/fotboll/osk/forum/10229.aspx/fotboll/osk/forum/10229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One touch
2004-03-13 17:29
Positiva resultat från konstgräsprojekt

2003 initerade UEFA ett konstgräsprojekt där fem pilotarenor ingick, däribland Eyravallen i Örebro.
En delrapport visar nu uppmuntrande resultat. Till sommaren ska en detaljerad rapport föreläggas UEFA:s exekutivkommitté som har att ta ställning till om underlagen ska godkännas för spel i UEFA:s tävlingar från och med säsongen 2005/06.

Redan från den kommande säsongen (2004/05) kan spel på den nya generationen konstgräs tillåtas i UEFA:s tävlingar. Det förutsätter då medgivande från det gästande laget.

Delrapporten som UEFA sammanställt visar på att det verkligen finns en framtid för de senaste konstunderlagen i toppfotbollen. Fortsatta studier och intervjuer med spelare och tränare följer nu i projektet.
Förutom Eyravallen ingår arenor i Salzburg, Dunfermline (Skottland), Almelo (Holland) och Luzjnikistadion i Moskva i UEFA-projektet.

Saxat från www.svenskfotboll.com
Örebro One touch
2004-03-14 12:37
*suck* Det är förmodligen inte det sista avsnittet i "Sagan om Eyrafältet" vi får uppleva!

Bara att konstatera att "Sagan om Eyrafältet" passar bättre som såpaunderhållning än storsäljande triologi!
Örebro joth
2004-10-21 12:59
En lite fråga:
När man har skrivit tre inlägg, hur länge bör man då vänta innan man skriver ett nytt?
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 12:25
Inte för att jag är speciellt förtjust i Max men det är ju nära intill Vallen efter matchen fast det kanske inte är nåt bra förslag?

Då tar jag lunch också... :-)
Örebro joth
2004-10-21 12:45
ÖSK-Kenneth// Jag kommer inte åt mailen från jobbet... det sitter en brandväggsnisse(Jag vet att du läser det här) här ock blockar dom portarna :-)

Jag sätter mig nog hellre på en upb efter matchen och skålar för det nya kontraktet.
Örebro Grixx
2004-03-14 12:05
Lite kort utdrag från Na:

Kommunen och ÖSK är på kant med varandra.
2 organisationer med dålig ekonomi. Det här är inget som det hade varit något större rabalder om annars. Normalt så brukar Kommunen stötta ÖSK, men nu har de strulaekonomi och därmed annat ljud i skällan.
ÖSK tvekar att skriva på hyreskontraktet för Eyravallen. Den sägs vara runt 5 miljoner/år.
Mats Sjöström är irriterad och ifrågasätter om ÖSK kan sälja biljetter till en arena de inte förfogar över.
Allehanda spekulerar om att om inte allt är löst till ÖSK´s årsmöte 24/3 så kommer det att bli ett stormigt möte och raljerar lite om att Trängen eller Örnsro kanske är några alternativ.
Örebro Kuban nr:8
2004-10-21 13:37
STake //

En dubbeldäckare på mellan 60-70 pers, sen blir det alltid några "privatåkare".
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 13:40
Min favorit genom tiderna
är utan tvekan Sven-Gunnar Larsson som jag såg första gången 1962 på Ryavallen. Han styrde in mig på målvaktskarriären. Fick även träffa honom en stund på Eyravallen 40 år senare. Oförglömligt minne...

Verkar bannemig som jag är antik här bland alla. :-)
Örebro jappel
2004-10-21 13:31
så var man då back efter ett kort ryck av arbete...pust..jobbigt..för övrigt undrar jag bara...:
Är alla på redaktionen så upptagna med att få flest inlägg på rad så att de glömt bort att göra intressanta reportage?? ;-) tycker att det vara ett bra tag sedan man såg ÖSK:s vackra färger på Löpsedeln till höger :-)

Kalmar Stake,
2004-10-21 13:34
Kommer ni med en buss på söndag eller blir det endast privatåkare, om ens det?
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 13:19
joth//
Vilken vård kan vara bäst för ditt beroende då? :-)
Örebro zxcv
2004-10-21 13:14
joth// Grattis till 5 inlägg i rad :)
Örebro joth
2004-10-21 12:48
För övrigt så betyder en fyrling att man har alldeles för mycket tid över eller bör se över sitt internet beroende, en trippel däremot är mer normalt... ;-)
2004-03-14 12:01
Ursäkta stavfelet. Stod ska det stå, inte ståd!
2004-03-14 11:53
Sedan en tid tillbaka ligger ett hyreskontrakt från kommunen och väntar på att bli underskrivet. Men Ove tvekar. Hyresbeloppet ligger på omkring 5 miljoner, vilket sätter stor skräck i ÖSK med sin redan skakiga ekonomi.

Kommunalrådet Mats Sjöström har haft en tjurig och negativ inställning till ÖSK:s biljett försäljningar ståd det.
- ÖSK kan lika gärna sälja biljetter till Flackrevyerna och konserthuset, hördes han muttra, enligt en vanligtvis trovärdig källa.

Om frågan inte löses, och det börjar bli bråttom, får ÖSK snart se sig om efter en annan arena för sina matcher.

Det viktigaste ur artikeln.
Örebro Grixx
2004-03-14 12:12
Var det inte så att det var hyresfritt till ALLT var klart med läktaren, dvs loger, butiker mm?
...eller ????

Dåligt minne min andra starka sida.....
Örebro Grixx
2004-03-14 12:07
sorry att det hann bli dubbelt inlägg.
Osnabbheten är min styrka...he he he
2004-03-14 11:44
Mackan //

När jag gick upp för att käka frukost skrämde farsan upp mig med att ÖSK ska spela sina hemma matcher på Örnsro. Jag trodde det var ett dåligt skämt först!

Det stod att det var nån hyra på ca 5 millar som skulle betalas. Tydligen någon sosse i kommunen som var riktigt sur på det. Jag ska läsa hela artikeln snart, kan berätta mer då.
Örebro Viktor
2004-03-14 16:16
Anledningen till att jag tog med Djurgården i min lilla historia är att de också haft problem med kommunen. Skillnaden mellan dem och oss är att de har möjligheten att byta arena, det har inte vi. Vilket gör att kommunen, med deras kontraktsförslag, balanserar på gränsen mellan att vara en ansvarsfull hyresvärd och att utöva utpressning.
Men jag har inte alla korten på bordet. Har ju inte hört vad som sagts eller hur kommunens kontraktsförslag ser ut. Så jag ska väl inte säga för mycket.
2004-03-14 11:17
Örebro SK - Halmstad BK på Trängen, ALDRIG I LIVET! Läs den absolut sista sidan av NA2 idag!
Örebro Viktor
2004-03-14 16:05
One touch//
Ta det inte så allvarligt, som jag skrev så blev det kanske lite för mycket. Det var ju menat som ett skämt, men uppenbarligen så var det inte roligt då. Ursäkta mig!
Örebro One touch
2004-03-14 15:54
Viktor// Att dra in något annat lag känns inte relevant i den här diskussionen, vilket lag de än må vara.
Örebro Eken
2004-03-14 15:29
Kommunen verkar sakna kompetens att driva affärsverksamhet. Att man inte klargjorde hur beräkningen av hyran skulle ske innan började bygga om är svårt att fatta. Hoppas man nu kan ta sig samman och komma överens utan att skämma ut sig. Eller blir det aktuellt att byta namn från Gnällbältet till Klantbältet ??
2004-10-21 13:30
Boldt //

Hur orkar du? haha
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 13:27
ÖSK-Boldt//
Får det till 5 :-)

Kan det vara så att joth försöker forcera inträdet i den exclusiva 1000-klubben :-)
Örebro Viktor
2004-03-15 09:48
Jag ska sluta skriva historier på det här forumet, det är ändå ingen som fattar vad jag menar.
Jag har ingen aning om hur stor ÖSKsupporter Sören Gunnarsson är, det är inte det som är poängen. Poängen med historien var att göra en karikatyr på kommunpolitiker som hela tiden vänder kappan efter vinden. När media trycker en mikrofon under näsan på dem så kroknar de varenda gång.

Vad tjänar Kommunen, du och jag, på att pressa ÖSK till ruinens brant för att få in några extra kulor i hyra? Är det inte bättre att få in lite mindre pengar än inga alls som blir fallet när väl ÖSK dukar under för de ekonomiska problemen.

Sen när det kommer till att vallen inte är färdigbyggd. Det är inte den totala summan, att det är för dyrt, som är problemet. Utan att nya kostnader tillkommit efter hand. Conventum som har en liknande finansierings- och ägarstruktur kostar ungefär fyra gånger så mycket att färdigställa. Men den är det ingen som gnäller över. Förmodligen så hade kostnadsberäkningen för det bygget en spelmån. Alltså en budget som inte sprack vid första lilla hinder.

Det är ungefär som när Mona Salin myglade och föll pga. en toblerone, medans de stora grabbarna kunde luta sig tillbaka mot fina fallskärmar när de svindlat bort miljarsummor.
Ska du mygla - gör det ordentligt! Alltså det är ingen idé att pilla med en toblerone hit och en miljon dit. Ska något bli gjort så får man ta i ordentligt. Undrar om det inte skulle ha varit lättare att ha fått till stånd en helt ny arena för 300 miljoner än en ny läktare för 60?
Örebro Grixx
2004-03-15 10:08
Viktor// De flesta hajjade din text, det var inget fel på den.
Ang. att inläggen inte kommer in om man skriver längre texter. Det är så jävla irriterande, men skriver du en text som tar lite tid så kopiera den alltid innan du skickar.
Örebro Viktor
2004-03-15 09:15
Aaarrrrgggg! Skitforum! Om jag sitter och skriver ett inlägg för länge så försvinner allt och en irriterade liten jävla röd text kommer upp när man klickar på skicka knappen. "Nickname taget".
Avgå någon!!!
Örebro zxcv
2004-10-21 14:29
favorit genom tiderna:
jag då inte varit med på Kubas, Gudjohnsens tid men av dom spelarna som jag sett i ÖSK så måste jag nog välja Mats Rubarth, Jonas Pelgander, Lars larsen eller Niklas Skoog..alla har varit lite av mina personliga favoriter...'
Synd på att Peggen inte fick göra något mål:( han brändee väl en straff borta mot Bajen någon gång va?
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 15:20
Kämpa på grabbar. Höj allt, snitt, rader, antal ja va ni vill. Jag skall ut i pissregnet och ta mig till min andra "boll"sport nu fast jag tittar bara på nu för tiden när de andra tränar.
Jag är ju så jäkla bra att jag blir uttagen ändå.
Hihi
Annons: