/fotboll/osk/forum/10230.aspx/fotboll/osk/forum/10230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2004-03-17 14:45
Inte kul när man slog upp sportsektionen i tidningen i morse och såg att man gick back 3 mille och elitlicensen är helt klart i farozonen,det är ju inte länge sen Lindqvist gick ut i media och visade upp positiva ekonomiska siffror;troligen önsketänkande prognosen och ett uppmålat luftslott.
Och varför har styrelsen sagt nej till den sk miljonmannen,där kan ju räddningen finnas!
Byt ut hela styrelsen!
Örebro Gamle
2004-10-21 23:19
Det var ju det jag antydde :-)
Örebro joth
2004-10-21 21:45
Mr. Milton// Hade jag varit ÖSKare på den tiden hade jag förmodligen valt Sahlin. Bara en sådan sak som att han har ett målsnitt på 0.61/match på 57 matcher säger ju sitt! Bäst genom tiderna, nåja så långt bak som sportklubben.net sträcker sig just nu...
Örebro Grixx
2004-03-17 16:03
Orolig - men inte jätte efter att läst alla inlägg under dagen och vad som sagts i radion mm.

Säker kan man aldrig vara, men det låter inte som om att detta kommer att gå åt helvete.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 21:22
Grixx//
Lite fler måltavlor ute i skärgården då...
Svensk Fotboll forza ösk
2004-03-17 15:19
I sportbladet är Alvbåge bara rankad som tredje bästa målvakt efter isaksson och h.svensson. Men Danielsson är rankad som näst bästa vänsterback efter Joseph Elanga!
Örebro Brinkewall
2004-03-17 15:17

Visst...

- Läget är oroande, men inte nytt.
- Kostnaderna har varit högre fg år än beräknat.
- Eyravallen är inte färdig, inget hyresavtal finns.

Men...

- Elitlicensen är inte i fara, de pengar "8-miljonersmannen" säkerställt är inte medräknat i de siffror som beskrivs i NA. Detta pga att de inte har med löpande driften att göra utan enbart täcker eget kapital.

- ÖSK har bland de lägsta spelarlönerna i allsvenskan. Att lönekostanderna var högre än normalt förra året beror på otur med skador och en därmed (i onödan) ökad trupp.
- Löpande kostnader har skurits rejält.
- "Skattesmällen" som är kostnadsförd detta år, är tvistig och ej definitiv.
- Enligt ursprungsplanen skulle inte ÖSK betala full hyra för en ej färdigställd Eyravallen. Här finns frågetecken, men faktum kvarstår: Underhyresgästerna Max bidrar till ett stort tillskott av kommunens kostnader för Vallen.

Och sist men inte minst...

- Laget är bättre än på länge.
- Publiken är bättre än på länge.
- Planen är bättre än på länge.
- Till och med varmkorven är bättre än på länge
- Kubanerna är bättre än de någonsin varit.

Stick inte huvudet i sanden och ge upp grabbar, det finns faktiskt hopp...
Örebro nr.7
2004-03-17 15:18
så här har dom ju skrivit varje år men inget händer
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 22:06
Stackars, stackars ***.
Jag tycker sååå synd om honom nu när det näst sista fönstret ut mot Europa stängdes ikväll...
Örebro Kaka
2004-10-21 21:55
Personligen har jag inga riktiga favoriter.
Det känns inte som om ÖSK haft dom riktigt stora spelarna under min tid. Ingen Arnor och Sahlin.

Det är väl Larsen, Skoog och Maruti som jag ändå får säga är mina favoriter. Men jag får inte rysningar när jag tänker på dom.
Fast jag tror spelaren måste sluta spela i ÖSK innan man förstår hur bra dom var och hur svårt det är att få en lika bra spelare.
Det känns som jag kommer saktna Larsen mycket efter att han lagt av.
Örebro Viktor
2004-03-18 09:07
Mackan// Tro inte att allt som sägs i en intervjusituation visas i TV. Det går att klippa bort en hel del.
Örebro Eken
2004-03-18 04:43
Mackan//
Nu är Du för negativ. Waara har lojaliterter både hos sin arbetsgivare och hos ÖSK. Naturligt att han väljer sida när dom har en konflikt.
Örebro Trivseltorsten
2004-03-17 21:58
Finns inga ursäkter i det hela, man får väl för fan kalkulera och skippa om man inte har råd och så är det med allt, inkompetenta nötter..Det kom som en chock det här, var väl efter halva förra säsongen som det meddelandes att ÖSK hade 3,3 millar på kontot pga av nya läktaren, medlemskap och dylikt, och så får man höra det här idag! Samma hände väl Bajen för några år sedan, kruxet är ju att dom räddades pga uppköp..men så har ju dom ett varumärke med som säljer...Nu e ser det jävligt mörkt ut...Var det inte ÖSK som äntligen nu som skulle ta steget upp och bli allsvenskt topplag igen som på 90 talet...RING RYSSLAND
Örebro Ståhl
2004-03-18 08:20
Kanske skulle vara läge att låna ut ett par spelare? Lundblad/Kuhi och Jansson/Ohlsson.
Västerås SK letar t.ex. efter en forward.
Örebro Börje
2004-03-18 11:38
Vad stod det egentligen om speldugliga planer i elitlicensen? Ger mig fan på att det bara är vi som har det när serien startar!
Örebro RjN
2004-03-18 11:20
I oktober förra året såg allting annorlunda ut.
Från Fotbolldirekt:
"....Då talade Ove Lindqvist om ett överskott på fem miljoner kronor.
- Det blev lite fel den gången. Jag var på semester i Spanien när jag blev intervjuad, säger han. "

Jaha, var du i Spanien, då kan det ju bli lite tokigt. Var huvudet omställt till pesetas då eller?
Örebro RjN
2004-03-18 10:58
Borde inte officiella sidan gå ut med information om läget?
Örebro Arx
2004-03-18 11:25
RjN//

Hehe!

Sektion E//

Tanken har slagit mig också. Dessutom är ÖSK ett lämpligt första offer. De skulle aldrig våga börja med att klämma åt större, mer folkkära klubbar som t ex Helsingborg men genom att flytta ner ÖSK skulle de visa att licensen inte är en papperstiger. Usch...
Örebro Börje
2004-03-18 11:15
Glöm inte Oves sågning av HIF i höstas, att de fick hjälp att undvika kk för att sedan med ekonomisk hjälp börja värva spelare.
Det är nog många i Helsingborg som hånler nu!
Örebro DaSa
2004-03-17 19:57
Tycker inte vi ska döma ut "Ove the king" ännu. För det första har han gjort en massa bra för klubben som t.ex. värva Alvbåge (bara han är ju värd hela underskottet) samt Costa och Riddez. Känns som de flesta värvningarna som Ove har varit inblandad i har varit bra förutom Niki och Eduardo men den senare var väl något som vi blev pålurade för att testa Costa.

För det andra kanske aldrig utbyggnaden av vallen skulle ha gått igenom om inte Ove hade lagt upp en glädjekalkyl för kommunen. Tror till och med att Ove med flit gått ut och skrämt upp kommunen för att kunna omförhandla hyran av vallen.

Sen så skulle vi kunnat ha snålat igenom oss denna säsong för att sedan gjort en liten satsning nästa år. Antagligen skulle vi haft rätt så stor chans att vinna serien 2005 eftersom vi då skulle ha spelat i superettan. Nej, skulle inte vilja genomlida ytterligare en säsong med en Oyuga på topp. Tycker Ove gör helt rätt i att satsa sig ut krisen, tror inte vi kommer att komma bättre än max fyra denna säsong. Men ttt offensivare ÖSK med nyförvärven PFO, Costa och Riddez kommer förhoppningsvis få ÖSK in i en positiv spiral igen.
Örebro nollnitton
2004-03-17 19:33
[deportivista] Visst är det underhållning på nerikes.se! Folk som inte är insatta i ÖSK eller går på matcherna får spotta och fräsa hur mkt dom vill! Inte fan går jag in på nått forum och skriver skit om jag inte kan nåt om ämnet eller är intresserad för fem öre... Säkert samma människor där som klankar ner på kamphundar när det har varit nån incident, sk aftonbladet-experter, har alltid en åsikt även om dom inte vet ett skit, och bygger allt på rykten, deras häpnadsväckande fantasi och vad skvallertidningar skriver. Tycker det är ganska lustigt att läsa... Dom gör ju bort sig, stackarna!
Örebro Sektion E
2004-03-18 11:17
Är i vanliga fall optimistiskt lagd men nu kom jag att fundera över det faktum att ÖSK ugör pilotfall när det gäller negativt eget kapital. Kanske kan det just av den anledningen gå åt skogen då elitlicensen annars upplevs som en tandlös pappersprodukt. Hoppas att jag har fel men...
Örebro Viktor
2004-03-18 10:43
Solen skiner glöm inte det =)
Örebro Rupert
2004-03-18 10:28
Inget fungerar
Resten rasar
Olyckskorparna kalasar
Vi tog oss an för mycket och för fort

Golvet knakar taket läcker
Nätt och jämt så att det räcker
Och inga gulddetaljer i vår port

Det ska va på vissa vis
Det är fan givetvis
Vår klubb är ett fullkomligt kaos

Hela vallen fullt av båtar
Varje rum kör sina låtar
Och var det inte idag föränns nästa år

Andra har så fin planering
Tid och råd med renovering
Och nya kök som luktar lite klor

Det ska va på vissa sätt
Stilrent ner i helvetet

De andra sover och mår bra
Bättre kan det inte va
Ett fullkomligt kaos

Ett fullkomligt kaos

Bo kaspers orkester, med några små ändringar i texten ;-)
Örebro Conny Coma
2004-03-18 10:35
Enköping på lördag! Tror det blir 3-0 till Oves grabbar. Petter, Riddez och Herish gör målen... Det ryktas om nån ekonomisk kris? ;-)
Örebro Rupert
2004-03-18 09:49
Dwt löser sig sa han som sket i badkaret
Örebro One touch
2004-03-18 10:36
Ärligt talat så förstår jag mig inte på Er som i alla lägen försöker hitta ursäkter för Oves agerande..

Så som ekonomin redovisats och planerats, liksom hur "sagan om eyrafältet" tagit steget från kanon till kalkon.. Så får man bara inte sköta saker och ting.

Det är nu 3:e gången ÖSK kommer granskas under elitlicensnämndens lupp och denna gång krävs det mycket mer för att få gehör.
Förmodligen är det därför som vår förlorare Ove L. avstår trixet med miljonmannen som balanserar det negativa egna kapitalet.

För något annat än en förlorare har jag svårt att se i Ove. Tyvärr.
Örebro Arx
2004-03-18 09:24
Det har varit klart länge att Waara ska lämna stytelsen våd årsmötet. Det är bara Tvärsnytt och NA som låtsas som om de har kommit på något nytt.

Förmodligen eftersom det passar deras vinkling av läktaraffären och den konflikt mellan ÖSK och kommunen som de gärna vill ska se ännu större ut än den faktiskt är.
Örebro Viktor
2004-03-18 09:22
Vilket fint väder det är idag! Över 10 grader varmt och härligt ljust överallt. NJUT grabbar och tjejer! Den där lilla grejen om ekonomi löser sig nog.

Solen skiner!!! =D
Örebro either/or
2004-03-18 13:19
Man blir ju mörkrädd när man läser vad Ove Lindqvist säger. Nu snackar man om spelarförsäljning för att lösa krisen. Samtidigt köpte man in spelare till den här säsongen. ÖSK kom väl visserliogen relativt billigt undan men lönekostnaderna bör ändå vara avsevärt högre i år. Jag fattar inte hur man resonerade. Man borde satt ett stopp för inköp och tagit en säsong där man sanerade ekonomin. Ekonomiska krisen kan inte ha kommit som en överaskning. Det verkar finnas en stor dos inkompetens i ÖSK-ledningen.

Åh, det här är så trist. Nu kommer man leva med en ständig oro under säsongen. Jag tror inte man kan utesluta att det här kan sluta väldigt illa.

Faran är också att det kommer gå dåligt spelmässigt vilket får till följd att publik och sponsorer flyr. Då kan slutet för vårt kära ÖSK vara nära. Det är en fruktansvärd tanke men inte helt orealistisk.
Annons: