/fotboll/osk/forum/10210.aspx/fotboll/osk/forum/10210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KUBAN
2004-02-27 21:14
detta är sjukt läs länken så kommer ni att fatta.... så jävla sjukt ska vi sammarbeta med vårat värsta motståndarlag fy fan!!!!
IFK Göteborg Trancesylvania
2004-02-27 19:57
Skulle bara passa på att skicka ytterligare ett tack från oss blåvita till Marcus Avenbrand för den ypperliga träningsrapporten tillägnad oss i det blåvita lägret.

Vi får väl hoppas att vi möts i finalen på söndag.
Väl mött!
Örebro S E
2004-02-27 19:49
Härligt att Haginge får chansen igen.

Fyf*n vad kul det här kommer att bli.
Örebro Ösk_bruden_87
2004-02-27 19:51
wieeee va jag längtaaar ti Nordic :D:D:D:D
Örebro Ösk_bruden_87
2004-02-27 19:48
wieeee fick hem Nordic biljetterna nyss =)=)=)
Örebro Pesen
2004-02-28 09:40
Mackan//
Håller helt med dig
Damerna drar ju ingen publik som det nu är
kostar dom bara pengar för cupen.
Förstår inte hur ÖSK tänker
Örebro Grixx
2004-02-28 10:44
Angående cupen så ligger det helt rätt både med vintercup och damerna. Herrlagen kommer gärna för att få bättre klass på motståndet så här års och cupen erbjuder mer matcher med tävlingskaraktär än normalt. I framtiden kan cupen få hårdare motstånd när några av allsvenskans storlag också har konstgräs. Startar de en cup så är risken stor att det blir en storcup med storstadsspengar.
Har vi fått rull på vår cup några år så är den kanske ordentlig etablerad och drar en del topplag ändå.

Men det kan rent av vara så att det bra är damcupen som lever vidare,om nu vi har ett damlag kvar i högsta serien.
Örebro Lagun
2004-02-28 10:45
KGA Finest
444 åskådare på seriefinalen mellan Degerfors-brage säger väl egentligen det mesta om fotbollsintresset i Degerfors med omnejd?
Det är helt enkelt inte vad det har varit, och samma gäller för supporterkulturen.
Degerfors KGA Finest
2004-02-28 09:35
Lagun: "Men till och med Aftonbladet hade Kubanerna långt före Vulkanerna i sin klackranking, så den matchen har de förlorat."

Och hur seriöst bör man ta på det? Hela AB's klacklista är ju ett skämt.
Vulkanerna är helt klart bättre än Kubanerna, märktes verkligen i cupen förra året då ni va runt 300-400 på Stora Valla och inte lyckades att vinna klackmatchen.
Att ni är bäst på fotbollsplanen just nu kan jag dock inte säga emot.
Degerfors KGA Finest
2004-02-28 10:17
Lagun:
Visst är de neutrala, men hur stor koll har de?
Möjligt att de har någorlunda koll på Kubanerna eftersom ni lirar i högsta serien. Men jag har svårt att tro att de har någon vidare koll på klackarna i de lägra divisionerna.
Örebro nollnitton
2004-02-28 20:43
Kuban nr:8 // ok, det din uppfattning som jag inte tänker klanka ner på.
Istället för att SÄNKA mig till tex "henrik(ösk)" och "vildes" låga nivå med smutskastning hoppas jag att dom kan HÖJA sig till min.
Örebro Pesen
2004-02-28 10:25
Cupen till nästa år,inga damer hälften så stora
kostnader.
Mer publik billigare biljetter blir mer
pengar till ÖSK.
Inte så svårt att räkna ut.
Örebro Lagun
2004-02-28 10:03
KGA Finest

Aftonbladet är ju neutrala i sin bedömning av klackarna?
Till skillnad från dig och mig...?
Örebro nollnitton
2004-02-28 20:13
vader// om dom slåss för att båda gängen vill slåss ser jag inga problem med det, lika lite som jag ser problem med tex boxningsmatcher. jag har inte sagt att jag ser nån "tjusning" med det, bara att jag inte har nåt emot att folk ägnar sig åt det. om jag och min kompis vill puckla på varann, skulle du ha nåt emot det? på samma sätt ser jag inga som helst problem med att firmor ska få göra upp.
Djurgården Vader
2004-02-28 19:56
//nollnitton

Inte olagligt?

Varför tror du snuten följer dessa gäng som svansen på en hund?

Skärp dig grabben! Det finns absolut ingen tjusning med huliganvåld. Tro mig... sådant vill ni inte se i Örebro.
Örebro Banks
2004-02-28 15:52
Når begynner kampen i dag??
Örebro Vilde
2004-02-28 15:40
slåss för sitt lag!? dom skämmer snarare ut sina lag genom att uppföra sig på de viset. Vill man verkligen visa att man stödjer sitt lag så står man på läkarn och sjunger istället.
Örebro Grixx
2004-03-19 19:20
Ok, grabbar det är match kl 13.00 i morgon!!!!
Örebro Lagun
2004-02-28 05:37
Det där med "klackmatchen" tycks smärta DIF:arna mest? Men till och med Aftonbladet hade Kubanerna långt före Vulkanerna i sin klackranking, så den matchen har de förlorat. Också.
Örebro GT
2004-02-27 23:55
Allt från fel "sida av bergen" är av mycket låg kvalité.

Att man åkte på ding av BK Forward i helgen är det tyst om. Såg dock på deras sk forum någon som skyllde på vinden...
Ett forum där man TILLÅTER länkar till sidor med animeringar där motståndarsupportrar blir ihjälhackade (gissa klubbfärg) och överkörda med traktor (annan klubb som också börjar på Ö)
Idioter som sysslar med detta borde ip-SPÄRRAS PÅ LIVSTID !

Och ännu tystare var det förra året efter förnedringen med 5-0 mot ÖSK på Vallen.
På tal om det, undrar vad jöns-otto kör med för hårfärg på Onsdag ? Smurf-blått ?
Örebro S E
2004-02-28 08:55
Mackan// Klockan är ju bara runt 9.00, folk sover fortfarande :D

Jag ska ner till nästa match. Det ska bli intressant att se var Bajen och GBG står.
Örebro Ståhl
2004-02-28 19:26
Lagun/
Inte riktigt lika bra....

"Gult kort til Örgrytes Magnus Samuelsson for å ha taklet Knarvik bakfra".
IFK Göteborg MickeR
2004-02-28 02:32
Stort tack till Marcus, som tog sig tid att fixa en träningsrapport åt oss blåvita. Trots att han har sina sympatier på annat håll...
Vi har blivit bortskämda med träningsrapporter, men då har det ju gällt de som varit i Götet. Att få en från Örebro var över förväntan. Tack igen!
Örebro Vilde
2004-02-28 15:23
Ett sätt att minska våldet bland huliganerna är att media ignonerar dem.
Örebro Lagun
2004-02-28 19:22
Fasen, att läsa direktreferat på norska är riktigt stimulerande för fantasin:

Stor sjanse for Örebro! Et langt innlegg mot bakerste stolpe heades tilbake i feltet. Der presterer en Örebro-spiller å bomme på ballen fra fem meter.

Örebro nollnitton
2004-02-27 22:49
Lars Zetterlund var ett föredömme som sparkade benet av gris-otto.... VI behöver inte degerfors-DOM behöver oss.
Örebro nollnitton
2004-02-28 19:11
Henrik(ÖSK)// jag drog ingen parallell. Säg ingenting här som du inte skulle säga till mig i verkliga livet! För att jag inte tycker att allt våld är förkastligt så är jag en IDIOT? var försiktig med vad du skriver, var försiktig... våld mot oskyldiga tycker jag ju självklart inte är ok, men folk som vill slåss med varandra ska ju helt klart få göra det, tror knappt det är olagligt, blev ju tex ingen anmälan efter bråken i karlskoga..
Örebro Ståhl
2004-02-28 19:03
Ja, vad har hänt med Costa?

Mycket bra andra halvlek idag. Johnsen överaskade positivt. Danielsson, M. Samuelsson, Gawelin och Larsen också bra.
Örebro Västbanken
2004-02-28 18:36
Klart våld kan lösa något, fråga alla som minns andra världskriget.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-04-25 01:45
Man får försöka hitta det positiva inom allting och Alven får ju se en himla massa Allsvensk fotboll från bänken, betalt får han ju också. :-)
Annons: