/fotboll/osk/forum/10211.aspx/fotboll/osk/forum/10211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Öskkalle
2004-10-20 14:24
Ett tips på en bra målvaktsvärvning till nästa säsong: Richard Richardsson, TFF. Dvs om alvbåge försvinner...
Örebro Viktor
2004-03-05 13:08
Det är väl ingen som har missat bilderna på kubanernas senaste tifo (pyrot på derbyt). Kolla in kubanerna.se och klicka på länken bilder.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Lagun
2004-03-06 15:31
Degerfors verkar ha hittat en tidig formtopp?
De spöade nämligen IFK Norrköping på bortaplan med 6-1 tidigare idag!
Örebro Arx
2004-03-05 13:41
Tja, ÖSK försöker ju få in nästa års Nordic Cup i TV. Så vi lär nog få se fler träningsmatcher i TV framöver.

Det skulle inte förvåna om rättigheterna till de allsvenska lagens försäsonger säljs för dyra pengar om några år.

För bara två-tre år sedan hade nog inte många trott att man skulle kunna ta femtio spänn i entré (ÖNC ska vi inte ens tala om) för en träningsmatch.

Fotbollen är het!
Örebro Eken
2004-09-05 16:17
Den kloke Mackan har troligen rätt.
Lundin+Olsson går direkt (ÖSK spar ett antal månadslöner. Tränarna slipper pendla till Örebro)
Urban + Larsen tar hand om träning resp taktik (spelarna lysnar och får tror på framtiden).

Pelle2/
Utan en bra styrelse klarar vi oss inte. Fråga bajen-supporters. Uppmuntra gärna dom. Eller ta hand om allt själv (spela+träna+ekonomi+styrelsejobb)
Örebro Grixx
2004-03-06 13:49
jonte 10 år i oktober har sagt sitt!!

Han får inte vara ute så sent på efermiddan när allsvenskan spelas för sin mamma, så det är bara att sussa vidare för honom.

ps Jonte glöm inte tummen i munnen för du kommer att få hemska mardrömmar den här säsongen!!!
Örebro micro_42
2004-10-20 16:18
micro var upptaget 42 var ledigt och jag var 42 när jag skaffade det
Örebro Eken
2004-09-05 14:07
Tränarutbudet tycks vara gott:
Benny, Lasse Z, Urban H, P Sthål.

Benny under resten av säsongen är en önskedröm.
Örebro jockepingvin
2004-03-05 20:54
vet inte om det finns intresse.Men jag tror sesongen är över för ÖSK Handboll efter förlust 23-29 emot RP.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-09-05 14:30
# brorzan//
Har för mig att det har skurit sig mellan styrelsen o Benny så först och främst får nog resterande styrelsemedlemmar lämna sin plats till förfogande vilket iofs är obegripligt att de inte har gjort :-)
Örebro Mr.ÖSK
2004-03-05 20:23
Skitbra krönika ÖSK-Boldt.
Skulle tro att många med dig (och mig) känner så för laget och supportrarna, lite så att livet börjar om på nytt den 5/4
Örebro Woofi
2004-10-20 15:43
Kan väl fortsätta fylla i: Woofi mitt I-net nick, kommer från mitt smeknamn Vargen.
Örebro GT
2004-10-20 15:53
He,he, vi på forumet borde träffas på Kelly´s den 30/10 typ två timmar före matchen mot boijs.

"Namnskyltar" frivilliga, jag kan dricka GT så ser ni vem jag är !!

Tror det var Boldt(?) som föreslog detta för ett par veckor sedan.

Med Sportklubben i svart och vitt !
Örebro deportivista
2004-10-20 15:17
Ett härligt initiativ: deportivista= därför att min första kontakt med svenska fans var som skribent för sidan om Deportivo La Coruna. Dessutom en inofficiell hyllning till de sköna gubbar som brukade hänga på gamla trä, hytta med näven (en gång per match), och vråla "Kom igen nu, Sport!" (deportivo=det närmaste "sport" på utländska)
Örebro Fredrik.
2004-10-20 15:39
Jag heter Fredrik för att jag inte kom på något bättre. Punkten kom bara till eftersom namnet Fredrik redan var upptaget har jag för mig. Så då var det bara att lägga till en .
Örebro DaSa
2004-10-20 15:18
Mitt nick kommer från de två första bokstäverna i namnen. Har ingen sittplats på vallen då jag inte bor i Örebro längre.

Är mycket nyfiken på vad Mackans nick står står för! Är han en jävel på att lägga "mackor" (passningar) kanske?
Örebro Hin håle
2004-10-20 14:55
Mitt nick tog jag för att jag är en elak jävel.
Örebro Mr. Milton
2004-10-20 15:10
Vill passa på och ge en stor eloge till joth & co. Tänk om fler kunde lägga ner samma engagemang som Ni gör med sportklubben.net.

Fanns det fler sådana eldsjälar på alla områden inom klubben skulle den lyfta ordentligt.

Mycket bra görs redan men mer behövs.

Men som sagt grabbar "keep up the good work".

Ska inte heller glömma grabbarna på denna site. Mackan, #brozan (med flera) även Ni är guld värda.

Örebro Kirunakubanen
2004-03-06 18:41
Costa 20måls skytt i år! och PFO säker tvåa med 15mål *ler*.
Örebro Furuseth Olsen
2004-03-06 17:32
tips till jonte1010 skaff dig
Örebro Furuseth Olsen
2004-03-06 17:31
ÖSK-Boldt du äger på skriv krönika.. längtar redan efter näst. du finns i mitt hjärt nu...
Örebro Kuban nr:8
2004-03-07 19:05
One Touch //

Äsch, han är en bra spelare. Kan hålla med om att han saknar känsla och slår bort alldeles för många bollar. (Slår alltid en lång boll)

Hans timeing i nickarna är det världsklass på!
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro One touch
2004-03-07 11:23
Mackan// Jag noterar att du ställt över Nobbe i din 11:a. Den uppställning du ställer upp med får en fin offensiv prägel och ställer krav på att innermittfältarna och då (förmodligen) Gawwe i synnerhet tar ett stort defensivt ansvar. Att ha en Anttonen (i form) på ena kanten, och en annan virvelvind vid namn PFO på andra kanten känns inte helt fel, men frågan är om det rimmar med det spel ÖSK-tränarna förespråkar?
Örebro skogshuggarn
2004-03-07 20:13
Det ända jag kan komma på om Lyn är väl att de värvade Markstedt. Eller har jag drömt nu igen? :)
Örebro Kuban nr:8
2004-03-07 19:29
isac //

Kjäll gjorde ett par as bra matcher i somras (dem han spelade, t ex sista mot Malmö) Men han är för feg, vågar inte ta för sig och är alldeles för osäker för att få platsen. Det var trots allt hans fel att Hammarby gjorde 2-1 målet! Därför får Fredrik min högerbacks position.

Jag har inte någon koll på Lynn alls. Ska bli spännande att se hur det går imorrn!
Örebro isac
2004-03-07 19:08
är det någon som känner somjag när jag säger att kjäll är en bättre fotbollspelare än fredrik? tycker inte att fredrik har övertygat.
dom verkar ha de varmt o skönt där nere i la manga, får se hur det går för dom imorgon. nån som har koll på lynn?
Örebro ÖSKare i exil
2004-10-20 16:59
@deportivista; Osäker på grästyp i Borås men det verkar bli en riktigt snygg arena. Inte utan att man blir lite avundsjuk ändå va. Så länge dom behåller korvarna. Årets Borås resas höjdpunkt var definitivt sveriges bästa varmkorv på ryavallen.

http://www.borasarena.se/kamera.php
Örebro Furuseth Olsen
2004-03-06 17:33
liv
Örebro ÖSKare i exil
2004-10-20 16:53
Allt känns bra, vi har KFF och Bois kvar. Vi kan fixa det här helt själva och det känns så bra efter senaste matchen. Trots att det är ett avhakat lag så fanns det en sån inställning. Men man är ju inte närking för inte. Nu är jag istället gnällig och orolig för ekonomin. Överraskningar har ju kommit förr.

smeknamnet förklarar sig självt men kul initiativ.
Örebro Böll
2004-10-20 16:36
Är gammal nobelpristagare.
Annons: