och RjN///
Lugna ner er. De senaste dagarna har det ju för fan låtit som om folk vill bilda en lynchmobb. Jag tycker att det räcker nu, han får sitt från sleven iallafall. Det finns ingen orsak att strö ännu mer salt i såren.

Men skriv va fan ni vill, jag orkar inte bry mig.
Örebro Conny Coma
2004-03-19 15:37
Tycker vi ska ge Ove lite tid.. Han fixade ju krisen förra året..iofs var den inte lika stor men dock.. Klarar han detta så ser det ju jävligt ljust ut för Sport. Vi har bra nyförvärv och spelare börjar bli friska... Vi tar oss till Europa och får in lite stålar. Jag tror faktiskt att det ordnar upp sig.. tror också att tidningarna skriver upp detta lite också.. De vill ju sälja sin tidning... Jag är mer orolig för Lundins diamant på mitten..Att spela med Anttonen och Riddez på varsin kant tror jag funkar bättre...då tar vi GULD!! :-)
Örebro Joerny
2004-03-20 00:50
Bra förslag av Mackan att inte använda medlemskortet för gratis entré. Det är nu vi supportrar ska visa att vi ställer upp för klubben även i motgång.
Örebro One touch
2004-03-19 15:04
Ove ska bort!
Örebro Sektion E
2004-03-19 14:29
Efter att ha läst på fotbolldirekt tror jag nog att Ove är här inne titt som tätt och läser lite grand.....
Örebro Eken
2004-03-20 17:10
Grabbarna kommer att visa en trevlig sida i år.
Tysken kommer att tugga fragg och TV publiken tycker han är pinsamt och ful. PFO är riktigt rolig att se med många roliga påhitt. Riddez kan bli årets överraskning tror jag. Costa har underbar bollbehandling. Larsens underbara passningar.
Örebro Eken
2004-03-20 16:55
Martin Ek//Tror Ove behöver vårt stöd att reda ut situationen.

Angående tysken// Har sett ÖSK:s flesta matcher i år. Har inte sett någon destruktiv fotboll. Jag har också sett tysken på TV. Det var ingen njutning.
Örebro Grixx
2004-03-20 16:56
Experterna ser väl sitt favoritlag och topplagen spela 7-8 matcher på en säsong.
De ser sk förväntade bottenlag 1 gång och vet allt om "bottenlagen".

Säsongen efter spår de de allsvenska placeringarna..........med stor precision och säkerhet.

Ok...ibland är de tokseriösa och studerar fotbollskvälls minutrepriser.......ha ha
Örebro Grixx
2004-03-20 16:59
....sedan finns det ju de som är experter på svenska spel och som hatar ÖSK, och tippar av princip alltid förlust för ÖSK.
Örebro Brus-Nilsson
2004-03-20 16:18
Var den nån som såg vår ordf. idag? Jag gjorde det inte, kanske låg han hemma och kurerade solsvedan från La Manga??
Örebro Trivseltorsten
2004-03-20 17:00
Jag håller med, ser också detta som en föroläpning. Från Tysken låter det som vi aldrig slår mer än 5 passningar inom laget, såg han någon ÖSK hemmamatch förra året? Truppen är dessutom starkare än föregående säsong och inte blev vi tippade som nedflyttningskandidat av A-bladet och Tv4. Det känns så kliché att dra till med att dom inte har så bred trupp. Har Elfsborg till exempel en bred trupp? Bois? Kalmar? TFF? Halmstad? Dessutom har vi bästa målvakten (räknat i räddningsprocent) och är bästa hemmalaget. Nu är det bara att grabbarna på plan visar "experterna" (obs ironi) att dom borde tänka efter lite ordentligt till nästa gång. HEJ!
Örebro Kuban nr:8
2004-03-20 16:40
ÖSK får rejält med pisk av "Tysken" på Tipslördag. Han säger att han sett ÖSK spela och tyckar att det är en destruktiv fotboll som inte håller längre, man ska spela boll inte sparka. Jag fattar inte att "experterna" aldrig fattar att dem ALLTID tippar ÖSK fel.
Örebro Martin Ek
2004-03-20 16:35
Eken/ Visst är det som du säger. Jag har bara inte uppnått den graden av personlig mognad. Kan helt enkelt inte se lika objektivt på ett sådant uttalande som du... I mina öron sticker antydningar, likt denna, till som ett ont bi. Jag känner mig förolämpad och tar det, helt felaktigt ska tilläggas, som ett rent personligt påhopp. Jag manar i underläge och känner att jag måste försvara mig, låter det sjukt och barnsligt? möjligt... men sådan är min ÖSK-själ, sådan är jag skapt, o så vill jag leva.

Ska man dock se helt krasst på det hela ur ett väldigt sakligt perspektiv så visst kan man se fördelar i att förnedras i media. Möjligheten, till att stöta på motstånadare som underskattar en torde sannolikt stiga mångfaldigt. Dock, kan det även orsaka en känsla av förakt hos motstånarna, ett förakt som grundar sig på vårt, ur medias perspektiv, destruktiva sätt att spela fotboll. Ett förakt, som leder till att man gör allt för att tyga till sitt tyga till de svartvita... Tror t.ex. inte att Djurgården påverkas i riktning mot underladdning p.g.a. medias ÖSK-bevakning. Jag kan dock ha fel... eller så har jag rätt... men troligen ligger sanningen någonstans mittemellan... Någonstans i gråzonen, någonstans i ingemansland... Lev väl kära ÖSK-bröder och lev stolt!
Örebro One touch
2004-03-19 17:02
Viktor// Det är inte Dig vi kritiserar.. Så varför tar du det så som om det vore det?
Helsingborg nr10
2004-03-19 17:51
Beklagar era ekonomiska problem och hoppas ni reder ut. Kan inte direkt hävda att jag är så insatt i er problematik, men det verkar som er styrelse är ganska amatörmässig och inkompetent.

Vi hade samma problem i Helsingborg. Fel sorts folk satt och bestämde och de klarade inte av att lösa problemen. Till slut tvingades kommunen och bankerna till en akutinsats. Men de ställde väldigt hårda krav för att gå in. Främst så tvingades hela den gamla styrelsen bort och ersattes av människor som skulle prioritera den ekonomiska saneringen.

Slutsats. Ni lär inte få ordning på ekonomin förrän ni rensat ut allt inkompetent folk i klubben. För trovärdighetens skull gentemot dem som ska skjuta till pengar. Er ordförande verkar lite virrig och av dett lilla jag hört av honom skulle jag aldrig satsa pengar mina pengar på den hästen.
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-19 17:36
Grix//
Håller med dig i stora delar bla. vad det gäller skattetvisten. Sedan är det ju så att ditt slut är så sant som det är sagt. Det bästa som sktivits på mycket länge. Kör hårt Lasse Wirström
Örebro Grixx
2004-03-19 17:30
Kan det tänkas att vi haft dagens ekonomiska problemen även om Ove inte suttit vid styret?

Har vi någonsin haft ekonomiska problem tidigare utan Ove vid styret?

Om Ove avgår och vi ändå har problem om något år.....vad händer då....ska den nye också bort?

Hur fan ska man få någon att ta platsen som ordförande nästa gång....?

Det ekonomiska läget som gäller nu hade nog gällt även om någon annan suttit på ordförandeposten.

Att intäkterna tar slut efter sista allsvenska matchen vet alla. Det är då pengakistan börjar tömmas.
Om kommunen har sagt att uppvärmningen kommer att kosta 0 kronor och istället kostar 1 mille så har vad jag förstår Ove inget med det att göra.

De sk panikkostnader för spelare i höstas kan ju diskuteras, men tänk på hur massorna av fansen lät då. -Jo något måste göras. Det måste komma köpas in spelare annars går det åt helvete, annars ska Lundin eller Ove avgå.

När det gäller skattetvisten så kan det vara så att det inte blir något. ÖSK har tagit med det som en skuld. Brukar det inte vara så att andra brukar frisera bort såna siffror och inte ta med dom överhuvudtaget. För det är ju ingen faktisk skuld idag.

Det kan vara så att Ove har trasslat till det för sig och det kan vara så att styrelsen kan ha gjort det men.....
....att några idag kan vara så kategoriska och veta till 100% att det är Oves fel att det är som det är fattar jag inte.

....som vanligt är det kul att hänga någon!

Dagens återkommande repris ur na:

Och jag undrar vad Mats Sjöström menar när han säger att kommunen redan subventionerar ÖSK med 350 000 kronor om året för att klubben ska kunna hyra ut Eyravallen till andra föreningar för en billig slant.
Såvitt jag kan förstå av de räkenskaper jag sett så menar kommunstyrelsens ordförande att det inte är mer än rätt att ÖSK i sin tur subventionerar tränings- och matchtillfällen för stans övriga fotbollsklubbar.
O m driften för Eyravallen kostar ÖSK 1700 kronor per timme, kommunen bidrar med 350, eventuella hyresgäster med 400 till - ja, då har i alla fall jag svårt att se något annat än att det fattas närmare 1000 kronor. Per timme. Som Sjöström sålunda menar att ÖSK ska stå för.
Jag tycker inte att det är fullständigt obegripligt att ÖSK har invändningar på den punkten.
Vad jag däremot har mycket svårt att förstå är hur, som politikern Staffan Werme, fp, säger, "uppvärmningen med returvatten skulle vara kostnadsfri enligt våra egna experter" men i stället råkade nå en dryg miljon kronor i elnota. Vi snackar slingorna som håller konstgräset snö och isfritt, och jag antar att vi snackar kommunens experter på området."
Örebro Eken
2004-03-20 16:21
Sluta tracka Ove. Slut leden. Hjälp till av värva publok till matcherna i stället
Örebro Skägget
2004-03-20 11:37
Satsningen på ÖSK kontra satsningen på Conventum är två helt skilda saker. Conventum är en framtida investering där kommunen räknar med att få kraftig avkastning de närmsta åren. Conventum kommer vara fullt hela tiden med konserter, konferenser och andra evenemang och kommer att gå kraftigt plus de närmsta åren så en sådan investering är befogad. Att kommunen är lite mer tvehågsen angående ÖSK kan jag förstå i och med dessa skulder som oväntat dyker upp.
Örebro Woofi
2004-10-22 09:26
Var så god Jappel, nu kan du skriva några inlägg till ;) utan att det blir i rad.
Örebro Pelle2
2004-03-20 06:38
Till alla Kubaner och även övriga fortsätt att gå in gratis men lägg pengarna på Souvenir köp i stället, på detta vis så gynnar man ju ÖSK och får dessutom en Souvenir för pengarna. Kan inte bli så mycket bättre. Souvenirkiosken är öppen i dag men troligen inte på Matchen emot Gävle.
Örebro Eken
2004-03-20 16:09
Truppen verkar bättre än på flera år.
Bra nyförvärv.
Fredrik S har blivit en klass bättre.
Flera alternativ att ta till vid skador och formsvakor.
Apropå tippning av allsvenska så är det få som träffar rätt av våra experter. Kan var bra att slå ur underläge.
Det är viktigt att det blir mycket folk på Vallen.
Sundsvall Swordster
2004-03-20 08:10
Jag vet inte om den här artikeln är gammal eller ny, men jag kan bara konstatera att ER ordförande verkar vara en tragisk person...

Kämpa på ÖSK!
Örebro jappel
2004-10-22 08:56
hur såg gårdagens träning ut?
Tyckte det lät som om några av oss här på forumet tänkte sig dit.
Jag har lite svårt att ta mig till träningarna då närmaste träningsanläggning från där jag jobbar och bor är Karlberg (AIKs anläggning)
Annons: