/fotboll/osk/forum/10236.aspx/fotboll/osk/forum/10236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lagun
2004-03-19 09:24
Hellre att vi säljer Alvbåge och klarar existensen, än lirar med Alvbåge i div.2 framöver?
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-19 11:03
Hallå alla nedstämda!
Ni som inte läst dagens krönika av Lasse Wirström i NA rekommenderas att göra det.
Det finns ju iallafall en person som inte bara svartmålar allt som har med ÖSK att göra.
Go Lasse.
Örebro # brorzan
2004-10-21 23:18
joth, Gamle och cave //

Det är allas vår Nummer 1 Peter Westman!
Örebro psoari
2004-03-19 08:24
ÖSK till degerfors. Om nu inte Örebro kommun vill ha ÖSK skulle vi kunna flytta till Degen och spela våra matcher där. Där finns i alla fall intresse av fotboll och om vi spelar våra matcher där kommer de också att inse att ÖSK faktiskt är trevliga. Jag ger mig fan på att Karlskoga kommun (jag tror att det är de som äger degerfors) skulle kunna och våga satsa mer på ett allsvenskt lag. Vi skulle kunna ta Degen som andralag istället för Rynninge och Forward. ... hehe.
Örebro Biraberg
2004-03-19 02:34
(Se länk ovan ^)

Jag är orolig...
Örebro Grixx
2004-03-19 07:59
De passar på nu när det talats om ekonomitrassel för ÖSK. Givetvis med förhoppning att göra ett klipp. DOM JÄVLARNA!!!!!
Örebro Börje
2004-03-19 10:07
Det lär ju knappast hjälpa i längden att sälja Alven.
Avgå Ove
Örebro One touch
2004-03-19 09:51
Viktor// Det räcker inte alls! Jag förstår inte varför du envisas med att försvara Ove?

Tala ut och säg något med substans istället för att bara säga att "Ove ordnar nog det här, Solen skiner på honom oxå"
Örebro nollnitton
2004-03-19 03:23
göteborg ska fan hålla sina fiskstinkande fingrar i styr!
Örebro Kuban nr:8
2004-03-19 00:10
2004-03-18
Pressmeddelande från Örebro SK:s spelare och ledare

Spelare och ledare i ÖSK:s A-trupp har tagit del av styrelsens information om det svåra ekonomiska läget i klubben.
Samtliga har insett allvaret i situationen och ansvarsfulla diskussioner kommer att föras mellan styrelse och spelare/ledare i klubben.
Vi står fortsatt till förfogande för media vad beträffar sportsliga frågor, men överlåter åt styrelsens representanter att uttala sig om det ekonomiska läget.

Spelare och ledare
ÖSK:s A-trupp

Saxat från orebro-sk.se
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro Eken
2004-03-18 22:33
Mot Vallen på lördag. Hoppas Lundin mönstrar bästa laget.
Landskrona Peter i Helsingborg
2004-03-18 22:52

Jag måste bara säga att jag får positiva vibbar varje gång jag träffar på sign "Trivseltorsten". Du verkar dessutom leva upp till ditt nickname. Lycka till, vi får väl gemensamt se till att sätta svartvit prägel på årets Allsvenska.

IFK Göteborg Zoran.
2004-03-19 09:58
Läs artikeln på Alltid Blåvitt från 09.40.
Helsingborg OCF
2004-03-19 12:34
´Hmm...deja vu ?
Hoppas Ni reder ut den ekonomiska biten..
Örebro jockepingvin
2004-03-18 22:46
va är 11 miljoner emot 100 miljoner ösk å Leeds utd.
IFK Göteborg Felippe negro
2004-03-19 12:27
Det kan inte vara så att ÖSK själva diskuterat att sälja ut en option av John och att då Blåvitt, tas för givet som en av intressenterna?
IFK Göteborg co
2004-03-19 12:04
Blåvitts officiella förtydligar/dementerar.
Örebro Kerberos
2004-03-19 12:17
Måste bara säga att Christian Johnsens uttal till NA idag var väldigt bra. Jag håller nog väldigt mycket med han.

Bästa för Örebro är att kommunen sköter driften av Vallen och leverar en bra plattform för de föreningar som finns här om kring, så både unga och gamla kan få njuta av aktivitet i olika former så som att själv spela eller titta på.

Jag tror som Christian att det är bättre att lägga pengarna på det som medför en marknadsföring av staden genom de framgångsrika föreningarnas sportsliga framgångar, än att bara lägga det direkt på marknadsföring.

Eller vad tror ni ?
Örebro nollnitton
2004-03-19 11:50
zoran troligtvis fisk, men han håller dom åtminstonde i styr.
Örebro helldandy
2004-10-21 23:33
På nittiotalet hade vi ju härliga lag med massor av profiler. Jag minns många med glädje.

Favoriten var dock hela tiden Mikael Andersson/Steen.

Men Arnor, Kuba, Hlynur Stefanson, Siggi Jonson, Dan Sahlin, Lars Zetterlund och många fler minns man ju med stor glädje.
Örebro RjN
2004-03-19 09:52
Viktor: Varför skall Mackan sluta kritisera Ove? Han är ordförande och bär ansvaret. Bara uttalandet om att det blev lite fel för att jag var på semester får mig att tappa allt förtroende för karln.
Örebro Lagun
2004-03-19 09:46
Vad är det för "missriktad" solidaritet och demokrati en del sk skattebetalare använder sig av? Dvs, de som inte vill vara med och betala för Eyravallen? I så fall ska jag be att få mina pengar tillbaka för de kommunala angelägenheter som jag via skattsedeln varit med och finansierat, men själv inte utnyttjar:
Badhus, bibliotek, konserthus, Conventum (detta, onödiga, gigantiska skrytbygge) kvinnokliniker, ålderdomshem osv osv.
Ja, ni hör själva hur dumt det låter......
Örebro One touch
2004-03-19 11:01
Kerberos// Det som hände med Ove & Golfklubben har jag vetat om i 2 år. Jag är inte insatt i det, men har hört samma saker som du nu nämner.
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-19 11:09
Kom igen nu! Imorgon är det match och då får vi nog se ett lag som gärna visar alla som är där att de står än mer samlade inför serien.
Passa er Enköping.
Örebro Kerberos
2004-03-19 10:58
Om nu Ove är så ekonomiskt bevandrad och ekonomiskt duktig, varför var han inte kvar på banken ?

Hörde rykte om att Ove har varit ordförande för Kumla Golfklubb som han också ekonomiskt körde i botten, någon som hört liknande ?

Hm.. så frågan är, är verkligen Ove rätt man?

Om ryktena är sanna så tycker jag det är befogat att ifrågasätta hans position.
IFK Göteborg Cool-Hinken
2004-03-19 15:00
Jag lider med er...
Örebro Sektion E
2004-03-19 13:41
Kerberos/ Vi är också många som inte skiter i ÖSK och nog känns det som om vi blir fler och fler. Det är dock inte konstigt att människor som inte har fotboll som intresse lackar ur för att kommunen hystar in pengar i ÖSK-sållet. Att ÖSK ur ett långsiktigt perspektiv är bra för staden tror jag många kan hålla med om men när ÖSK ställs mot dagisplatser etc. så rinner det över för många. Vi som bryr oss kan i första hand visa det i morgon mot Enköping. Spelarna skall i alla fall inte behöva utsättas för en bojkott med anledning av grodor på styrelsenivå.
Örebro Pesen
2004-03-19 14:12
Ove uttalar sig på fotbolldirekt.com
Känns faktiskt lugnande
Örebro Kuban nr:8
2004-03-19 11:01
Neeej!! Aldrig i livet! Det är f*n upp till Ove att ordna det här utan att sälja de få spelare som håller allsvensk klass i ÖSK!

Ska vi spela i Allsvenskan med ett Superettalag, eller i Superettan med det kag vi har? Jag väljer Superettan!
Örebro One touch
2004-03-19 10:16
Det håller inte att spackla för de hål som uppstått i ÖSKs kassakista genom att sälja spelartruppens kvalité till en motståndare.

Något måste göras radikalt för att se till att ÖSK inte hamnar i den här situationen om och om igen.

Jag tycker faktiskt det är märkligt med Kommunens agerande i fallet med Eyravallens nya underlag/ läktare. Det skulle vara mer naturligt om Kommunen själva från första början såg behovet av en upprustad Eyravall och finansierade det på annat sätt än att det belastar enskilda klubben ÖSK alltför mycket.

Därefter skulle klubbar och konsertarrangörer få hyra arenan till marknadsmässiga hyror eller avstå.

Känns som om klubben ÖSK tappat i fokus när de tagit på sig rollen som arenauthyrare istället för att enbart satsa på den sportsliga biten och låta andra ta hand om arenan.

Kanske går de båda att kombinera, men då ska man naturligtvis redan ha gjort en resultatkalkyl som utan osäkerhet pekar på att man har en finasiering som håller för den arena man planerar bygga, samt att det bör finnas en rejäl buffert för oväntade händelser.

*suck*
Annons: