/fotboll/osk/forum/10224.aspx/fotboll/osk/forum/10224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-20 19:05
Majjo//
Det var ju i Örebro läktarvåldet startade. Var du inte med 1970 mot Blåvitt?
Örebro joth
2004-10-20 20:22
ernot// Grabben(3 år) hemma sjunger "Kex och skor..." och alla andra ramsor dagligen. :-)
Örebro GT
2004-03-08 20:47
Med en startelva utan yttermittfältare blir resultatet detta...

Minns matchen mot Brann på Vallen. När det till slut blev lite kantspel blev det också mål. I slutet av den matchen var Gawwe den enda "riktiga" mittfältaren, ihop med tre backar...

Hoppas på Ettan och Joel från start på Fredag.
Varför ingen Costa idag ??
Örebro ernot
2004-10-20 20:19
min far skolade mig tidigt, va kanske 5 år när jag såg min första match.
Örebro Kuban nr:8
2004-03-08 22:48
Pinsamt spel håller jag med om. Jag skämms över ÖSK:s inställning till matcherna. Dem inleder med att låta motståndarna press på dem hela förta halvleken.

Jag skulle inte bli förvånad om dem tänker i omklädningsrummet innan matchstart så här: -Vi håller 0-0 i förta halvlek, sen får vi säkert någon chans i andra och gör 1-0

Usch, jag vill se stora förändringar!
Örebro Lagun
2004-03-08 16:25
joth

Alltså, det var ju inte vanlig, konventionell tv-teknik där? Utan nåt annat betydligt mer avancerat som skulle ge biokvalitet på sändningen.
Örebro Lagun
2004-03-08 19:44
2-1 till Lyn, slut.
Betydligt bättre andra halvlek av ÖSK.
Stökig avslutning med flera varningar och en norsk utvisning.
Inga skador.
NA:s sms service var förträfflig, betydligt mer utförlig än jag trodde.
Örebro Böll
2004-03-09 10:16
Bäste Bomber,
Som lagansvarig kommenterade Hr Lundin i a f uddamålsförlusten i gräspremiären.
Örebro One touch
2004-03-09 09:39
Vi supportrar har rätt att reagera, det är ytterst naturligt i en engagerande sysselsättning som "fotbollssupporter".

Att i alla lägen resonera att "det blir bättre när si eller så inträffar, eller när Mr_abc blir frisk" känns okreativt och en smula handlingsförlamat.

Jag tycker att truppen har kvalité för att spela en avsevärt bättre fotboll än den fotboll laget spelat 2003 och i träningsmatcherna 2004.

Laboreringen av spelsystem och spelarnas placering/roller på plan är bra och leder förhoppningsvis några steg i rätt riktning.

Men utan "dunderhonung" ingen framgång.

Denna dunderhonung har laget förlorat mer och mer de senare åren, och sist man såg skymten av en stabil period producerad av detta underbara, livsgivande medel var säsongen 2000-2001. Om än i små små mått.

Det jag talar om är lagets gemensamma självförtroende!

Saknar man det så söker man inte nya positioner, vågar inte det där lilla extra, lyfter inte upp mittfältet och är i brist av trygghet tillsammans med sina medspelare så att man tillsammans inte kan välta de berg man borde kunna.

Så problemet ligger i första hand på det mentala planet.

Over and out!

2004-03-08 22:24
Jag hoppas verkligen att Lundin inte har tänkt sig att spela in Thomas som ytterback!

Costa spelade inte för att Lundin fegade och sparade han för att han inte ska skada sig. Hur länge ska han tänka så? Costa måste ju också få match träning.
AIK Bomber Boy
2004-03-09 18:04
Joerny
Förvisso, men hr Lundin har icke få gånger sett det väldigt avvikande jämfört med många andra. Särskilt de gånger hans lag spelat uselt.

Böll
Touché. Och jag skulle också vilja ha en tränare som hellre uttalar sig galet än inte alls.
Örebro Conti
2004-03-09 17:33
Jag skulle precis som Mackan vilja se PFO testas på en av mittfältsplatserna. Han verkar ha bra löpkapacitet och man kan då utnyttja hans snabbhet och teknik på ett bättre sätt än att ha honom på topp som långbollstarget. Det tror jag Costa och C.Johnsen fixar bättre. Det jag vill se testas på fredag är innermittfält med Gawelin och Larsen, PFO och Antonen på vänster respektive höger mitt i relativt fria roller som betyder mycket djupledslöpning både mot kanten och centrum med understöd av ytterbackarna som måste våga gå upp en bra bit över mittlinjen när lägen bjuds. Det är ju bara självförtroendet som fattas och där tycker jag Lundin aktivt måste coacha för att få dom med upp. Costa och Johnsen på topp med Herrish som vass inhoppare.

MaSa bör vara given på ena mitt backen, jag ser nog helst Gustav på den andra men han har ju tyvärr inte övertygat helt med sina ibland vårdslösa tacklingar och friläges utvisningar.

Laget jag vill se

Alvbåge
--------
Midas
MaSa
Gurra
FreSa
--------
PFO
Larsen
Gawwe
Antonnen
---------
Costa
Johnsen
Örebro Grixx
2004-03-09 09:32
Heja ÖSK-Boldt på´n igen!!!!
Örebro GöranE
2004-03-08 19:26
1-2 Magnus S mål på nick, frispark slagen av Larsen
Örebro Kerberos
2004-03-09 07:42
Vad pessimistiska alla är! ryck upp er och låt hoppet styra istället, tror det ger mer framgång än att vara pessimistisk.
Örebro ÖSK KUBAN
2004-03-09 01:24
jag förstår inte varför lundin har med per larson nere i la manga han var ju riktigt kass mot degerfors... lundin borde skänka bort han till degerfors så bra som han är... så tur var så fick han inte spela idag, men jag saknar costa
Länktips: www.kubanerna.se
AIK Bomber Boy
2004-03-08 23:17
"Jämn match", säger Lundin. "FC Lyn Oslo vant sjansestatistikken 10-2, og hadde mange fine kombinasjoner" säger Lyns hemsida.
Örebro joth
2004-03-09 08:06
one touch// Håller med dig om mittfältet... hoppas bara att dom får chansen att spela ihop sig.

För övrigt är väl inte våran backlinje känd för att spela upp bollen????

Jag vill se ytterbackar som är mer offensiva, som åtminstone tar sig över halva plan i anfallen....

Nåväl, jag får även hålla med Kerberos om att vi måste rycka upp oss. Vi har trots allt provat många starelvor under försäsongen vilket förhoppningsvis leder till att Lundin har bra koll på vilka som ska starta mot Halmstad.

Johnsen-PFO
Costa
Larsen Gawelin Riddez
Danielsson M.Samuelsson G.Andersson Haginge
Örebro One touch
2004-03-09 17:36
Någon som vet om PFO spelat på (ytter)mittfältet tidigare?
Örebro Yeah
2004-03-09 00:28
Känns som costa saknas i varenda match, hans bollhållande och bolltrollande saknas. Men man kan inte bygga upp ett lag på en man, vad händer om costa bli skadad i nästa match och resten av säsongen?

Som andra sagt tidigare, det saknas självförtroende och passningsspelet är ofta så gott som obefintligt eller pinsamt dåligt.
Det känns som att ingen vågar hålla boll och lägga en genomtänkt och bra passning, eller kan dom helt enkelt inte?
Tror lundin behöver ta tag i de här problemen, jag tror grabbarna har kapaciteten.
KubaStröm
2004-09-11 12:28
Klantigt av HIF men bra för oss, lite mer pengar fick vi.
Örebro Joerny
2004-03-08 22:54
Nu hoppas jag att vi får spela ihopp en startelva snart. Som det har varit nu så har det blivit lite väl många ändringar i laget från match till match. Tydligen så minskar antalet skadade spelare för tillfället, så förhoppningsvis får vi mer kontinutet framöver.
Örebro Conny Coma
2004-03-09 00:35
Ta det lugnt nu... Jag ser hellre att vi vinner när allsvenskan drar igång än att vi spöar Lyn med 5-0... Det är ju nu Lundin prövar olika grejer och spelare på olika positioner och olika kombinationer....Snart har vi ett friskt lag också... Då tror jag att grabbarna kommer börja visa hur bra de är.. Jag tror fortfarande på en 4:e plats..(om alla är friska i truppen)
Örebro helldandy
2004-03-08 23:21
Sami Hyypiä: vem försöker du lura?
Örebro Joerny
2004-03-08 22:50
Konstig att så många kan ha en så stark uppfatttning om em match man inte sätt.
2004-03-08 23:10
oj, lite mycket alla där. Ni förstår vad jag menar!

Sov gott alla svartvita vänner!
Örebro Joerny
2004-03-08 23:29
Bomber Boy//

Det fina med fotboll är att det finns lika många åsikter om matchen som antalet åskådare.
2004-03-08 23:09
Joerny //

Enligt rapport har jag hört att ÖSK spelade första halvlek som vanligt. Dem låter ju motståndarna föra matchen. Det har varit lika dant alla träningsmatcher, jag har sett alla!

Vi alla får dra ner våra förhoppningar tills ÖSK vaknar!
Örebro Eken
2004-03-08 23:08
Sami Hyypiä//
Prova samarin, det brukar hjälpa mot sura uppstötningar
Örebro Byafire
2004-03-09 11:44
Joerny//
Det står i dagens NA att han skrivit på ett ettårskontrakt med Haugesund i norska division 1.
Annons: