/fotboll/osk/forum/10221.aspx/fotboll/osk/forum/10221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kuban nr:8
2004-03-08 23:09
Joerny //

Enligt rapport har jag hört att ÖSK spelade första halvlek som vanligt. Dem låter ju motståndarna föra matchen. Det har varit lika dant alla träningsmatcher, jag har sett alla!

Vi alla får dra ner våra förhoppningar tills ÖSK vaknar!
Örebro Eken
2004-03-08 23:08
Sami Hyypiä//
Prova samarin, det brukar hjälpa mot sura uppstötningar
Örebro Byafire
2004-03-09 11:44
Joerny//
Det står i dagens NA att han skrivit på ett ettårskontrakt med Haugesund i norska division 1.
Örebro örebro sk
2004-03-09 11:21
hah pozniak klar för skitlag i norge div.1 skulle inte han till england !?
Örebro örebro sk
2004-03-09 11:45
det står i nerikes ridningen han e klar för den klubben som lånade han som splear i forward nu han va i ösk för...
Örebro Conti
2004-03-09 13:05
either/or

Det är väl ganska uppenbart på herr hyppiäs dryga sätt att han håller på malmö.

sami

"Vad ska ÖSK göra när Afonso Igor Skoog Bjärred o company kommer på besök?"

Vi gör väl som förra året och skuter ner er på en Intertotocupplats. För övrigt så lär väl inte skådisen komma på besök, han besöker väl bara psykologen just nu.
Örebro Lagun
2004-03-09 13:19
Samtliga!
Skit i Sami (och likasinnade).
De är bara ute efter att provocera, det spelar ingen roll om de överbevisas.
Dessa personer har sällan särskilt stora studieskulder....
Örebro either/or
2004-03-09 12:54
Sami Hyypiä//
Vad håller du själv på för lag som är så fantastiskt bra och spelar en så otroligt attraktiv fotboll?

Att säga att ÖSK är Sveriges tråkigaste lag är skitsnack. Hälften av lagen i allsvenskan spelar en lika defensiv fotboll det är bara det att ÖSK har fått stämpeln som tråklag. Det är en stämpel som är svår att tvätta bort.

Du verkar inte ha särskilt stor kunskap om laget så jag vet inte hur du drar dina slutsatser. Du verkar dessutom bli förvånad över att få mothugg. Vad tror du händer när andra supportrar går in på ett lags forum bara för att smutskasta laget? Om ÖSK:are gjorde samma sak på ditt lags forum skulle du nog också reagera.

Jag vill också att ÖSK ska spela mer offensiv fotboll, men säsongen har ju inte börjat än. Jag tror att det kommer bli en mer attraktiv fotboll i år. Problemet för ÖSK är att det nog inte spelar nån roll hur de spelar, de kommer alltid bli sågade.
Örebro Byafire
2004-03-09 13:00
Får man fråga vilket lag du håller på eller vågar du inte bekänna färg?
Örebro Joerny
2004-03-09 11:38
Örebro sk//
Vilken klubb är det Pozniak ska till? Har du någon länk att delge?
Örebro Lagun
2004-03-09 11:19
Undrar just hur det blir med Allsvenskans premiäromgång? Vintern håller fortfarande ett hyfsat grepp om större delen av landet, och flera av premiärerna lär vara i farozonen?
Hoppas att alla de lag som "garanterar" spel på sin arena och sedan inte kan leva upp till detta bestraffas. Örebro SK tog iaf konsekvenserna av denna "spelgaranti" och anlade konstgräs, medan andra lag tycks se lite mer oseriöst på det hela och chansar och hoppas på en raketvår av sällan skådat slag...
Örebro bandoo
2004-03-31 15:31
Att ens anmärka på att någon åt mat på vallens istället för i kiosken känns fånigt. Vill man bidra med sitt till ÖSK så är rena pengar det bästa, inte att köpa en korv som ÖSK får en liten andel av.
Örebro Kuban nr:8
2004-10-20 22:23
Min första match såg jag från mitten på södra läktaren, sektion M, ihopklämd mellan far och farfar. Jag tror jag var 6 år, och året var 1994!

Örebro helldandy
2004-10-20 22:10
Första matchen jag såg på plats var nog ÖSK-MFF 1992 (flyttade till Örebro 1992). Hasse Holmqvist satte ett skott från halva planen. Tror att det blev 2-2 till slut.

Det är mycket möjligt att jag blandar ihop saker och ting...
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-20 21:03
Jag var nog på Vallen första gången 1960 vad jag kan komma ihåg men fråga inte vad motståndet var för det kommer jag inte ihåg...

Ryavallen var första gången aug. 1962. Gissa vilka som stod för motståndet :-)
Örebro Kaka
2004-10-20 20:45
Mitt namn kommer från boken "Max Kaka" som jag älska när jag var liten och jag heter Max så då blev det Kaka av någon anledning. Vet inte riktigt varför.

Jag började gå på ÖSK 98 då det verkade mycket roligare med mer folk än på Rynninge som jag hade gått på innan. Det var kärlek vid första ögonkastet. :D
Örebro One touch
2004-03-09 17:15
Lagun// Jasså!! :)

Han som är expertkommentator på Comhem och allt!

Bara att hoppas att någon i ÖSK-ledningen tänker likadant och agerar.
Örebro Lagun
2004-03-09 16:50
One touch

Pelle Blohm är inne på liknande tankegångar på sin hemsida. Nedan följer ett litet utdrag:
"Nu gäller det bara för ÖSK att mentalt våga tro på att laget klarar av att komma upp med laget mycket längre i planen än vad dom gjorde förra säsongen. Spelarna måste ha mycket närmare till motståndarnas mål för att orka springa hela matcher. Snabba övergångar verkar bli lagets melodi precis som 2003, skillnaden så här långt är att fler spelare går med i offensiven, anledningen för det är förstås att laget håller försvarslinjen minst tio meter längre fram än tidigare. Lars Larsen kommer bli enormt bra i den offensiva mittfältsrollen om detta spel visar sig fungera även i allsvenskan."

Länktips: www.blohm.se/
Örebro One touch
2004-03-10 14:13
Hjälm av inomhus tack! ;-)
Örebro Viktor
2004-03-10 13:44
Starkt av Bois att slå Real Mallorcas B-lag idag. Även om matchen var av låg träningskaraktär (lagens båda tränare agerade domare varsin halvlek). De verkar ha ett spännande lag på gång.

Mr_Sifter // Klart att allt är medias fel. =)
Nej allvarligt, det var inte det jag skrev. Jag syftade till var att mediapersonligheter ibland har svårt med neutraliteten. T.ex. tycker att Pelle Blohm ibland kan vara lite väl ÖSK fientlig och det kan (kanske) bero på att han försöker vara "neutral" genom att hacka lite extra på de svartvita.
Har naturligtvis inga belägg för mitt påstående, det är bara en känsla jag haft.
Örebro Lagun
2004-03-09 13:34
Mycket tänkvärd krönika på Bajens forum som borde läsas av de ansvariga på SvFF!
(Förresten, vilka fans. Som flyger för att kunna se hemmamatcherna...)
Örebro örebro sk
2004-03-10 13:35
äger ösk costa eller lånar man bara honom ?
Örebro One touch
2004-03-09 16:42
Eftersom mitt inlägg i morse dränktes av massor med andra inlägg kretsande kring kraftig kritik mot ÖSK och kubanerna och nästan Gud själv så klistrar jag in mitt inlägg igen och ver er kommentera det om ni har lust!

-------
Sänt: 2004-03-09 09:39:52
Vi supportrar har rätt att reagera, det är ytterst naturligt i en engagerande sysselsättning som "fotbollssupporter".

Att i alla lägen resonera att "det blir bättre när si eller så inträffar, eller när Mr_abc blir frisk" känns okreativt och en smula handlingsförlamat.

Jag tycker att truppen har kvalité för att spela en avsevärt bättre fotboll än den fotboll laget spelat 2003 och i träningsmatcherna 2004.

Laboreringen av spelsystem och spelarnas placering/roller på plan är bra och leder förhoppningsvis några steg i rätt riktning.

Men utan "dunderhonung" ingen framgång.

Denna dunderhonung har laget förlorat mer och mer de senare åren, och sist man såg skymten av en stabil period producerad av detta underbara, livsgivande medel var säsongen 2000-2001. Om än i små små mått.

Det jag talar om är lagets gemensamma självförtroende!

Saknar man det så söker man inte nya positioner, vågar inte det där lilla extra, lyfter inte upp mittfältet och är i brist av trygghet tillsammans med sina medspelare så att man tillsammans inte kan välta de berg man borde kunna.

Så problemet ligger i första hand på det mentala planet.

Over and out!
Örebro Mittåt
2005-04-25 09:39
Det finns de som blir imponerade av Berhn Arena. Från IK Sirius matchrapport.

I halvtid hittar undertecknad en hamburgerrestaurang i den fantastiskt fina Behrns Arena.

Kan det vara namnbytet? Behrn Arena låter på något sätt betydligt pampigare än Eyravallen.
Örebro Lagun
2004-03-09 15:56
ÖSK-Boldt

Det verkar inte vara samma "kodis" enligt nerikes.se:
Beställning av ÖSK-Molde
Skriv NA ÖSKLA2 i ett textmeddelande
Örebro Kuba_Via
2004-03-09 16:01
ÖSK KUBAN::: du måste ha nåe fel! Per Larsson är en grym fotbolls spelare!
Örebro Sektion E
2004-03-09 13:17
Sami Hyypiä// Det har funnits perioder då ÖSK gjort många mål men ändå inte diskuterats som "offensiva ÖSK". Problemet med tråkfotbollsstämpeln tar lång tid att tvätta bort, även med en offensivt inställd tränare och lysande spelare. Vi hoppas att de offensiva nyförvärv som vi tagit till oss skall göra att ÖSK spelar en rolig och framgångsrik fotboll. Inte för att glädja andra lags supportrar utan för att glädja oss som har den goda smaken att hålla på Sport. Vad det gäller din uppfattning om att Kubanerna är 14 år och skriker könsord tycker jag att du är ute på hojen. Kubanerna är en positiv supporterförening som uppskattas mycket av spelarna för det sätt som de stöttar laget. Fråga så får du se. Det skulle vara intressant att veta hur många matcher du sett med ÖSK under de senaste åren eftersom du har en så stark uppfattning om laget och dess supportrar.

Malmö kunde inte vinna förra året när de var på besök. De får nog svårt i år också.
Örebro Viktor
2004-03-09 14:29
Sami Hyypiä // Klicka på länken ovan.

Orkar inte bemöta din kritik utan nöjer mig med att skriva en uppmaning till besinning. Slappna av, sov en liten stund, sätt på en bra platta och svep sen ett stort glas metanol. Har du fortfarande orken att komma in hit och rapa upp okvädesord efter det så lovar jag att bemöta dem.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Trivseltorsten
2004-03-09 15:42
J.Alvbåge
M.Danielsson
G.Andersson
M.Samuelsson
A.Kjäll
J.Riddez
P.Gawelin
L.Larsen
P.Anttonen
R.Costa
P. Furuseth Olsen

Vet inte hur Sami Hyppiä ska få det till ett dåligt lag på någon plats. ÖSK är Sveriges mest växande lag och arenan håller på att fräschas upp och vi är väl dessutom Sveriges mest hemmastarka lag och vår målvakt hade dessutom bäst räddningsprocent förra säsongen...shit jag börjar nog nästan ana nedflyttning...i.r.o.n.i
Örebro Lagun
2004-03-09 15:34
Någon som vet när fredagsmatchen mot Molde börjar?
Tack på förhand...
Annons: