/fotboll/osk/forum/10220.aspx/fotboll/osk/forum/10220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2004-03-14 21:48
Viktor: Var inte så säker på att Sören inte bryr sig så mycket om ÖSK, jag hade sittplatsbiljett brevid han förra säsongen och han var där alla matcher utom en eller två.
Örebro joth
2004-10-21 15:16
Kolla länken... Åslund har rätt.

DaSa//Syftar du på mig? Förskte bara få upp stämningen... och lyckades ett tag tror jag?
Som andra har nämnt så blir det lite dött här efter segrar och då får vi diskutera lite annat... Ärligt talat så känns det som det kvittar, countern alltså, Bara jag har mer än dig. ;-)

För övrigt så står det följande på din profil: "Favorit spelare: FrSa - Att gå från att vara så jävla dålig han var till att bli en av de mest givna i laget under samma säsong gör honom till min favorit spelare."
Örebro isac
2004-03-14 20:37
ja. jag var tvungen att kolla att de inte var 1 april. det verkar väldigt konstigt.
kommunen skulle aldrig våga sätta en chockhyra på vallen. för om inte ösk har råd o betala hyran, vem ska då göra det? kommunen skulle få stå där med sin fina arena och se hur pengarna flyger iväg. Är det inte läge att göra ett ryck o göra klart eyravallen så blir dom av med problemet? nu har dom ju lagt ner media på teknis så då fick dom ju lite pengar över. det är som att bygga en fin bil men inte ha råd att köpa ratten.
Örebro DaSa
2004-10-21 15:12
Siggi Jonson är helt klart min favorit, eller i alla fall hans kliniska glidtacklingar. Där har Gurra mycket att lära.

Tycker att ni ska ta bort räknaren som räknar antal inlägg och byta ut den mot en som räknar rader. Så vi slipper en massa menningslösa "one-liners" från personer som enbart vill höja sin räknare.
Örebro öskalle
2004-03-14 19:57
Det här med NA hörni..
.. Jag tycker det ser ut som ett jävla skämt.
Om man läser igenom artikeln ordentligt..
Det ser ut som en "blandartikel" som bara driver med allt i allmänhet, bla konferencieren på "Miöd´s oscarsgala"...

Det är helt självklart att ÖSK ska spela på vallen.
OCH betala den gamla hyran tills bygget är klart.
Örebro Sektion E
2004-03-15 11:46
Dennis/ Bra skrivet. Inte speciellt mycket lättare att ha kombinationen ÖSK och Aston Villa som hjärtelag.....
Örebro joth
2004-10-21 14:50
Sådärja... tillbaka efter ett besök på den lokala psykjouren. Blev klassad som idi(joth).

Min Favorit: Johan Paulsson
Örebro Objektiv
2004-10-21 14:44
Mina favoriter genom åren är: målvakten Lasse "Katten" Carlsson - en spektakulär målvakt som gjorde många s.k. fotografräddningar. Som liten grabb såg jag honom många gånger.
Pelle Thörner, gammaldags högerytter energisk och ganska snabb för den tiden. Orvar Bergmark, givetvis, korad till världens bäste back i samband med fotbolls VM i Sverige 1958.
Bland senare tiders spelare står Arnor Gudjohnsen i en klass för sig.
(snacka om Antikrundan, he he he...)
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-21 13:59
ÖSK-Boldt//
Till ett Ålboyslag då? :-)
Örebro Viktor
2004-03-15 18:50
Egil-Tommy Jönsson//

Intro??? Menar du tifo?
Isåfall är det inget som man talar öppet om. Vill du ställa frågor direkt till Kubanerna så kan du göra det på kubanernas hemsida (klicka på länken här ovan). Välkommen hit den 5:e.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro jappel
2004-03-15 17:45
oj så fel det blev......det var kanke inte det du frågade efter:-)
Jag ska läsa mer noga nästa gång :-)
Örebro joth
2004-10-21 15:11
Dött på forumet, då kan man lika gärna gå hem från jobbet. :-)
Örebro Trivseltorsten
2004-03-15 16:55
Nån som vet några internetsidor som tippat allsvenskan?
Örebro Arx
2004-03-15 16:36
Ska kanske förtydliga mig lite. Kommunen ägde marken som ÖSK tränade på och sålde den till sitt eget bolag ÖBO. I avtalet skrevs att ÖBO skulle betala ÖSK för nyttjanderätten.

Men låt oss inte dra upp det här nu igen. Min poäng är att jag inte tror att kommunledningen vill jävlas med ÖSK. Det är bara inte så lätt att motivera stöd till elitfotboll när ekonomin ser ut som den gör.
Örebro One touch
2004-03-15 16:07
Arx//
Det var ÖBO som betalade för Lingplan och grusplan om jag inte minns fel!
Örebro Arx
2004-03-15 16:21
One touch//

Visst. Men vad är ÖBO? Jo, ett kommunalt bolag.
Örebro Arx
2004-03-15 15:54
ÖSK-Boldt//

Tror nog att många i kommunledningen är ÖSK:are. Annars hade klubben säkert haft det mycket värre än de har idag (minns t ex när kommunen köpte nyttjanderätten av träningsplanen när ÖSK var på vippen att gå i KK)

Problemet är att kommunens pengar ska räcka till mycket. Örebro kommuns ekonomiska läge är inte mycket bättre än ÖSK:s.

Men jag ställer också upp på din vädjan: Alla kort på bordet och bygg sedan färdigt!
Örebro Grixx
2004-10-21 17:35
Det borde finnas en chans till poängavdrag för AIK om man bestämmer sig för att beslutet att återstarta matchen var felaktigt.

Hittar man inför matchen en jävla massa brandbomber, och efter att ha rensat en gång så placerades det ut ännu fler.

Alltså, två tre bensinbomber är oerhört, men nu var det över 20 st.Det är ju för fan för en liten armé.

Vilka var det tänkt att användas mot?

Motståndare eller mer troligare, -de ur egna leden som man hatar.Det gränsar till att matchen inte ens skulle startat från början. Vad hade hänt om grabbarna med mask i hjärnan hade fyllt på en tredje gång med brandbomber som man nu istället burit på sig och kastat när "bombmålen" skulle ta sig hem från Råsunda.Vad skulle man då sagt från AIK och polishåll. -Ingen fara,Det är bara en klick det handlar om...ehhhh...ehhh...beklagligt!!!!

Det borde vara minst två matchers poängavdrag och spel utan åskådare i ett avsevärt stort antal matcher!!!!
Örebro Grixx
2004-10-21 19:43
ÖSK-Kenneth// Problemet är väl att klicken är ganska stor i AIK´s fall.
Några hundratal idioter utan tvekan.

Arbetade själv i solna för några år sedan och det var mer horder med fans som man duckade inför när de kom. Ett felsteg från någon så var det alltid några som kom fram o muckade eller för den delen bara dunka på utan minsta snack.Behövde man inte åka tunnelbanan i anslutning till matchsluten så avstod man.
Örebro Sektion E
2004-10-21 16:35
Siggi och Steen är några av mina favoriter. Kommer ihåg Micke Steen 94. Då var han Allsvenskans bäste yttermittfältare. Sedan blev han skadad tyvärr, annars hade vi haft en landslagsman tror jag.

Vad tror ni om resultatet mot Kalmar på söndag? Skitläskig match faktiskt.
KubaStröm
2004-10-21 16:32
joth//
Lite vett i den mannen. Som någon annan skrev så fick ju Valsta/Syrianska poängavdrag, men AIK lär inte få det. Iofs så hoppade V/S supportrar på domarna men det här var nästan samma.
Örebro Mr. Milton
2004-10-21 19:25
Blir chockad att ingen nämnt den främste av dem alla:

DAN SAHLIN

Det kan man kalla striker!

Men men smaken är som baken........ delad.
Örebro DaSa
2004-10-21 16:20
joth//

Syftade på favorit spelare i dagens startelva:) Sen så är mitt nya mål i livet att skriva fler inlägg än dig här på forumet:)
IFK Göteborg On Tour 2004
2004-03-15 14:13
Fin bild som används på SvenskaFans-löpet för att promota er krönika... personerna på den bilden speglar ju krönikans innehåll väldig väl.
Örebro Arx
2004-03-15 13:32
Viktor//

300 mille för Vallen hade kanske varit svårt att få igenom, men i princip har du nog rätt.

Skillnaden mellan Vallen och Conventum är mycket riktigt att Conventum visserligen kostar fyra gånger så mycket, men att de har hållit budgeten.

Hade Vallen haft en realistisk kalkyl från början (vems fel det nu är) hade vi garanterat sluppit allt det här.

Visst kan man gnälla på politikerna, men man får samtidigt inte glömma att de lika gärna kunde låtit bli att bevilja en enda spänn till läktarbygget, och då hade vi haft gamla trä kvar än idag.

Fast som läget ser ut just nu kanske det hade varit lika bra...
Halmstads BK Egil-Tommy Jönsson
2004-03-15 18:34
Har Örebros fans satsat på ngt fint intro för eran del, på premiären???
//KVast =)
Örebro jappel
2004-03-15 17:40
Torsten//
http://www.sporttipset.com/fotboll/login.php
och
http://www.devcomnet.com/(krcnyq55ovfqrlmuecqbuqzd)/tippet/StartPage.aspx
Örebro Viktor
2004-03-16 17:30
deportivista// Du är inte sugen på att starta Kubanerna Deutschland? =)
Örebro Trivseltorsten
2004-03-15 18:08
hehe, men tanken var god =)
Örebro Grixx
2004-10-21 18:04
Brus-Nilsson// Här ovan länk till en bra krönika i Dagens Nyheter som bla tar upp symbiosen mellen AIK och Fotbollsförbundet.

.....men som alla vet, det kommer inte att bli något beslut som kommer att ha någon större påverkan på AIK...ehh läs fotbollsförbundet.
Annons: